ΠΕΡΟΥΒΙΑΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΒΑΓΙΕΧΟ, ΣΕΣΑΡ [CÉSAR VALLEJO]: Πάκο Γιούνκε, πρόλογος-επίμετρο Νίκος Πρατσίνης, μτφ. Κατερίνα Δημητροπούλου – Χαράλαμπος Θεοδόσης – Μαρία Καραλή – Ντίνα Κιοσέ – Άννα Λυράκη – Νίκος Πρατσίνης (συντονιστής) – Σοφία Σίμου – Σοφία Φερτάκη, <Οι εκδόσεις των Συναδέλφων>, Αθήνα 2017, σελ. 47 [Ο Πάκο Γιούνκε, ένα χωριατόπαιδο, πρωτοπηγαίνει σχολείο. Η μάνα του δουλεύει υπηρέτρια στο πλουσιόσπιτο του τοπικού μεγιστάνα Ντόριαν Γκρηβ, Άγγλου διευθυντή των σιδηροδρόμων της Peruvian Corporation. Τον Πάκο τον στέλνουν σχολείο βασικά για να συνοδεύει και να ψυχαγωγεί τον Ουμπέρτο, γιο των Γκρηβ. Ο Ουμπέρτο ταπεινώνει, κακομεταχειρίζεται και ασκεί βία στον Πάκο, τον μικρό υπηρέτη του μικρού αφέντη. Στη σχολική τάξη μεταφέρεται αυτούσια η σχέση αφέντη-υπηρέτη, η οποία είχε διαμορφωθεί στο πλουσιόσπιτο των Γκρηβ, δηλαδή ‘έξω στην κοινωνία’. Πώς θα αντιδράσουν ο δάσκαλος, τα άλλα παιδιά, ο ίδιος ο Πάκο; Πάκο Γιούνκε: Ένα ιδιότυπο ‘παιδικό αφήγημα’ που έγραψε το 1931, κατά παραγγελία του εκδότη ενός περιοδικού για παιδιά και εφήβους στη Μαδρίτη, ο κορυφαίος Περουβιανός ποιητής Σέσαρ Βαγιέχο (1892-1938), ένας από τους σημαντικότερους ανανεωτές του ποιητικού λόγου τον 20ό αιώνα. Πολύ ‘θλιβερό για παιδικό’, κατά τον επίδοξο εκδότη του, τελικά εκδόθηκε το 1951 στο Περού. Σήμερα, το μάλλον επίκαιρο αυτό ‘παλαιό’ αριστούργημα – μινιμαλιστικής έμπνευσης και λιτής γραφής – βρίσκεται στα σχολικά βιβλία του Περού· ξεσηκώνοντας, κατά καιρούς, πολεμικές, από δεξιά κι αριστερά, λόγω του γυμνού ρεαλισμού του, απαισιόδοξου και αδιέξοδου, όπως λένε.] [Τιμή πώλησης: 5,00 ευρώ. Με έκπτωση: 3,50 ευρώ.]

o_polemos_ths_synteleias_tou_kosmouΓΙΟΣΑ, ΜΑΡΙΟ ΒΑΡΓΚΑΣ [MARIO VARGAS LLOSA]: Ο πόλεμος της συντέλειας του κόσμου [2 τόμοι], εισαγωγή Μιχάλης Μοδινός, μτφ. Μανώλης Παπαδολαμπάκης, <Εξάντας>, Αθήνα 1988, σελ. 467+449 [‘‘Το κακό και το καλό παλεύουν σ’ όλο το βιβλίο, κάνοντας αξιοδιάβαστη την κάθε σελίδα του. Σπάνια ένας συγγραφέας έχει καταφέρει να προσφέρει τόση καταιγιστική δράση, υποχρεώνοντάς μας ταυτόχρονα ν’ αλλάζουμε κάθε στιγμή σκοπιά, θέση, άποψη. Εάν προς στιγμή ταυτιστούμε με κάποιον ήρωα, ας μην ανησυχήσουμε. Την επόμενη στιγμή θα μας έχει συνεπάρει ο εχθρός του μέσω μιας πολυπρισματικής αφήγησης που ανακυκλώνει, συγχέει, μετατοπίζει τον χρόνο. Η πολυμορφία της ανθρώπινης φύσης, οι ανεξιχνίαστοι κώδικες του κοινωνικού γίγνεσθαι, η τιμή και ο έρωτας κατασκευάζουν ένα μυθιστόρημα αντάξιο των μεγάλων επιτευγμάτων του περασμένου αιώνα, μπολιασμένο όμως με όλα τα σύγχρονα επιτεύγματα της νοτιοαμερικανικής λογοτεχνικής άνθησης. Ο κ. Γιόσα καταπιάστηκε με κάτι πραγματικά δύσκολο και πέτυχε απόλυτα. Προφητεύοντας το τέλος του κόσμου, πολεμάς για να το αποτρέψεις. Τι πιο πολύτιμο, ή, ακόμη, τι πιο απαραίτητο θα μπορούσες να κάνεις ώστε ο αρχάγγελος να σε οδηγήσει στους ουρανούς;’’ Μιχάλης Μοδινός] [Σειρά: Σύγχρονη κλασική βιβλιοθήκη, αρ. 18] [Τιμή πώλησης: 60,00 ευρώ. Με έκπτωση: 45,00 ευρώ.]

ΓΙΟΣΑ, ΜΑΡΙΟ ΒΑΡΓΚΑΣ [MARIO VARGAS LLOSA]: Ποιος σκότωσε τον Παλομίνο Μολέρο; μτφ. Τασία Παναγοπούλου, <Εξάντας>, Αθήνα 1997, σελ. 175 [Περού, δεκαετία του ’50. Σε μια ερημιά ένας νεαρός σμηνίτης βρίσκεται δολοφονημένος, αφού προηγουμένως έχει βασανιστεί άγρια. Δυο άντρες της χωροφυλακής – ένας υπομοίραρχος κι ένας χωροφύλακας – αναλαμβάνουν την εξιχνίαση του εγκλήματος. Ο αναγνώστης δεν αργεί να υποψιαστεί που πρόκειται να οδηγήσει η αστυνομική έρευνα μόλις κλείσει τον κύκλο της. Στην πορεία όμως παραπλανητικές ενδείξεις και αναπάντεχες εξελίξεις αλλάζουν το στίγμα και την εικόνα του πυρήνα ενοχής. Η απαράμιλλη τεχνική του Μάριο Βάργκας Γιόσα προσδίδει στην περιγραφή μια ένταση βασανιστική που καθηλώνει, ενώ στην ατμόσφαιρα ο ρεαλισμός ως τις μικρές λεπτομέρειες συνυπάρχει με το εξωπραγματικό και τη φαντασίωση ενός εφιάλτη. Και τα δραματικά συμβάντα έρχονται να επιβεβαιώσουν για μια ακόμη φορά πόσο ανίσχυρα είναι τα άτομα μπροστά στον παντοδύναμο μηχανισμό της συλλογικής διαφθοράς.] [Τιμή πώλησης: 16,00 ευρώ. Με έκπτωση: 12,00 ευρώ.]

Ta_tetradia_tou_don_RigovertoΓΙΟΣΑ, ΜΑΡΙΟ ΒΑΡΓΑΣ [MARIO VARGAS LLOSA]: Τα τετράδια του δον Ριγοβέρτο, μτφ. από τα ισπανικά Βιβή Φωτοπούλου, <Εκδόσεις Καστανιώτη>, Αθήνα 2001, σελ. 376 [Ο Αλφόνσο, ο εντεκάχρονος γιος του δον Ριγοβέρτο, με τις περίεργες για την ηλικία του σεξουαλικές εμμονές. Η δόνια Λουκρέσια, όμορφη και πληθωρική, ευάλωτη στις σχέσεις της με τον πρόγονό της· ο ίδιος ο δον Ριγοβέρτο, με τα κρυφά τετράδιά του μέσα στα οποία αναλύει με χιούμορ το εύρος των ατομικών δυνατοτήτων του κάθε ανθρώπου. Πολυτελέστατα ξενοδοχεία και εστιατόρια στις ΗΠΑ, στο Παρίσι και στην Βενετία, τραβεστί και κακόφημα καμπαρέ στο Μεξικό και στο Μπουένος Άιρες, μαγικές παραλίες στην Λίμα, ταξίδια με Κονκόρντ και με το Οριάν Εξπρές. Η ειρωνική ματιά ενός μεγάλου σύγχρονου συγγραφέα πάνω σε μια τυπική οικογενειακή κατάσταση, αλλά και μια μοναδική πινακοθήκη πάνω στον σύγχρονο ερωτισμό και στους αντιφατικούς νόμους του.] [Τιμή πώλησης: 22,26 ευρώ. Με έκπτωση: 15,50 ευρώ.] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

To_prasino_spitiΓΙΟΣΑ, ΜΑΡΙΟ ΒΑΡΓΑΣ [MARIO VARGAS LLOSA]: Το Πράσινο Σπίτι, μτφ. από τα ισπανικά Κατερίνα Τζωρίδου, <Εκδόσεις Καστανιώτη>, Αθήνα 2005, σελ. 429 [To Πράσινο Σπίτι εξελίσσεται σε δύο διαφορετικούς τόπους: την Πιούρα, μια μικρή πόλη στην έρημο της περουβιανής ακτής, και την Σάντα Μαρία ντε Νιέβα, ένα μικρό χωριό χαμένο στην καρδιά της Αμαζονίας. Συνδετικός κρίκος και των δύο είναι το Πράσινο Σπίτι, το θρυλικό πορνείο της Πιούρα: άντρο ακολασίας για τον ιερέα και τους πιστούς της, τόπος ξεφαντώματος και απαγορευμένων απολαύσεων για τους άντρες της περιοχής αλλά και τους ξένους. Μια παράξενη αλληλουχία γεγονότων συνδέει με κάποιον τρόπο τους ήρωες και των πέντε ιστοριών που έχουν ως σημείο αναφοράς το Πράσινο Σπίτι, ακόμα κι αν δεν έχουν πάει ποτέ εκεί, ακόμα κι αν δεν το έχουν δει καν. Πέντε ιστορίες που, με ποικίλους αφηγηματικούς τρόπους, σχηματίζουν τελικά ένα μαγευτικό μυθιστόρημα, το οποίο κινείται μέσα σε λαβύρινθους από άμμο, άγρια βλάστηση, μυρωδιές, υφές, ήχους και εικόνες.] [Τιμή πώλησης: 19,00 ευρώ. Με έκπτωση: 14,00 ευρώ.] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

To_oneiro_tou_KelthΓΙΟΣΑ, ΜΑΡΙΟ ΒΑΡΓΚΑΣ [MARIO VARGAS LLOSA]: Το όνειρο του Κέλτη, μτφ. από τα ισπανικά Μαργαρίτα Μπονάτσου, <Εκδόσεις Καστανιώτη>, Αθήνα 2011, σελ. 460 [Τιμή πώλησης: 18,11 ευρώ. Με έκπτωση: 16,00 ευρώ.] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

 

H_galazia_wraΚΟΥΕΤΟ, ΑΛΟΝΣΟ [ALONSO CUETO]: Η γαλάζια ώρα, μτφ.-σημειώσεις Κωνσταντίνος Παλαιολόγος, <Μεταίχμιο>, Αθήνα 2009, σελ. 344 [Ο σαραντάχρονος πρωταγωνιστής ζει στη Λίμα. Η ζωή του είναι απολύτως ευτυχισμένη: Σπουδαία σύζυγος, εξαιρετικές κόρες, οικονομική ευμάρεια… Από αυτό το όνειρο θα ξυπνήσει όταν, με αφορμή τον θάνατο της μητέρας του, θα αρχίζει να σκαλίζει το ένοχο παρελθόν (υπεύθυνος βασανιστηρίων) του στρατιωτικού πατέρα του.] [Τιμή πώλησης: 18,09 ευρώ. Με έκπτωση: 16,00 ευρώ.] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

o_logos_tou_mougkouΡΙΜΠΕΫΡΟ, ΧΟΥΛΙΟ ΡΑΜΟΝ [JULIO RAMÓN RIBEYRO]: Ο λόγος του μουγκού, εισαγωγή-μτφ. Γιώργος Ρούβαλης, επιμέλεια Φ. Δ. Δρακονταειδής, <Κέδρος>, Αθήνα 1981, σελ. 194 [Σπουμάντε στο υπόγειο / Ταπεινού χρώματος / Το τσιμπούσι / Αλλοτρίωση / Στιχομυθία μ’ έναν αρχιφύλακα εν υπηρεσία / Λάθος διεύθυνση / Το τομάρι ενός Ινδιάνου δεν κοστίζει ακριβά / Τα όρνια χωρίς φτερά / Το σηματάκι / Ο Ρίντερ και το πρες-παπιέ / Όλα παν στραβά, Καρμέλο Ρόσα / Η ντουλάπα, οι γέροι κι ό θάνατος / Η σκόνη της γνώσης / Οι ετοιμοθάνατοι / Τον άλλο μήνα τέρμα η αλητεία / Στα ριζά του βράχου / Ο Σίλβιο στο Ροδόκηπο] [Τιμή πώλησης: 16,00 ευρώ. Με έκπτωση: 12,00 ευρώ.]

ΣΚΟΡΣΑ, ΜΑΝΟΥΕΛ [MANUEL SCORZA]: Ο ακίνητος χορός, μτφ. από τα ισπανικά-σημειώσεις Μανώλης Παπαδολαμπάκης, <Εκδόσεις Καστανιώτη>, Αθήνα 1986, σελ. 247 [Στον Ακίνητο χορό ο Σκόρσα βάζει τον ένα του ήρωα – το συγγραφέα – να λέει στον εκδότη του: ‘‘Γράφω την ιστορία ενός αντάρτη που πεθαίνει δεμένος σ’ ένα δέντρο στην Αμαζονία (…). Όσο να πεθάνει, αναθυμάται τη ζωή του (…). Το μυθιστόρημα είναι μια ψυχολογική και ιδεολογική αντίστιξη ανάμεσα σ’ έναν αντάρτη και σ’ έναν πρώην αντάρτη, που διάλεξε τον Έρωτα αντί για την Επανάσταση (…). Υπάρχουν πρωταγωνιστές που ζουν την ιστορία από το Παρίσι. Στο Παρίσι είναι όπου τα δύο πρόσωπα πρέπει να διαλέξουν ανάμεσα στον Έρωτα και την Επανάσταση. Στο τέλος της ζωής τους, πιστεύει καθένας του ότι ο άλλος διάλεξε σωστότερα. Ζηλεύει καθένας τους τη ζωή του άλλου, μέσα από ένα παιχνίδι κατόπτρων.’’ Με μόνιμο άξονα τον υπαρξιακό και ιδεολογικό προβληματισμό για τη σύγκρουση ‘προσωπικό-συλλογικό’, ο Μανουέλ Σκόρσα δημιουργεί ένα μοναδικό ‘φρέσκο’ για το σύγχρονο δράμα του Περού και ολόκληρης της Λατινικής Αμερικής· ένα ‘φρέσκο’ φτιαγμένο από δεκάδες ιστορίες με πραγματικά στοιχεία για την ‘υποήπειρο’, αλλά και για το καταφύγιο των εξορίστων της, το Παρίσι, μέσω μιας συγχρονικής παρουσίασής τους, η οποία, ωστόσο, συντίθεται από αντιστροφές ή υπερεπιθέσεις χρόνων και ρόλων, όπου το φανταστικό και το πραγματικό, καθώς και οι ρόλοι, μπερδεύονται αξεδιάλυτα από τη μαγική αφηγηματική ικανότητα του συγγραφέα.] [Τιμή πώλησης: 32,00 ευρώ. Με έκπτωση: 24,00 ευρώ.] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

Σχολιάστε

Filed under ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ, ΠΕΡΟΥΒΙΑΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.