Παραλαμβάνονται βιβλία καθημερινά και, παράλληλα, ενσωματώνονται στις αντίστοιχες κατηγορίες. Επίσης, μπορείτε να παραγγείλετε οποιοδήποτε βιβλίο κυκλοφορεί.
ΑΡΙΣΤΗΝΟΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ: Ο δολοφόνος, <Ελληνικά Γράμματα>, Αθήνα 2000, σελ. 205 [Ένας μεσήλικας διανοούμενος από εύπορη οικογένεια, περιφέρεται από μπαρ σε μπαρ, χαμένος στο αλκοόλ και στις αναμνήσεις του. Τραυματισμένος από το περιβάλλον του, σαν από αντίδραση, διαμορφώνει μια μηδενιστική στάση ζωής. Ο μισογυνισμός του και η μισανθρωπία του τον οδηγούν σε αλλεπάλληλους φόνους. Μειονεκτικός, ερμηνεύει κάθε χειρονομία ή συμπεριφορά σαν μια κατακραυγή του κόσμου εναντίον του. Μέσα σ’ αυτό το ψυχικό οδοιπορικό αποκαλύπτεται το θηριώδες εσωτερικό τοπίο του ανθρώπου. Ένα μυθιστόρημα που ανασκάπτει τις σκοτεινές πτυχές της ανθρώπινης ψυχής. Ο Γιώργος Αριστηνός γεννήθηκε στην Κοζάνη. Σπούδασε στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας και στο Παρίσι. Υπήρξε σύμβουλος στην ελληνική τηλεόραση, μέλος της Επιτροπής Κρατικών Βραβείων και μέχρι σήμερα διευθύνει τη λογοτεχνική σειρά ‘Κρύσταλλο’, στις εκδόσεις Τραυλός. Είναι μέλος της Επιτροπής Σεναρίων της ΕΤ1 και αρχισυντάκτης της τηλεοπτικής εκπομπής ‘Πνεύμα Αντιλογίας’.] [Τιμή πώλησης: 13,00 ευρώ. Με έκπτωση: 8,50 ευρώ.]
ΔΟΡΔΑΝΑΣ, ΣΤΡΑΤΟΣ Ν. – ΒΑΪΟΣ ΚΑΛΟΓΡΗΑΣ: Οι ζωές των άλλων. Η Στάζι και οι Έλληνες πολιτικοί πρόσφυγες στην Ανατολική Γερμανία (1949-1989), πρόλογος Ανδρέας Στεργίου, <Επίκεντρο>, Θεσσαλονίκη 2020, σελ. 272 [Προλεγόμενα / Αρκτικόλεξα / Εισαγωγή: Στάζι: ‘Το σπαθί και η ασπίδα του κόμματος’ / Έλληνες στα συντρίμμια του Γ΄ Ράιχ {Η ανθρωπιστική κατάσταση στην ηττημένη Γερμανία και οι Έλληνες του πολέμου} / Οι πολιτικοί πρόσφυγες στη νέα σοσιαλιστική πατρίδα {Τα αδελφά κόμματα SED και ΚΚΕ: Η οργάνωση της βοήθειας προς τη μαχόμενη δημοκρατική Ελλάδα και η προετοιμασία της εγκατάστασης των πολιτικών προσφύγων – ‘Εγώ η κόρη σου Σοφία’: Η άφιξη και εγκατάσταση των παιδιών – ‘Για την κατασκευή ποδιού’: Η περίθαλψη των αναπήρων – ‘Με το ένα ποδάρι μέσα στη γερμανική ζωή’: Το ΚΚΕ στην Ανατολική Γερμανία} / Οι Έλληνες της Στάζι {Από τον ελληνικό εμφύλιο στην πρωσική ‘δικτατορία του προλεταριάτου’ – Οι ‘ελληνικοί φάκελοι’ της Στάζι – Οι Έλληνες πράκτορες της Στάζι (Προοίμιο – Ο ‘κομμουνιστής εκ πεποιθήσεως’ – Ο αγέρωχος αξιωματικός του ΔΣΕ – Ο απελπισμένος του περιθωρίου – Ο περιπλανώμενος εργάτης – Ο έγκλειστος τυχοδιώκτης – Ο πρόθυμος αστός – Ο καλός δάσκαλος – Η Μάρθα του Ρόστοκ – Ο ανανήψας κομμουνιστής – Ο συγγραφέας-ζηλωτής – Από το ‘προλεταριάτο’ στην ‘ολιγαρχία’: Ο ‘κατάσκοπος-Κροίσος’)} / Επίλογος / Πηγές και βιβλιογραφία / Ευρετήριο / Παράρτημα εγγράφων και εικόνων] [Τιμή πώλησης: 18,00 ευρώ. Με έκπτωση: 12,00 ευρώ.]
ΕΝΤΣΕΝΖΜΠΕΡΓΚΕΡ, ΧΑΝΣ ΜΑΓΚΝΟΥΣ [HANS MAGNUS ENZENSBERGER]: Υπό την απειλή εμφυλίων πολέμων, μτφ. από τα γερμανικά-σημειώσεις Τούλα Σιετή, <Οδυσσέας>, Αθήνα 1994, σελ. 111 [Αποτρόπαιη εξαίρεση, αποτρόπαιος κανόνας / Παλιοί λογαριασμοί, νέος όχλος / Μοριακός εμφύλιος πόλεμος. Εξαφάνιση της πειστικότητας / Ανιδιοτέλεια, αυτοκαταστροφή / Ερμηνευτικοί λαβύρινθοι, αδιέξοδα / Ενδείξεις, πειράματα με τον ίδιο μας τον εαυτό / Εικασίες αθωότητας, ναρκοπέδια / Η κουλτούρα του μίσους, υπνωτισμός των ΜΜΕ / Υποσχέσεις για θαύματα, αισθήματα ενοχής / Εκκλήσεις για βοήθεια, κηδεμονίες / Προτεραιότητες, αντινομίες / Προσωρινά θαύματα / Πηγές και παραπομπές] [Τιμή πώλησης: 13,50 ευρώ. Με έκπτωση: 10,00 ευρώ.] [ΚΡΑΤΗΜΕΝΟ]
ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ, ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Χ.: Το Ευαγγέλιον και το κοινωνικόν πρόβλημα, δευτέρα έκδοσις, <Εκδόσεις Χριστιανικού Βιβλίου>, Αθήναι 1957, σελ. 183 [Πρόλογος εις την δευτέραν έκδοσιν / Η ανάμιξις της Εκκλησίας εις το σύγχρονον κοινωνικόν πρόβλημα / Βασικόν γνώρισμα της εποχής μας το κοινωνικόν πρόβλημα· μορφαί και σκοποί αυτού / Η αποστολή του Κυρίου και τα κοινωνικο-οικονομικά προβλήματα / Το Ευαγγέλιον και οι πτωχοί / Το Ευαγγέλιον και η εργασία / Το Ευαγγέλιον και οι πλούσιοι / Η ιδέα μιας χριστιανικής κοινωνίας / Χριστιανισμός και κομμουνισμός / Πίναξ εδαφίων Καινής Διαθήκης / Πίναξ ονομάτων και θεμάτων / Βιβλιογραφία / Έργα του ιδίου] [Τιμή πώλησης: 32,00 ευρώ. Με έκπτωση: 24,00 ευρώ.] [ΚΡΑΤΗΜΕΝΟ]
ΚΑΜΙΕΝΣΚΑ, ΑΝΝΑ [ANNA KAMIEŃSKA]: Ξαφνιάσματα. Ανθολόγηση από το ποιητικό της έργο, πρόλογος των μεταφραστών στην αγγλική έκδοση Grażyna Drabik – David Curson, πρόλογος-μτφ.-σημειώσεις Βασίλης Καραβίτης, <Μελάνι>, Αθήνα 2009, σελ. 105 [Ένα μονοπάτι στα δάση / Στεκόμουνα / Ο καιρός της συγκομιδής και ο καιρός για ποιήματα τελειώνει / Παππούδες και γιαγιάδες / Άγγελοι / Ένα χέρι / Γεννήθηκα / Δεν ξέρω πως μια μέρα πέταξε μακριά μας / Πού κοιμούνται τα όνειρά σου τώρα / Ένα άλμα / Ο Ιώβ και μια γυναίκα / Η αναχώρηση του Ιώβ / Η επιστροφή του Ιώβ / Όψιμο καλοκαίρι / Δέντρα / Ευγνωμοσύνη / Ο άλλος κόσμος / Λεξικά / Σώματα / Η προσευχή που σίγουρα θα εισακουσθεί / Εμμαούς / Τα μικρά πράγματα / Στο σύνορο του Παραδείσου / Ένας σκαντζόχοιρος / Οι δίκαιοι / Η στιγμή της συμφιλίωσης / Η λάμπα / Γηρατειά / Μην ανησυχείς / Οι άδειοι τόποι / Με μισόλογα / Μεταμόρφωση / Τριαντατετράχρονη / Ευαγγελισμός / Αστεία / Σ’ ένα νοσοκομείο / Έλλειψη πίστης / Βιάσου / Αυτοί που μεταφέρουν / Στο κατώφλι του ποιήματος / Κλασικισμός / Ρέμπραντ / Υπομονή / Διαφορά / Επιστραφέντα / Πάνω στο Σταυρό / Αποσπάσματα από Τα σημειωματάρια (1965-1972) και Τα σημειώματα (1973-1979)] [Τιμή πώλησης: 20,00 ευρώ. Με έκπτωση: 15,00 ευρώ.]
ΚΑΡΑΜΠΕΛΑ, ΧΡΙΣΤΙΝΑ: Ο ψίθυρος της Ευδοκίας, <Πόλις>, Αθήνα 2015, σελ. 180 [Η Ευδοκία Δημουλίδου εξαφανίστηκε από το σπίτι της στην Ελευσίνα, όπως καταγγέλλουν στην αστυνομία τρεις ιδιόρρυθμες ηλικιωμένες αδελφές, και η νεαρή αστυνομικός Ελισάβετ Ξένου αναλαμβάνει να ερευνήσει την μυστηριώδη υπόθεση. Μια φορά κι έναν καιρό, μια κόρη έπεσε σε ύπνο που έμοιαζε με λιγοθυμιά. Οι μέρες πέρναγαν και αυτή δεν ξύπναγε. Ανάπνεε, δεν ήταν πεθαμένη, μα τίποτα δεν την ξυπνούσε… Θα εξιχνιαστεί η υπόθεση Δημουλίδου; Θα ξυπνήσει η κοιμισμένη κόρη; Δύο αφηγήσεις που αντικρίζονται και διαπλέκονται, παραμύθι και αστυνομική ιστορία, παρελθόν και παρόν, παρωδία και σπαραγμός, ζωή και θάνατος, σε μια συνάντηση αποκαλυπτική. Ένα μυθιστόρημα για τις οικογενειακές σχέσεις, την αγάπη και την εγκατάλειψη, την ζοφερή και την φωτεινή όψη των πραγμάτων, με αναπάντεχη τροπή, που μας θυμίζει πόσο απροσδόκητα και απροσδιόριστα είναι τα ανθρώπινα.] [Τιμή πώλησης: 12,44 ευρώ. Με έκπτωση: 8,00 ευρώ.]
ΚΑΡΔΕΝΑΛ, ΕΡΝΕΣΤΟ [ERNESTO CARDENAL]: Αγάπη: Η χαραμάδα της αιωνιότητας, μτφ.-επιμέλεια Βασίλης Αργυριάδης, <Εν Πλω>, Αθήνα 2010, σελ. 190 [‘‘Αγάπη είναι η ενοίκηση κάποιου άλλου εντός του δικού μας προσώπου. Αγάπη είναι μια παρουσία. Όταν κοιτάζουμε το αγαπημένο μας πρόσωπο, στο βλέμμα μας έχει ανέβει ολόκληρη η ψυχή μας. Αγάπη είναι η γνώση πως αποτελούμε ζευγάρι και η αίσθηση πως είμαστε ένα με κάθε ζευγάρι που βλέπουμε – δύο εραστές, δύο σύννεφα, δύο περιστέρια που πετούν στον ουρανό, δύο αστέρια… Όλα τα φυτά, τα ζώα και τα πράγματα έχουν οικογενειακά χαρακτηριστικά και αντιγράφουν το ένα το άλλο. Υπάρχουν έντομα που μιμούνται φυτά και φυτά που μιμούνται έντομα· ζώα που είναι σαν το νερό, σαν τους βράχους, σαν την άμμο της ερήμου, σαν το χιόνι, σαν τα δέντρα… Καθετί στη φύση προσπαθεί να διαρρήξει τα ίδια του τα όρια. Όλα τα πλάσματα στον πιο κρυφό τους εαυτό και στα κατάβαθα της ύπαρξής τους πεινούν και διψούν για αγάπη…’’ Ένας υπέροχος ύμνος στην αγάπη των ανθρώπων, της φύσης και του Θεού, από έναν υποψήφιο Νομπελίστα ποιητή!] [Τιμή πώλησης: 18,00 ευρώ. Με έκπτωση: 13,50 ευρώ.]
ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ, Κ. Γ.: Άπαντα: Έμμετρα και πεζά, ανυπόγραφο σημείωμα, πρόλογος-προλογικά σημειώματα Χαρίλαος Σακελλαριάδης, εισαγωγή Κλέων Παράσχος, δεύτερη εισαγωγή Τέλλος Άγρας, ανυπόγραφη βιβλιογραφία, Αθήνα 1938, σελ. cxxix+1 λευκή+259 (και 1 μονόφυλλο με φωτογραφία του ποιητή εκτός κειμένου) [Ο πόνος του ανθρώπου και των πραμάτων (1919) {Ο πόνος του ανθρώπου (Θάνατοι – Gala – Χαμόγελο – Ζωές) – Ο πόνος των πραμάτων (Άνοιξη – Νύχτα – Μυγδαλιά – Νοσταλγία – Αγάπη – Θάλασσα} / Νηπενθή (1921) {Σαρλ Μπωντλαίρ: «Σαν πρόλογος» / Πληγωμένοι θεοί {Οι στίχοι μου – Γυρισμός – Ευγένεια – Δον Κιχώτες – Πολύμνια – Ποιητές – Μπαλάντα στους άδοξους ποιητές των αιώνων} / Η σκιά των ωρών {Δένδρο – Χαρά – Σε παλαιό συμφοιτητή – Στροφές (Είκοσι χρόνια παίζοντας… – Απ’ όλα θέλω ελεύτερος… – Για τη ζωή σου μου ’λεγες… – Τι χάνω εγώ τις μέρες μου… – Η νύχτα μάς εχώρισεν… – Λεύκες, γιγάντοι καρφωτοί… – Χαρά! Η χαρά! Στα νέα χαρά… – Ποιητή, κυλάει το γέλιο μου – Αντίο! Αντίο! Με τα ουρανιά… – Μπρούτζινος γύφτος, τράλαλα!) – Το φεγγαράκι απόψε… – Γραφιάς – Αθήνα – Πάρε τα δώρα… – Πεθαίνοντας} / Νοσταλγικά {Μόνο – Δρόμος – Η ψυχή μου (Παλιό η ψυχή μου γράμμα… – Με τον καιρό που πρόσχαρη… – Είσαι, ψυχή μου, η κόρη…) – Ύπνος – Αφιέρωμα – Τώρα που μήτε ο έρωτας… – Εσπέρα – Μοναξιά – Κι αν έσβησε σαν ίσκιος… – Του αδελφού μου} / Μεταφράσεις {Χάινριχ Χάινε: «Τώρα ανοιξιάτικο…» – Frédéric Mistral: «Η αγάπη του Βικέντιου» – Σαρλ Γκερέν: «Στον Francis Jammes – Marie von Ebner-Eschenbach: «Ένα ποιηματάκι» – Émile Despax: «Ultima» – Georges Rodenbach: «Επίλογος»} / Ελεγεία και σάτιρες (1927) {Ελεγεία: Πρώτη σειρά (Υστεροφημία – Ο κήπος είμαι που άλλοτε… – Τελευταίο ταξίδι – Όλα τα πράγματα μου έμειναν… – Τί νέοι που φτάσαμεν εδώ… – Επιστροφή – Φύγε, ή καρδιά μου νοσταλγεί… – Δέντρα μου, δέντρα ξέφυλλα… – Καθώς βαδίζω, μια σκιά… – Σάββατο βράδυ: ανοίγουνε… – Ένα σπιτάκι απόμερο… – Λύπη ας ερχόταν η χαρά… – Μίσθια δουλειά, σωροί χαρτιών… – Σύμβολα εμείναμε καιρών… – Άλογα μαύρα, θίασος… – Οι αγάπες – ‘Ένα ξερό δαφνόφυλλο… – Κριτική – Παιδικό – Θέλω να φύγω πια από δω… – Βράδυ) – Ελεγεία: Δεύτερη σειρά (Ώ Βενετία, πόλις… – Ηλύσια – Σαν δέσμη από τριαντάφυλλα… – Ωδή σ’ ένα παιδάκι – Ιστορία – Είμαστε κάτι ξεχαρβαλωμένες… – Ποια θέληση θεού μας κυβερνάει… – Ανδρείκελα – Τί να σου πω, φθινόπωρο… – Τάφοι – Επίκλησις – Όταν άνθη εδένατε… – Φθορά) – Ηρωϊκή τριλογία (Διάκος – Κανάρης – Βύρων) – Σάτιρες (Στο άγαλμα της Ελευθερίας που φωτίζει τον κόσμο – Εις Άνδρέαν Κάλβον – Αποστροφή – Όλοι μαζί… – Δημόσιοι υπάλληλοι – Ο Μιχαλιός – Υποθήκαι – Ωχρά σπειροχαίτη – Δελφική εορτή – Επρόδωσαν την αρετή… – Η πεδιάς και το νεκροταφείον. Πίναξ ημιτελής – Μικρή ασυμφωνία εις Α μείζον – Σταδιοδρομία – Εμβατήριο πένθιμο και κατακόρυφο – Ιδανικοί αυτόχειρες – Δικαίωσις) – Μεταφράσεις (Francis Vielé-Griffin: «N’est-il une chose…» – Paul Verlaine: «Οι ράθυμοι» – Heinrich Heine: «Sag, wo ist dein schönes Liebchen…» – Heinrich Heine: «Sie liebten sich beide…» – Comtesse Mathieu de Noailles: «Οι σκιές» – Paul-Jean Toulet: «‘Maman !… je voudrais…’» – Paul-Jean Toulet: «Infini, fais que je t’ oublie…» – André Spire: «Ανθρώπινο! Πολύ ανθρώπινο!» – Laurent Tailhade: «Βαρκαρόλα» – Jean Moréas: «Les morts m’ ecoutent…» – Jean Moréas: «O toi qui sur mes jours…» – Jean Moréas: «Tu souffres tous les maux…» – Francis Carco: «Ainsi j’ ai dans ma belle pipe…» – Mathurin Régnie: «Επιτάφιο» – François Villon: «Μπαλάντα των κυριών του παλαιού καιρού» – Nikolaus Lenau: «Οι τρεις» – Charles Baudelaire: «Spleen» – Tristan Corbière: «Μικρός που πέθανε στ’ αστεία»} / Ανέκδοτα ποιήματα {Κυριακή – Αισιοδοξία – Όταν κατέβουμε τη σκάλα τι θα πούμε… – Πρέβεζα} / Πεζά {Το καύκαλο – Τρεις μεγάλες χαρές (Καλός υπάλληλος – Ένας πρακτικός θάνατος – Δεσποινίς Bovary) – Ονειροπόλος – Ο κήπος της αχαριστίας – Φυγή – Το εγκώμιο της θαλάσσης – Η ζωή του – Κάθαρσις – Ο ποιητής Ιωσήφ Ραφτόπουλος} / Η αλληλογραφία του] [Τιμή πώλησης: 133,50 ευρώ. Με έκπτωση: 100,00 ευρώ.]
ΛΟΡΚΑ, ΦΕΔΕΡΙΚΟ ΓΑΡΘΙΑ [FEDERICO GARCIA LORCA]: Diván del Tamarit, εισαγωγή-μτφ. Βασίλης Λαλιώτης, δίγλωσση έκδοση, <Παρουσία>, Αθήνα 2000, σελ. 70 [Gacelas {Του απρόβλεπτου έρωτα – Της τρομερής παρουσίας – Του απελπισμένου έρωτα – Του έρωτα που δεν αφήνει να τον δεις – Του νεκρού παιδιού – Της πικρής ρίζας – Της θύμησης του έρωτα – Του σκοτεινού θανάτου – Του θαυμαστού έρωτα – Της φυγής – Του έρωτα των εκατό χρονών – Της πρωϊνής αγοράς} / Casidas {Του πληγωμένου απ’ το νερό – Του θρήνου – Των κλαριών – Της ξαπλωμένης γυναίκας – Του ονείρου στο ύπαιθρο – Του ανεύρετου χεριού – Του ρόδου – Του χρυσού κοριτσιού – Των σκοτεινών περιστεριών}] [Τιμή πώλησης: 18,00 ευρώ. Με έκπτωση: 13,50 ευρώ.]
ΜΑΡΤΕΝΣ, ΛΟΥΝΤΟ [LUDO MARTENS]: Μια άλλη ματιά στον Στάλιν, ανυπόγραφο σημείωμα, πρόλογος για την ελληνική έκδοση Θανάσης Παπαρήγας, μτφ. Στάθης Σφακιανούδης, τρίτη έκδοση, <Σύγχρονη Εποχή>, Αθήνα 2003, σελ. 435 [Πρόλογος / Εισαγωγή: Η επικαιρότητα του Στάλιν / Τα πρώτα βήματα του Στάλιν στην πολιτική {Προοίμιο – Οι δραστηριότητες του Στάλιν την περίοδο 1900-1917 – Οι ‘σοσιαλιστές’ και η επανάσταση – Ο Στάλιν κατά τη διάρκεια του εμφυλίου πολέμου – Η ‘διαθήκη’ του Λένιν } / Η οικοδόμηση του σοσιαλισμού σε μια μόνο χώρα / Η σοσιαλιστική εκβιομηχάνιση {Προοίμιο – Ηρωϊσμός και ενθουσιασμός – Ένας ταξικός πόλεμος – Ένα οικονομικό θαύμα} / Η κολλεκτιβοποίηση {Προοίμιο – Από την αποκατάσταση της παραγωγής στην κοινωνική αντιπαράθεση (Πρόλογος – Αδυναμία του Κόμματος στην ύπαιθρο – Τι ήταν ο Ρώσος αγρότης… – Νέα διαφοροποίηση των τάξεων – Ποιος ελέγχει την αγορά σιτηρών; – Προς την αντιπαράθεση – Η θέση του Μπουχάριν – Κολχόζ… – …ή ατομικό αγροτικό νοικοκυριό;) – Το πρώτο κύμα της κολλεκτιβοποίησης (Προοίμιο – Ο κουλάκος – Τα κολχόζ ξεπερνούν τους κουλάκους – Ένα ακάθεκτο μαζικό κίνημα – Ο πόλεμος ενάντια στον κουλάκο – Ο ουσιαστικός ρόλος των πιο καταπιεσμένων μαζών) – Η οργανωτική γραμμή της κολλεκτιβοποίησης (Προοίμιο – Ο κομματικός μηχανισμός στην ύπαιθρο – Έκτακτα οργανωτικά μέτρα – Οι 25.000 – Οι 25.000 κατά της γραφειοκρατίας – Οι 25.000 κατά των κουλάκων – Οι 25.000 και η οργάνωση της αγροτικής παραγωγής) – Ο πολιτικός προσανατολισμός της κολλεκτιβοποίησης (Πρόλογος – Η απόφαση του Νοέμβρη του 1929 – Όχι στον οππορτουνισμό του Μπουχάριν – Νέες δυσκολίες, νέα καθήκοντα – Η απόφαση της 5ης Γενάρη του 1930) – Η ‘αποκουλακοποίηση’ (Προοίμιο – Φήμες και συκοφαντίες των κουλάκων – Τι πρέπει να γίνει με τους κουλάκους; – Αγώνας μέχρι θανάτου – Η απόφαση για την αποκουλακοποίηση – Η επίθεση των κουλάκων διπλασιάζεται σε δύναμη – Ο Κάουτσκι και η ‘επανάσταση των κουλάκων’ ) – ‘Ίλιγγος από τις επιτυχίες’ (Προοίμιο – Ο Στάλιν επανορθώνει – Επανόρθωση και παγίωση – Ο δεξιός οππορτουνισμός ξανασηκώνει κεφάλι – Οι αντικομμουνιστές εφορμούν – Υποχώρηση και επιτυχία – Αξιοσημείωτα αποτελέσματα) – Η άνθηση της σοσιαλιστικής γεωργίας (Προοίμιο – Το δεύτερο κύμα κολλεκτιβοποίησης – Οικονομική και κοινωνική δημιουργικότητα – Οι επενδύσεις στην ύπαιθρο – Ο θρίαμβος της σοσιαλιστικής γεωργίας – ‘Κολοσσιαία υποστήριξη’) – Η ‘γενοκτονία’ της κολλεκτιβοποίησης} / Η κολλεκτιβοποίηση και το ‘ουκρανικό ολοκαύτωμα’ {Πρόλογος – Ένα βιβλίο από τις εκδόσεις Χίτλερ – Ένα βιβλίο από τις εκδόσεις Μακ Κάρθυ – Μεταξύ 1 και 15 εκατομμύρια νεκροί – Δύο καθηγητές συνδράμουν τους Ουκρανούς ναζί – Επιστημονικός υπολογισμός – Η κακή χρήση του κινηματογράφου – Συγκομιδή της θλίψης: Ο Κόνκουεστ και η επιμόρφωση των Ουκρανών ναζί – Οι φασιστικές πηγές του Κόνκουεστ – Τα αίτια του λιμού στην Ουκρανία – Η Ουκρανία κάτω από ναζιστική κατοχή} / Η πάλη κατά της γραφειοκρατίας {Προοίμιο – Οι αντικομμουνιστές κατά της ‘γραφειοκρατίας’ – Οι μπολσεβίκοι κατά της γραφειοκρατικοποίησης – Ενίσχυση της πολιτικής διαπαιδαγώγησης – Συστηματική εκκαθάριση του Κόμματος – Η πάλη για την επαναστατική δημοκρατία – Οι εκλογές στο Κόμμα το 1937: Μια ‘επανάσταση’} / Η μεγάλη εκκαθάριση {Πρόλογος – Πώς έμπαινε το ζήτημα των ταξικών εχθρών; (Προοίμιο – Μπορίς Μπαζάνοφ – Γκεόργκι Σολομόν – Μιχαήλ Φρούνζε – Αλεξάντρ Ζινόβιεφ) – Η πάλη κατά του οππορτουνισμού μέσα στο Κόμμα – Οι δίκες και η πάλη κατά του αναθεωρητισμού και της εχθρικής διείσδυσης (Προοίμιο – Η δίκη του ζινοβιεφικού-τροτσκιστικού κέντρου – Ο Τρότσκι και η αντεπανάσταση – Η αντεπαναστατική ομάδα Ζινόβιεφ, Κάμενεφ, Σμιρνόφ – Η δίκη του Πιατακόφ και των τροτσκιστών) – Η δίκη της μπουχαρινικής σοσιαλδημοκρατικής ομάδας (Η απόφαση του Φλεβάρη του 1937 για την εκκαθάριση – Η υπόθεση Ριούτιν – Ο αναθεωρητισμός του Μπουχάριν – Ο Μπουχάριν και οι εχθροί του μπολσεβικισμού – Ο Μπουχάριν και η στρατιωτική συνωμοσία – Ο Μπουχάριν και το πρόβλημα του πραξικοπήματος – Οι ομολογίες του Μπουχάριν – Από τον Μπουχάριν στον Γκορμπατσόφ) – Η δίκη του Τουχατσέφσκι και η αντικομμουνιστική συνωμοσία στο στρατό (Προοίμιο – Συνωμοσία; – Η μιλιταριστική και βοναπαρτιστική τάση – Ο Βλασόφ – Ο Σολζενίτσιν – Μια παράνομη αντικομμουνιστική οργάνωση στον Κόκκινο Στρατό) – Η εκκαθάριση του 1937-1938 (Πρόλογος – Η επανόρθωση – Η αστική τάξη της Δύσης και η εκκαθάριση)} / Ο ρόλος του Τρότσκι στις παραμονές του Β´ Παγκοσμίου Πολέμου {Προοίμιο – Ο εχθρός είναι η νέα αριστοκρατία, η νέα μπολσεβίκικη αστική τάξη… – Μπολσεβικισμός και φασισμός… – Ηττοπάθεια και συνθηκολόγηση απέναντι στη ναζιστική Γερμανία – Ο Τρότσκι και η συνωμοσία του Τουχατσέφσκι – Προβοκάτσιες στην υπηρεσία των ναζί – Ο Τρότσκι προπαγανδίζει την τρομοκρατία και την ένοπλη εξέγερση} / Ο Στάλιν και ο αντιφασιστικός πόλεμος {Προοίμιο – Το γερμανοσοβιετικό σύμφωνο – Ο Στάλιν δεν προετοίμασε σωστά τον αντιφασιστικό πόλεμο; – Η ημέρα της γερμανικής επίθεσης – Ο Στάλιν μπροστά στον ολοκληρωτικό πόλεμο των ναζί – Ο Στάλιν, η προσωπικότητά του, οι στρατιωτικές του ικανότητες – Στάλιν, ο ‘δικτάτορας’ – Στάλιν, ο ‘υστερικός’ – Στάλιν, η ‘μέτρια νοημοσύνη’ – Οι στρατιωτικές αρετές του Στάλιν} / Από τον Στάλιν στον Χρουστσόφ {Προοίμιο – Οι ΗΠΑ διαδέχονται τη ναζιστική Γερμανία (Προοίμιο – Ο ναζί Γκέλεν και η CIA – Η ατομική βόμβα… κατά της ΕΣΣΔ – Η αντιϊμπεριαλιστική πάλη και η πάλη για την ειρήνη – Ο αναθεωρητισμός του Τίτο και οι ΗΠΑ) – Ο Στάλιν κατά του οππορτουνισμού (Προοίμιο – Τα αστικά ρεύματα της δεκαετίας του ’30 – Αδυναμίες στην πάλη κατά του οππορτουνισμού – Οι αναθεωρητικές ομάδες του Μπέρια και του Χρουστσόφ – Ο Στάλιν κατά του μελλοντικού χρουστσοφισμού) – Το πραξικόπημα του Χουστσόφ (Οι ραδιουργίες του Μπέρια – Ο θάνατος του Στάλιν – Ίντριγκες του Χρουστσόφ ενάντια στον Μπέρια – Οι εχθροί ‘αποκαθίστανται’ – Ο Χρουστσόφ και η ειρηνική αντεπανάσταση)}] [Τιμή πώλησης: 15,00 ευρώ. Με έκπτωση: 10,50 ευρώ.]
ΜΕΛΟ, ΒΕΡΝΑΡΔΟΣ: Τα πάθη και η εξόντωση των Ελληνοεβραίων, <Παρατηρητής>, Θεσσαλονίκη 1998, σελ. 64 [Βιογραφία / Στις ομάδες του αντάρτικου / Αποστολές από το ‘Χιρς’ στην Πολωνία / Το ταξίδι προς την κόλαση / Ο Ρούντολφ Αις και το Cyclon-B / Ανέγερση του στρατοπέδου εξόντωσης Άουσβιτς / Τα Block του Άουσβιτς / Η ζωή στο στρατόπεδο του Άουσβιτς / Στο στρατόπεδο του Golleschau / Τα δεινά στο στρατόπεδο εξοντώσεως Golleschau (συνέχεια) / Η κόλαση του Bergen-Belsen / Άφιξη στη Σουηδία / Η περαιτέρω μοίρα μου στη Σουηδία / Η οδοντιατρική μου σταδιοδρομία / Εθελοντής στο Ισραήλ / Οδοντιατρικές σπουδές στην Αθήνα / Επιστροφή στη Σουηδία / Η ζωή συνεχίζεται και μετά τη σύνταξη / Η Σουηδία και η φιλοξενία της σ’ εμάς τους Έλληνες που επιζήσαμε από τα στρατόπεδα εξοντώσεως της Γερμανίας / Η σουηδική υποδοχή και φιλοξενία / Εργάτης στη Σουηδία / Ένα μικρό θαύμα / Επιστροφή στη Σουηδία / Στο νοσοκομείο Karolinska της Στοκχόλμης / A mi pueblo {Ποίημα}] [Τιμή πώλησης: 16,96 ευρώ. Με έκπτωση: 11,00 ευρώ.]
ΜΙΛΤΟΝ, ΤΖΩΝ [JOHN MILTON]: Ο χαμένος Παράδεισος, προλογικό σημείωμα-μτφ.-σχόλια-ερμηνευτικά σημειώματα Χρ. Α. Γαλατόπουλος, ανυπόγραφη εισαγωγή στην αγγλική έκδοση, <Εκδόσεις Γκοβόστη>, [Αθήνα] χ.χ., σελ. 325 [‘‘Στο ‘Πρώτο άσμα’, που βρίσκεται μεταφρασμένο στον τόμο αυτό, τραγουδιέται απ’ τον τυφλό ραψωδό η παρακοή του Πρωτόπλαστου κι ο διωγμός του απ’ τον Παράδεισο, που τού τον είχε τάξει σα μόνιμη κατοικία ο Θεός. Ιστορεί κατόπιν ο ποιητής την αιτία της πτώσης του Πρωτόπλαστου, που ήταν η παρακοή της Εύας, της μητέρας όλης της ανθρωπότητας, που πλανήθηκε απ’ το Σατανά μεταμορφωμένο σε Φίδι, κι έφαγε τον απαγορευμένο Καρπό του Δέντρου της Ζωής. Στους πρώτους στίχους του τραγουδιού ο ποιητής δίνει πάρα πολλά μέρη της Βιβλικής Γένεσης, σε υπέροχες πραγματικά εικόνες. Ολάκερη η αποστασία του Σατάν περιγράφεται σε γενικές γραμμές, η πτώση του στα κατάβαθα της Κόλασης και τα σχέδια που αρχίζει να καταστρώνει εκεί μαζί με τον υπαρχηγό του, τον Βεελζεβούλ, και τους άλλους συντρόφους του που τον ακολούθησαν στην πτώση. Εικονίζεται εδώ ο μεγαλοπρεπής εκείνος τύπος του Σατάν επαναστάτη, που ανήκει αναμφισβήτητα στη μεγάλη ποιητική διάνοια του Μίλτον, και είναι μια από τις ωραιότερες δημιουργίες που υπάρχουν μέσα σε ολάκερο το έπος…’’ (Χρ. Α. Γαλατόπουλος)] [Τιμή πώλησης: 24,00 ευρώ. Με έκπτωση: 18,00 ευρώ.] [ΚΡΑΤΗΜΕΝΟ]
ΜΠΑΡΤ, ΡΟΛΑΝ [ROLAND BARTHES]: Εικόνα, μουσική, κείμενο, μτφ. Γιώργος Σπανός, σημειώσεις-επιμέλεια Βασίλης Πατσογιάννης, νέα αναθεωρημένη έκδοση, <Πλέθρον>, Αθήνα 2019, σελ. 217 [Το φωτογραφικό μήνυμα {Προοίμιο – Το φωτογραφικό παράδοξο – Τρόποι συμπαραδήλωσης (Προοίμιο – Τρυκ – Πόζα – Αντικείμενα – Φωτογένεια – Αισθητισμός – Σύνταξη) – Το κείμενο και η εικόνα – Η φωτογραφική μη σημασία} / Ρητορική της εικόνας {Προοίμιο – Τα τρία μηνύματα – Το γλωσσικό μήνυμα – Η καταδηλούμενη εικόνα – Ρητορική της εικόνας} / Το τρίτο νόημα. Διερευνητικές σημειώσεις πάνω σε ορισμένα φωτογράμματα του Σ. Μ. Αϊζενστάιν {Προοίμιο – Το προβάλλον νόημα – Το αμβλύ νόημα – Το φωτόγραμμα} / Ντιντερό, Μπρεχτ, Αϊζενστάιν / Εισαγωγή στη δομική ανάλυση των αφηγημάτων {Προοίμιο – Η γλώσσα του αφηγήματος (Πέρα από τη φράση – Το επίπεδο νοημάτων) – Οι λειτουργίες (Ο προσδιορισμός των ενοτήτων – Τάξεις ενοτήτων – Η λειτουργική σύνταξη) – Οι δράσεις (Προς ένα δομικό καθεστώς των προσώπων – Το πρόβλημα του υποκειμένου) – Η αφήγηση (Η αφηγηματική επικοινωνία – Η αφηγηματική κατάσταση) – Το σύστημα του αφηγήματος (Προοίμιο – Στρέβλωση και επέκταση – Μίμησις και νόημα)} / Ο θάνατος του συγγραφέα / Musica practica / Από το έργο στο κείμενο / Η μυθολογία σήμερα / Συγγραφείς, διανοούμενοι, καθηγητές {Προοίμιο – Δύο καταναγκασμοί – Η περίληψη – Η διδασκαλική σχέση – Το συμβόλαιο – Η έρευνα – Η καταστροφή των στερεοτύπων – Η αλυσίδα των λόγων – Η μέθοδος – Οι ερωτήσεις – Εν ονόματι τίνος; – Η όρθια στάση – Το δεύτερο πρόσωπο ενικού – Μια οσμή ομιλίας – Η θέση μας – Δύο κριτικές – Δύο λόγοι – Το αξιωματικό πεδίο – Το ασυνείδητό μας – Η γραφή ως αξία – Ο ειρηνικός προφορικός λόγος}] [Τιμή πώλησης: 17,42 ευρώ. Με έκπτωση: 11,50 ευρώ.]
ΜΠΕΚΕΣ, ΟΜΗΡΟΣ: Τραγούδια της γκέισας, εισαγωγή-μτφ.-σημειώσεις Όμηρος Μπεκές, <Εκδόσεις Α. Καραβία>, Αθήνα 1968, σελ. 62 [‘‘Η γκέισα γεννιέται και ποιήτρια. Η γιαπωνέζικη λογοτεχνία χρωστά πολλά και στις γυναίκες. Γράψαν αυτές τα περισσότερα και τα καλύτερά της έργα. Στην πρόζα και στην ποίηση δώσαν σωστές παρατηρήσεις, ανάγλυφες περιγραφές, σκέψεις βαθιές και δυσανάλυτα αισθήματα. Και κάτι σπουδαιότερο: εκφράσαν την Ιαπωνία. Μας ζωγραφίσανε μ’ ανάλαφρες μα τόσο ψυχωμένες πινελιές τη λαϊκή ψυχή της. Υπάρχουνε τραγούδια, τεχνουργημέν’ από τις φαρφουρένιες τούτες κούκλες της Ιαπωνίας που θα είχανε τη θέση τους και μέσα στην παγκόσμια λογοτεχνία. Προσπάθησα να μεταφράσω τα καλύτερα. Εκείνα που, κατά τη γνώμη μου, μπορούσανε ν’ αναστηθούν από το πνεύμα μας, από το πνεύμα της φυλής μας και της γλώσσας μας…’’ (Όμηρος Μπεκές)] [Τιμή πώλησης: 16,00 ευρώ. Με έκπτωση: 12,00 ευρώ.] [ΚΡΑΤΗΜΕΝΟ]
ΜΠΛΕΧΕΡ, ΜΑΞ [MAX BLECHER]: Επουλωμένες καρδιές, μτφ. από τα ρουμανικά-επίμετρο Βίκτωρ Ιβάνοβιτς, <Loggia>, Αθήνα 2022, σελ. 250 [Οι Επουλωμένες καρδιές του Μαξ Μπλέχερ αποτελούν το δεύτερο μέρος της μυθιστορηματικής τριλογίας που συμπληρώνεται από τα Περιστατικά στο εγγύς εξωπραγματικό και το Φωτεινό άντρο. Ο νεαρός Εμμανουήλ, alter ego του συγγραφέα, πάσχει από φυματίωση των οστών και εγκαθίσταται στο σανατόριο της λουτρόπολης Μπερκ, στις ακτές της βόρειας Γαλλίας, για να θεραπευτεί. Η ζωή και ο έρωτας συνεχίζουν να ρέουν κάτω από τα γύψινα ασφυκτικά καλούπια των ασθενών, οι οποίοι κυκλοφορούν καθηλωμένοι σε αυτοσχέδιες άμαξες· το σκοτεινό χιούμορ, σε συνδυασμό με το εξωπραγματικό και το στοιχείο της παρέκκλισης, ή του εφιάλτη, στη γραφή του Μπλέχερ άλλοτε διαβρώνουν κι άλλοτε πυκνώνουν τη μονολιθική ατμόσφαιρα του φόβου στο σανατόριο. Η κριτική, όχι απόλυτα δικαιολογημένα, συνέδεσε τις Επουλωμένες καρδιές με το Μαγικό βουνό, κυρίως λόγω της παραπλήσιας θεματολογίας τους, ωστόσο οι ρίζες της αχαλίνωτης μπλεχεριανής φαντασίας εντοπίζονται περισσότερο στον υπερρεαλιστή Μπρετόν, παρά στον ‘κλασικίζοντα ρεαλιστή Τόμας Μαν’, όπως επισημαίνει ο μεταφραστής του έργου Βίκτωρ Ιβάνοβιτς.] [Τιμή πώλησης: 15,00 ευρώ. Με έκπτωση: 13,50 ευρώ.]
ΜΠΩΝΤΛΑΙΡ, ΣΑΡΛ [CHARLES BAUDELAIRE]: Δεκαπέντε ποιήματα, εισαγωγή-μτφ. (πεζή και έμμετρη)-σχόλια Νίκος Φωκάς, <Ύψιλον>, Αθήνα 1994, σελ. 85 [Ο άλμπατρος (πεζή μετάφραση) – Τεράστιοι γλάροι (έμμετρη μετάφραση) / Η γιγάντισσα (πεζή μετάφραση) – Η γιγάντισσα (έμμετρη μετάφραση) / Ο επιστρέφων (ή επανερχόμενος) νεκρός (πεζή μετάφραση) – Ο βρυκολακιασμένος (έμμετρη μετάφραση) / Spleen (πεζή μετάφραση) – Spleen (έμμετρη μετάφραση) / Ο κύκνος (πεζή μετάφραση) – Ο κύκνος (έμμετρη μετάφραση) / Οι εφτά γέροντες (πεζή μετάφραση) – Οι εφτά γέροντες (έμμετρη μετάφραση) / Παρισινό όνειρο (πεζή μετάφραση) – Παρισινό όνειρο (έμμετρη μετάφραση) / Η Βεατρίκη (πεζή μετάφραση) – Βεατρίκη (έμμετρη μετάφραση) / Ένα ταξίδι στα Κύθηρα (πεζή μετάφραση) – Ταξίδι στα Κύθηρα (έμμετρη μετάφραση) / Έρως και κρανίο. (Παλιά βινιέτα) (πεζή μετάφραση) – Έρως και κρανίο. (Παλιά βινιέτα) (έμμετρη μετάφραση) / Περισυλλογή (πεζή μετάφραση) – Περισυλλογή (έμμετρη μετάφραση) / Οι θρήνοι ενός Ίκαρου (πεζή μετάφραση) – Οι θρήνοι ενός Ίκαρου (έμμετρη μετάφραση) / Οι μεταμορφώσεις του βρυκόλακα (πεζή μετάφραση) – Οι μεταμορφώσεις του βρυκόλακα (έμμετρη μετάφραση) / {Απόσπασμα} (πεζή μετάφραση) – {Απόσπασμα} (έμμετρη μετάφραση) / {Σε λεύκωμα άγνωστης κυρίας} (πεζή μετάφραση) – {Σε λεύκωμα άγνωστης κυρίας} (έμμετρη μετάφραση)] [Τιμή πώλησης: 9,00 ευρώ. Με έκπτωση: 6,00 ευρώ.]
ΜΠΩΝΤΛΑΙΡ, ΣΑΡΛ [CHARLES BAUDELAIRE]: Εικοσιοχτώ ποιήματα, πρόλογος Πωλ Βαλερύ [μετάφραση του προλόγου Ανδρέας Καραντώνης], εισαγωγή-σημείωμα-μτφ. Κλέων Παράσχος, εισαγωγικό σημείωμα-επιμέλεια Αλέξης Ζήρας, επίμετρο Τ. Σ. Έλιοτ [δεν αναφέρεται μεταφραστής του επιμέτρου], δίγλωσση έκδοση, <Εκδόσεις Γαβριηλίδης>, Αθήνα 1999, σελ. 128 [Ο άλμπατρος / Ανταποκρίσεις / Ο εχθρός / Η αλλοτινή ζωή / Η Ομορφιά / Η γιγάντισσα / Ξωτικό άρωμα / Η κόμη / Sed non satiata / Μες στα κυματιστά… / Μια νύχτα πάνω σε μιανής… / Όψιμο μετάνιωμα / Το μπαλκόνι / Ο δαιμονισμένος / Σου δίνω τα τραγούδια αυτά… / Τραγούδι φθινοπωρινό / Semper eadem / Η ζωντανή λαμπάδα / Σε μια μαντόνα. Ανάθεμα κατά πως τα συνηθίζουν οι Ισπανοί / Συνομιλία / Moesta et errabunda / Σονέτο φθινοπωρινό / Η ραγισμένη καμπάνα / Η περισυλλογή / Σε μια διαβάτισσα / Η ευγενική υπηρέτρια… / Οι λιτανείες του Σατανά / Κολασμένες γυναίκες] [Τιμή πώλησης: 20,00 ευρώ. Με έκπτωση: 15,00 ευρώ.]
ΟΡΛΟΦ, ΑΛΕΞΑΝΤΡ ΜΙΧΑΗΛΟΒΟΤΣ [АЛЕКСАНДР МИХАЙЛОВИЧ ОРЛОВ]: Η μυστική ιστορία των εγκλημάτων του Στάλιν, μτφ. Ιωάννης Ν. Σταθαράς, <Εκδόσεις Γ. Δ. Σταυρόπουλου>, Αθήναι 1970, σελ. 399 [Πρόλογος / Η σκηνοθεσία / Ο Στάλιν εκκαθαρίζει το έδαφος προς επικράτησίν του / Αι μαγικαί δίκαι / Η ιεροεξεταστική μηχανή εν λειτουργία / Η ζωή μας αξίζει μόνον ένα καπίκι / Ζορόχ Φρίντμαν: Ο άγνωστος ήρως / Ιβάν Σμιρνόφ και Μπρατσκόφσκι: Το τέλος μιας φιλίας / Το καθήκον ενός ανθρώπου του Κόμματος / Ζηνόβιεφ και Καμένεφ: Διαπραγματεύσεις εις το Κρεμλίνον / Τερ-Βαγκάνιαν: Δεν θέλω του λοιπού να ανήκω εις το Κόμμα… / Η εκδίκησις του Γιεζόφ: Άννα Άρκους / Ο εκβιασμός / Β. Μ. Μολότοφ: Διεσώθη ως εκ θαύματος / Αι τελευταίαι ώραι / Ο Στάλιν βλέπει ό,τι είχεν αστοχήσει να προβλέψει / Γιούρι Λ. Πιατακόφ / Καρλ Ράντεκ / Η καταγγελία / Η εκκαθάρισις των Τσεκιστών / Η εκτέλεσις των στρατηγών του Ερυθρού Στρατού / Ο Γιακόντα εις το κελλίον της φυλακής του / Αι ιατρικαί δολοφονίαι: Ο θάνατος του Μαξίμ Γκόρκι / Νικολάι Μπουχάριν / Νικολάι Ν. Κρεστίνσκι / Οι αποδιοπομπαίοι τράγοι / Χρησιμοποιηθέντες και αποπεμφθέντες . Ο στενότερος φίλος του Στάλιν / Η σύζυγος του Στάλιν Ναντέζντα Αλληλούγιεβα και ο αδελφός της Παύλος / Αντρέι Βισίνσκι] [Τιμή πώλησης: 42,60 ευρώ. Με έκπτωση: 32,00 ευρώ.]
ΠΑΡΑΣΧΟΣ, ΚΛΕΩΝ Β.: Ανθολογία της ευρωπαϊκής και αμερικανικής ποιήσεως, εισαγωγή-εκλογή-επιμέλεια Κλέων Β. Παράσχος, μεταφράσεις διαφόρων, <Εκδότης Σίμος Συμεωνίδης>, Αθήνα 1962, σελ. 383 [Ουΐλλιαμ Σαίξπηρ / Ουΐλλιαμ Σένστον {William Shenstone}} / Ρόμπερτ Μπερνς / Σάμιουελ Ταίυλορ Κόλριτζ / Τζωρτζ Γκόρντον Νόελ Μπάυρον / Πέρσυ Μπυς Σέλλεϋ / Τζων Κητς / Τόμας Χουντ / Ελίζαμπεθ Μπάρρετ-Μπράουνινγκ / Ρόμπερτ Λούις Στήβενσον / Ουΐλλιαμ Γουάτσον {William Watson} / Ράντγιαρντ Κίπλινγκ / Ουΐλλιαμ Μπάτλερ Γέητς / Ρούπερτ Μπρουκ / Ήντιθ Σίτγουελ {Edith Sitwell} / Τ. Σ. Έλιοτ / Ου. Χ. Ώντεν / Στήβεν Σπέντερ {Stephen Spender} / Ντύλαν Τόμας / Sidney Keyes / Ζωφρέ Ρυντέλ {Jaufré Rudel} / Marcabrun / Μπερτράν ντε Μπορν {Bertrand de Born} / Αρνώ Ντανιέλ {Arnaud Daniel} / Περ Καρντενάλ {Peire Cardenal} / Κριστίν ντε Πιζάν {Christine de Pisan} / Φρανσουά Βιγιόν / Λουΐζ Λαμπέ / Ματσουρέν Ρενιέ / Πωλ Σκαρρόν {Paul Scarron} / Λαμαρτίνος {Alphonse de Lamartine} / Βικτόρ Ουγκό / Λεκόντ ντε Λιλ / Σαρλ Μπωντλαίρ / Φρεντερίκ Μιστράλ / Τριστάν Κορμπιέρ / Λωτρεαμόν / Ζαν Ρισπέν / Σαρλ Γκερέν / Πωλ Βερλαίν / Ζωρζ Ροντενμπάκ {Georges Rodenbach} / Εμίλ Βεράρεν / Ζαν Μορεάς / Ζυλ Λαφόργκ / Σαρλ Βαν Λερμπέργκ {Charles Van Lerberghe} / Μωρίς Μαίτερλινκ / Ανρί ντε Ρενιέ / Φρανσίς Βιελέ-Γκριφφέν / Πωλ-Ζαν Τουλέ / Πωλ Κλωντέλ / Φρανσίς Ζαμ / Αντρέ Σπιρ / Πωλ Βαλερύ / Λεόν-Πωλ Φαργκ / Άννα ντε Νοάιγ / Ο. Β. ντε Λ. Μιλόζ {O. V. de L. Milosz} / Γκιγιώμ Απολλιναίρ / Εμίλ Ντεσπά / Βαλερύ Λαρμπώ / Ζυλ Συπερβιέλ / Φρανσίς Καρκό / Πιέρ Ζαν Ζουβ / Σαιν-Τζων Περς / Πιέρ Ρεβερντύ / Υβάν Γκολ / Πωλ Ελυάρ / Αντονέν Αρτώ / Αντρέ Μπρετόν / Λουΐς Αραγκόν / Ανρί Μισώ / Ρομπέρ Ντεσνός / Ρενέ Κρεβέλ / Ζακ Πρεβέρ / Ζαν Ταρντιέ {Jean Tardieu} / Ρενέ Σαρ / Μαρσέλ Μπεαλύ {Marcel Béalu} / Ζωρζ Σεαντέ / Jean Bouhier / Υβ Μποννφουά / Φρήντριχ Γκόττλημπ Κλόπστοκ / Γιόχαν Βόλφγκανγκ φον Γκαίτε / Φρήντριχ Σίλλερ / Φρήντριχ Χαίλντερλιν / Νοβάλις / Τεοντόρ Καίρνερ / Χάινριχ Χάινε / Νικολάους Λενάου / Έντουαρντ Μαίρικε / Μαρί φον Έμπνερ-Έσενμπαχ / Χάινριχ Λόυτχολντ {Heinrich Leuthold} / Ρίχαρντ Ντέμελ / Μαξ Νταουτεντάυ {Max Dauthendey} / Στέφαν Γκεόργκε / Κριστιάν Μόργκενστερν {Christian Morgenstern} / Άλφρεντ Μόμπερτ {Alfred Mombert} / Χούγκο φον Χόφμαννσταλ / Ράινερ Μαρία Ρίλκε / Γκέρτρουντ φον Λε Φορτ {Gertrud von Le Fort (1876-1971)} / Έρμαν Έσσε / Φραντς Βέρφελ / Στέφαν Χέρμλιν {Stephan Hermlin} / Fray Luis de León / Λόπε δε Βέγα {Lope de Vega} / Χουάν Ραμόν Χιμένεθ / Φεδερίκο Γαρθία Λόρκα / Ραφαέλ Αλμπέρτι / Μπρουνέττο Λατίνι / Γιακοπόνε ντα Τόντι {Jacopone da Todi} / Γκουΐντο Καβαλκάντι / Δάντης / Πετράρχης / Βοκάκιος {Giovanni Boccacio (1313-1375)} / Μιχαήλ Άγγελος {Michelangelo Buanarroti (1475-1566)} / Μεταστάσιος {Metastasio (1698-1782)} / Βιντσέτσο Μόντι {Vincenzo Monti (1754-1828)} / Ούγκο Φόσκολο / Τζιοζουέ Καρντούτσι / Τζιάκομο Λεοπάρντι / Τζιοβάννι Πάσκολι / Αρτούρο Γκραφ / Άντα Νέγκρι / Τζιουζέππε Λιππαρίνι / Ουμπέρτο Σάμπα / Ντιέγκο Βαλέρι / Τζιουζέππε Ουνγκαρέττι / Εουτζένιο Μοντάλε / Αντριάνο Γκράντε / Σαλβατόρε Κουαζίμοντο / Πιέρ Λουΐτζι Μαριάνι / Τσέζαρε Παβέζε / Λουΐτζι Φιορεντίνο / Σάντορ Πεταίφι / Luiz de Camoens / Joâo Roiz de Castelo-Branco / Joâo de Deus / Joâo de Barros / Αλεξάντρ Σεργκέγιεβιτς Πούσκιν / Μ. Γ. Λέρμοντοφ / Αλεξάντρ Μπλοκ / Κονσταντίν Μπαλμόντ (1867-1943) / Άννα Αχμάτοβα / Pär Lagerkvist / Edith Södergran / Γίρζι Βόλκερ {Jiří Wolker} / Πετρ Μπέζρουτς {Petr Bezruč} / Χένρυ Ου. Λονγκφέλλοου / Έντγκαρ Άλλαν Πόε / Ουώλτ Ουΐτμαν / Έμιλυ Ντίκινσον / Έντγκαρ Λη Μάστερς / Στήβεν Κραίην {Stephen Crane} / Ρόμπερτ Φροστ / Vachel Lindsay / Έζρα Πάουντ / Μαριάν Μουρ {Marianne Moore} / Τζων Κρώου Ράνσομ {John Crowe Ransom} / Έντνα Σαιντ Βίνσεντ Μιλλαίυ {Edna St. Vincent Millay} / Άρτσιμπαλντ Μακλής {Archibald MacLeish} / Ε. Ε. Κάμμινγκς / Arna Bontemps / Λάνγκστον Χιουζ / Ουώλτερ Μπέντον / Ρίτσαρντ Ράιτ (1908-1962) / Marim Diel (1915) / Otto d’ Sola (1910) / Jorge Carrera Andrade (1902) / Jorge Zalamea / Σέσαρ Βαγιέχο / Gabriela Mistral] [Τιμή πώλησης: 42,60 ευρώ. Με έκπτωση: 32,00 ευρώ.]
ΠΑΣ, ΟΚΤΑΒΙΟ [OCTAVIO PAZ]: Στο φως της Ινδίας, μτφ.-σημειώσεις Μάρω Φιλίππου, <Κέδρος>, Αθήνα 2005, σελ. 284 [Οι αντίποδες της άφιξης και της αναχώρησης {Βομβάη – Δελχί – Επιστροφή} / Θρησκείες, κάστες, γλώσσες {Ράμα και Αλλάχ – Η κοσμική μήτρα – Βαβέλ} / Η διαμόρφωση της εθνικής οντότητας {Γιορτές και νηστείες – Η ιδιαιτερότητα της ινδικής ιστορίας – Γκάντι: Κέντρο και άκρα – Εθνικισμός, κοσμική εξουσία, δημοκρατία} / Το γεμάτο και το άδειο {Οι Απσάρα και οι Γιάκσι – Αγνότητα και μακροβιότητα – Η κριτική της απολύτρωσης – Τα τεχνάσματα του χρόνου} / Αποχαιρετισμός / Ευχαριστίες] [Τιμή πώλησης: 33,50 ευρώ. Με έκπτωση: 25,00 ευρώ.]
ΣΙΑΦΑΚΑΣ, ΒΑΓΓΕΛΗΣ: Με μια χιλιάρα Καβασάκι. Διηγήματα, <Πόλις>, Αθήνα 2016, σελ. 271 [Δεκαοχτώ ιστορίες («Τζαμάλα», «Χωρίς αιτία», «Τέσσερα τάλιρα», «Γιατί, ρε μάνα;», «Ο καθηγητής Ωδικής», «Ένοχα μυστικά», «Νόστιμον ήμαρ», «Καμώματα της πάχνης», «Λαθρεπιβάτες του σινεμά», «Μαύρα εσώρουχα», «Ξεθωριασμένη φωτογραφία», «Ο Δημητράκης», «Ζέτα», «Ψυχανάλυση», «Δύο ταφές ενός έρωτα», «Με μια χιλιάρα Καβασάκι», «Η χαμένη άνοιξη του Φρανθίσκο ντε Γκόγια», «‘Ρήγας Φεραίος’», συνοδευόμενα από σημειώσεις του συγγραφέα) που ανασυνθέτουν μνήμες της δικτατορίας και της μεταπολίτευσης, μέσα από τα μάτια μιας παρέας εφήβων οι οποίοι μεγαλώνουν, ονειρεύονται, ερωτεύονται, ωριμάζουν βίαια και πολιτικοποιούνται εκείνα τα χρόνια. Τα Γιάννενα προσφέρουν τον καμβά όπου υφαίνει τις ιστορίες του ο Βαγγέλης Σιαφάκας. Ακολουθεί τους εφήβους στα σχολικά θρανία, στα χαμόσπιτα που γκρεμίζονται για να γίνουν πολυκατοικίες, στα σοκάκια και στα τσιπουράδικα, στα σινεμά και στα καφέ. Αναζητεί τα ίχνη μιας πόλης που αλλάζει δραματικά, σε μια εποχή που όλα ανασυντίθενται, με μίτο τον Δημήτρη Χατζή και τον Νίκο Χουλιαρά· και σε έναν παλιό καφενέ ‘συναντά’ τον Σιούλα τον ταμπάκο, τη Μαργαρίτα Περδικάρη και τον Λούσια. Ιστορίες πικρές, αστείες και βαθιά ερωτικές, μιας ανύποπτης γενιάς που κλήθηκε να πρωταγωνιστήσει σε κρίσιμες ιστορικές στιγμές, μας ταξιδεύουν στη Φλωρεντία του Μικελάντζελο και τη Μαδρίτη του Γκόγια, στα βήματα του Μπερλινγκουέρ και του Καρίγιο. Νοσταλγικός και ειρωνικός, μιλώντας για την ‘ιστορία που γράφουν οι παρέες’, ο συγγραφέας παρακολουθεί τους ήρωές του, μεσήλικες πια, να αποχαιρετούν, με αφορμή τη συντρόφισσα ‘που έφυγε νωρίς’, τον ‘Ρήγα Φεραίο’ και την ‘πρώτη, αδάμαστη νεότητά’ τους.] [Τιμή πώλησης: 17,70 ευρώ. Με έκπτωση: 11,00 ευρώ.]
ΣΚΟΥΤΑΣ, ΝΙΚΟΣ: Ένα νησί στον ουρανό, <Κέδρος>, Αθήνα 2003, σελ. 302 [Ένας πολυμήχανος εφευρέτης. Ένας καταξιωμένος αστροφυσικός. Μια δυναμική αρχαιολόγος. Ένας ταλαντούχος θεατρικός συγγραφέας. Μια γοητευτική ηθοποιός. Με αφετηρία την πρεμιέρα του θεατρικού έργου Ένα νησί στον ουρανό σ’ ένα θέατρο της Αθήνας, ξετυλίγεται το κουβάρι μιας απρόβλεπτης ιστορίας που φτάνει πίσω, ως το 1890. Ό,τι συμβαίνει – σπουδαία γεγονότα και αθέατες λεπτομέρειες, γενναίοι έρωτες και λαθραία πάθη, φοβισμένες χαρές και αθόρυβοι καημοί – είναι η πυξίδα για το μεγάλο ταξίδι στη ζωή των ηρώων. Τρυφερό, ταξιδιάρικο, νοσταλγικό, ένα μυθιστόρημα με ονειροπόλους ήρωες που δραπετεύουν στα μεγαλεπήβολα σχέδιά τους και στις μεγάλες προσδοκίες τους. Κάποια στιγμή θα κάνουν την έκπληξη.] [Τιμή πώλησης: 14,00 ευρώ. Με έκπτωση: 9,00 ευρώ.]
ΣΤΑΪΝΧΑΡΤ, ΝΙΚΟΛΑΕ [NICOLAE STEINHARDT]: Το ημερολόγιο της ευτυχίας, εισαγωγικό σημείωμα Βιρτζίλ Τσιόμος, σημείωμα-μτφ. από τα ρουμανικά Νεκτάριος Κουκοβίνος, εισαγωγή Νικολάε Νικουλέσκου, επίμετρο Βιρτζίλ Μπουλάτ, <Μαΐστρος>, Αθήνα 2006, σελ. 526 [Η πνευματική περιπέτεια ενός συγγραφέα που θεωρείται ο ‘Παπαδιαμάντης’ της Ρουμανίας. Γεννήθηκε και μεγάλωσε σε εβραϊκή οικογένεια. Έσκυψε και μελέτησε σε βάθος την ευρωπαϊκή γραμματεία. Κάτοχος μεγάλης φιλοσοφικής όσο και λογοτεχνικής παιδείας, πνεύμα ανήσυχο και περίεργο, γνώρισε και ασπάστηκε την ορθόδοξη πίστη. Φυλακίστηκε από το καθεστώς Τσαουσέσκου και έζησε για μεγάλο χρονικό διάστημα μαζί με ποινικούς εγκληματίες και πολιτικούς κατάδικους, μεταξύ των οποίων και ιερείς όλων των χριστιανικών δογμάτων. Βαφτίστηκε κρυφά μέσα στις φυλακές, ενώ αργότερα έζησε στην μονή της Ροχίας, ως ιερέας και υπεύθυνος βιβλιοθήκης. Οι εμπειρίες της ζωής του, η εξέλιξη των σκέψεών του, ο δρόμος του για την σωματική, ψυχική και νοητική του επιβίωση, καθώς και η πνευματική του πορεία, καταγράφονται στο βιβλίο του, το οποίο ο συγγραφέας θεωρεί ως την πολιτική, λογοτεχνική και πνευματική του διαθήκη. Το χειρόγραφο του Ημερολογίου της ευτυχίας, που είναι το σημαντικότερο έργο του, κατασχέθηκε από το καθεστώς, καταστράφηκε σε καιρούς ταραχώδεις και ανασυστήθηκε από μνήμης. Με παράδοξο όμως και αξιοθαύμαστο τρόπο ήρθε και πάλι στα χέρια του. Βιβλίο στοχαστικό όσο και βιωματικό, συνιστά μια από τις σημαντικότερες πνευματικές καταθέσεις του 20ού αι.] [Τιμή πώλησης: 42,60 ευρώ. Με έκπτωση: 32,00 ευρώ.]
ΤΣΑΤΣΟΥΛΑΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ: Ανθολογία της αγγλικής ποιήσεως. Έκδοσις εικονογραφημένη, πρόλογος-μτφ. Στέφανος Τσατσούλας, ανυπόγραφα εισαγωγικά σημειώματα, Αθήναι 1964, σελ. 221 [Τζέφφρυ Τσώσερ / Τζων Σκέλτον / Ουώλτερ Ράλι / Έντμουντ Σπένσερ / Κρίστοφερ Μάρλοου / Ουΐλλιαμ Σαίξπηρ / Μπεν Τζόνσον / Ρόμπερτ Χέρρικ / Έντμουντ Ουώλλερ / Τζων Μίλτον / Τζαίημς Γκραίηαμ / Τζων Ντράυντεν / Αλεξάντερ Πόουπ / Τόμας Γκραίυ / Ουΐλλιαμ Μπλαίηκ / Ρόμπερτ Μπερνς / Ουΐλλιαμ Ουέρντσγουερθ / Ουώλτερ Σκοτ / Σάμιουελ Ταίυλορ Κόλριτζ / Ουώλτερ Σάβαιτζ Λάντορ / Τόμας Μουρ / Τζωρτζ Γκόρντον Νόελ Μπάυρον / Πέρσυ Μπυς Σέλλεϋ / Τζων Κητς / Τόμας Χουντ / Χάρτλεϋ Κόλριτζ / Ελίζαμπεθ Μπάρρετ-Μπράουνινγκ / Έντγκαρ Άλλαν Πόε / Άλφρεντ Τέννυσον / Μάθιου Άρνολντ / Κριστίνα Τζωρτζίνα Ροσσέττι / Τζαίημς Τόμσον / Άλτζερνον Σουΐνμπερν / Τζων Μπόυλ Ο’ Ράιλλυ / Ρόμπερτ Μπρίτζες / Όσκαρ Ουάιλντ / Άλφρεντ Έντουαρντ Χάουσμαν / Ουΐλλιαμ Μπάτλερ Γέητς / Λώρενς Μπίνυον / Άλφρεντ Ντάγκλας / Χάρολντ Έντουαρντ Μόνρο / Ρούπερτ Μπρουκ / Λούις Μακ Νης] [Με ιδιόχειρη αφιέρωση του μεταφραστή.] [Τιμή πώλησης: 40,00 ευρώ. Με έκπτωση: 30,00 ευρώ.]
ΦΡΑΝΚΛ, ΒΙΚΤΟΡ Ε. [VICTOR E. FRANKL]: Αναζητώντας νόημα ζωής και ελευθερίας σ’ ένα στρατόπεδο συγκεντρώσεως & Εισαγωγή στη λογοθεραπεία, σημείωμα-μτφ.-σημειώσεις Τάκης Χ. Ευδόκας – Κίκα Δ. Χριστοφίδου, πρόλογος Τάκης Χ. Ευδόκας, εισαγωγή Gordon W. Allport, ανυπόγραφη βιβλιογραφία για την ελληνική έκδοση, Αθήναι 1972, σελ. 180 [Πρόλογος του συγγραφέως για την ελληνική έκδοση / Εμπειρίες από ένα στρατόπεδο συγκεντρώσεως / Βασικαί αντιλήψεις περί λογοθεραπείας {Προοίμιο – Η θέληση προς ένα σκοπό – Υπαρξιακή απογοήτευση – Οι νοογενείς νευρώσεις – Νοοδυναμική – Το υπαρξιακό κενό – Το νόημα της ζωής – Η ουσία της υπάρξεως – Το νόημα της αγάπης – Το νόημα του πόνου – Μετα-κλινικά προβλήματα – Ένα λογόδραμα – Το υπερ-νόημα – Το εφήμερο της ζωής – Η λογοθεραπεία ως τεχνική – Η συλλογική νεύρωση – Η κριτική του παν-τετερμινισμό – Το ψυχιατρικό πιστεύω – Ο επανεξανθρωπισμός της ψυχιατρικής}] [Τιμή πώλησης: 16,00 ευρώ. Με έκπτωση: 12,00 ευρώ.] [ΚΡΑΤΗΜΕΝΟ]
ΧΑΙΛΝΤΕΡΛΙΝ, ΦΡΗΝΤΡΙΧ [FRIEDRICH HÖLDERLIN]: Το αρχιπέλαγος, εισαγωγή-επιμέλεια Ελένη Ανδρέου, σημείωμα-μτφ. Αλέξανδρος Παπαγεωργίου-Βενετάς, εικόνα εξωφύλλου Διονύσης Φωτόπουλος, δίγλωσση έκδοση, <Σήμα Εκδοτική>, [Αθήνα] 2023, σελ. 59 [‘‘Θεώρηση του Αιγαίου πελάγους, ωδή στον πάτριο πόντο που αναδέχεται τα ευλογημένα νησιά: Το αρχιπέλαγος, ποιητικό έργο υψηλό του γερμανού ποιητή Φρήντριχ Χαίλντερλιν (1770-1843) δοξάζει την Ελλάδα. Σε διακόσιους ενενήντα έξι στίχους, επικό καταρράκτη του λόγου, χαιρετά ο ποιητής το Αιγαίο, πλάσμα γι’ αυτόν ζωντανό, πανάρχαιο αρχηγέτη των Ελλήνων. Υμνείται εδώ ένας χώρος αλλά και τα έργα των ανθρώπων που τον αγίασαν. Σαν αναγεννημένο πινδαρικό άσμα ορθώνεται το ποίημα, σάλπισμα ευχαριστήριο, κάλεσμα με φορά καταλυτική. Σεβάσματα τόπων, αθλήματα ηρώων, εξύψωση έργων, συνθέτουν ένα κόσμο, παρόντα πάντοτε. Αθροίζονται εικόνες, μνήμες και σκέψεις σε ροή ακατάσχετη. Πορεύεσαι έκπληκτος μέσα στο κείμενο: αγλαός αλλά και δύσβατος ο χώρος. Τα λόγια απλά, το νόημά τους όμως πολυποίκιλο, πληθωρικό. Σαν από νερομάνα αναβλύζει το όραμα, η επίκληση της αρχέγονης Μήτρας. Η ιδιόμορφη στίξη και οι μακρόσυρτοι στίχοι αρθρώνουν ένα λόγο παρατακτικό που ολοένα υψούται. Βρίθουν στο κείμενο τα στοχαστικά μόρια, τα ‘όταν’, τα ‘όμως’, το ‘διότι’ που το δένουν σε σώμα. Το απόφθεγμά του, σωρείτης, πονετική ελεγεία και συνάμα ύμνος θριαμβικός. Υμνείται το παρελθόν, με το φραγγέλιο του λόγου καταγγέλλεται το παρόν, με έξαρση προβάλλεται το μέλλον. Με κάθε ανάγνωση αποκαλύπτονται νέες πτυχές του μηνύματος που μας στέλνει ο μύστης. Μια ωδή, Το αρχιπέλαγος, ύμνος μυστικός στο δαιμόνιον της Ελλάδος, ακούγεται εδώ και σε φωνή ελληνική, ελάχιστη προσφορά στο πνεύμα του δημιουργού της.’’ (Αλέξανδρος Παπαγεωργίου-Βενετάς)] [Τιμή πώλησης: 10,00 ευρώ. Με έκπτωση: 9,00 ευρώ.]
ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΙΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ: Δρόμος μεταξύ Ουρανού και Γης, <Φαρφουλάς>, Αθήνα 2013, σελ. 62 [Μέρος Ι {Επέτειοι – Ναυμαχίες – Για τις Κερύνειες – Πρωϊνή εικόνα – Απελπισία – Λιχουδιές σε κάδους απορριμμάτων – Επισφαλής καταμέτρηση – Η οφειλή – Το περίκλειστο σπίτι – Νουθεσία – Ανάκτορα Μεγάλου Πέτρου – Καθώς έφευγε η Στοκχόλμη – Ο βλαστός – Διότι – Η βελούδινη απώλεια πολλών ανθρώπων – Περί λαθών – Το θαύμα της ζωής – Αμερικανικό παραμύθι – Ο Λάζαρος } / Μέρος II {Δρόμος μεταξύ Ουρανού και Γης – Οι μητέρες – Εσύ ως ανάμνηση των άλλων – Γεγονότα μέσα στα χρόνια των σπιτιών – Υπόγειες εργασίες – Οι περισσότεροι είναι σαν κι εσένα – Μας λείπουν πολλά πράγματα εδώ πέρα – Πώς συμβαίνουν τα θαύματα – Σβήνοντας ίχνη επιμελώς – Έξοδος – Το βιβλίο – Το ταξίδι της γυναίκας – Η κλεψύδρα της αγάπης – Θέλει να γίνει – Το πρώτο μυστικό – Το δεύτερο μυστικό}] [Τιμή πώλησης: 7,46 ευρώ. Με έκπτωση: 6,50 ευρώ.]
***: In memoriam. Αφιέρωμα εις την μνήμην των Ισραηλιτών θυμάτων του ναζισμού εν Ελλάδι, πρόλογος Η Ισραηλιτική Κοινότης Θεσσαλονίκης, σημείωμα-μτφ. Γεώργιος Κ. Ζωγραφάκης (εκ της δευτέρας αναθεωρημένης γαλλικής εκδόσεως υπό του Ιωσήφ Νεχαμά), προλογικά σημειώματα-επιμέλεια Μικαέλ Μόλχο, <Ισραηλιτική Κοινότης Θεσσαλονίκης>, Θεσσαλονίκη 1974, σελ. 502 (και 1 ένθετος χάρτης) [Εισαγωγή / Τι ήτο η εβραϊκή κοινότης της Θεσσαλονίκης την παραμονή της καταστροφής / Οι Ισραηλίται της Θεσσαλονίκης εις την βιοτεχνίαν, την βιομηχανίαν και το εμπόριον / Περίοδος αγωνίας / Ο Γολγοθάς / Η εξόντωσις στη βουλγαρική ζώνη κατοχής και στις ελληνικές βόρειες επαρχίες / Προς τον θάνατο / Διαβήματα για ν’ ανακοπούν οι αποστολές / Φιλική στάσις των Ιταλών / Αι εβραϊκαί βιβλιοθήκαι της Θεσσαλονίκης καταστρέφονται από τους Ναζί / Πανομοιότυπα των γερμανικών διαταγών / Υπό την ιταλικήν κατοχήν / Στο στόμα του λύκου / Η σύλληψις / Συλλήψεις στην ηπειρωτικήν Ελλάδα / Συλλήψεις στα νησιά / Μέσα στη ναζιστική θύελλα / Ζωή κολασμένων / Βαάλ, Μολώχ / Η πτώσις του Σατανά / Οι συνεργάται στο σκαμνί / Επιστροφή στη ζωή / Η διασπάθισις της εβραϊκής περιουσίας / Παράρτημα Ι: Η περιουσία των εξορισθέντων Εβραίων της Ελλάδος (του νομομ. Σαμ. Ναχμία) / Παράρτημα ΙΙ: Κείμενα του Νόμου 846-1946 και του Ν. Διατάγματος / Η εβραϊκή νεκρόπολις της Θεσσαλονίκης {Εισαγωγή – Είκοσι γενεές είχαν αποθέσει τους νεκρούς των… (Εικονογράφησις) – Εβραϊκοί όροι}] [Τιμή πώλησης: 72,00 ευρώ. Με έκπτωση: 54,00 ευρώ.]
***: Σαπφούς σάπφειροι. Ανθολόγιο γυναικείας ομοφυλόφιλης ποίησης 19ου-20ού αιώνα, εισαγωγή-επιλογή Γιώργος Κ. Καραβασίλης, ανυπόγραφα βιογραφικά σημειώματα, ανυπόγραφες σημειώσεις, <Εκδόσεις Γαβριηλίδης>, Αθήνα 2001, σελ. 90 [Σαπφώ: «Τρία ποιήματα» / Wu Tsao: «Της εταίρας Τσίνγκ Λιν», μτφ. Αναστασία Αναστασιάδου / Charlotte Mew: «Στο δρόμο για τη θάλασσα», μτφ. Ολβία Παπαηλίου / Amy Lowell: «Δύο ποιήματα» {«Η Παναγία των εσπερινών λουλουδιών» – «In excelsis»}, μτφ. Τάσος Κόρφης / Gertrude Stein: «Πολλά γι’ αυτούς (απόσπασμα)», μτφ. Αναστασία Αναστασιάδου / Marie-Madeleine: «Το αμάραντο», μτφ. Ολβία Παπαηλίου / Μυρτιώτισσα: «Γλυκιά Ερανώ…» / Hilda Doolittle: «17: Όμως η φωνή της ήταν σταθερή, τα μάτια της στεγνά…», μτφ. Θανάσης Ντόκος / Edna St. Vincent Millay: «Σύλβια», μτφ. Μελισσάνθη / Μαρίνα Τσβετάγιεβα: «Με δαχτυλίδια σκιάς…», μτφ. Μίλια Ροζίδη / Elsa Gidlow: «Για τη γνώριμη θεά», μτφ. Ολβία Παπαηλίου / Ζωή Καρέλλη: «Τρία ποιήματα» {«Ηδυπάθεια» – «Όνειρα βασταγμένα από καιρό… (απόσπασμα)» – «Ματινάδα»} / Elizabeth Bishop: «Πρόσκληση στην δεσποινίδα Μαριάννε Μουρ», μτφ. Βικτωρία Καπλάνη / Σαπφώ Σπαθοπούλου: «Αυτόν που πιότερο λαχτάρησε η ψυχή μου» / Joyce Mansour: «Μες των νεκρών», μτφ. Έκτωρ Κακναβάτος / Adrienne Rich: «Από τα είκοσι ένα Ποιήματα Αγάπης», μτφ. Αναστασία Αναστασιάδου / Maria Grazia Lenisa: «Μέλισσα ήταν το στόμα σου», μτφ. Φοίβος Δέλφης / Rita Mae Brown: «Χορεύοντας γίνεται η κραυγή ψαλμωδία», μτφ. Ολβία Παπαηλίου / Alice Bloch: «Έξι χρόνια (για τη Νάνσυ)», μτφ. Ολβία Παπαηλίου / Όλγα Μπρούμας: «Δίδυμες αμαζόνες», μτφ. Αναστασία Αναστασιάδου / Carol Ann Duffy: «Θερμαίνοντας τις πέρλες της», μτφ. Αναστασία Αναστασιάδου / Παράρτημα {Χαιρήμων Άθηναίος: «Στο σεληνόφως», μτφ. Σίμος Μενάρδος – Σαρλ Μπωντλαίρ: «Κολασμένες γυναίκες: Δελφίνη και Ιππολύτη», μτφ. Γιώργης Σημηριώτης – Πωλ Βερλαίν: «Εσωτερικές του παρθεναγωγείου», μτφ. Γιώργος Κ. Καραβασίλης – Βαλερύ Λαρμπώ: «Από τις εικόνες», μτφ. Γιώργος Κ. Καραβασίλης}] [Τιμή πώλησης: 16,00 ευρώ. Με έκπτωση: 12,00 ευρώ.]