ΠΑΡΑΛΑΒΕΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2018

Παραλαμβάνονται βιβλία καθημερινά και, παράλληλα, ενσωματώνονται στις αντίστοιχες κατηγορίες.

ΑΡΙΧΟΝ, ΝΤΑΝΙΕΛ [DANIEL ARIJON]: Η γραμματική της φιλμικής γλώσσας [2 τόμοι], μτφ. Βασίλης Βουτσινάς, <Πλάνο>, [Αθήνα] χ.χ., σελ. 311+357 [Πρόλογος / Η φιλμική γλώσσα σαν σύστημα οπτικής επικοινωνίας / Η σπουδαιότητα του παράλληλου μοντάζ / Προσδιορισμός των βασικών εργαλείων / Η αρχή του άξονα / Διάλογος ανάμεσα σε δύο ηθοποιούς / Διάλογος μεταξύ τριών ηθοποιών / Διάλογος τεσσάρων ή παραπάνω ατόμων / Πρότυπα σύνδεσης σκηνών με στατικό διάλογο / Η φύση της κίνησης μέσα στην οθόνη / Κόβοντας μετά την κίνηση / Κίνηση μέσα στο κάδρο / Κίνηση μέσα και έξω από το κάδρο / Ο ηθοποιός Α κινείται προς τον ηθοποιό Β / Χρησιμοποίηση κύριων πλάνων για κάλυψη κινήσεων μέσα στο κάδρο / Γλωσσάρι / Ιδιάζουσες περιπτώσεις / Ο ηθοποιός Α απομακρύνεται από τον ηθοποιό Β / Ταυτόχρονη κίνηση ηθοποιών / Επίλυση δύσκολων προβλημάτων μοντάζ / Άλλα είδη κίνησης / Είκοσι κανόνες σχετικοί με τη κίνηση της κάμερας / Το πλάνο πανοραμίκ / Η κίνηση τράβελλινγκ / Η κάμερα πάνω σε γερανό και ο φακός ζουμ / Σκηνές δράσης / Μοντάζ μέσα στο φιλμ / Κίνηση από ζώνη σε ζώνη / Συνδυασμός διαφορετικών τεχνικών / Η στίξη της φιλμικής γλώσσας / Γλωσσάρι] [Τιμή πώλησης: 53,50 ευρώ. Με έκπτωση: 40,00 ευρώ.]

ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ: Η μεταφυσική του σώματος. Σπουδή στον Ιωάννη της Κλίμακος, <‘Δωδώνη’>, Αθήνα 1971, σελ. 254 [Πρόλογος / Εισαγωγή / ‘Σύγκρασις’ και ‘ζεύξις’ / Η σωματική οδός του αγιασμού / ‘Εχθρός’ και ‘θάνατος’ / Η κατάφαση στο πάθος / Ο έρως, το φύλο και το πρόσωπο / Περί απαθείας / Το χάρισμα των δακρύων / Η δόξα του σώματος / Η θέωση του σώματος / Βιβλιογραφία] [Τιμή πώλησης: 34,00 ευρώ. Με έκπτωση: 25,50 ευρώ.]

ΙΛΦ, ΗΛΙΑ – ΓΙΕΒΓΚΕΝΙ ΠΕΤΡΟΦ [ИЛЬЯ ИЛЬФ – ЕВГЕНИЙ ПЕТРОВ]: Οι δώδεκα καρέκλες, πρόλογος-μτφ. από τα ρωσικά-σημειώσεις Απόστολος Κοτσιώλης, <Εκδόσεις Γεωργίου Ευαγγελίου>, Αθήναι 1971, σελ. 424 [‘‘Η επαρχιακή πόλη ‘Ν’ είχε τόσα πολλά κουρεία και γραφεία κηδειών που θα ’λεγε κανένας ότι οι κάτοικοί της γενιούνται μόνο και μόνο για να ξυριστούνε, να κουρευτούνε, να φρεσκάρουνε τα κεφάλια τους με κολώνια κι αμέσως ύστερα απ’ αυτό να πεθαίνουν. Κι όμως στην πραγματικότητα στην επαρχιακή πόλη ‘Ν’ τα γεννητούρια, τα ξυρίσματα και οι θάνατοι ήτανε αρκετά σπάνια φαινόμενα. Η ζωή στην πόλη ‘Ν’ ήτανε εξαιρετικά ήσυχη. Οι ανοιξιάτικες βραδιές μεθυστικές, η λάσπη στο φως του φεγγαριού άστραφτε σαν ανθρακίτης, κι όλοι οι νεαροί της πόλης είχανε ερωτευθεί τη γραμματέα του συνεταιρισμού σε τέτοιο βαθμό, που δεν τολμούσε να τους ζητήσει τις μηνιάτικες συνδρομές τους. Τα ζητήματα της αγάπης και του θανάτου δεν συγκινούσαν τον Ιππόλυτο Ματρέγιεβιτς Βορομπιάνινοφ, αν και τα ζητήματα αυτά τα είχε στην αρμοδιότητα της υπηρεσίας του από τις εννιά το πρωΐ ως τις πέντε το απόγευμα, καθημερινά, με μισή ώρα διακοπή για φαγητό…’’] [Τιμή πώλησης: 29,00 ευρώ. Με έκπτωση: 22,00 ευρώ.]

ΚΟΥΝΤΕΡΑ, ΜΙΛΑΝ [MILAN KUNDERA]: Ο πέπλος. Δοκίμιο σε εφτά μέρη, μτφ.-σημειώσεις Γιάννης Η. Χάρης, δεύτερη έκδοση, <Βιβλιοπωλείον της Εστίας>, Αθήνα 2005, σελ. 202 [Συνείδηση της συνέχειας {Συνείδηση της συνέχειας – Ιστορία και αξία – Θεωρία του μυθιστορήματος – Ο φουκαράς Αλόνσο Κιχάδα – Ο δεσποτισμός του ‘στόρυ’ – Αναζητώντας τον παρόντα χρόνο – Οι πολλές σημασίες της λέξης ‘ιστορία’ – Η ομορφιά μιας αιφνίδιας πυκνότητας της ζωής – Η δύναμη του ασήμαντου – Η ομορφιά ενός θανάτου – Η ντροπή της επανάληψης} / Die Weltliteratur {Η μεγαλύτερη δυνατή ποικιλία στον μικρότερο δυνατό χώρο – Η ανεπανόρθωτη ανισότητα – Die Weltliteratur – Ο επαρχιωτισμός των μικρών – Ο επαρχιωτισμός των μεγάλων – Ο ανατολικός άνθρωπος – Η Κεντρική Ευρώπη – Οι αντίθετοι δρόμοι της μοντερνιστικής εξέγερσης – Η Μεγάλη Πλειάς μου – Κιτς και vulgarité – Ο αντιμοντέρνος μοντερνισμός} / Να προχωρήσουμε στην καρδιά των πραγμάτων {Να προχωρήσουμε στην καρδιά των πραγμάτων – Το ανεκρίζωτο σφάλμα – Καταστάσεις – Αυτό που μόνο το μυθιστόρημα μπορεί να πει – Τα μυθιστορήματα που σκέφτονται – Τα σύνορα του αναληθοφανούς δεν φυλάσσονται πια – Ο Αϊνστάιν και ο Καρλ Ρόσμαν – Φάρσας εγκώμιο – Η ιστορία του μυθιστορήματος μέσα από το εργαστήρι του Γκομπρόβιτς – Μια άλλη ήπειρος – Η ασημένια γέφυρα} / Τι είναι ο μυθιστοριογράφος; {Για να κατανοήσουμε, πρέπει να συγκρίνουμε – Ο ποιητής και ο μυθιστοριογράφος – Ιστορία μιας μεταστροφής – Το αμυδρό φως του κωμικού στοιχείου – Ο σκισμένος πέπλος – Η δόξα – Μου σκότωσαν την Αλμπερτίν μου – Η ετυμηγορία του Μαρσέλ Προυστ – Η ηθική του ουσιώδους – Το διάβασμα είναι ατέλειωτο, η ζωή μικρή – Το αγοράκι με τη γιαγιά του – Η ετυμηγορία του Θερβάντες} / Η αισθητική και η ύπαρξη {Η αισθητική και η ύπαρξη – Η δράση – Οι αγέλαστοι – Το χιούμορ – Έτσι και μας εγκατέλειπε το τραγικό – Ο λιποτάκτης – Η τραγική αλυσίδα – Η κόλαση} / Ο σκισμένος πέπλος {Ο φουκαράς Αλόνσο Κιχάδα – Ο σκισμένος πέπλος – Ο σκισμένος πέπλος του τραγικού – Η νεράιδα – Η κάθοδος ως τα έγκατα της φάρσας – Η γραφειοκρατία κατά τον Στίφτερ – Ο βεβηλωμένος κόσμος του πύργου και του χωριού – Το υπαρξιακό νόημα του γραφειοκρατικοποιημένου κόσμου – Οι ηλικίες της ζωής κρυμμένες πίσω από τον πέπλο – Πρωϊνή ελευθερία, εσπερινή ελευθερία} / Το μυθιστόρημα, η μνήμη, η λήθη {Αμελί – Η λήθη που εξαλείφει, η μνήμη που μεταμορφώνει – Το μυθιστόρημα σαν ουτοπία ενός κόσμου που δεν γνωρίζει τη λήθη – Η σύνθεση – Μια λησμονημένη γέννηση – Η αλησμόνητη λήθη – Μια λησμονημένη Ευρώπη – Το μυθιστόρημα σαν ταξίδι ανά τους αιώνες και τις ηπείρους – Το θέατρο της μνήμης – Συνείδηση της συνέχειας – Αιωνιότητα}] [Τιμή πώλησης: 16,23 ευρώ. Με έκπτωση: 10,50 ευρώ.]

ΚΥΜΠΛΕΡ-ΡΟΣ, ΕΛΙΖΑΜΠΕΘ [ELIZABETH KÜBLER-ROSS]: Αυτός που πεθαίνει, μτφ. Κων/τίνος Μιχαηλίδης, <‘Ταμασός’>, Λευκωσία 1981, σελ. 312 [Πρόλογος / Ο φόβος του θανάτου / Στάσεις απέναντι στον θάνατο και το θνήσκειν {Η συμβολή της κοινωνίας στην ανάπτυξη αμυντικής στάσης – Η έναρξη ενός διαθεματικού σεμιναρίου για τον θάνατο και τον ετοιμοθάνατο – Οι ετοιμοθάνατοι σαν δάσκαλοι} / Πρώτο στάδιο: Άρνηση και απομόνωση / Δεύτερο στάδιο: Η οργή / Τρίτο στάδιο: Το παζάρεμα / Τέταρτο στάδιο: Η κατάθλιψη / Πέμπτο στάδιο: Η αποδοχή / Η ελπίδα / Η οικογένεια του αρρώστου {Αλλαγές στο νοικοκυριό και επιδράσεις πάνω στην οικογένεια – Προβλήματα επικοινωνίας – Η αντιμετώπιση της πραγματικότητας μιας θανατηφόρας αρρώστιας μέσα στους κόλπους της οικογένειας – Η οικογένεια ύστερα από τον θάνατο του αρρώστου – Διάλυση της λύπης και της οργής} / Μερικές συνεντεύξεις με ετοιμοθάνατους / Αντιδράσεις στο σεμινάριο για τον θάνατο και το πώς πεθαίνει κανείς {Αντιδράσεις του προσωπικού – Αντιδράσεις των φοιτητών – Οι αντιδράσεις των αρρώστων} / Η θεραπεία και ο μοιραία άρρωστος / Βιβλιογραφία] [Τιμή πώλησης: 32,00 ευρώ. Με έκπτωση: 24,00 ευρώ.]

ΚΥΜΠΛΕΡ-ΡΟΣ, ΕΛΙΖΑΜΠΕΘ [ELIZABETH KÜBLER-ROSS]: Γι’ αυτόν που πεθαίνει. Ερωτήσεις, απαντήσεις, μτφ. Φρ. Π. Βράχας, <‘Ταμασός’>, Λευκωσία 1981, σελ. 175 [Εισαγωγή / Ο ετοιμοθάνατος άρρωστος {Προοίμιο – Ενημέρωση του αρρώστου – Δυσκολίες επικοινωνίας – Η άρνηση σαν πρώτη γραμμή άμυνας – Γιατί εγώ; – Το παζάρεμα. Συνήθως ακολουθούν κατάθλιψη και λύπη – Το τέρμα της ζωής. Ελπιδοφόρα αποδοχή} / Ειδικές μορφές επικοινωνίας / Αυτοκτονία και ανίατη αρρώστια / Ξαφνικός θάνατος / Παράταση ζωής / Πού μπορούμε να φροντίζουμε καλύτερα τους ετοιμοθάνατους άρρωστούς μας; / Τα προβλήματα της οικογένειας μετά το θάνατο αγαπημένου προσώπου / Κηδείες / Οικογένεια και προσωπικό απασχολούνται με τα δικά τους αισθήματα / Προβλημάτων του προσωπικού συνέχεια… / Τα γηρατιά / Ερωτήσεις για χιούμορ και φόβο, για πίστη και ελπίδα / Προσωπικές ερωτήσεις] [Τιμή πώλησης: 22,00 ευρώ. Με έκπτωση: 16,50 ευρώ.]

ΚΥΡΤΣΗΣ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ-ΑΝΔΡΕΑΣ: Κοινωνιολογική σκέψη και εκσυγχρονιστικές ιδεολογίες στον ελληνικό μεσοπόλεμο, <Νήσος>, Αθήνα 1996, σελ. 280 [Προλογικό σημείωμα / Η μεσοπολεμική κρίση των εκσυγχρονιστικών ιδεών {Αποσυνθέσεις του εκσυγχρονιστικού νοήματος – Ο εκσυγχρονιστικός προσανατολισμός της κλασικής ευρωπαϊκής κοινωνιολογίας – Η συνείδηση της κρίσης – Συντεχνιακές ιδέες και οργανωσιακές όψεις της συνείδησης της κρίσης – Κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις της ελληνικής εκδοχής του πνεύματος της εποχής} / Διανόηση και κοινωνιολογική σκέψη, 1920-1936 {Μόδα και γνωστική ταυτότητα – Ο Αλέξανδρος Παπαναστασίου και η ‘Εταιρεία των Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών’ – Ιστορικός υλισμός και αστική κοινωνιολογία – Κοινωνιολογικές τάσεις στο χώρο των νομομαθών} / Τέσσερις κοινωνιολόγοι {Αβροτέλης Ελευθερόπουλος – Παναγιώτης Κανελλόπουλος – Ευάγγελος Λεμπέσης – Πέτρος Ζήσης} / Επίμετρο / Βιβλιογραφία] [Σειρά: Παραδόσεις, αρ. 1] [Τιμή πώλησης: 16,00 ευρώ. Με έκπτωση: 11,50 ευρώ.]

ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ: Ο Φονέας και ο φονιάς. Δέκα ποδοσφαιρικές ιστορίες για το μελόδραμα της ζωής, <Κέδρος>, Αθήνα 2015, σελ. 229 [Ο Φονέας και ο φονιάς / Βιομηχανίες σεντονιών / Το πέναλτυ / Το κινητό / Η ποίηση της ήττας / Γεννημένοι την 4η Ιουλίου / Μια φανέλα για τη Βασούλα / Ένα γελαστό απόγευμα / Η πόλη με τους ενενήντα έξι τερματοφύλακες / Όταν η μπάλα δεν είναι στρογγυλή / Ευχαριστίες] [Τιμή πώλησης: 12,00 ευρώ. Με έκπτωση: 7,00 ευρώ.]

ΛΟΥΚΑΤΣ, ΓΚΕΟΡΓΚ [GEORG LUCÁCS]: Φρειδ. Νίτσε: Κάτω από το φως του μαρξισμού, πρόλογος-μτφ. Ξεν. Ι. Καράκαλος, <Εκδόσεις Μαρή>, Αθήνα 1980, σελ. 139 [‘‘Ο Νίτσε εμφανίζεται, λοιπόν, εδώ, σαν ένας ανελέητος κριτής της σύγχρονης ηθικής και της ηθικής του παρελθόντος, όχι μονάχα της χριστιανικής ηθικής, αλλά και της ηθικής των φιλοσόφων, ιδιαιτέρως δε της ηθικής του Καντ. Αν δούμε τα πράγματα κάπως επιφανειακά, θα μπορούσε να πιστέψουμε (πρόκειται, φυσικά, για μια σύνδεση εντελώς τυπική) ότι ο Νίτσε επιχειρεί να συνδεθεί με τις μεγαλύτερες και αρχαιότερες ηθικές θεωρίες, λόγου χάρη με τη θεωρία των παθών του Σπινόζα. Αυτή η σύνδεση, όμως, με τη σπινοζική θεωρία παίρνει τη μορφή μιας απατηλής ψευδαίσθησης. Η διαλεκτική της αυτοκυριαρχίας των παθών, όπως τη διατύπωσε ο Σπινόζα, εκφράζει τη θέληση της κυριαρχίας (και όχι της παρεμπόδισης, όπως συμβαίνει με τον Καντ) πάνω στα ένστικτα και τα αντικοινωνικά πάθη, για να δημιουργηθεί ένας κοινωνικός άνθρωπος αρμονικός, ανθρωπιστής και κύριος του εαυτού του. Στο Νίτσε, ξέρουμε, και θα ιδούμε ακόμη πολύ καλύτερα παρακάτω, σε τι ακριβώς αποβλέπει, στην πραγματικότητα, η αντίληψή του για την απελευθέρωση των ενστίκτων: η αστική τάξη, στην παρακμή της, έφτασε στο σημείο να απελευθερώσει καθετί κακό και κτηνώδες που υπάρχει μέσα στον άνθρωπο, για να δημιουργήσει μαχητικούς ακτιβιστές, ικανούς να διασώσουν την κυριαρχία της. Αυτός είναι ο λόγος που ο Νίτσε δίνει τόσο μεγάλη σημασία στην υπεράσπιση του τύπου των ανθρώπων που αντιπροσωπεύουν οι εγκληματίες…’’] [Τιμή πώλησης: 24,00 ευρώ. Με έκπτωση: 18,00 ευρώ.]

ΜΑΝ, ΤΟΜΑΣ [THOMAS MANN]: Η φιλοσοφία του Νίτσε υπό το φως της εμπειρίας μας, σημείωση-μτφ.-σημειώσεις Γιώργος Λαμπράκος, επιμέλεια Γιώργος Ξηροπαΐδης, <Οκτώ>, Αθήνα 2016, σελ. 68 [Το 1947, στην Ελβετία, δύο χρόνια μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, ο Τόμας Μαν δίνει την ανά χείρας περίφημη διάλεξη – που μεταφράζεται για πρώτη φορά στα ελληνικά – με θέμα τη φιλοσοφία του Φρήντριχ Νίτσε ‘υπό το φως της εμπειρίας’ αυτού του πολέμου. Ο νομπελίστας πεζογράφος ανατέμνει δεξιοτεχνικά το πολυδιάστατο έργο του φιλοσόφου, στο πρόσωπο του οποίου αντικρίζει αφενός έναν αγαπημένο πνευματικό ήρωα των νεανικών του χρόνων, αφετέρου έναν επικίνδυνο στοχαστή, που με τις αντιδημοκρατικές ιδέες του συνέβαλε με τον δικό του τρόπο στην τραγική πορεία της Ευρώπης. Η ‘συνάντηση’ αυτών των δύο στοχαστών, εκτός από σημαντική ιστορική αξία, έχει ουσιαστικό αντίκρισμα σήμερα, καθώς πολλά από τα ζητήματα που εξετάζονται – όπως το μέλλον της Ευρώπης, η σημασία των κοινωνικών δικαιωμάτων, η ανάγκη για έναν νέο ανθρωπισμό, καθώς και το απεχθές πρόσωπο του φασισμού – παραμένουν άκρως επίκαιρα.] [Τιμή πώλησης: 11,00 ευρώ. Με έκπτωση: 7,00 ευρώ.]

ΝΤΟΣΤΟΓΙΕΦΣΚΙ, ΦΙΟΝΤΟΡ ΜΙΧΑΗΛΟΒΙΤΣ [ФЁДОР МИХАЙЛОВИЧ ДОСТОЄВСКИЙ]: Λευκές νύχτες. Αισθηματικό μυθιστόρημα, μτφ. από τα ρωσικά Κοραλία Μακρή, εικόνα εξωφύλλου Τάκης Δαρζέντας, <Εκδόσεις Μακρή>, [Αθήνα] 1950, σελ. 62 [‘‘Ήταν μια νύχτα υπέροχη, μια τέτοια νύχτα, που μπορεί να υπάρξει μονάχα όταν είμαστε νεαροί, αγαπητέ αναγνώστη. Ο ουρανός ήτανε τόσο αστροστόλιστος, τόσο πολύ φωτεινός, που ρίχνοντάς του μια ματιά, άθελά σου αναρωτιόσουν: είναι τάχα δυνατό κάτω από ένα τέτοιον ουρανό να ζουν διάφοροι κατσουφιασμένοι κι ιδιότροποι άνθρωποι;’’] [Τιμή πώλησης: 16,00 ευρώ. Με έκπτωση: 12,00 ευρώ.]

ΝΤΟΫΤΣΕΡ, ΙΣΑΑΚ [ISAAC DEUTSCHER]: Ανολοκλήρωτη επανάσταση. (Η Ρωσία από το 1917 ως το 1967), ανυπόγραφο εισαγωγικό σημείωμα, μτφ. Γιάννης Βρυχωρόπουλος, <Δίφρος>, Αθήνα 1971, σελ. 141 [Ευχαριστήρια / Η ιστορική προοπτική / Ρήγματα στην επαναστατική συνέχεια / Η κοινωνική διάρθρωση / Αδιέξοδο στην ταξική πάλη / Η Σοβιετική Ένωση και η κινεζική επανάσταση / Συμπεράσματα και προοπτικές] [Τιμή πώλησης: 24,00 ευρώ. Με έκπτωση: 18,00 ευρώ.]

ΠΑΠΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ, Κ. Θ.: Συνοπτική ιστορία της φιλοσοφίας, πρόλογος Κ. Δ. Γεωργούλης, Αθήναι 1964, σελ. 254 [Εισαγωγή / Η φιλοσοφία των ανατολικών λαών {Ινδική φιλοσοφία – Η φιλοσοφία των Σινών – Η φιλοσοφία των άλλων ανατολικών λαών} /Η φιλοσοφία των αρχαίων χρόνων {Οι Έλληνες προσωκρατικοί φιλόσοφοι – Η συστηματική φάσις της ελληνικής φιλοσοφίας (Πρόλογος – Σοφισταί – Σωκράτης – Πλάτων – Αριστοτέλης) – Ελληνιστική ή φάσις ακτινοβολίας της ελληνικής φιλοσοφίας (Μεγαρική ή Εριστική Σχολή, Κυνικοί, Επικούρειοι, Στωϊκοί, Σκεπτικοί, Νεοπλατωνικοί)} / Η φιλοσοφία των νέων χρόνων και της Αναγεννήσεως {Η φιλοσοφία των Πατέρων της Εκκλησίας, Απολογηταί, Η Γνώσις – Σχολαστική φιλοσοφία – Αναγέννησις (Παρακμή της σχολαστικής φιλοσοφίας, Καββάλα, Μαγεία, Τα συστήματα Κέπλερ, Κοπερνίκου, Γαλιλαίου, Φράνσις Μπαίηκον, Χομπς)} / Η φιλοσοφία των νεωτέρων χρόνων {ΙΖ´ αιών, Ντεκάρτ και καρτεσιανισμός, Ορθολογισμός, Χέλινγξ, Μαλμπράνς, Μπάυλ, Λάιμπνιτς, Σπινόζα – Η αγγλική αισθησιαρχία – Διαφώτισις, Εγκυκλοπαιδισταί, Ρουσσώ – Ο κριτικισμός του Καντ, Ο γερμανικός ιδεαλισμός και ρομαντισμός – Θεωρίαι της εξελίξεως (Λαμάρκ, Δαρβίνος, Σπένσερ, Μπένθαμ και Στιούαρτ Μιλ – Υλισμός και κριτική του) – Βουλησιαρχία και ζωτικοδοξία (Σοπενχάουερ, Χάρτμαν, Βουντ, Νίτσε, Γκυγιώ, Ντιλτάυ) – Ο θετικισμός και ο εκλεκτικισμός – Ανρί Μπερξόν, Ζωτικοδοξία, Διαίσθησις, Διάρκεια, Ο πραγματισμός του Ουΐλλιαμ Τζαίημς} / Η φιλοσοφική κίνησις της εποχής μας {Φαινομενολογία, Περσοναλισμός, Υπαρξισμός} / Η νεωτέρα ελληνική φιλοσοφία / Ευρετήριον όρων ελληνικών και ξένων / Ευρετήριον κυρίων ονομάτων ελληνικών και ξένων] [Τιμή πώλησης: 24,00 ευρώ. Με έκπτωση: 18,00 ευρώ.]

ΡΑΣΣΕΛ, ΜΠΕΡΤΡΑΝΤ [BERTRAND RUSSELL]: Πολιτικά ιδανικά, μτφ. Τζένη Μαστοράκη, <‘Μπάυρον’>, Αθήνα 1975, σελ. 79 [Εισαγωγικό σημείωμα / Πολιτικά ιδανικά / Καπιταλισμός κι’ ημερομίσθιο / Παγίδα για το σοσιαλισμό / Ατομική ελευθερία και δημόσιος έλεγχος / Εθνική ανεξαρτησία και διεθνισμός] [Τιμή πώλησης: 13,50 ευρώ. Με έκπτωση: 10,00 ευρώ.]

ΡΕΒΕΛ, ΖΑΝ-ΦΡΑΝΣΟΥΑ [JEAN-FRANÇOIS REVEL]: Ο πειρασμός του ολοκληρωτισμού. Σταλινικός κομμουνισμός ή φιλελεύθερος σοσιαλισμός; πρόλογος Λ. Ρ., μτφ. Ν. Καρσαλιάκος, <Εκδόσεις Ράππα>, Αθήνα 1976(;), σελ. 312 [Η κομμουνιστική αντεπανάσταση {Ο σοσιαλισμός και οι εχθροί του – Ο πόθος για ολοκληρωτισμό – Γιατί ο σταλινισμός προχωράει στον κόσμο – Η παρεξήγηση της δημοκρατίας – Η παρανόηση σχετικά με τον σοσιαλισμό} / Η πειθήνια στάση μπροστά στον σταλινισμό: Εκδηλώσεις και συνέπειες {Ο φόβος του αντικομμουνισμού – Ο διευρυμένος σταλινισμός ή ο παραφθαρμένος μαρξισμός – Ο αφορισμός της σοσιαλδημοκρατίας} / Η αυτοκτονία των σοσιαλιστών ή έμμεση απολογία των ολοκληρωτικών λύσεων {Οι υπερβολές την οικονομική κριτική του καπιταλισμού – Οι υπερβολές στην ηθική κριτική του καπιταλισμού – Ο μύθος της πλήρους χρεωκοπίας του φιλελευθερισμού – Η άρνηση της Αριστεράς ν’ αναλύσει τα αίτια των αποτυχιών} / Το κράτος και η αντίδραση {Το κράτος Νάρκισσος – Η ένωση των εννιά εξουσιών} / Εθνικο-ολοκληρωτισμός ή πλανητικός σοσιαλισμός; {Σχετικά με την πειθήνια στάση μπρος στον σταλινισμό (δοκιμή εξήγησης) – Προς ένα νεο-σοσιαλισμό;}] [Τιμή πώλησης: 24,00 ευρώ. Με έκπτωση: 18,00 ευρώ.]

ΡΟΥ, ΖΩΡΖ [GEORGES ROUX]: Ο ισπανικός εμφύλιος πόλεμος [2 τόμοι], μτφ. Γιάννης Λάμψας, <Πάπυρος Πρεςς ΕΠΕ>, Αθήναι 1971(;), σελ. 181+185 [Στους αναγνώστες / Οι αρχικές αιτίες 1931-1936 {Ο βασιλιάς φεύγει (Τριγμοί ακούγονται στη γηραιά Ισπανία – Οι εκλογές που μεταβάλλουν τα πάντα – Μια ημέρα αβεβαιότητας – Ο βασιλιάς δηλώνει ότι αποσύρεται – Ο βασιλιάς φεύγει…) – Η δημοκρατία εγκαθιδρύεται (Τούτη η επανάσταση είναι ένα πανηγύρι – Η καινούργια κυβέρνηση – Μια πολύ λεπτή κατάσταση – Σύννεφα μαζεύονται και ξεσπούν) – Η δημοκρατία προχωρεί ψηλαφητά (Εκδηλώνονται εμπάθειες – Ψηφίζεται ένα αντικληρικό Σύνταγμα) – Οι αβεβαιότητες συσσωρεύονται (Η πρώτη εξέγερση εναντίον της εξουσίας – Εφαρμόζονται σημαντικά κοινωνικά μέτρα – Μια σοβαρή ανάσχεση – Η ίδρυση της Φάλαγγας – Η εξέγερση των Αστουριών – Ιδρύεται ένα ‘Λαϊκό Μέτωπο’ – Το Λαϊκό Μέτωπο κερδίζει τις εκλογές) – Η αναρχία επεκτείνεται (Η μέθη της νίκης – Οι μη μαρξιστές ανησυχούν – Οι ταραχές πολλαπλασιάζονται – Το πλήρες χάος – Ο χείμαρρος ξεχειλίζει ασυγκράτητος) – Η κατάσταση γίνεται εκρηκτική (Υποψήφιοι είναι οι μαρξισταί – Εξυφαίνεται μια στρατιωτική συνωμοσία – Η κυβέρνηση δείχνει αυτοπεποίθηση – Εκρηκτικές ύλες συσσωρεύονται)} / Η ανταρσία: Ιούλιος 1936 {Δολοφονείται ο αρχηγός της αντιπολιτεύσεως (Εκτοξεύονται απειλές – Δύο πυροβολισμοί… – Υπάρχουν συνένοχοι σε υψηλές θέσεις; – Όλος ο κόσμος αρχίζει να φοβάται) – Η ανταρσία ξεσπάει (Το Μαρόκο μετέχει στην ανταρσία – Η ανταρσία πετυχαίνει και στη Ναβάρρα – Αλλού τα αποτελέσματα ποικίλλουν – Πώς έγινε η κατάληψη της Σεβίλλης – Αποτυχία της ανταρσίας στη Μαδρίτη – Το ναυτικό παραμένει πιστό στην κυβέρνηση) – Η επανάσταση παίρνει φωτιά (Η κυβέρνηση δίνει την εντύπωση πως δεν ελέγχει την κατάσταση – Ο Μαρτίνεθ Μπάρριο προσπαθεί να περισώσει ό,τι μπορεί – Όπλα! Όπλα! – Και τώρα, το χάος…) – Ο Φράνκο αποβιβάζεται (Σύγχυση παντού – Ο Φράνκο φτάνει στο Μαρόκο – Ένας άνθρωπος χωρίς συμπλέγματα) – Στις 20 Ιουλίου η κατάσταση είναι συγκεχυμένη (Οι δύο παρατάξεις βρίσκονται σε αβεβαιότητα – Στην πραγματικότητα, ο συσχετισμός δυνάμεων είναι περίπλοκος – Η σύγχυση φτάνει στο αποκορύφωμα)} / Η εμπλοκή: Ιούλιος-Δεκέμβριος 1936 {Η Γαλλία επεμβαίνει (Οι εκκλήσεις προς το εξωτερικό – Η Μαδρίτη στέλνει στο Παρίσι επείγουσες εκκλήσεις – Η Γαλλία παίρνει τα πρώτα μέτρα – Οι σύμμαχοι της Γαλλίας εκδηλώνουν τις πιο ζωηρές επιφυλάξεις – Αντιδράσεις στο Παρίσι – Ο Λεόν Μπλουμ επιμένει – Μεγάλο εμπόριο όπλων) – Ακολουθούν άλλες ξένες επεμβάσεις (Πώς γεννήθηκε η ιταλική επέμβαση – Η ιταλική επέμβαση παίρνει έκταση – Οι Γερμανοί μπαίνουν στο παιχνίδι – Οι Ρώσοι ανακατεύονται σχεδόν χωρίς να το πολυθέλουν – Ένα μωσαϊκό άλλων επεμβάσεων – Ο Μπλουμ έσωσε τον Φράνκο) – Πως περιορίζονται οι επεμβάσεις (Συνάπτεται ένα ‘σύμφωνο’ – Η Επιτροπή του Λονδίνου – Μια αληθινή ‘κωμωδία’ – Είναι δύσκολο να ασχολείται κανείς με τις υποθέσεις των άλλων) – Οι πρώτες στρατιωτικές επιχειρήσεις (Τα στρατεύματα του Μαρόκου περνούν το στενό του Γιβραλτάρ – Η Ανδαλουσία γίνεται πεδίο μάχης – Στα πορτογαλικά σύνορα – Η πολιορκία του Οβιέδο – Επιτυχίες κι αποτυχίες στην Καταλανία και στις Βαλεαρίδες – Το Ιρούν πέφτει στα χέρια των εθνικιστών – Η Μαδρίτη σε πυρετώδη κατάσταση – Ο Φράνκο βαδίζει εναντίον της πρωτεύουσας) – Το Αλκαζάρ του Τολέδου πολιορκείται (Το Αλκαζάρ – Η αρχή της ανταρσίας – Η επάνδρωση – Το Αλκαζάρ δεν θα παραδοθεί ποτέ – Η πολιορκία – Η ζωή στο φρούριο) – Θα σωθούν οι πολιορκημένοι του Αλκαζάρ; (Γίνονται διαβήματα – Η έφοδος – Έρχεται η ώρα της απελευθερώσεως – Και τώρα, η αποθέωση) – Αποτυχία των εθνικιστών μπροστά στη Μαδρίτη (Οι εθνικισταί ετοιμάζουν την επίθεση εναντίον της πρωτευούσης – Ο Φράνκο προχωρεί – Μια πόλη σε παραλήρημα – Μέσα στο χάος, η αντίσταση οργανώνεται – Μια άγρια μάχη – Οι φρανκικοί αποτυγχάνουν)} / Ο πόλεμος 1936-1938 {Δύσκολοι μήνες (Ο αγώνας παίρνει νέα τροπή – Η Μαλάγα πέφτει στα χέρια του Φράνκο – Μάχες χωρίς έκβαση στη Γκουανταλαχάρα – Μια δύσκολη εκστρατεία στους Βάσκους – Μια φοβερή σύγκρουση στο Μπρουνέτε – Η πτώση του Σαντάντερ – Και ο απολογισμός…) – Ένα φθινόπωρο γεμάτο αβεβαιότητες (Απειλείται η Σαραγόσσα – Το Χιχόν πέφτει στα χέρια των εθνικιστών – Ένας αργός πόλεμος – Το παιχνίδι δεν παίχτηκε ακόμα) – Το λεγόμενο ‘κυβερνητικό’ στρατόπεδο (Τα αντίπαλα μέρη και η διάκρισή τους – Το βασίλειο της αταξίας – Το βασίλειο των ‘επιτροπών’ – Η ‘κυβέρνηση’ δεν ήταν τίποτε – Αδιάκοπες ταραχές – Το ηθικό έμενε πάντως εξαίρετο – Ένας προλεταριακός στρατός – Η υλική κατάσταση είναι κακή) – Τι ήταν η επανάσταση (Η επαναστατική θέληση – Η αγροτική επανάσταση – Η εργατική επανάσταση – Η θρησκευτική επανάσταση) – Τι ήταν το στρατόπεδο των φρανκικών (Ο Φράνκο αρχιστράτηγος – Η ανάγκη μιας πολιτικής – Η δικτατορία εγκαθιδρύεται – Η Εκκλησία – Ο στρατός – Η υλική κατάσταση – Οι σχέσεις με τους συμμάχους) – Ένας κόσμος από ωμότητες (Η κυριαρχία του πάθους – Οι φρανκικοί – Οι ερυθροί – Στήνονται παγίδες – Η δράση της ‘Τσεκά’ – Ένας τρομερός απολογισμός)} / Η έκβαση 1938-1939 {Μεγάλη μάχη στο Τερουέλ (Προς την αποκατάσταση κάποιας ισορροπίας – Η πτώση της Τερουέλ – Η ανακατάληψη της Τερουέλ – Σοβαροί αντίκτυποι) – Απόπειρες διαπραγματεύσεων και μεσολαβήσεων (Η ανησυχία γενικεύεται – Το 1936 – Το 1937 – Το 1938 – Το Μόναχο φαίνεται να επιταχύνει τις εξελίξεις – Πλήρης αποτυχία) – Η τελική αναμέτρηση στον Έβρο (Μια στιγμή ανάπαυλας – Μια φρανκική επίθεση – Η δημοκρατική αντεπίθεση – Μια μακροχρόνια και σκληρή μάχη – Καινούργια εθνικιστική επίθεση – Ένα λουτρό αίματος) – Συγκεχυμένες πολιτικές ζυμώσεις (Αντιφατικές αντιδράσεις στο εσωτερικό – Ποικίλα σχέδια στο εξωτερικό – Η εξάντληση επιτείνεται – Οι ξένοι ‘εθελονταί’ αποσύρονται) – Η αγωνία (Αθλιότητα και στις δυο πλευρές – Εξαπολύεται η αποφασιστική εξόρμηση – Η πτώση της Βαρκελώνης – Η Καταλανία καταλαμβάνεται ολόκληρη – Οι πρόσφυγες συρρέουν στη Γαλλία – Ο Φράνκο επιβάλλεται) – Το τέλος (Οι επαναστάτες αποθαρρύνονται – Ανταρσία στη Μαδρίτη – Ύστατες προσπάθειες για ειρήνευση – Οι εθνικισταί μπαίνουν στην πρωτεύουσα – Τελευταίες ημέρες του εμφυλίου πολέμου)} / Οι συνέπειες του πολέμου {Ο απολογισμός – Η κοιλάδα των νεκρών} / Οι κυβερνήσεις της Μαδρίτης μετά την εξέγερση / Χρονολογίες] [Τιμή πώλησης: 24,00 ευρώ. Με έκπτωση: 18,00 ευρώ.]

ΣΑΙΗΓΚΑΝ, ΚΑΡΛ [CARL SAGAN]: Επαφή, πρόλογος-μτφ. Γιώργος Μπαλάνος, <Ωρόρα>, Αθήνα 1988(;), σελ. 528 [‘‘Με τα ανθρώπινα κριτήρια το αντικείμενο θα ήταν αδύνατο να είναι τεχνητό, γιατί είχε το μέγεθος πλανήτη. Αλλά το σχήμα του ήταν τόσο παράξενο και πολύπλοκο, τόσο σαφώς προορισμένο να εξυπηρετήσει κάποιο περίπλοκο σκοπό που δε μπορεί παρά να ήταν η υλοποιημένη έκφραση μιας ιδέας. Όπως περιστρεφόταν σε πολική τροχιά γύρω από το μεγάλο γαλαζόλευκο αστέρι έμοιαζε σαν ένα τεράστιο, ατελές πολύεδρο που είχε κολλημένες πάνω του εκατομμύρια ημισφαιρικές πεταλίδες. Η κάθε τέτοια πεταλίδα σημάδευε και σε ένα συγκεκριμένο τμήμα του ουρανού. Ούτε ένας αστερισμός δεν περνούσε απαρατήρητος. Ο πολυεδρικός κόσμος εκτελούσε τις αινιγματικές λειτουργίες του εδώ κι αμέτρητα εκατομμύρια χρόνια. Αλλά ήταν στις δυνατότητές του να περιμένει ακόμη και για μια αιωνιότητα αν χρειαζόταν…’’] [Τιμή πώλησης: 29,00 ευρώ. Με έκπτωση: 22,00 ευρώ.]

ΣΟΥΪΦΤ, ΑΝΤΑΜ [ADAM SWIFT]: Πολιτική φιλοσοφία. Εισαγωγικός οδηγός για φοιτητές και πολιτικούς, μτφ.-σημειώσεις Γιώργος Λαμπράκος, σημειώσεις-επιστημονική επιμέλεια Φιλήμων Παιονίδης, <Οκτώ>, Αθήνα 2015, σελ. 313 [Πρόλογος του συγγραφέα για την ελληνική έκδοση / Πρόλογος / Πρόλογος στην τρίτη έκδοση / Εισαγωγή / Κοινωνική δικαιοσύνη {Προοίμιο – Έννοια και αντιλήψεις: Η περίπτωση της δικαιοσύνης – Ο Χάγιεκ και η κοινωνική δικαιοσύνη – Ρωλς: Η δικαιοσύνη ως ακριβοδικία – Νόζικ: Η δικαιοσύνη ως τίτλος – Κοινή γνώμη: Η δικαιοσύνη ως συνάρτηση της προσωπικής αξίας – Κοινωνική δικαιοσύνη και παγκόσμια δικαιοσύνη – Συμπέρασμα} / Ελευθερία {Προοίμιο – Δύο έννοιες της ελευθερίας; – Τρεις διακρίσεις ανάμεσα σε αντιλήψεις της ελευθερίας (Προοίμιο – Αποτελεσματική ελευθερία και τυπική ελευθερία – Η ελευθερία ως αυτονομία σε αντίθεση με την ελευθερία να κάνει κάθε ένας αυτό που θέλει – Η ελευθερία ως πολιτική συμμετοχή και η ελευθερία που αρχίζει εκεί όπου τελειώνει η πολιτική) – Ελευθερία, ατομική ιδιοκτησία, αγορά και αναδιανομή – Η αντίσταση στην απειλή του ολοκληρωτισμού – Συμπέρασμα} / Ισότητα {Προοίμιο – Η εξισωτική πλατφόρμα – Η ισότητα των ευκαιριών – Έμφυλη ισότητα – Η ισότητα και οι συσχετισμοί: Πρέπει να προσέχουμε το χάσμα; – Συσχετιστικά αγαθά – Τρεις θέσεις που μοιάζουν εξισωτικές αλλά δεν είναι (Προοίμιο – Ωφελιμισμός ή οποιαδήποτε αθροιστική αρχή – Οι φθίνουσες αρχές, η προτεραιότητα όσων βρίσκονται στην πλέον μειονεκτική θέση και η αρχή της μεγιστοποίησης του ελαχίστου – Τίτλοι και επάρκεια) – Η ισότητα αντεπιτίθεται – Συμπέρασμα} / Κοινότητα {Προοίμιο – Διόρθωση παρανοήσεων και διαστρεβλώσεων (Προοίμιο – Αντίρρηση 1: Οι φιλελεύθεροι πιστεύουν πως οι άνθρωποι είναι φίλαυτοι ή εγωϊστές – Αντίρρηση 2: Οι φιλελεύθεροι προκρίνουν το ελάχιστο κράτος – Αντίρρηση 3: Οι φιλελεύθεροι δίνουν έμφαση στα δικαιώματα και όχι στα καθήκοντα ή τις ευθύνες – Αντίρρηση 4: Οι φιλελεύθεροι πιστεύουν πως οι αξίες είναι υποκειμενικές ή σχετικές – Αντίρρηση 5: Οι φιλελεύθεροι παραβλέπουν τον τρόπο με τον οποίο τα άτομα συγκροτούνται κοινωνικά – Αντίρρηση 6: Οι φιλελεύθεροι δεν κατανοούν τη σημασία των κοινοτικών σχέσεων, των κοινών αξιών και της κοινής ταυτότητας – Αντίρρηση 7: Οι φιλελεύθεροι πιστεύουν εσφαλμένα ότι το κράτος μπορεί και πρέπει να είναι ουδέτερο) – Σύνοψη – Εκκρεμή ζητήματα (Προοίμιο – Φιλελευθερισμός, ουδετερότητα και πολυπολιτισμικότητα – Φιλελευθερισμός, έθνος-κράτος και παγκόσμια δικαιοσύνη) – Συμπέρασμα} / Δημοκρατία {Προοίμιο – Τι είναι η δημοκρατία; – Βαθμοί δημοκρατίας (Προοίμιο – Άμεση ή έμμεση απόφαση – Λογοδοσία των αντιπροσώπων – Ισότητα ευκαιριών για επιρροή – Το πεδίο εφαρμογής της εξουσίας της δημοκρατικής βούλησης) – Διαδικασίες και αποτελέσματα – Υπάρχει κάτι το παράδοξο στη δημοκρατία; – Υποκειμενισμός, δημοκρατία και διαφωνία – Οι αξίες της δημοκρατίας (Προοίμιο – Εγγενής αξία 1: Η ελευθερία ως αυτονομία – Εγγενής αξία 2: Αυτοπραγμάτωση – Εγγενής αξία 3: Ισότητα – Εργαλειακή αξία 1: Καλές ή ορθές αποφάσεις – Εργαλειακή αξία 2: Διανοητική και ηθική ανάπτυξη των πολιτών – Εργαλειακή αξία 3: Φαινομενική νομιμοποίηση) – Συμπέρασμα} / Συμπέρασμα / Ευρετήριο] [Τιμή πώλησης: 25,01 ευρώ. Με έκπτωση: 16,00 ευρώ.]

ΤΑΝΝΕΝ, ΝΤΕΜΠΟΡΑ [DEBORAH TANNEN]: Όχι, δεν εννοούσα αυτό. Πως οι σχέσεις μας βελτιώνονται ή καταστρέφονται από τον τρόπο που μιλάμε, μτφ. από τα αγγλικά Λουκία Χουλιαρά, επιμέλεια Ανθή Μπίσσα, <Ενάλιος>, Αθήνα 2008(;), σελ. 306 [Πρόλογος / Ευχαριστίες / Γλωσσολογικά στοιχεία και συνομιλητικές συμπεριφορές {Το πρόβλημα ταυτίζεται με τη διαδικασία (Προοίμιο – Όταν η γλωσσολογία καταφθάνει προς διάσωσιν – Διαδίδοντας τα νέα – Η δύναμη της ομιλίας διαμορφώνει τον κόσμο μας – Τι πρέπει να γίνει;) – Ο τρόπος λειτουργίας του συνομιλητικού ύφους (Το αληθινό νόημα βρίσκεται στο έμμεσο μήνυμα – Συναναστροφή και ανεξαρτησία – Εκτιμώντας τη συναναστροφή και την ανεξαρτησία – Τα διπλά δεσμά – Πληροφορίες και ευγένεια μέσα στη συνομιλία – Το δίκοπο μαχαίρι της ευγένειας – Μικτά έμμεσα μηνύματα στον χώρο του σπιτιού – Μικτά έμμεσα μηνύματα που προκύπτουν μέσα από διαφορετικούς πολιτισμούς – Χρειαζόμαστε τα αβγά) – Σήματα και τεχνάσματα συνομιλιών (Προοίμιο – Συνομιλητικά σήματα (‘Συγκρατήσου!’. ‘Τι περιμένεις;’: Ρυθμός και παύσεις – ‘Φωνάζω; Ποιος, εγώ;’. ‘Γιατί ψιθυρίζεις;’: Ένταση – Μια δουλειά όπως όλες οι άλλες. Έκφραση συναισθημάτων: Τόνος και φωνητικός κυματισμός) – Συνομιλητικά τεχνάσματα εν ώρα λειτουργίας (Προοίμιο – ‘Σε ακούω!’. ‘Έχεις τρελαθεί!’: Εκφραστική αντίδραση – Πότε το ενδιαφέρον μετατρέπεται σε ανάκριση: Υποβολή ερωτήσεων – Η τέχνη του τελετουργικού της υποβολής παραπόνων – ‘Πρώτα εγώ και έπειτα εσύ’: Δίνοντας το καλό παράδειγμα – Τα γρανάζια της συνομιλίας)} / Στρατηγικές συνομιλίας {Γιατί δεν λέμε αυτό που εννοούμε (Προοίμιο – Γιατί δεν θέλουμε να πούμε αυτό που εννούμε: Τα έμμεσα μηνύματα στις σχέσεις. Η προστατευτική πανοπλία της εμμεσότητας. Ο κίνδυνος της εμμεσότητας. ‘Απλώς αστειευόμουν’. Η απολαυστική ομορφιά της εμμεσότητας – Γιατί δεν μπορούμε να πούμε αυτό που εννοούμε: Προοίμιο. Ποια αλήθεια; Η αμεσότητα δεν αρκεί. Όταν η ειλικρίνεια ταυτίζεται με την αγένεια. Οι διαφοροποιούμενες συμπεριφορές ‘θολώνουν’ το τοπίο της ειλικρίνειας. Ποιος παραπλανεί ποιον; Οφέλη που προκύπτουν από τη χρήση της εμμεσότητας) – Προσδιορίζοντας και επαναπροσδιορίζοντας το πλαίσιο (Προοίμιο – Τι είναι το πλαίσιο; – Τα πλαίσια δεν έχουν όνομα – Εκμεταλλευόμενοι τα πλαίσια: Διαφημίσεις και ανέκδοτα – Πλαίσια σε ‘κοινή θέα’: Αυτή τη στιγμή είμαι απασχολημένος. Αυτή τη στιγμή είμαι εκτός υπηρεσίας – ‘Βάση’: Η έννοια επάνω στην οποία θα στηρίξουμε το πλαίσιό μας – Η δύναμη και ο κίνδυνος των πλαισίων – Σπάζοντας τα πλαίσια – ‘Μετάλογος’ – Επαναπροσδιορισμός των πλαισίων μέσα στα όρια του πλαισίου της έγκρισης – Όταν ο επαναπροσδιορισμός λειτουργεί ως προσβολή – Οι προστάτες και οι πολέμιοι των πλαισίων – Τα πλαίσια είναι δυναμικά) – Εξουσία και αλληλεγγύη (Προοίμιο – Τι συμβαίνει όταν κάποιος μας αποκαλεί με το μικρό μας όνομα; – ‘‘Σ’ ευχαριστώ, γλυκιά μου’’ – Αποκηρύσσοντας την εξουσία – Ο επαναπροσδιορισμός του πλαισίου της σχέσης εκουσία και αλληλεγγύη: Απαιτώντας ανάρμοστη ισότητα – Κερδίζοντας φίλους για να επηρεάσουμε τους ανθρώπους: Πωλήσεις – Επικαλούμενοι μια ανάρμοστη απόσταση – Φιλοδοξία – Εξουσία και αλληλεγγύη στο σπίτι – Ένα ταχυδακτυλουργικό κόλπο)} / Συνομιλίες στον χώρο του σπιτιού: Πώς διαμορφώνεται το συνομιλητικό ύφος στα πλαίσια των στενών σχέσεων {Γιατί χειροτερεύει η κατάσταση (Προοίμιο – Γνωρίζοντας το έτερον ήμισυ: Ο μύθος – Γνωρίζοντας το έτερον ήμισυ: Η πραγματικότητα – Πολλή φασαρία για το τίποτε – Δημιουργία συμπληρωματικών σχισμάτων – Ποιος αντιδρά; – Το παράδοξο της αγάπης και του γάμου) – Η συνομιλία στα πλαίσια των στενών σχέσεων: Ο τρόπος του και ο τρόπος της (Προοίμιο – Αυτός είπε, αυτή είπε: Το δικό του συνομιλητικό ύφος και το δικό της – Οι γυναίκες ακούν προσεκτικά, προσπαθώντας να εντοπίσουν τα έμμεσα μηνύματα – Μηνύματα και έμμεσα μηνύματα στις συνομιλίες μεταξύ… ενηλίκων; – ‘Μίλησέ μου’ – Ο ισχυρός, σιωπηλός τύπος – Μεγαλώνοντας, αγόρια και κορίτσια – Από τα παιδιά στους ενηλίκους – Πώς πρέπει να γίνεται η κουβέντα – ‘Δεν με προσέχεις’ – ‘Γιατί δεν μιλάς για κάτι ενδιαφέρον;’ – Συζήτηση επάνω στη συζήτηση – ‘Τι εννοείς, αγαπητή μου;’) – Ο πιο κοντινός κριτής (Προοίμιο – Τα μέσα της κριτικής: Μπορούμε να προσφέρουμε βοήθεια και χωρίς αυτήν – Σαρκασμός – Η κριτική μέσα από τον έπαινο – Από τη θέση του κριτή – ‘Πες το σωστά!’ – Κάν’ το με τον τρόπο μου – Η προέλευση της κριτικής – Βαδίζοντας στα τυφλά – ‘Άουτς! Αυτό πόνεσε!’ – Η κριτική που ‘αλλάζει χέρια’ – Όταν κρυβόμαστε πίσω από την κουρτίνα – Όρια και φραγμοί – Συμβουλές για όσους δέχονται κριτική – Πρόληψη και θεραπεία)} / Τι μπορείτε και τι δεν μπορείτε να επιτύχετε με το συνομιλητικό σας ύφος {Μιλώντας για τους τρόπους ομιλίας (Προοίμιο – Τι πρέπει να κάνετε – Κάνοντας περισσότερους φίλους – Προσπάθειες μεταλόγου και επαναπροσδιορισμού πλαισίων – Ταιριάζοντας το ύφος με το περιβάλλον – Χρησιμοποιήστε τα όπλα σας με προσοχή – Η γνώση είναι δύναμη – Τα οφέλη μιας γλωσσολογικής προσέγγισης – Ένας νέος τρόπος για να μιλάμε, και για να αντιλαμβανόμαστε τα πράγματα – Αναγνωρίζοντας την ισχύ των έμμεσων μηνυμάτων – Μια σύντομη ματιά ‘από μακριά’ μας λύνει τα χέρια – Διευρύνοντας το πρίσμα)} / Ευρετήριο] [Τιμή πώλησης: 16,23 ευρώ. Με έκπτωση: 10,00 ευρώ]

ΤΣΒΑΪΧ, ΣΤΕΦΑΝ [STEFAN ZWEIG]: Ο αγώνας με τον δαίμονα, μτφ.-σημειώσεις Γιώργος Γιαννακόπουλος, <Εκδόσεις ‘Κ. Μ.’>, Αθήνα 1954, σελ. 290 [Εισαγωγή / Χάινριχ φον Κλάιστ {Ο κυνηγημένος άνθρωπος – Πορτραίτο κάποιου χωρίς πορτραίτο – Παθολογία του συναισθήματος – Σχέδιο ζωής – Φιλοδοξία – Η υποχρεωτική δημιουργία – Αντίθεση με τον κόσμο – Ο διηγηματογράφος – Ο στερνός σύνδεσμος – Πένθιμο πάθος – Τελική μελωδία} / Χαίλντερλιν {Η ιερή φάλαγγα – Παιδική ηλικία – Η εικόνα της Τυβίγγης – Η αποστολή του ποιητή – Ο μύθος της ποίησης – Φαέθων ή ο ενθουσιασμός – Η είσοδος στον κόσμο – Επικίνδυνη συνάντηση – Διοτίμα – Το τραγούδι τ’ αηδονιού στο σκοτάδι – ΥπερίωνΟ θάνατος του Εμπεδοκλή – Τα ποιήματα του Χαίλντερλιν – Το πέσιμο μέσα στο άπειρο – Πορφυρά σκοτάδια – Σκαρντανέλλι – Όψιμη ανάσταση} / Νίτσε {Τραγωδία χωρίς πρόσωπα – Διπλό πορτραίτο – Απολογία της αρρώστιας – Ο δον Ζουάν της γνώσης – Πάθος της ειλικρίνειας – Η προοδευτική πορεία προς εαυτόν – Ανακάλυψη του Νότου – Το καταφύγιο στη μουσική – Υπέρτατη μοναξιά – Ο χορός πάνω από την άβυσσο – Παιδαγωγός της λευτεριάς}] [Τιμή πώλησης: 29,00 ευρώ. Με έκπτωση: 22,00 ευρώ.]

ΤΣΒΑΪΧ, ΣΤΕΦΑΝ [STEFAN ZWEIG]: Μενορά. Το θαμμένο κηροπήγιο, ανυπόγραφο εισαγωγικό σημείωμα, μτφ. Μαρία Αγγελίδου, επίμετρο Παναγιώτης Κ. Τσούκας, <Άγρα>, Αθήνα 2018, σελ. 233 [H Μενορά. Το θαμμένο κηροπήγιο πρωτοδημοσιεύτηκε στη Βιέννη το 1937, εποχή που έχει γιγαντωθεί το κυνηγητό των Εβραίων από τους ναζί. Μας επιτρέπει να εκτιμήσουμε με τον πιο ακριβή τρόπο τα χαρακτηριστικά του πλούσιου και σύνθετου ταλέντου του συγγραφέα, γιατί βρίσκουμε σε αυτό ταυτόχρονα τον αφηγητή, τον ιστορικό και τον στοχαστή. Αποτελεί μια θαυμάσια μεταφορά της αέναης περιπλάνησης του εβραϊκού λαού. Η υπόθεσή του εμπνέεται από τον εβραϊκό θρύλο της επτάφωτης λυχνίας. Διηγείται την περιπέτεια της μενορά στο Ναό του Σολομώντα, την αρπαγή της από τον Τίτο, την κλοπή της στη Ρώμη από τους Βανδάλους και την ανάκτησή της από τους στρατιώτες του Ιουστινιανού με τον στρατηγό Βελισάριο. Ένα αγόρι, νεαρός Εβραίος, αυτόπτης μάρτυρας της λεηλασίας της Ρώμης το 455 και της κλοπής της λυχνίας, έζησε ώς τα βαθιά γεράματα και πήγε στο Βυζάντιο για να πάρει πίσω από τον αυτοκράτορα Ιουστινιανό την ιερή μενορά. Με βάση την ιστορία της, ο Τσβάιχ δημιουργεί ένα δυνατό δράμα, με υπέροχες αναφορές στην παρηκμασμένη Ρώμη, στο οποίο ο εβραϊκός θρύλος γίνεται μυθιστορηματικός χωρίς να χάνει τη συμβολική του δύναμη: τον αιώνιο πόνο και την αιώνια ελπίδα του εβραϊκού λαού. Η έκδοση συνοδεύεται από ένα επίμετρο του Π. Κ. Τσούκα με παραθέματα επιστολών του Τσβάιχ μέσα σε τρεις δεκαετίες, σχετικά με τον εβραϊσμό, την εβραϊκή παράδοση και τον σιωνισμό, με τον οποίο ο συγγραφέας διαφωνούσε σε πολλά.] [Τιμή πώλησης: 12,00 ευρώ. Με έκπτωση: 10,80 ευρώ.]

ΦΟΡΝΤ, ΧΕΝΡΥ [HENRY FORD]: Ο διεθνής Εβραίος. Το σημαντικότερο παγκόσμιο πρόβλημα, ανυπόγραφη εισαγωγή, μτφ. Χαρίκλεια Μπίμπη, <Στερέωμα>, Θεσσαλονίκη χ.χ., σελ. 207 [Η εβραϊκή ιστορία στις Ηνωμένες Πολιτείες {Προοίμιο – Οι Εβραίοι στις επιχειρήσεις} / Απόψεις της εβραϊκής επιρροής {Προοίμιο – Εργασία και εβραϊσμός – Οι Εκκλησίες και ο εβραϊσμός – Ο εβραϊσμός στα σχολεία και στα κολλέγια – Τι πρέπει να κάνουμε γι’ αυτό; – Ονομάστε τον εχθρό!} / Θύματα ή θύτες; {Προοίμιο – Οι Εβραίοι αντιδρούν στην ‘αμερικανοποίηση’ – Οι Εβραίοι και οι διαμαρτυρίες για ‘θρησκευτική δίωξη’} / Είναι οι Εβραίοι έθνος; {Προοίμιο – Φυλή ή θρησκεία; – Η πολιτική της ‘διαστρέβλωσης’ – Ο Ντισραέλι περιγράφει τους Εβραίους} / Το εβραϊκό πολιτικό πρόγραμμα {Προοίμιο – Ο εβραϊκός εθνικισμός και τα Πρωτόκολλα} / Εισαγωγή στα εβραϊκά Πρωτόκολλα {Προοίμιο – Φυλετικές διαφορές – Πρόβλημα καταγωγής – Η μωρία των Τζεντίλε – Διαίρει και βασίλευε – Τα Πρωτόκολλα ισχυρίζονται πως έχει επιτευχθεί μια μερική εκπλήρωση – Κατάκτηση της θρησκείας και του τύπου – Σχόλιο για τη διασπορά – Η διάσπαση της κοινωνίας μέσω των ‘ιδεών’} / Πως οι Εβραίοι χρησιμοποιούν την εξουσία {Προοίμιο – Η εβραϊκή απαίτηση για ‘δικαιώματα’ στην Αμερική – Τα εβραϊκά ‘δικαιώματα’ ανταγωνίζονται τα αμερικανικά δικαιώματα – Επιθέσεις κατά του χριστιανισμού – Η διαμαρτυρία για ‘αντισημιτισμό’} / Η εβραϊκή επιρροή στην αμερικανική πολιτική {Προοίμιο – Οι ξένοι και η ηγεσία του Τάμμανυ – Οι Εβραίοι και το σκάνδαλο του εμπορίου λευκής σαρκός} / Η εβραϊκή υπεροχή στο θέατρο και τον κινηματογράφο {Προοίμιο – Η μηχανική και οι μοιραίοι ‘σταρ’ – Η άνοδος του θεατρικού εβραϊκού μονοπωλίου – Η ‘ελεγχόμενη’ κριτική – Οι απόλυτα εβραϊκές ταινίες} / Η εβραϊκή τζαζ γίνεται η εθνική μας μουσική {Προοίμιο – Πώς το μονοπώλιο των εβραϊκών τραγουδιών σε κάνει να τραγουδάς – Λογοκλοπία – Tin Pan Alley. (Η Αλλέα των τενεκέδων και των κατσαρολικών – Όχι τόσο ‘δημοφιλές’)} / Αλκοόλ, τυχερά παιχνίδια, βίτσια και διαφθορά {Προοίμιο – Οι Εβραίοι και το πρόβλημα του παράνομου εμπορίου ποτών – Πώς λειτουργούσε το εβραϊκό μονοπώλιο αλκοόλ – Παλαιά ονόματα που αγοράστηκαν – Το τζιν των νέγρων – Μια λογική απάντηση – Οι Εβραίοι έμποροι στοιχημάτων διαφθείρουν τα αμερικανικά αθλήματα} / Το σημαντικότερο παγκόσμιο πρόβλημα {Προοίμιο – Τι είναι ‘αντισημιτισμός’; – Γιατί να συζητούμε το εβραϊκό ζήτημα; – Η απάντηση είναι: Πάρα πολλή εξουσία! – Γιατί ο ‘διεθνής Εβραίος’; – Η εξουσία ακολουθεί τον διεθνή Εβραίο – Όταν η Αμερική αφυπνισθεί} / Τα ύψη και τα βάθη της εξουσίας του εβραϊκού χρήματος {Προοίμιο – Η μέθοδος των Ρόθτσιλντ – Η έκταση της εξουσίας του εβραϊκού χρήματος – ‘Ο Ντισραέλι της Αμερικής’: Ένας Εβραίος με υπερεξουσίες – Ο δικτάτορας Μπαρούχ} / Η μάχη για τον έλεγχο του Τύπου {Προοίμιο – Ο αγώνας του Μπέννετ} / Το κράτος του παν-εβραϊσμού] [Τιμή πώλησης: 24,00 ευρώ. Με έκπτωση: 18,00 ευρώ.]

ΧΑΪΝΤΕΓΚΕΡ, ΜΑΡΤΙΝ [MARTIN HEIDEGGER]: Από μία συνομιλία για την γλώσσα. (Ανάμεσα σε έναν Ιάπωνα και έναν ερωτώντα), προλογικό σημείωμα-μτφ.-σημειώσεις-σχόλιο-επίμετρο Κώστας Γεμενετζής, πρόλογος Tomio Tezuka, <Ρόπτρον>, Αθήνα 1991, σελ. 258 [Τιμή πώλησης: 34,50 ευρώ. Με έκπτωση: 26,00 ευρώ.] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

ΧΕΡΤΣΟΓΚ, ΒΕΡΝΕΡ [WERNER HERZOG]: Φιτσκαρράλντο, μτφ. Μαριλένα Κασιμάτη, <Θεμέλιο>, [Αθήνα] 1984, σελ. 154 [Ικίτος, μια πόλη του Περού στο τέλος του περασμένου αιώνα: ένα σωρό σαπισμένες σανιδοπαράγκες πάνω στις λάσπες, κατοικημένες από ολόγυμνα παιδιά και γουρούνια. Μέσα σ’ αυτό το τραγελαφικό σκηνικό της ζούγκλας ονειροπολεί ο Μπράιαν Σουήνυ Φιτστζέραλντ, ο επονομαζόμενος Φιτσκαρράλντο, την δυτικοευρωπαϊκή κουλτούρα – την Μεγάλη Όπερα. Τον διακαίει η σκέψη να φέρει τον Ενρίκο Καρούζο στο Ικίτος, για να κάνει μια μεγάλη τελετουργία στον Βέρντι. Ένα γιγαντιαίο ατμόπλοιο θα χρειαστεί να περάσει πάνω από ένα βουνό για να πάει από το ένα ποτάμι στο άλλο, και μ’ αυτόν τον τρόπο να αποφύγει αδιαπέραστους χείμαρρους. Στην άλλη μεριά του βουνού υπάρχει μια απέραντη έκταση με καουτσουκόδεντρα που από την εκμετάλλευσή τους θα μπορέσει να χρηματοδοτήσει το όνειρό του. Με την βοήθεια μιας φυλής Ινδιάνων, που είχε προηγουμένως μαγέψει με την φωνή του Καρούζο, κατορθώνει, κατατσιμπημένος από τα τροπικά κουνούπια, βασανισμένος από την αποπνικτική ζέστη και τις θέρμες, το ακατόρθωτο. Η επιτυχία του όμως εκμηδενίζεται μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, όταν οι Ινδιάνοι λύνουν κρυφά το πλοίο και το αφήνουν, ύστερ’ απ’ όλους τους κόπους που έγιναν, να το πάρει ξανά το ποτάμι, για να κάνουν αυτοί την θυσία τους στον θεό του χείμαρρου. Καταπονημένη και ταλαιπωρημένη επιστρέφει η αποστολή στο Ικίτος. Παρ’ όλα αυτά όμως, για τον Φιτσκαρράλντο υπάρχει ένα ευτυχές τέλος. Το όνειρό του μιας παράστασης όπερας στο Ικίτος γίνεται πραγματικότητα.] [Τιμή πώλησης: 17,00 ευρώ. Με έκπτωση: 13,00 ευρώ.]

Advertisements

Σχολιάστε

Filed under ΠΑΡΑΛΑΒΕΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2018

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.