ΜΕΞΙΚΑΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΑΣΟΥΕΛΑ, ΜΑΡΙΑΝΟ [MARIANO AZUELA]: Οι καταδικασμένοι, μτφ. Σταμάτης Πολενάκης, ανυπόγραφο βιογραφικό σημείωμα, <Ενύπνιο>, Αθήνα 2019, σελ. 205 [‘‘Ο Σολίς έβαλε άλλο ένα ποτήρι, έκανε μια μεγάλη παύση κι έπειτα συνέχισε να μιλά. ‘Θα με ρωτήσετε λοιπόν γιατί συνεχίζω να υποστηρίζω την επανάσταση… Επειδή η επανάσταση είναι ένας τυφώνας που σε παρασύρει και ο άνθρωπος που παρασύρεται από την επανάσταση δεν είναι άνθρωπος πια, είναι ένα νεκρό φύλλο που το παίρνει μακριά ο άνεμος’. Όταν τελικά ο Ορτύκης έσπασε εκείνη τη σιωπή, είπε με λίγα λόγια αυτό που σκέπτονταν όλοι: ‘Τώρα λοιπόν, παιδιά, κάθε αράχνη ας φτιάξει τον δικό της ιστό…’’’] [Τιμή πώλησης: 12,22 ευρώ. Με έκπτωση: 11,00 ευρώ.]

ΒΙΓΙΟΡΟ, ΧΟΥΑΝ [JUAN VILLORO]: Οι ένοχοι, μτφ.-σημειώσεις Μαρία Παλαιολόγου, <Κουκκίδα>, Αθήνα 2017, σελ. 169 [Μαριάτσι / Σε διαδικασία αναμονής / Το σφύριγμα / Οι ένοχοι / Το λυκόφως των Μάγια / Διασάλευση της τάξης / Μεξικανοί φίλοι] [Τιμή πώλησης: 12,72 ευρώ. Με έκπτωση: 8,50 ευρώ.]

dyo_egklhmataΙΜΠΑΡΓΚΟΥΕΝΓΚΟΪΤΙΑ, ΧΟΡΧΕ [JORGE IBARGÜENGOITIA]: Δύο εγκλήματα, μτφ.-σημειώσεις Ισμήνη Κούση, <Εκδόσεις Καστανιώτη>, Αθήνα 1996, σελ. 207 [Τα Δύο εγκλήματα γράφτηκαν το 1978. Πρόκειται για ένα μυθιστόρημα που στο στόχαστρό του μπαίνει η δικαιοσύνη της χώρας του συγγραφέα, του Μεξικού. Ο κεντρικός ήρωας είναι θύμα των κοντόφθαλμων και προκατειλημμένων διωκτικών αρχών, που προσπαθούν να βρουν ενόχους για διάφορες τρομοκρατικές ενέργειες. Στην δεκαετία του ’70, όσοι νέοι υιοθετούσαν έναν μποέμικο τρόπο ζωής, που ξέφευγε από τα καθορισμένα κοινωνικά πλαίσια, μπορούσαν εύκολα να πέσουν θύματα στις πολιτικές πλεκτάνες ή τις ίντριγκες της αστυνομίας. Ο Χόρχε Ιμπαργκουενγκόιτια περιγράφει με χιούμορ και σαρκασμό τις περιπέτειες του ήρωά του, που προσπαθεί να ξεφύγει όχι μόνο από τα χέρια της αστυνομίας αλλά και από την αδιακρισία της οικογένειάς του, στην οποία καταφεύγει για να γλιτώσει. Τα πράγματα μπερδεύονται, και η μοίρα μοιάζει να καθοδηγεί με το ανήλεο χέρι της τους αθώους στην καταστροφή και τους άδικους στην εξουσία. Δύο εγκλήματα θα γίνουν, και το παράλογο θα θριαμβεύσει και πάλι, όπως σε όλα τα βιβλία του Ιμπαργκουενγκόιτια.] [Τιμή πώλησης: 21,20 ευρώ. Με έκπτωση: 16,00 ευρώ.]

AmfitrywnΠΑΝΤΙΓΙΑ, ΙΓΝΑΣΙΟ [IGNACIO PADILLA]: Αμφιτρύων, μτφ. Κλεοπάτρα Ελαιοτριβιάρη, <Κέδρος>, Αθήνα 2008, σελ. 251 [1916: Στο τραίνο για το μέτωπο, ο νεαρός Ταντέους Ντράγιερ δέχεται το παράδοξο στοίχημα ενός συνταξιδιώτη του: όποιος κερδίσει στην παρτίδα σκάκι που θα παίξουν θα πάρει την ταυτότητα του αντιπάλου του. 1943: Σ’ ένα τραίνο που οδηγεί στρατιώτες στην Τρεμπλίνκα, η ιστορία επαναλαμβάνεται. Σε μια παρτίδα σκάκι κάποιοι θα ανταλλάξουν τον θάνατο με το όνομα και την μοίρα κάποιου άλλου. Μόνο που αυτή τη φορά η αποστολή είναι συγκεκριμένη: το σχέδιο ‘Αμφιτρύων’. Μια λεγεώνα από σωσίες θα αντικαταστήσουν υψηλόβαθμους ναζί αξιωματούχους σε δημόσιες εμφανίσεις υψηλού κινδύνου. 1960: Ο ναζιστής Άντολφ Άιχμαν, συνταγματάρχης του Γ΄ Ράιχ, συλλαμβάνεται στο Μπουένος Άιρες με πλαστή ταυτότητα. Δικάζεται και εκτελείται. Ποιος, όμως, ήταν στην πραγματικότητα;] [Τιμή πώλησης: 47,00 ευρώ. Με έκπτωση: 35,00 ευρώ.]

ΡΕΒΟΥΕΛΤΑΣ, ΧΟΣΕ [JOSÉ REVUELTAS]: Η τρύπα, εισαγωγή Álvaro Enrigue [μετάφραση της εισαγωγής-μτφ. Δημήτρης Κόρος], μτφ. Κρίτων Ηλιόπουλος, <Ακυβέρνητες Πολιτείες>, Θεσσαλονίκη 2019, σελ. 69 [Η Τρύπα διαδραματίζεται στη μεξικανική Φυλακή Λεκουμπέρρι στο τέλος της δεκαετίας του 1960· παρακολουθεί την προσπάθεια τριών ποινικών κρατουμένων να βάλουν κρυφά ναρκωτικά, κάτω απ’ τη μύτη των πιθήκων-δεσμοφυλάκων. Απελπισμένοι να εξασφαλίσουν τη δόση τους, σκαρφίζονται ένα σχέδιο όπου η μητέρα του ενός εκ των τριών συναινεί να μεταφέρει τα ναρκωτικά. Η Τρύπα, γραμμένη σε μία και μόνο παράγραφο, είναι ένας προφορικός χείμαρρος λέξεων, μια φυλακή μέσα στη φυλακή και μια δυσοίωνη παραβολή για τους παραμορφωμένους και άθλιους θεσμούς, που δημιουργούν ακόμη πιο παραμορφωμένους και άθλιους ανθρώπους. Η Τρύπα είναι το πρώτο βιβλίο του José Revueltas που μεταφράζεται στα ελληνικά.] [Τιμή πώλησης: 9,54 ευρώ. Με έκπτωση: 8,50 ευρώ.]

H_pediada_stis_flogesΡΟΥΛΦΟ, ΧΟΥΑΝ [JUAN RULFO]: Η πεδιάδα στις φλόγες, εισαγωγή-μτφ. από τα ισπανικά Φ. Δ. Δρακονταειδής, <Κέδρος>, Αθήνα 1982, σελ. 153 [Ο Μακάριο / Μας έδωσαν τη γη / Η πλαγιά της Κυράτσας / Είναι που είμαστε πολύ φτωχοί / Ο άντρας / Στα ξημερώματα / Τάλπα / Η πεδιάδα στις φλόγες / Πες τους να μη σκοτώσουν! / Λουβίνα / Η νύχτα όπου τον άφησαν μόνο / Για θυμήσου / Δεν ακούς τους σκύλους να γαβγίζουν / Ανακλέτο Μορένες / Η μέρα της κατάρρευσης / Η κληρονομιά της Ματίλδε Αρκάνχελ] [Τιμή πώλησης: 17,00 ευρώ. Με έκπτωση: 13,00 ευρώ.] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

ΡΟΥΛΦΟ, ΧΟΥΑΝ [JUAN RULFO]: Ο κάμπος στις φλόγες, μτφ.-σημειώσεις Έφη Γιαννοπούλου, <Εκδόσεις Πατάκη>, Αθήνα 2011, σελ. 211 [Μας δώσανε τη γη / Κουέστα δε λας Κομάδρες / Είναι που είμαστε πολύ φτωχοί / Ο άντρας / Το χάραμα / Τάλπα / Μακάριο / Ο κάμπος στις φλόγες / Πες τους να μη με σκοτώσουν / Λουβίνα / Η νύχτα που τον άφησαν μόνο / Πέρασμα του Βορρά / Θυμήσου / Δεν ακούς να γαβγίζουν τα σκυλιά / Η μέρα της κατάρρευσης / Η κληρονομιά της Ματίλντε Αρκάνχελ / Ανακλέτο Μορόνες] [Τιμή πώλησης: 12,84 ευρώ. Με έκπτωση: 9,00 ευρώ.] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

ΡΟΥΛΦΟ, ΧΟΥΑΝ [JUAN RULFO]: Πέδρο Πάραμο, μτφ.-σημειώσεις Έφη Γιαννοπούλου, επίμετρο Κάρλος Φουέντες, επιλογικό σημείωμα Τζόζεφ Σόμμερς, δέκατη έκδοση, <Εκδόσεις Πατάκη>, Αθήνα 2016, σελ. 260 [Ένας γιος αναζητά τον άγνωστο πατέρα του, τηρώντας την υπόσχεση που έδωσε στην ετοιμοθάνατη μητέρα του· έτσι ξεκινά το Πέδρο Πάραμο και η σύγχρονη τηλεμάχεια του Χουάν Πρεσιάδο, η επιστροφή του στην εδεμική Κομάλα των μητρικών αναμνήσεων, που έχει όμως μετατραπεί σε κόλαση εξαιτίας της πατρικής καταστροφικής μανίας. Θα περάσει έναν Αχέροντα από σκόνη, για να βρεθεί στην όχθη του θανάτου, ανάμεσα σε μουρμουρητά και φαντάσματα, πάνω στα οποία δεσπόζει το φάντασμα του τοπικού τυράννου, του Πέδρο Πάραμο, του πατέρα του. Η Κομάλα του Χουάν Ρούλφο είναι ένας τόπος δίχως χρόνο, ένας τόπος όπου παρελθόν και μέλλον, πραγματικό και φαντασιακό, ζωή και θάνατος γίνονται ένα. Μυθιστόρημα πολυφωνικό, με πρωτοποριακή δομή, το Πέδρο Πάραμο άνοιξε με την έκδοσή του νέους δρόμους σε όλη τη λατινοαμερικάνικη λογοτεχνία. Ο Ρούλφο συνδυάζει την ιστορία της μεξικάνικης επανάστασης με το αταβιστικό υλικό μιας οικουμενικής μυθολογίας και καταφέρνει έτσι να φτάσει στο βαθύτερο πυρήνα του τοπικού, του μεξικανικού, και να το καταστήσει καθολικό, παγκόσμιο. Παρά το μικρής έκτασης έργο του, ο Χουάν Ρούλφο θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους συγγραφείς της λατινοαμερικάνικης λογοτεχνίας, ένας σύγχρονος κλασικός με μεγάλη επιρροή στους ομόγλωσσους τουλάχιστον ομοτέχνους του.] [Τιμή πώλησης: 15,80 ευρώ. Με έκπτωση: 10,50 ευρώ.]

H_portokalia_h_oi_kykloi_tou_xronouΦΟΥΕΝΤΕΣ, ΚΑΡΛΟΣ [CARLOS FUENTES]: Η πορτοκαλιά ή οι κύκλοι του χρόνου, μτφ.-σημειώσεις Έφη Γιαννοπούλου, <Άγρα>, Αθήνα 2003, σελ. 271 [Οι δύο όχθες / Οι γιοι του κατακτητή / Οι δύο Νουμαντίες / Ο Απόλλων και οι πουτάνες / Οι δύο Αμερικές] [Τιμή πώλησης: 18,57 ευρώ. Με έκπτωση: 12,00 ευρώ.]

ΦΟΥΕΝΤΕΣ, ΚΑΡΛΟΣ [CARLOS FUENTES]: Η ήσυχη συνείδηση, εισαγωγή-μτφ. από τα ισπανικά-σημειώσεις Αμαλία Ρούβαλη, δεύτερη έκδοση, <Τυπωθήτω>, Αθήνα 2011, σελ. 263 [Τιμή πώλησης: 17,00 ευρώ. Με έκπτωση: 15,00 ευρώ.] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

ΦΟΥΕΝΤΕΣ, ΚΑΡΛΟΣ [CARLOS FUENTES]: Ο Νίτσε στο μπαλκόνι, μτφ.-σημειώσεις Κρίτων Ηλιόπουλος, <Κλειδάριθμος> Αθήνα 2017, σελ. 363 [Είναι μια αφόρητα ζεστή, άγρυπνη νύχτα στο ξενοδοχείο Μετροπόλ. Ο συγγραφέας Κάρλος Φουέντες βγαίνει στο μπαλκόνι του δωματίου του και βλέπει στο διπλανό μπαλκόνι έναν αινιγματικό άντρα, ο οποίος τον ρωτά για την επανάσταση που έχει ξεσπάσει στην πόλη δίχως όνομα στην οποία βρίσκονται. Ο άγνωστος συστήνεται ως Φρειδερίκος Νίτσε, φιλόσοφος του δέκατου ένατου αιώνα, και πληροφορεί τον Φουέντες ότι έχει άδεια να επισκέπτεται ξανά τη Γη κάθε χρόνο, αλλά μόνο για είκοσι τέσσερις ώρες… Με λεπτότητα και σκοτεινό χιούμορ, ο συγγραφέας και ο φιλόσοφος θα ξεκινήσουν μια ανοιχτή και ειλικρινή συζήτηση περί εξουσίας, έρωτα και προδοσίας – δίνοντας χώρο επί σκηνής και σε άλλα πρόσωπα, αλλόκοτα και υποδειγματικά, και εκφράζοντας τις αμφιβολίες και τις ενοχές τους με φόντο το ξέσπασμα μιας αιματηρής επανάστασης. Ο Νίτσε στο μπαλκόνι, το τελευταίο μυθιστόρημα του Κάρλος Φουέντες, είναι η λογοτεχνική και φιλοσοφική παρακαταθήκη ενός από τους κορυφαίους συγγραφείς του καιρού μας.] [Τιμή πώλησης: 15,50 ευρώ. Με έκπτωση: 11,50 ευρώ.]

Σχολιάστε

Filed under ΜΕΞΙΚΑΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ, ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.