ΠΑΡΑΛΑΒΕΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2018

Παραλαμβάνονται βιβλία καθημερινά και, παράλληλα, ενσωματώνονται στις αντίστοιχες κατηγορίες.

ΒΕΪΛ, ΣΙΜΟΝ [SIMONE WEIL]: Η Ιλιάδα. Το ποίημα της δύναμης, πρόλογος Μελισσάνθη, εισαγωγή-μτφ. Μαρία Φέλκερ-Καμαρινέα, <Βιβλιοφιλία>, Αθήνα 1984, σελ. 6+δ´+41 [‘‘Ο αληθινός ήρωας, το αληθινό θέμα, το κέντρο της Ιλιάδας είναι η δύναμη. Δύναμη που μεταχειρίζονται οι άνθρωποι, δύναμη που υποτάζει τους ανθρώπους και που στη θέα της αναμαζεύεται η ανθρώπινη σάρκα. Η ψυχή του ανθρώπου μοιάζει ν’ αλλάζει διαρκώς στη συνάρτησή της αυτή με τη δύναμη και παρασυρμένη, τυφλωμένη από τη δύναμη που θαρρεί πως κατέχει, λυγίζει κάτω απ’ την ορμή της βίας που την πιέζει. Όσοι ποτέ ονειρεύτηκαν πως η βία, ξεπερασμένη απ’ την πρόοδο θ’ ανήκε πια στο παρελθόν, είδαν τούτο το ποίημα σαν ένα ιστορικό ντοκουμέντο, μα όσοι ξέρουν να ξεδιαλύνουν τη βία σήμερα, όπως άλλοτε, στο κέντρο της ανθρώπινης ιστορίας, βρίσκουν στην Ιλιάδα την πιο λαμπρή και κατακάθαρή της απεικόνιση. Δύναμη είναι η ιδιότητα που μεταβάλλει σε πράγμα όποιον της υποτάζεται. Φτασμένη στα άκρα μεταλλάζει τον άνθρωπο σε πράγμα, γιατί τον κάνει πτώμα. Για μια στιγμή κάποιος υπήρχε εδώ και την άλλη στιγμή δεν υπάρχει. Αυτή την εικόνα μάς προβάλλει ακούραστα η Ιλιάδα…’’] [Τιμή πώλησης: 13,50 ευρώ. Με έκπτωση: 10,00 ευρώ.]

ΕΓΓΙΝΤΟΝ, ΟΥΪΛΛΙΑΜ [WILLIAM EGGINTON]: Μιγέλ ντε Θερβάντες. Ο πρώτος συγγραφέας του σύγχρονου κόσμου, μτφ.-σημειώσεις Πέτρος Γεωργίου, <Εκδόσεις Πατάκη>, Αθήνα 2018, σελ. 477 [Εισαγωγή: Μέσα και έξω / Ποίηση και ιστορία / Άνοιγμα και κλείσιμο / Πολύπαθος μισθοφόρος της τιμής / Αιχμάλωτη φαντασία / Όλος ο κόσμος μια σκηνή / Βοσκοί, ιππότες και δεσποσύνες / Η πινακοθήκη ενός παρανόμου / Ο κόσμος της σύγχρονης μυθοπλασίας / Ευχαριστίες / Σημείωση για τις πηγές / Βιβλιογραφία / Ευρετήριο] [Τιμή πώλησης: 19,90 ευρώ. Με έκπτωση: 17,90 ευρώ.]

ΕΚΟ, ΟΥΜΠΕΡΤΟ [UMBERTO ECO]: Το εκκρεμές του Φουκώ, μτφ. από τα ιταλικά Έφη Καλλιφατίδη, δέκατη έκδοση, <Γνώση>, Αθήνα 1994, σελ. 822 [Ο εκδότης με χαρά αναγγέλλει ότι έρως, πάθος, θάνατος, σατανισμός, σωτηρία (κάτω από τα φοινικόδεντρα του Τζιμ της Κάνναβης) συνυφαίνονται σ’ αυτό το βιβλίο που στέρησε τον ύπνο του συγγραφέα του. Τα πράγματα όμως είναι πολύ πιο περίπλοκα. Το Όνομα του ρόδου ήταν εύκολο να οριστεί ως μυθιστόρημα με χρόνο εξέλιξης επτά ημερών σε περιορισμένο χώρο και σε καθορισμένες ημερομηνίες, μα τώρα, ο εκδότης δυσκολεύεται να ορίσει το χρόνο, το χώρο και την εξέλιξη του Εκκρεμούς του Φουκώ. Εξελίσσεται από την αρχή της δεκαετίας του εβδομήντα ως το 1984 ανάμεσα σ’ έναν εκδοτικό οίκο του Μιλάνου και σ’ ένα μουσείο των Παρισίων όπου εκτίθεται το Εκκρεμές του Φουκώ, ενώ μεσολαβεί μια αμελητέα παρένθεση μερικών χρόνων στη Βραζιλία. Εξελίσσεται μεταξύ 1943 και 1945 σ’ ένα χωριουδάκι μεταξύ Λανγκ και Μομφεράτου. Εξελίσσεται από το 2ο μ.Χ. αιώνα μέχρι τις μέρες μας μέσω της ιστορίας της ερμητικής γνώσης. Εξελίσσεται μεταξύ 1344 και 2000 μέσα από το σχέδιο των Ναϊτών και των Ροδόσταυρων για την κατάκτηση του κόσμου. Εξελίσσεται στη διάρκεια της νύχτας της 23ης Ιουνίου 1984 στο Ίδρυμα Τεχνών και Επιτηδευμάτων των Παρισίων, αρχικά στη βάση του περισκοπίου κι έπειτα στη σκοπιά του αγάλματος της Ελευθερίας. Εξελίσσεται τη νύχτα μεταξύ 26ης και 27ης Ιουνίου του ίδιου έτους στο παλιό εξοχικό σπίτι του Τζιάκοπο Μπέλμπο, του πρωταγωνιστή, ο οποίος το κληρονόμησε από το θείο του τον Κάρλο, ενώ ο Πιμ, ο πρωταγωνιστής, διηγείται τα γεγονότα με τη χρονολογική σειρά που αναφέραμε. Εν περιλήψει: τρεις επιμελητές εκδόσεων στο Μιλάνο, αφού συναναστράφηκαν επί μακρόν συγγραφείς που εκδίδουν τα βιβλία τους ‘ιδίοις αναλώμασιν’ και οι οποίοι εντρυφούν σε απόκρυφες επιστήμες, μυστικές εταιρείες και κοσμικές συνωμοσίες, αποφασίζουν, εντελώς ανεύθυνα, να επινοήσουν ένα Σχέδιο. Κάποιος, όμως, τους παίρνει στα σοβαρά.] [Τιμή πώλησης: 15,50 ευρώ. Με έκπτωση: 11,00 ευρώ.] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

ΕΣΣΕ, ΕΡΜΑΝ [HERMANN HESSE]: Ο τελευταίος Ευρωπαίος, μτφ. Ερ. Μπαρτζινόπουλος, <Κάκτος>, [Αθήνα] 1983(;), σελ. 192 [Πρόλογος στην έκδοση του 1946 / O Freunde, Nicht diese tone! (Σεπτέμβριος 1914) / Προς έναν υπουργό (Αύγουστος 1917) / Αν ο πόλεμος συνεχιστεί άλλα δυο χρόνια (Τέλη του 1917) /Χριστούγεννα (Δεκέμβριος 1917) / Θα έρθει η ειρήνη; (Δεκέμβριος 1917) / Αν ο πόλεμος συνεχιστεί για άλλα πέντε χρόνια (Αρχές του 1918) / Ο Ευρωπαίος (Ιανουάριος 1918) / Όνειρο μετά τη δουλειά (Μάρτιος 1918) / Πόλεμος και ειρήνη (Καλοκαίρι 1918) / Ιστορία (Νοέμβριος 1918) / Το Ράιχ (Δεκέμβριος 1918) / Το μονοπάτι της αγάπης (Δεκέμβριος 1918) / Ατομική θέληση (1919) / Η επιστροφή του Ζαρατούστρα (1919) {Πρόλογος – Προοίμιο – Για τη μοίρα – Δράση και κακουχία – Για τη μοναξιά – Σπάρτακος – Η πατρίδα και οι εχθροί της – Παγκόσμια βελτίωση – Για τους Γερμανούς – Εσείς και ο λαός σας} / Γράμμα σ’ ένα νέο Γερμανό (1919) / Ου φονεύσεις (1919) / Σκέψεις για την Κίνα (1921) / Παγκόσμια κρίση και βιβλία. Απάντηση σ’ ένα ερωτηματολόγιο (1937) / Σελίδα από ένα σημειωματάριο (1940) / Τέλος του πρόχειρου ημερολόγιου (Αύγουστος 1945) / Ομιλία μετά τα μεσάνυχτα (1946) / Γράμμα στην Αντέλε (1946) / Ένα γράμμα στη Γερμανία (1946) / Μήνυμα στην τελετή των βραβείων Νόμπελ (1946) / Ευχαριστήρια λόγια (1946) / Σ’ ένα νεαρό συνάδελφο στην Ιαπωνία (1947) / Μια προσπάθεια δικαιολογίας. Δυο γράμματα σχετικά με την Παλαιστίνη (1948) / Για τον Ρομαίν Ρολλάν (1948)] [Τιμή πώλησης: 7,42 ευρώ. Με έκπτωση: 5,00 ευρώ.]

ΖΙΡΑΡ, ΡΕΝΕ [RENÉ GIRARD]: Κεκρυμμένα από καταβολής. Διάλογος με τους Ζαν-Μισέλ Ουγκουρλιάν και Γκυ Λεφόρ, πρόλογος-μτφ.-σημειώσεις Κωνσταντίνος Ι. Γκότσης, εξώφυλλο Λούτσιο Φοντάνα, Αθήνα 1994, σελ. 2+740 [Βασική ανθρωπολογία {Ο θυματικός μηχανισμός: Θεμέλιος λίθος της θρησκείας (Δομιακή ανθρωπολογία και η έρευνα της θρησκείας – Μίμηση ιδιοποιήσεως και μιμητική αντιπαλότητα – Ο ρόλος του νόμου: Απαγόρευση της μίμησης – Ο ρόλος της τελετουργίας: Καθ-ιέρωση της μίμησης – Θυσία και θυματικός μηχανισμός – Θεωρία περί θρησκείας) – Γένεση του πολιτισμού και των θεσμών (Τελετουργικός πολυμορφισμός – Ιερή βασιλεία και κεντρική εξουσία – Τελετουργική πολυσθένεια και θεσμική ειδοποίηση – Εξημέρωση των ζώων και τελετουργική θήρα – Σεξουαλικές απαγορεύσεις και η αρχή της ανταλλαγής – Θάνατος και επικήδειες τελετές) – Η διαδικασία ανθρωποποιήσεως (Τοποθέτηση του προβλήματος – Ηθολογία και εθνολογία – Θυματικός μηχανισμός και ανθρωποποίηση – Το υπερβατικό σημαίνον) – Μύθοι: Ο συγκεκαλυμμένος ιδρυτικός φόνος (‘Ριζική εξάλειψη’ – Ατομική ‘αρνητική παραδήλωση’, συλλογική ‘θετική παραδήλωση’ – Σωματικά σημεία του αποπομπαίου θύματος) – Τα κείμενα διωγμού (Μυθικό κείμενο και αναφερόμενο – Τα κείμενα διωγμού – Η αποφενάκιση του διωγμού, μονοπώλιο του δυτικού και νεωτερικού κόσμου – Το διττό σημασιολογικό φορτίο της έκφρασης ‘αποπομπαίος τράγος’ – Ιστορική ανάδυση του θυματικού μηχανισμού)} / Η ιουδαιοχριστιανική γραφή {Κεκρυμμένα από καταβολής (Ομοιότητες ανάμεσα στους βιβλικούς μύθους και την παγκόσμια μυθολογία – Διακριτότητα των βιβλικών μύθων: Κάιν. Ιωσήφ. Ο Νόμος και οι Προφήτες – Ευαγγελική αποκάλυψη του ιδρυτικού φόνου: Ταλανισμοί κατά των Φαρισαίων. Ο τάφος ως μεταφορά. Το Πάθος. Το μαρτύριο του Στεφάνου. Το αποπομπαίο κείμενο) – Μη θυσιαστική ανάγνωση του ευαγγελικού κειμένου (Ο Χριστός και η θυσία – Αδυνατότητα της θυσιαστικής αναγνώσεως – Αποκαλυπτικός λόγος και η διά παραβολών ομιλία – Αρχαί και εξουσίαι – Το κήρυγμα της Βασιλείας – Βασιλεία και αποκαλυπτικός λόγος – Μη θυσιαστικός θάνατος του Χριστού – Η θεότητα του Χριστού – Η άσπορος σύλληψις) – Θυσιαστική ανάγνωση και ιστορικός χριστιανισμός (Προεκτάσεις της θυσιαστικής αναγνώσεως – Η προς Εβραίους επιστολή – Ο θάνατος του Χριστού και το τέλος της ιερότητας – Θυσία του άλλου και θυσία του εαυτού – Η κρίσις του Σολομώντος – Ευαγγέλια και σημειωτική ανάλυση: Μια νέα θυσιαστική ανάγνωση – Θυσιαστική ανάγνωση και ιστορία – Επιστήμη και αποκαλυπτικός λόγος) – Ο Λόγος του Ηρακλείτου και ο Λόγος του Ιωάννου (Ο Λόγος στη φιλοσοφία – Οι δύο Λόγοι στον Χάιντεγκερ – Θυματικός ορισμός του ιωάννειου Λόγου – ‘Εν αρχή…’ – Αγάπη και γνώση)} / Διατομιακή ψυχολογία {Η μιμητική επιθυμία (Μίμηση ιδιοποιήσεως και μιμητική επιθυμία – Μιμητική επιθυμία και νεωτερικός κόσμος – Μιμητική κρίση και δυναμική της επιθυμίας – Μίμηση εκμαθήσεως και μίμηση αντιπαλότητας – Η double bind του Γκρέγκορυ Μπαίητσον – Από την αντιπαλότητα αντικειμένου στη μεταφυσική επιθυμία) – Η επιθυμία χωρίς αντικείμενο (Τα ομοιότυπα και η διατομιακότητα – Συμπτώματα μεταπτώσεως – Εξαφάνιση του αντικειμένου και ψυχωσική δομή – Ύπνωση και κατοχή) – Μίμηση και σεξουαλικότητα (Ο λεγόμενος μαζοχισμός – Θεατρικός ‘σαδομαζοχισμός’ – Η ομοφυλοφιλία – Λανθάνουσα ομοφυλοφιλία και μιμητική αντιπαλότητα – Το τέλος του πλατωνισμού στην ψυχολογία) – Ψυχαναλυτική μυθολογία (Ο πλατωνισμός του Φρόυντ και η προσφυγή στο οιδιπόδειο αρχέτυπο – Περί αναπαραγωγής τριγώνων – Μίμηση και αναπαράσταση – Η διπλή οιδιπόδεια γένεση – Το ‘διατί’ της αμφιφυλοφιλίας – Ο ναρκισσισμός: Η επιθυμία του Φρόυντ – Λεωφορείον ο πόθος και μεταφορά παιδιών, γελωτοποιών, εγκληματιών και αγρίων θηρίων) – Πέραν του σκανδάλου (Η προυστιακή μεταστροφή – Η εμπειρία της θρησκευτικής μεταστροφής – Jenseits des Lustprinzips και δομιακή ψυχανάλυση – Ένστικτο θανάτου και νεωτερικός πολιτισμός – Το σκάνδαλον)} / Σαν επίλογος / Βιβλιογραφία / Κείμενα και μεταφράσεις / Πίνακας χωρίων της Βίβλου / Ευρετήριο] [Τιμή πώλησης: 180,00 ευρώ. Με έκπτωση: 135,00 ευρώ.]

ΚΑΡΑΣ, ΣΤΑΥΡΟΣ: Πολιτικοί προβληματισμοί. Από την ιστορία και τη σύγχρονη πραγματικότητα του ελληνικού κομμουνιστικού κινήματος, <Κέδρος>, [Αθήνα] 1975, σελ. 123 [Εισαγωγικό σημείωμα / Κατά του πολιτικού τυχοδιωκτισμού, για την ενότητα του ΚΚΕ {Προοίμιο – Δύο διαφορετικές πολιτικές αντιλήψεις – Ο δογματισμός στο ΚΚΕ και τα βασικά χαρακτηριστικά του γνωρίσματα – Η αλλαγή με την 6η Ολομέλεια της ΚΕ του ΚΚΕ (1956) και η επιβίωση της δογματικής πολιτικής νοοτροπίας – Η διαμόρφωση της ομάδας Κολιγιάννη σε κύριο φορέα της δογματικής τυχοδιωκτικής νοοτροπίας στο ΚΚΕ – Η σύμπλεξη του πολιτικού τυχοδιωκτισμού με μια αδίστακτη φατριαστική-διασπαστική νοοτροπία – Για την ενότητα του ΚΚΕ και της Αριστεράς, για μια ορθή, επαναστατική πολιτική, για την ανάπτυξη του αντιδικτατορικού αγώνα} / Σχετικά με το πρόβλημα της ηγεσίας {Προοίμιο – Η ασυνέχεια της ηγεσίας, μόνομο φαινόμενο στην ιστορία του ΚΚΕ – Η πορεία μας από το 1968 και το πρόβλημα της ηγεσίας – Πώς εμφανίζεται σήμερα το πρόβλημα της ηγεσίας;} / Νίκος Ζαχαριάδης / Απ’ αφορμή τις δίκες στην Τσεχοσλοβακία] [Τιμή πώλησης: 13,50 ευρώ. Με έκπτωση: 10,00 ευρώ.]

ΛΟΟΥΡΥ, ΜΑΛΚΟΛΜ [MALCOLM LOWRY]: Το μονοπάτι της βρύσης, μτφ. Στρατής Τσίρκας, <‘Κέδρος’>, [Αθήνα] 1968, σελ. 121 [Ο Μάλκολμ Λόουρυ γεννήθηκε το 1909 στο Λίβερπουλ. Αν κι ο πατέρας του ήταν εύπορος, δεκαοχτώ χρονώ μπαίνει θερμαστής σε φορτηγό που πηγαίνει στην Άπω Ανατολή. Το ταξίδι διαρκεί ένα χρόνο και δίνει το υλικό του πρώτου μυθιστορήματος, Ουλτραμαρίν· το γράφει ενώ σπουδάζει στο Καίμπριτζ και το εκδίδει στα 1933. Αργότερα πηγαίνει στη Ν. Υόρκη και στο Χόλλυγουντ. Στα 1936 βρίσκεται στο Μεξικό κι εκεί πια διαλύεται ο πρώτος του γάμος μέσα σ’ ένα στρόβιλο από συμφιλιώσεις και ξαναχωρίσματα, κατατρεγμό κι ενοχλήσεις των ντόπιων αρχών, αλκοολικές κρίσεις, έσχατη φτώχεια, εφιαλτικές παραισθήσεις κι ερωτικό παραλήρημα. Είναι η βάση του νέου του μυθιστορήματος, Κάτω από το ηφαίστειο, που πρωτογράφεται το 1937 στο Μεξικό κι ύστερα από εννιά χρόνια επεξεργασίας, όταν επιτέλους εκδίδεται στα 1947, τόσο στην Ευρώπη όσο και στις ΗΠΑ, η κριτική το χαιρετίζει σαν ένα από τα πιο σημαντικά και πρωτότυπα έργα του αιώνα. Ο Λόουρυ ξαναπαντρεύεται το 1940, αφού κάμει πρώτα μερικούς μήνες σε ψυχοπαθολογική κλινική της Ν. Υόρκης για αλκοολικούς: υλικό της νουβέλας του Καυστική σελήνη. Το ζεύγος νοικιάζει μια παράγκα στην ακτή του Βανκούβερ (Καναδάς) κι εκεί ζει από τα 1940 ως τα 1954. Τις χαρές και τους αγώνες εκείνης της ζωής ανακαλεί με λεπτότατη ευαισθησία στο Μονοπάτι της βρύσης. Ο Λόουρυ γράφει αδιάκοπα, πασχίζει να τελειώσει ένα μυθιστορηματικό κύκλο όπου το Ηφαίστειο θα ήταν η Κόλαση, η Σελήνη το Πουργατόριο και το Μονοπάτι ο Παράδεισος. Αλλά πεθαίνει άξαφνα το καλοκαίρι του 1957 στην Αγγλία, αφήνοντας σχεδόν τελειωμένο ένα μυθιστόρημα, άλλα δυο στα σκαριά, αρκετά ποιήματα και διηγήματα, άπειρες σημειώσεις και γράμματα. Είναι ωστόσο χαρακτηριστικό πώς διαρκώς έβλεπε το Μονοπάτι της βρύσης, που μιλάει για την ευτυχία του ανθρώπου και τελειώνει μέσα σ’ ένα κλίμα ευφροσύνης κι αποφασιστικότητας, σαν την κατακλείδα του πολύτομου έργου.] [Τιμή πώλησης: 18,00 ευρώ. Με έκπτωση: 13,50 ευρώ.]

ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ: Από την ήττα στην εξέγερση. Ελλάδα, άνοιξη 1941-φθινόπωρο 1942, <Ο Πολίτης>, Αθήνα 1993, σελ. 215 [Χρονολόγιο / Πρόλογος: Οικονομικοί και κοινωνικοί παρονομαστές της εθνικής αντίστασης / Εισαγωγή {Σε άγνωστα – ή αδιάφορα – εδάφη: Ιστοριογραφικές περιηγήσεις – Τα χρόνια πριν από την κρίση – Η τομή: Η στρατιωτική ήττα} / Οι κληρονομιές {Η κληρονομιά της μεταξικής περιόδου – Η κληρονομιά της Αλβανίας – Η αυτοπεποίθηση: Η ακύρωση του φόβου του εχθρού (αλλά και του ιεραρχικά ανώτερου) – Απομόνωση και συμμετοχή: Από το μέτωπο στην κοινωνία – Η αίσθηση της προδοσίας – Η εγκατάλειψη} / Η νέα κατάσταση {Μετά τον πόλεμο – Το τέλος της επίσημης αγοράς: Η παραγωγή του 1941 – Η υποχρεωτική συγκέντρωση} / Η ύπαιθρος και οι πόλεις {Η ανταλλαγή κατοίκων – Η συμφορά και η υποβάθμιση των πόλεων. Η περίοδος των ελλείψεων και της τραγωδίας – Η περίοδος των άμμεσων συναλλαγών – Η αστική εκδοχή της ‘υπόγειας’ οικονομίας – Απελπισία και οργάνωση – Οι καταναλωτικοί συνεταιρισμοί} / Αγροτικές συναλλαγές {Η ελιά και το στάρι – Ο πλούτος των υποζυγίων – Οι ορεινές διαδρομές} / Ανάμεσα στο επίσημο και το υπόγειο {‘Νόμιμα’ και ‘παράνομα’ αγαθά – Η περίοδος της συνύπαρξης και των συμβιβασμών – Το αδύναμο χέρι του νόμου – Η εξουσία των ληστών} / Η μεταβολή των συνθηκών {Η κρίση της ‘μαύρης αγοράς’: Άνοιξη του 1942 κ.ε. – Η ξένη βοήθεια – Ο εγχώριος πλούτος: Σχετικά με την αγροτική παραγωγή του 1942 – Η νομοθετική κυβερνητική αντεπίθεση – Η ‘ωρίμανση’ των συστημάτων: Η νέα εκδοχή της ‘συγκέντρωσης’ – Η ανασύνταξη του κράτους} / Η παγίωση των δικτύων ανταλλαγών {Στις πόλεις: Η ‘προσαρμογή’ της ‘μαύρης αγοράς’ – Η νέα μορφή της ‘αγοράς’ στις πόλεις – Το νέο ‘αστικό’ κύρος της κατοχικής κυβέρνησης} / Η μοιρασμένη εξουσία {Οικονομικές ισορροπίες – Η ‘ανακατάληψη’ της υπαίθρου – Η επιστράτευση των μειονοτήτων} / Οικονομικά πεδία και πολιτική διεκδίκηση {Οι πόλεις – Η ύπαιθρος – Η ένοπλη αντίσταση – Οι καταλυτικές πρωτοβουλίες των πρώτων ανταρτών – Το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας} / Πίνακας ονομάτων] [Τιμή πώλησης: 27,00 ευρώ. Με έκπτωση: 20,00 ευρώ.] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

ΜΠΑΛΖΑΚ, ΟΝΟΡΕ ΝΤΕ [HONORÉ DE BALZAC]: Συμβόλαιο γάμου, ανυπόγραφο προλογικό σημείωμα, μτφ. Ρενέ Ψυρούκη, <Κάλβος>, Αθήνα χ.χ., σελ. 176 [Αυτό που κάνει τον Μπαλζάκ πολύ μεγάλο άνθρωπο είναι η αδυσώπητη ειλικρίνεια που είχε στην απεικόνιση της προσωπικότητας, ακόμα κι όταν η πραγματικότητα αυτή αντιστρατευότανε τις προσωπικές του γνώμες, ελπίδες κι επιθυμίες. Στα έργα του Μπαλζάκ, η αποκάλυψη των υλικών προβλημάτων πάντα συνδέεται αναπόσπαστα με τις συνέπειες, που προκύπτουν από τα προσωπικά πάθη των ηρώων του.] [Τιμή πώλησης: 18,00 ευρώ. Με έκπτωση: 13,50 ευρώ.]

ΜΠΑΛΖΑΚ, ΟΝΟΡΕ ΝΤΕ [HONORÉ DE BALZAC]: Ένας πάθος στην έρημο, εργοβιογραφικό σημείωμα-μτφ. Αχιλλέας Κυριακίδης, ζωγραφιές Νίκη Καποκάκη, <Κέδρος>, [Αθήνα] 1998, σελ. 42 [‘‘Κοίταξε αυτά τα μοναχικά δέντρα κι ανασκίρτησε: του θύμισαν τους περίκομψους και στεφανωμένους με μακριά φύλλα κορμούς που χαρακτηρίζουν τις σαρακηνές κολόνες του καθεδρικού ναού της Αρλ. Όταν, όμως, αφού μέτρησε τις φοινικιές, έριξε μια ματιά γύρω του, η πιο φριχτή απελπισία πλάκωσε την ψυχή του. Αυτό που έβλεπε ήταν ένας αχανής ωκεανός. Η μαυρωπή άμμος της ερήμου απλωνόταν παντού, ως εκεί που έφτανε το μάτι του, κι άστραφτε σαν μια ατσάλινη λεπίδα που αντανακλά ένα ζωηρό φως. Δεν ήξερε αν ήταν μια θάλασσα από κρύσταλλα, ή λίμνες, λείες σαν καθρέφτης. Ένας πύρινος αχνός, που ερχόταν κι έφευγε κατά κύματα, στροβιλιζόταν πάνω απ’ αυτή την κινούμενη γη. Ο ουρανός είχε εκείνη την ανατολίτικη λαμπεράδα με την καθαρότητα που σου προκαλεί την απόγνωση, ακριβώς γιατί δεν αφήνει τίποτα για τη φαντασία. Ο ουρανός και η γη φλέγονταν. Η σιωπή φόβιζε με το άγριο και τρομερό της μεγαλείο. Το άπειρο, το αχανές έθλιβαν την ψυχή από παντού: ούτε ένα σύννεφο στον ουρανό, ούτε μια πνοή στον αέρα, ούτε μια τόση δα ανωμαλία στους κόλπους της άμμου που αναδευόταν με μικρούς, αδιόρατους κυματισμούς· όσο για τον ορίζοντα, τελείωνε, όπως στη θάλασσα όταν έχει μπουνάτσα, σε μια γραμμή φως, λεπτή σαν την κόψη του σπαθιού…’’] [Τιμή πώλησης: 10,00 ευρώ. Με έκπτωση: 7,50 ευρώ.]

ΜΠΑΡΚΕΡ, ΚΛΑΪΒ [CLIVE BARKER]: Ο κλέφτης του πάντοτε, μτφ. Βασίλης Μπαμπούρης, εικονογράφηση του συγγραφέα, <Οξύ>, Αθήνα χ.χ., σελ. 239 [Το Σπίτι των Γιορτών του κου Χουντ υπάρχει εδώ και χίλια χρόνια, καλωσορίζοντας αμέτρητα παιδιά στην αγκαλιά του. Είναι ένας τόπος θαυμάτων, όπου κάθε παιδικό καπρίτσιο μπορεί να ικανοποιηθεί. Υπάρχει, βέβαια, ένα τίμημα. Αλλά ο νεαρός Χάρβεϋ Σουΐκ, βαριεστημένος από τη ζωή του και σαγηνευμένος από τα θαύματα του κου Χουντ, δεν σκέφτεται τις συνέπειες. Μόνο όταν το Σπίτι δείχνει πια το σκοτεινό του πρόσωπο – όταν ο Χάρβεϋ ανακαλύπτει τα δύσμοιρα πλάσματα που ζουν στις σκιές του – αρχίζει να αμφιβάλλει για τα φιλανθρωπικά αισθήματα του κου Χουντ. Όμως το Σπίτι και ο μυστηριώδης αρχιτέκτονάς του δεν πρόκειται ν’ αφήσουν ελεύθερο τον αιχμάλωτό τους δίχως μάχη. Ο κος Χουντ έχει σχέδια για τον νέο του φιλοξενούμενο, γιατί η ψυχή του Χάρβεϋ λάμπει φωτεινότερα απ’ όλες τις ψυχές που συνάντησε εδώ και χίλια χρόνια…] [Τιμή πώλησης: 12,00 ευρώ. Με έκπτωση: 8,00 ευρώ.]

ΠΑΒΕΖΕ, ΤΣΕΖΑΡΕ [CESARE PAVESE]: Κοπέλες μόνες [Tra donne sole], μτφ. Στρατής Τσίρκας, <‘Κέδρος’>, [Αθήνα] 1969, σελ. 160 [Η ‘ντόλτσε βίτα’, όπως τη βλέπει και την κρίνει ένα αυτοδημιούργητο φτωχοκόριτσο. Η Κλέλια ξανάρχεται στο Τουρίνο, που σε μιαν άθλια γειτονιά του είχε γεννηθεί πριν από τριάντα τόσα χρόνια και το είχε εγκαταλείψει νεώτατη, ακολουθώντας τον πρώτο της εραστή. Τώρα έχει ‘πετύχει’. Πίσω της έχει αγωνίες, τρέλες, έρωτες κι όλα τα χρόνια του τελευταίου πολέμου, μα είναι στη διεύθυνση ενός μεγάλου μοδιστράδικου της Ρώμης. Ανεξάρτητη, με δυνατή θέληση, ξέρει τι αξίζουν οι άντρες – ‘ακόμα κι οι καλύτεροι’ – διαλέγει, και δεν δεσμεύεται. Στο Τουρίνο, μπαίνει γρήγορα στον κύκλο της πλούσιας κοινωνίας, που πασχίζει να διασκεδάσει την πλήξη της ακροπατώντας πάνω από την άβυσσο της διαστροφής. Τέσσερις κοπέλες κυριαρχούν σ’ αυτό τον κύκλο· οι ερωτικές εμπειρίες τους είναι πρόχειρες, μ’ έντονη τη γεύση της παρακμής. Η ανικανοποίητη δίψα της πιο νέας από τις τέσσερις, για ένα κόσμο ιδανικό με αγνές και τίμιες σχέσεις, θα οδηγήσει στη τραγωδία.] [Τιμή πώλησης: 20,00 ευρώ. Με έκπτωση: 15,00 ευρώ.]

ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ, ΚΥΡΙΑΚΟΣ: Μνήμες πολέμου και ειρήνης [2 τόμοι], <Δήλος>, Αθήνα 1995, σελ. 607+458 [Η εξιστόρηση μιας ζωής. Σαν εισαγωγή / Τα παιδικά μου χρόνια / Εύελπις / Τα πρώτα μου χρόνια στο Πυροβολικό / Ο πόλεμος κατά των Ιταλών / Γερμανική κατοχή και διαφυγή στη Μέση Ανατολή / Παλαιστίνη στο 2ο Σύνταγμα Πυροβολικού / Το κίνημα του Μαρτίου 1943 και τα επακόλουθά του. Η ‘υπόθεση Μερτζαγιούν’ / Στον Ιερό Λόχο / Αποστολή στη Δωδεκάνησο / Ανταρτοπόλεμος 1947. (Ρούμελη – Καρπενήσι) / Ανταρτοπόλεμος 1948. (Στο Βίτσι και Καρπενήσι με τις δυνάμεις καταδρομών) / Τελική φάση του ανταρτοπόλεμου. (Πωγώνι – Ζαγόρια – Γράμμος) / Στρατιωτικός ακόλουθος στο Λονδίνο / Στους ανώτατους βαθμούς του στρατού / Στη διεύθυνση της Κρατικής Υπηρεσίας Πληροφοριών / Τον καιρό της δικτατορίας / Επίλογος] [Τιμή πώλησης: 71,00 ευρώ. Με έκπτωση: 53,00 ευρώ.]

ΣΑΤΩ, ΖΑΝ [JEAN CHÂTEAU] (πρόλογος-διεύθυνση): Οι μεγάλοι παιδαγωγοί, πρόλογος-μτφ.-σημειώσεις Κωνσταντίνος Ι. Κίτσος, επιμέλεια Γεώργιος Κ. Μαυριάς, δεύτερη έκδοση, <Κένταυρος>, Αθήναι χ.χ., σελ. 479 [Οι συνεργάται / Joseph Moreau: «Ο Πλάτων και η αγωγή (427;-346; π.Χ.)» / Victor Garcia Hoz: «Ιωάννης-Λουδοβίκος Βίβες (1492-1540): Ο παιδαγωγός της Δύσεως» / Pierre Mesnard: «Η παιδαγωγική των Ιησουϊτών (1548-1762)» / J.-B. Piobetta: «Ιωάννης Αμώς Κομένιος (1592-1670)» / Vernon Mallinson: «Ο Τζων Λοκ (1632-1704)» / Pierre Mesnard: «Ο Ρολλέν σφυρηλατεί το πνεύμα της μέσης εκπαιδεύσεως (1661-1741)» / Jean Château: «Ο Ιωάννης-Ιάκωβος Ρουσσώ ή η παιδαγωγική του φυσικού προορισμού του ανθρώπου» / Louis Meylan: «Ερρίκος Πεσταλότσι (1746-1827)» / Wilhelm Flitner: «Ο Γουλιέλμος Χούμπολτ (1767-1835)» / Raymond Savioz: «Γεώργιος Κερσενστάινερ (1854-1932)» / Robert Plancke: «Οβίδιος Ντεκρολύ (1871-1932)» / Robert Dottrens: «Εδουάρδος Κλαπαρέντ (1873-1940)» / John S. Brubacher: «Τζων Ντιούυ (1859-1952)» / Giovanni Calò: «Μαρία Μοντεσσόρι (1870-1952)» / Jean Château: «Ο Αλαίν (1868-1951)»] [Τιμή πώλησης: 32,00 ευρώ. Με έκπτωση: 24,00 ευρώ.]

ΣΙΜΕΝΟΝ, ΖΩΡΖ [GEORGES SIMENON]: Ο ένοικος, μτφ. Αργυρώ Μακάρωφ, <Άγρα>, Αθήνα 2018, σελ. 220 [‘‘Ο Ελί Ναζεάρ είχε συναντήσει τη Συλβί στο πλοίο Τεοφίλ Γκωτιέ πριν από δύο εβδομάδες. Εκείνη επέστρεφε από το Κάιρο, όπου ήταν κονσοματρίς σε κάποια καμπαρέ. Εκείνος έκανε το ταξίδι απ’ την Κωνσταντινούπολη στις Βρυξέλλες, για να βρει μια λύση σε μια υπόθεση χαλιών – χαλιά αξίας ενός εκατομμυρίου, που είχαν κρατηθεί στο τελωνείο και έπρεπε να τα πουλήσει. Τα χαλιά δεν ήταν δικά του. Επρόκειτο για υπόθεση που εκκρεμούσε μήνες τώρα. Είχαν ασχοληθεί καμιά εικοσαριά μεσάζοντες, στο Πέραν, στην Αθήνα, ακόμη και στο Παρίσι, σε σημείο που δεν ήξεραν πλέον σε ποιόν ανήκε το εμπόρευμα και ποιό ήταν το μερίδιο του καθενός. Ήταν σαφές: Αν πουλούσε τα χαλιά, θα κέρδιζε διακόσιες χιλιάδες φράγκα!… Τότε συνέβη κάτι τόσο απρόσμενο που παραλίγο να τον πιάσει νευρικό γέλιο. Mέσα στον γαλαζωπό φωτισμό του κουπέ, εμφανίστηκε το έκπληκτο βλέμμα ενός ανθρώπου που απορεί γιατί τον έχουν ξυπνήσει. Ωστόσο ένα ρυάκι αίμα κυλούσε ήδη απ’ το τρίχωμα του κεφαλιού του και είχε φτάσει στο μέτωπο! Προσπάθησε να κινηθεί για να δει τί συνέβαινε. Ο Ελί τον χτύπησε πάλι, δυο φορές, τρεις φορές, δέκα φορές, με θυμό, εξαιτίας αυτών των ήρεμων, ηλίθιων ματιών που τον κοιτούσαν.’’ O Ελί Ναζεάρ πρέπει να κρυφτεί αφού δολοφόνησε έναν πλούσιο Ολλανδό για να τον ληστέψει μέσα σε ένα τραίνο. Ο φόνος περνάει στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων. Ο Ναζεάρ βρίσκει καταφύγιο στον φοιτητικό ξενώνα της κυρίας Μπαρόν, μητέρας της ερωμένης του, στο Σαρλερουά του Βελγίου. Εκεί, στην κουζίνα του ξενώνα, περνάει τον περισσότερο χρόνο του, αφηγείται ιστορίες μεγαλείων και παρακολουθεί στενά τους άλλους ενοικιαστές, που όλο και περισσότερο τον υποπτεύονται, ενώ η αστυνομία αναζητά τα ίχνη του… Το μυθιστόρημα μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο με πρωταγωνιστές τον Φιλίπ Νουαρέ και τη Σιμόν Σινιορέ (L’ étoile du nord, σκηνοθεσία Pierre Granier-Deferre, 1982).] [Τιμή πώλησης: 12,00 ευρώ. Με έκπτωση: 10,80 ευρώ.]

ΣΤΟΚΕΡ, ΜΠΡΑΜ [BRAM STOKER]: Ο καλεσμένος του Δράκουλα. Βαλπούργεια νύχτα, εισαγωγή-μτφ. Ευαγγελία Κουλιζάκη, <Άγρα>, Αθήνα 2018, σελ. 38 [Η βαλπούργεια νύχτα είναι μοτίβο του γερμανικού ρομαντισμού· το χρησιμοποίησαν ο Γκαίτε, ο Μέντελσον κ.ά. Ο Ιρλανδός Στόκερ, ως προοίμιο στο διάσημο μυθιστόρημά του, κάνει άμεση αναφορά στον γερμανικό ρομαντισμό. Ο ήρωάς του, που έχει τα χαρακτηριστικά του Τζόναθαν Χάρκερ, διασχίζει τη Γερμανία για να πάει να συναντήσει στην Τρανσυλβανία τον κόμη Δράκουλα και μυείται σε τούτο το ‘μακάβριο ξεφάντωμα’ της γερμανικής λογοτεχνικής παράδοσης.] [Σειρά: ‘Ο άτακτος λαγός, αρ. 24’ – Σειρά Β´] [Τιμή πώλησης: 9,00 ευρώ. Με έκπτωση: 8,00 ευρώ.]

ΤΟΥΑΙΗΝ, ΜΑΡΚ [MARK TWAIN]: Καθήκοντα ταξιδιωτικού πράκτορα και άλλα διηγήματα, πρόλογος-μτφ.-σημειώσεις Σαμουήλ Δοξιάδης, <Ποταμός>, Αθήνα 2000, σελ. 267 [Μια απαράδεκτη αυτοβιογραφία / Ο περιβόητος πηδηχτούλης βάτραχος της κομητείας Καλαβέρας / Το χρονικό μιας αποτυχημένης εκστρατείας / Καθήκοντα ταξιδιωτικού πράκτορα / Μυρμήγκια: Μια διαφορετική θεώρηση. Από το ‘Ένας αλήτης στο εξωτερικό’ / Χαρτονόμισμα ενός εκατομμυρίου λιρών Αγγλίας / Ταξιδεύοντας μ’ ένα μεταρρυθμιστή / Σχετικά με την παρακμή της τέχνης του ψεύδεσθαι / Εκμυστηρεύσεις ενός πλανόδιου πωλητή / Σκόρπιες σημειώσεις από μια άσκοπη περιπλάνηση / Γερμανικές εφημερίδες / Ηρωοποίηση εγκληματιών / Ένα παράξενο όνειρο (με ηθικό επιμύθιο)] [Τιμή πώλησης: 27,00 ευρώ. Με έκπτωση: 20,00 ευρώ.]

ΤΣΑΚΩΝΑΣ, ΔΗΜ.: Λογοτεχνία και κοινωνία στον μεσοπόλεμο. Ιστορία της νεώτερης ελληνικής λογοτεχνίας και πολιτικής κοινωνίας: Το κρίσιμο Είκοσι με Τριάντα, <Κάκτος>, Αθήνα 1987(;), σελ. 484 [Κωστής Παλαμάς, Ελευθ. Βενιζέλος, Κ. Καβάφης / Το πνεύμα της ηθογραφίας / Η παραφιλολογία των ληστρικών μυθιστορημάτων / Κ. Καρυωτάκης / Πολιτιστικά του μεσοπολέμου και συνέπειες της μικρασιατικής καταστροφής / Η ‘Επανάσταση’ του 1922 και η κοινωνιολογία της / Αλέξανδρος Παπαναστασίου: Ένας απαισιόδοξος στην αισιοδοξία των συνταγματαρχών / Δημοσθένης Δανιηλίδης. Προφήτης χωρίς απήχηση / Εισαγωγικά της γενιάς του 1920. Η χαμένη αναγέννηση / Λάμπρος Πορφύρας / Τέλλος Άγρας / Ζαχαρίας Παπαντωνίου / Ι. Μ. Παναγιωτόπουλος / Μιχ. Δ. Στασινόπουλος / Κώστας Ουράνης / Ρώμος Φιλύρας / Γεώργιος Αθάνας / Ναπολέων Λαπαθιώτης / Ν. Καββαδίας / Κλέων Παράσχος / Μήτσος Παπανικολάου / Καίσαρ Εμμανουήλ / Αναστάσιος Δρίβας / Γ. Σταυρόπουλος / Άγγελος Σημηριώτης / Απόστολος Μαγγανάρης / Μίνως Ζώτος / Νίκος Χαντζάρας / Ειρήνη η Αθηναία / Λιλή Ιακωβίδου-Πατρικίου / Κωστής Βελμύρας / Ν. Χάγερ-Μπουφίδης / Γεώργιος Τσουκαλάς / Παύλος Κριναίος / Άγγελος Δόξας / Απόστολος Μελαχρινός / Γεώργιος Σκληρός / Δημ. Γληνός / Κώστας Βάρναλης / Γ. Κορδάτος / Σεραφείμ Μάξιμος / Μάρκος Αυγέρης / Νίκος Καρβούνης / Τεύκρος Ανθίας / Νίκος Βέλμος / Νίκος Γιαννιός / Το λαϊκό τραγούδι: Τα ρεμπέτικα / Ν. Καζαντζάκης / Γαλάτεια Καζαντζάκη / Μιλτιάδης Μαλακάσης / Ιωάννης Γρυπάρης / Γ. Δελής / Αθανάσιος Κυριαζής / Όμηρος Μπεκές / Ν. Πετιμεζάς-Λαύρας / Ρήγας Γκόλφης / Άγις Θέρος / Ν. Ποριώτης / Μιχ. Αργυρόπουλος / Κ. Καρθαίος / Σοφία Σπανούδη / Μυρτιώτισσα / Σωτήρης Σκίπης / Αλέκος Φωτιάδης / Λέων Κουκούλας / Αθηνά Ταρσούλη / Στέλιος Σπεράντζας / Γεράσιμος Σπαταλάς / Ειρήνη Δενδρινού (ή Δεντρινού) / Άγγελος Σικελιανός / Τάκης Μπαρλάς / Λίνος Καρζής / Νίκος Προεστόπουλος / Φώτος Πολίτης / Γιάννης Αποστολάκης / Ηρακλής Ν. Αποστολίδης / Γρηγόρης Ξενόπουλος / Αλέξανδρος Φιλαδελφεύς / Μανουήλ Ιω. Γεδεών / Αγγελική Χατζημιχάλη / Κ. Καραβίδας / Κ. Καβάφης] [Τιμή πώλησης: 33,44 ευρώ. Με έκπτωση: 25,00 ευρώ.]

ΤΣΒΑΪΧ, ΣΤΕΦΑΝ [STEFAN ZWEIG]: Μαγγελάνος, μτφ. Γιάννης Λάμψας, εξώφυλλο-διακόσμηση Γιώργος Βαρλάμος, <Εκδόσεις Μπεργκαδή>, Αθήνα 1953, σελ. 237 [Πρόλογος / Navigare necesse est / Ο Μαγγελάνος στις Ινδίες ( Μάρτιος 1505-Ιούνιος 1512) / Ο Μαγγελάνος ελευθερώνεται (Ιούνιος 1512-Οκτώβριος 1517) / Η πραγματοποίηση μιας ιδέας (20 Οκτωβρίου 1517-22 Μαρτίου 1518) / Μια θέληση απέναντι σε χίλια εμπόδια (22 Μαρτίου 1518-10 Αυγούστου 1519) / Το ξεκίνημα (20 Σεπτεμβρίου 1519) / Μάταιη αναζήτηση (20 Σεπτεμβρίου 1519-1 Απριλίου 1520) / Η ανταρσία (2 Απριλίου 1520-7 Απριλίου 1520) / Η μεγάλη στιγμή (7 Απριλίου 1520-28 Νοεμβρίου 1520) / Ο Μαγγελάνος ανακαλύπτει το βασίλειό του (28 Νοεμβρίου 1520-7 Απριλίου 1521) / Θάνατος πριν απ’ τον τελικό θρίαμβο (7 Απριλίου 1521-27 Απριλίου 1521) / Γυρισμός χωρίς αρχηγό (27 Απριλίου 1521-6 Σεπτεμβρίου 1522) / Οι νεκροί έχουν πάντα άδικο / Χρονολογικός πίνακας / Copia der Newen Zeytung auss Presillg Landt / Το συμβόλαιο του Μαγγελάνου / Έξοδα του στόλου] [Τιμή πώλησης: 29,00 ευρώ. Με έκπτωση: 22,00 ευρώ.] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

ΦΕΡΕ, ΚΑΡΥΛ [CARYL FÉREY]: Ποτέ πια μόνος, μτφ. από τα γαλλικά-σημειώσεις Αργυρώ Μακάρωφ, <Άγρα>, Αθήνα 2018, σελ. 373 [Eiναι οι πρώτες διακοπές του Μακ Κας με τη δεκατριάχρονη κόρη του Αλίς, για την ύπαρξη της οποίας έμαθε μόλις πρόσφατα και αναπάντεχα. Ο πρώην αστυνομικός, μονόφθαλμος και στριφνός, χωρίς ψευδαισθήσεις, απροσποίητος και συνειδητά αυτοκαταστροφικός, εκμεταλλεύεται την περίσταση για να μάθει έστω και αργά τι σημαίνει να είναι πατέρας. Και, παρά την καλή του θέληση, είναι σαφές ότι έχει μια πολύ προσωπική προσέγγιση στην ευθύνη αυτή. Τα πράγματα γίνονται χειρότερα όταν το παλιό λαγωνικό μαθαίνει για το θάνατο του καλού του φίλου Μάρκο, δικηγόρου και έμπειρου ιστιοπλόου, που χτυπήθηκε από φορτηγό πλοίο ενώ έπλεε στη Μάγχη. Για τον Μακ Κας, είναι αδιανόητο ο φίλος του να έκανε κάποιο λάθος πλοήγησης. Πώς όμως να συνδυάσει τις οικογενειακές διακοπές με την Αλίς και την εξιχνίαση του φριχτού θανάτου του φίλου του; Αγανακτισμένος από τη συλλογική αδράνεια στο δράμα των προσφύγων και των μεταναστών, ο Μάρκο προσπάθησε να ταράξει τα νερά με τα μέσα που διέθετε, γεγονός που θα μπορούσε να εξηγήσει την εξαφάνισή του στη θάλασσα. Και ενώ ο Μακ Κας αδιαφορεί παντελώς για τους ανθρωπιστικούς σκοπούς του φίλου του, αποκαλύπτεται ότι και η πρώην σύζυγός του έχει εξαφανιστεί, και εκείνος θα ορμήσει ενάντια σε όλους και σε όλα, έχοντας μοναδικό κανόνα το ‘‘ρίχνω τη βολή για το ‘σπάσιμο’ και κάποια άκρη θα βγει’’. Όλα είναι ιδωμένα μέσα από το πρίσμα του μηδενισμού του Μακ Κας. Κι όμως: Θα βρει ένα νόημα στη ζωή του, και μάλιστα ένα είδος ευτυχίας, με τον δικό του τρόπο. Η έρευνά του θα τον οδηγήσει στην Αθήνα, τον Πειραιά και την Αστυπάλαια, όπου και θα δοθεί η λύση. Ο Καρύλ Φερέ επιχειρεί να περιγράψει την πραγματικότητα μιας βαλτωμένης από την κρίση Ελλάδας.] [Τιμή πώλησης: 15,50 ευρώ. Με έκπτωση: 13,95 ευρώ.]

ΧΑΪΝΤΕΓΚΕΡ, ΜΑΡΤΙΝ [MARTIN HEIDEGGER]: Από μία συνομιλία για την γλώσσα. (Ανάμεσα σε έναν Ιάπωνα και έναν ερωτώντα), προλογικό σημείωμα-μτφ.-σημειώσεις-σχόλιο-επίμετρο Κώστας Γεμενετζής, πρόλογος Tomio Tezuka, <Ρόπτρον>, Αθήνα 1991, σελ. 258 [‘‘Το βιβλίο αρχίζει με ένα κείμενο του Tomio Tezuka, του συνομιλητή του Χάιντεγκερ, σχετικό με την προκείμενη συνομιλία… Το κείμενο του Ιάπωνα είναι ένα ντοκουμέντο της συνομιλίας. Το έργο του Χάιντεγκερ είναι η εμπειρία αυτής της συνομιλίας μέσα από τον χώρο της νόησης. Οι δύο πραγματικότητες, εκείνη του ντοκουμέντου κι εκείνη της νόησης, βρίσκονται σε μία αναγκαία και συνάμα ελεύθερη συσχέτιση μεταξύ τους…’’ (Κώστας Γεμενετζής)] [Τιμή πώλησης: 32,00 ευρώ. Με έκπτωση: 24,00 ευρώ.] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

ΧΑΡΝΤΥ, ΤΟΜΑΣ [THOMAS HARDY]: Η Τες των ντ’ Υρμπερβίλ. Μια αγνή γυναίκα [2 τόμοι], ανυπόγραφη εργοβιογραφία, εισαγωγή Α. Αλβαρέζ, μτφ. Σπάρτη Γεροδήμου, ανυπόγραφες επεξηγηματικές σημειώσεις, <Εκδόσεις Γαλαξίας – Ερμείας>, Αθήνα 1983, σελ. 315+216 [Ο Τόμας Χάρντυ, ένας από τους μεγαλύτερους Άγγλους συγγραφείς, συνήθιζε να μιλάει για την Τες σαν να ήταν υπαρκτό πρόσωπο. Ξετυλίγοντας την ιστορία της, περιγράφει με ένταση τον αγώνα να ξεπεράσει τις παγίδες που η φτώχεια και η άγνοια στήνουν στον δρόμο της και δίνει ένα ράπιομα στην φαρισαϊκή ηθική της συντηρητικής βικτωριανής κοινωνίας, στην μνησίκακη θρησκεία και στο άκαμπτο ταξικό σύστημα.] [Τιμή πώλησης: 42,60 ευρώ. Με έκπτωση: 32,00 ευρώ.]

ΧΟΥΡΜΟΥΖΙΟΣ, ΑΙΜ.: Στράτευση κι ελευθερία. Κοινωνικοπολιτικά δοκίμια, εισαγωγικό σημείωμα Κ. Ε. Τ[σιρόπουλος], <Οι Εκδόσεις των Φίλων>, Αθήνα 1977, σελ. 298 [Η μεγάλη περιπέτεια {Ο σταλινισμός εναντίον του Στάλιν – Μύθος και αντι-μύθος – Η κρίση του ορθολογισμού – Προσαρμογή και επανάσταση} / Ο απόβλητος {Περιπτώσεις παράλληλες – Ο εγκάρδιος ερημίτης – Επιλεγόμενα} / Οι κωφάλαλοι κήνσορες / Τελευταία απάντηση / Τα είδωλα εκδικούνται… / Η ‘σιωπή’ του Έρενμπουργκ / Η αποκατάσταση του Στάλιν / Οι λαχνοί του Έρενμπουργκ / Ανατομία υστερίας / Σκέψεις αναχωρητή {Εισαγωγή – Παιδεία και γλώσσα – Παιδεία και γλώσσα (συνέχεια) – Παιδεία και γλώσσα (συνέχεια)} / Παιδεία και γλώσσα. Μια σύντομη απάντηση – Παιδεία και γλώσσα. Περί τα νέα ελληνικά} / Διαβάζουν οι νέοι μας; / Οι μεγάλοι ελλειμματίες / Ο κ. Ζυλ Ρομαίν και η Κύπρος / Οι δυο θέσεις και η τρίτη / Οι νωθροί Ολύμπιοι / Περί πολιτικής {Φυσιολογία – Νοσολογία – Δοκίμιο θεραπευτικής} / Κοινή γνώμη. Παρέκβαση στα περί πολιτικής / Το κοινοβούλιο. Παρέκβαση στα περί πολιτικής / Πολιτική και τύπος. Μερικά προοιμιακά / Μεσσίες και δικτάτορες / Περί ηγετικών μορφών / Πνεύμα και κνούτο. Η φυσιολογία του πνευματικού ανθρώπου / Μετατόπιση κριτηρίων / Εγκώμιο της σιωπής] [Σειρά: Έργα Γ´] [Τιμή πώλησης: 11,66 ευρώ. Με έκπτωση: 8,50 ευρώ.] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

***: Μαρκήσιος ντε Σαντ, πρόλογος Γιάννης Σολδάτος, σύνταξη Γιώργος Κ. Καραβασίλης, <Αιγόκερως>, Αθήνα χ.χ., σελ. 205 [Μωρίς Εν: «Αφιέρωμα στο μαρκήσιο ντε Σαντ», μτφ. Γιώργος Κ. Καραβασίλης / Γιώργος Κ. Καραβασίλης: «Ο μαρκήσιος ντε Σαντ στους αιώνες» / Μωρίς Μπλανσό: «Σαντ», μτφ. Αντρέας Κανελλίδης / Ζαν-Πιέρ Αν – Ζαν-Πιέρ Βαλλά: «Για το φιλοσοφικό σύστημα του Σαντ», μτφ. Κώστας Σφήκας / Ζωρζ Μπατάιγ: «Αν θαυμάζουμε τον Σαντ αποδυναμώνουμε τη σκέψη του», μτφ. Φώντας Κονδύλης / Μαρσελέν Πλενέ: «Ο Σαντ αναγνώσιμος», μτφ. Δημήτρης Μαυρίκιος / Ζαν Πωλάν: «Η διάψευση του ντε Σαντ», μτφ. Φώντας Κονδύλης / Πωλ Ελυάρ: «Το πορτραίτο του Σαντ», μτφ. Μπήλιω-Διονυσία Τσουκαλά / Πιέρ Κλοσσοφσκί: «Η παρουσίαση του ανδρό-γυνου κατά τον Σαντ», μτφ. Μπήλιω-Διονυσία Τσουκαλά / Αντρέ Μπρετόν: «Ντ. Α. Φ. ντε Σαντ», μτφ. Νίκος Παναγιωτόπουλος / Αλαίν Ρομπ-Γκριγιέ: «Ο Σαντ και το ωραίο», μτφ. Φώντας Κονδύλης / Ζαν-Ζακ Μπροσιέρ: «Το Σαρεντόν και το θέατρο», μτφ. Μπήλιω-Διονυσία Τσουκαλά / Πέτερ Βάις: «Η καταδίωξη και η δολοφονία του Ζαν-Πωλ Μαρά όπως παίχτηκε απ’ το θεατρικό όμιλο του ασύλου του Σαρεντόν με τη διεύθυνση του κυρίου ντε Σαντ (απόσπασμα)», μτφ. Μάριος Πλωρίτης / Ρολάν Μπαρτ: «Σαντ και Παζολίνι», προλογικό σημείωμα Γιάννης Σολδάτος, μτφ. Νίκος Λυγγούρης / Ντ. Α. Φ. ντε Σαντ: «Διάλογος ιερέα και ετοιμοθάνατου», μτφ. Γιώργος Κ. Καραβασίλης / Ντ. Α. Φ. ντε Σαντ: «Ιουλιέτα (απόσπασμα)», μτφ. Γιάννης Βαρβέρης / Ντ. Α. Φ. ντε Σαντ: «120 μέρες των Σοδόμων (απόσπασμα)», μτφ. Πέτρος Παπαδόπουλος / Ντ. Α. Φ. ντε Σαντ: «Η φιλοσοφία στο μπουντουάρ (απόσπασμα)», μτφ. Γιώργος Κ. Καραβασίλης / Ντ. Α. Φ. ντε Σαντ: «Τρία διηγήματα του μαρκήσιου» {«Πρέπει να γίνεται ό,τι ζητείται» – «Ο διδάσκαλος φιλοσοφεί» – «Υπάρχει τόπος για δύο»}, μτφ. Άρης Σφακιανάκης / Ντ. Α. Φ. ντε Σαντ: «Ωγκυστίν ντε Βιλμπάνς ή το στρατήγημα του έρωτα», μτφ. Κώστας Σφήκας / Ντ. Α. Φ. ντε Σαντ: «Επιστολή Σαντ», μτφ. Φώντας Κονδύλης / Γιώργος Κ. Καραβασίλης (ανθολόγηση-μτφ.): «Απάνθισμα γνωμών» {Απόψεις των Ζαν-Πωλ Σαρτρ, Ζακ Λακάν, Μισέλ Φουκώ, Ρολάν Μπαρτ, Ζαν Ντυτούρ, Ζυλ Ζανίν, Οράτιου Βίελ-Καστέλ, Σιμόν ντε Μπωβουάρ, Μαρσέλ Αρλάν, Ιμπέρ Ζουΐν, Ζαν Πωλάν, Αλμπέρ Καμύ, Ζιλμπέρ Λελύ, Μπαρμπέ ντ’ Ωρεβιγύ, Ιππόλυτου Ταιν, Αντρέ Μαλρώ, Φιλίπ Σολλέρς, Μαρσέλ Αιμέ, Ματιέ Γκαλέ, Σαρλ Μπωντλαίρ, Γκιγιώμ Απολλιναίρ, Τζ.-Κ. Υσμάνς, Σουνΐμπερν, Πέτρους Μπορέλ, Σαιν Μπεβ, Γκυστάβ Φλωμπέρ, Εντμόν ντε Γκονκούρ, Πωλ Γκυτ και από το Λεξικόν Λαρούς} / Ανυπόγραφο χρονολόγιο] [Σειρά: Λογοτεχνικά κείμενα και θεωρία, αρ. 1] [Τιμή πώλησης: 34,00 ευρώ. Με έκπτωση: 25,50 ευρώ.]

Περιοδικά

Επιθεώρηση Τέχνης, τχ. 87-88, Μάρτιος-Απρίλιος 1962: Αντίσταση [Γιάννης Ιμβριώτης: «Ο αντιστασιακός άνθρωπος» / Χ. Θεοδωρίδης: «Χρονικό της Κατοχής. Ο χειμώνας 1941-42 (αποσπάσματα από ανέκδοτο έργο)» {Σπαραγμός, 5 Οχτώβρη 1941 – Κλαίνε τα βουνά, 16 Οχτώβρη 1942 – Φροντιστήριο, Παρασκευή 22.1.42} / Γ. Σκλαβούνος: «Η Ακαδημία αρνείται. Απορρίπτει την πρόταση του Χάρτμαν για την ίδρυση Βιολογικού Ινστιτούτου» / Κ. Δ. Σωτηρίου: «Το Εθνικό Συμβούλιο και η παιδεία» / Βασίλης Ρώτας: «Το θεατρικό σπουδαστήριο» / Έλλη Αλεξίου: «Οι συγγραφείς στην αντίσταση» / Ρόζα Ιμβριώτη: «Το φροντιστήριο της Τύρνας» / Ζήσης Σκάρος: «Η Εταιρεία Ελλήνων Λογοτεχνών και ο εθνικός αγώνας» / Τάσος Βουρνάς: «Οι Πρωτοπόροι, Αύγουστος-Δεκέμβριος 1944. Το όργανο των λογοτεχνών του Εθνικού Απελευθερωτικού Μετώπου» {Προοίμιο – Το πρώτο φύλλο – Το δεύτερο φύλλο – Το τρίτο φύλλο – Το τέταρτο φύλλο. Απάντηση του Μ. Καραγάτση – Το πέμπτο και τελευταίο φύλλο} / Χρ. Γανιάρης: «Η εκδοτική δραστηριότητα στην κατοχή» / Κ. Πορφύρης: «Η αντίσταση με νόμιμα μέσα» {Προοίμιο – Οι καταχτητές μπαίνουν στην Ελλάδα – Το σύνθημα της πνευματικής αντίστασης – Τα έντυπα (Προοίμιο – Η Νέα ΕστίαΠειραϊκά ΓράμματαΦιλολογικά ΧρονικάΠρωΐαΕλεύθερον Βήμα, Αθηναϊκά Νέα, Καθημερινή – Τα βιβλία) – Οι κύριες μάχες της πνευματικής αντίστασης (Προοίμιο – 30 του Μάη 1941 – Η 25η Μαρτίου – Η μάχη εναντίον του μυστικισμού, του αποκρυφισμού και του μεσσιανισμού – Ο θάνατος του Παλαμά – Ο θάνατος του Γληνού – Η ποιητική πράξη του Σικελιανού – Οι συζητήσεις για τη γλώσσα – Η λύση των πνευματικών και καλλιτεχνικών προβλημάτων) – Η λαϊκή ανταπόκριση – Η απελευθέρωση (Προοίμιο – Προς μια αποφασιστική πνευματική στροφή)} / Χρήστος Καλατζής: «Ιδεολογική επιτομή της νομοθεσίας της εθνικής αντίστασης» / Γεράσιμος Σταύρου: «Το θέατρο στην ελεύθερη Ελλάδα» / Γ. Πετρής: «Οι καλλιτέχνες στην πάλη για τη λευτεριά» {Προοίμιο – Η αντιστασιακή οργάνωση καλλιτεχνών – Το καλλιτεχνικό επιμελητήριο – Η καλλιτεχνική επαγγελματική έκθεση. Νομιμότητα – Ένα συνεργείο νεολαίας. Παρανομία – Παράνομη δράση – Παράνομη ζωγραφική – Στο βουνό – Η καλύτερη της Ευρώπης – Μερικά συμπεράσματα} / Μ. Κούγελος: «Μια αναπάντεχη ναυμαχία» / Μιχ. Παπαμαύρος: «Η παιδεία στην ελεύθερη Ελλάδα τον καιρό της Κατοχής» / Ξένη Ξενίδη: «Το στήσιμο ενός παιδικού σταθμού» / Κ. Θ. Πίπας: «Η Πανελλαδική Συνδιάσκεψη των εκπαιδευτικών στη Λάσπη της Ευρυτανίας» / Γ. Κοτζιούλας: «Θέατρο στα βουνά» {Σαν εισαγωγή – Το πρώτο βήμα} / Roger Milliex: «Οι διανοούμενοι της Ελλάδας στην υπηρεσία της αντίστασης», μτφ. Κώστας Κουλουφάκος / Θανάσης Φωτιάδης: «Η πνευματική αντίσταση στη Θεσσαλονίκη» / Κ. Θ. Περαίος: «Οι εκπαιδευτικοί στην εθνική αντίσταση» / Θαλής Δίζελος: «Το θέατρο στην αντίσταση» {Προοίμιο – Πώς λειτουργούσε η λογοκρισία – Η δράση της λογοκρισίας και η αντίδραση του θεάτρου μας (Προοίμιο – Το ελαφρό θέατρο – Το θέατρο πρόζας – Το ερασιτεχνικό θέατρο) – Το Κρατικό Θέατρο Θεσσαλονίκης στην κατοχή – Τα μάρμαρα του εβραϊκού νεκροταφείου και η Θυσία του Αβραάμ – Η κληρονομιά} / Σπύρος Λιναρδάτος: «Οι φοιτητές στην αντίσταση» {Προοίμιο – Ο αγώνας κατά της πείνας – ‘Στη στεριά δε ζει το ψάρι…’ – Ο πρώτος νεκρός – ‘Κάτω η επιστράτευση’ – 25 Μαρτίου 1943 – Για πάντα νέοι, άλκιμοι, ωραίοι} / ***: «Δύο αναγνωστικά της αντιστασιακής παιδείας» {Ρόζα Ιμβριώτη: «Μαρτυρία για το αναγνωστικό της Γ´ και Δ´ τάξης του Δημοτικού Τ’ αετόπουλο, Τύρνα 1944» – Μιχ. Παπαμαύρος: «Μαρτυρία για το αναγνωστικό της Ε´ και ΣΤ´ τάξης του Δημοτικού Ελεύθερη Ελλάδα, Καρπενήσι 1944»} / Γ. Παπαδόπουλος: «Το κουκλοθέατρο στον αγώνα της αντίστασης» / Στρατής Τσίρκας: «Η πνευματική αντίσταση στη Μέση Ανατολή» {Παραδόσεις – Η κατάσταση – Το περιοδικό Έλλην – Το περιοδικό Ελλάδα – Ο Εθνικός Απελευθερωτικός Σύνδεσμος: ΕΑΣ – Ο έρανος για τις βιταμίνες – Μια χαρακτηριστική συζήτηση – Οι Νεοαλεξανδρινοί – Ο ποιητής Γ. Σεφέρης – Οι εκδόσεις Ορίζοντες – Οι Σύλλογοι Αποφοίτων – Άλλες μορφές αντίστασης} / Τάσος Βουρνάς: «Τα αρχεία της εθνικής αντίστασης» {Το Αρχείο Εθνικής Αντίστασης – Το Ιστορικόν Αρχείον Εθνικής Αντιστάσεως} / ΄Ελλη Παπαδημητρίου: «Οι ΄Ελληνες πρόσφυγες στη Μέση Ανατολή (απόσπασμα)» {Οι λιγοστοί πρόσφυγες της Ιερουσαλήμ κι ο λυπημένος εορτασμός της εθνικής γιορτής τον πρώτο χρόνο, 1942 – Επαφές μας με τον τύπο και το διεθνές κοινό, ‘η Κυριακή των Ελλήνων’, εορτασμός στις 28 Οκτωβρίου 1942} / Ανυπόγραφο: «Το βραβείο ‘Κορυσχάδες’. Προκήρυξη διαγωνισμού αντιστασιακού διηγήματος» / Ανυπόγραφο: «Το χρονικό της πνευματικής ζωής» {Το αφιέρωμα στην αντίσταση – Να ελευθερωθούν οι αγωνιστές της αντίστασης – Το Σκοπευτήριο της Καισαριανής – Μνημείο της αντίστασης – Τα αρχεία της εθνικής αντίστασης – Παροράματα}] [Τιμή πώλησης: 32,00 ευρώ. Με έκπτωση: 24,00 ευρώ.] [ΕΧΩ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ]

Advertisements

Σχολιάστε

Filed under ΠΑΡΑΛΑΒΕΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2018

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.