ΝΕΩΤΑΤΕΣ ΠΑΡΑΛΑΒΕΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2018

Παραλαμβάνονται βιβλία καθημερινά και, παράλληλα, ενσωματώνονται στις αντίστοιχες κατηγορίες.

ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ [VOLTAIRE]: Φιλοσοφική κριτική, μτφ. Σπύρος Ξανθάκης, <Διεθνή Βιβλία>, Αθήνα 1971, σελ. 231 [Φιλοσοφία και οικονομία {Για τους εξωραϊσμούς της πόλης του Κασμίρ – Διάλογος ενός φιλόσοφου κι ενός υπουργού των οικονομικών – Ο Αντρέας Ντετούς στο Σιάμ – Για το εμπόριο} / Φιλοσοφία και πολιτική {Διάλογος ενός διάδικου κι ενός δικηγόρου – Συζητήσεις ενός άγριου κι ενός γραμματισμένου – Για την Βουλή – Για την Κυβέρνηση – Κράτη και Κυβερνήσεις – Για τους νόμους – Για την ελευθερία – Η ελευθερία της σκέψης – Τυραννία – Το Α, Β, Γ (Πρώτος διάλογος: Για τον Χομπς, τον Γκρότιους και τον Μοντεσκιέ – Δεύτερος διάλογος: Για την ψυχή – Τρίτος διάλογος: Αν ο άνθρωπος γεννήθηκε κακός και παιδί του διαβόλου – Τέταρτος διάλογος: Για το φυσικό νόμο και για την περιέργεια – Πέμπτος διάλογος: Για τους τρόπους να χάνει και να κρατάει κανείς την ελευθερία του και για την θεοκρατία – Έκτος διάλογος: Για τα τρία πολιτεύματα και για χίλιες αρχαίες πλάνες – Έβδομος διάλογος: Ότι η σύγχρονη Ευρώπη αξίζει περισσότερο απ’ την αρχαία Ευρώπη – Όγδοος διάλογος: Για τα δουλικά σώματα – Ένατος διάλογος: Για τα δουλικά πνεύματα – Δέκατος διάλογος: Για τη θρησκεία – Ενδέκατος διάλογος: Για το δικαίωμα του πολέμου – Δωδέκατος διάλογος: Για τον κώδικα της ατιμίας – Δέκατος τρίτος διάλογος: Για τους θεμελιακούς νόμους – Δέκατος τέταρτος διάλογος: Για το ότι κάθε κράτος πρέπει να ’ναι ανεξάρτητο – Δέκατος πέμπτος διάλογος: Για την καλύτερη νομοθεσία – Δέκατος έκτος διάλογος: Για τις καταχρήσεις – Δέκατος έβδομος διάλογος: Για πράγματα περίεργα)} / Φιλοσοφία και κοινωνία {Για την ισότητα – Οι αρχαίοι και οι σύγχρονοι – Κινέζικες συζητήσεις – Συζήτηση του Αρίστου και του Ακροτάλ – Για την Εγκυκλοπαίδεια – Για τον κ. Λοκ] [Τιμή πώλησης: 22,00 ευρώ. Με έκπτωση: 17,50 ευρώ]

ΕΝΤΣΕΝΣΜΠΕΡΓΚΕΡ, ΧΑΝΣ ΜΑΓΚΝΟΥΣ [HANS MAGNUS ENZENSBERGER]: Η Ιωσηφίνα κι εγώ, μτφ. Σπύρος Μοσκόβου, <Scripta>, Αθήνα 2008, σελ. 132 [‘‘Χθες το απόγευμα έκανα μια καλή πράξη. Δεν ήταν ακριβώς αποτέλεσμα μιας απόφασης. Ήταν μια σύμπτωση. Η σύμπτωση είναι η δικαιολογία όσων δεν βρίσκουν την αιτία. Γύριζα σπίτι. Είχα προσέξει την ηλικιωμένη κυρία, που προχωρούσε τρία βήματα μπροστά μου, μόνο και μόνο επειδή φορούσε ένα καπελάκι από σκούρο πράσινο βελούδο με λευκό βέλο. Θα ήταν υπερβολή να ισχυριστώ ότι την έσωσα. Το επεισόδιο που οδήγησε στη γνωριμία μας έπεσε κυριολεκτικά πάνω μου σαν κεραυνός, ένα μηχανάκι που ήρθε από πίσω και με προσπέρασε. Ένας άντρας με κόκκινη δερμάτινη στολή, περνώντας ξυστά από δίπλα μου, φρενάρισε απότομα μπροστά μου και χωρίς να κατέβει από το μηχανάκι άρπαξε με επιδεξιότητα ασκημένου την τσάντα της ηλικιωμένης κυρίας. Την είδα να παραπατάει. Τον πρόλαβα πριν να βάλει πάλι μπρος. Έδωσα μια τόσο γερή κλωτσιά στο ντεπόζιτο της μηχανής που αυτός έπεσε κάτω κι έτσι του πήρα πίσω το τσαντάκι, που σημειωτέον ήταν στολισμένο με μικροσκοπικά μαργαριτάρια. Δεν επρόκειτο για ανδραγάθημα, ήταν μάλλον μια αντανακλαστική κίνηση. Καθώς βοηθούσα την Ιωσηφίνα να σηκωθεί, ο ληστής πετάχτηκε όρθιος, καβάλησε το μηχανάκι, πάτησε γκάζι κι έγινε καπνός.’’] [Τιμή πώλησης: 12,11 ευρώ. Με έκπτωση: 8,50 ευρώ.]

ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, ΓΑΛΑΤΕΙΑ: Άνθρωποι και υπεράνθρωποι, πρόλογος Αλέξανδρος Αργυρίου, ανυπόγραφη εργοβιογραφία, <Εκδόσεις Καστανιώτη>, Αθήνα 2007, σελ. 332 [Όταν το Δεκέμβριο του 1957, εκδόθηκε για πρώτη φορά το βιβλίο της Γαλάτειας Καζαντζάκη Άνθρωποι και υπεράνθρωποι, διατάραξε εύλογα το λογοτεχνικό στερέωμα της εποχής. Η μυθιστορηματική μεταφορά της σχέσης της με το Νίκο Καζαντζάκη σε ένα βιβλίο που αποκάλυπτε μιαν ‘άλλη’ διάσταση της προσωπικότητάς του και μια διαφορετική θέαση της κοσμοθεωρίας του, αποκαθήλωνε το πρόσωπο από το μύθο του, ενώ ταυτόχρονα απογύμνωνε το συγγραφέα από το πέπλο της εξιδανίκευσης, με την οποία είχε αποκρυσταλλωθεί στο πνευματικό και κοινωνικό τοπίο. Όμως, είτε πρόκειται για δημιούργημα της μυθοπλαστικής αυθαιρεσίας είτε για απείκασμα προσωπικών βιωμάτων, η αξία του μυθιστορήματος αυτού έγκειται πίσω από τα προσχήματα: στις βαθύτερες θέσεις της συγγραφέως και στον εγγενή προβληματισμό της για το ρόλο και το χρέος των διανοουμένων απέναντι στο κοινωνικό γίγνεσθαι. Άλλωστε, ο τίτλος Άνθρωποι και υπεράνθρωποι μπορεί να παραπέμπει κατ’ αρχάς στα νιτσεϊκά αρχέτυπα που θεμελίωσαν την ιδεολογία του Κρητικού συγγραφέα, αλλά σε ένα δεύτερο επίπεδο καταδεικνύει το χάσμα που χωρίζει ενίοτε τη διανόηση από τον έξω κόσμο και τους κινδύνους που ελλοχεύουν όταν το χαράκωμα αυτό υποστυλώνεται από άκαμπτα ιδεολογήματα.] [Τιμή πώλησης: 14,84 ευρώ. Με έκπτωση: 9,50 ευρώ.]

ΚΑΛΠΟΥΖΟΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ: Ποίηση 2000-2017, <Εκδόσεις Ψυχογιός>, Αθήνα 2017, σελ. 238 [Έρωτας νυν και αεί / Το παραμιλητό των σκοτεινών θεών / Το νερό των ονείρων / Νυχτέρι (ανέκδοτα ποιήματα)] [Τιμή πώλησης: 13,30 ευρώ. Με έκπτωση: 11,95 ευρώ.]

ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΑΣΙΛΙΚΗ: Ψυχαναλυτική θεώρηση του πόνου, δεύτερη έκδοση, <Επέκεινα>, [Τρίκαλα(;)] 2012, σελ. 78 [Πρόλογος / Εισαγωγή / Προκαταρκτικό {Προοίμιο – Ο πόνος ως συναίσθημα – Ο πόνος ως οριακό συναίσθημα – Τρεις κατηγορίες του πόνου (Ο πόνος ως έσχατο συναίσθημα – Ο πόνος ως σύμπτωμα – Ο πόνος ως αντικείμενο και σκοπός της ευχαρίστησης)} / Ψυχαναλυτική θεωρία του σωματικού πόνου {Προοίμιο – Τραυματισμός – Αναστάτωση – Αντίδραση} / Ο ψυχικός πόνος {Η διαδικασία – Ο αγαπημένος άλλος – Εν είδει συμπεράσματος} / Βιβλιογραφία] [Τιμή πώλησης: 6,89 ευρώ. Με έκπτωση: 5,50 ευρώ.] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

ΚΟΛΟΒΟΣ, ΝΙΚΟΣ: Η γυναίκα στον κινηματογράφο, <Αιγόκερως>, Αθήνα 1989, σελ. 109 [Προοίμιο / Γυναίκα ή γυναίκες / Στο περιθώριο της ιστορίας / Οι γυναίκες ως θεατές / Οι γυναίκες και τα είδη ταινιών {Προοίμιο – Η γυναίκα στο φιλμ νουάρ – Η γυναίκα στο γουέστερν – Η γυναίκα στο μιούζικαλ – Η γυναίκα στο μελόδραμα – Η γυναίκα στις ταινίες τρόμου} / Γυναικεία θεωρία και αντι-κινηματογράφος / Γυναίκες και πορνογραφικός κινηματογράφος / Βιβλιογραφία] [Τιμή πώλησης: 7,42 ευρώ. Με έκπτωση: 5,00 ευρώ.]

ΚΡΙΣΤΙ, ΑΟΥΡΑ [AURA CHRISTI]: Στο μάτι του Θεού, εισαγωγή-μτφ.-σημειώσεις Βίκτωρ Ιβάνοβιτς, ανυπόγραφο βιογραφικό, δίγλωσση έκδοση, <Εκδόσεις Γαβριηλίδης>, Αθήνα 2017, σελ. 174 [Σάμπως αντίλαλοι μιας πολλαπλής κραυγής / Πυρετός / Το σπίτι κάποιου άλλου / Το σούρουπο δεν είναι παρά ένα σπίτι / Το χώμα πέφτει επάνω μου / Ο φόβος δείχνει ότι ο θεός ανασαίνει / Αλιεύς ψυχών / Το βασίλειο / Ω οδύνη, ω τελειότητα / Η λύση / Η θεία παιδιά / Γητειά / Σαν άγγελος υπερμεγέθης / Το μάθημα του Πορφύρη Πετρόβιτς / Τα πάντα εν γαλήνη / Ελεγεία / Καλλιγραφήματα / Τι ατεχνία της καρδιάς / Ψαλμός φωτός / Ω πρωϊνό, ακραιφνής σύμπτωση / Ώρα καυτή / Ομορφιά, άγκυρα της ψυχής / Ήρθε το φθινόπωρο / Μια εκστατική ιστορία / Στο μάτι του θεού / Το πύρινο παιδί / Πώς τον αντέχω / Δελφοί / Ζωγραφιά στο νερό / Σκαλιά τον Οχτώβρη / Ο λυτρωτής θεός / Άγρα χιονονιφάδων / Βιβλικόν / Σχεδόν τοπίο / Κρύο στην τροχιά / Χώρα κανενός / Άνοιξε τα μάτια σου / Λυκαυγές / Όπου περιπαθείς ζουν χελιδόνες / Άρα οι θεοί ανάμεσά μας κατεβαίνουν / Το όνειρο του Θαλή / Θαμπά / Ηράκλειτος / Γιατί άραγε / Πάρκο με σημύδες / Γίνε ήλιος / Η εβδόμη μέρα / Η μόνη οδός / Ιστορία της ξενιτιάς μου / Η περιστερά του ναού / Όπως κομμάτια του διαμελισμένου Οσίριδος / Λευκή Αποκάλυψη / Ο πρίγκηψ Μίσκιν μειδιά / Στον τάφο του Ιωσήφ Μπρόντσκι / Μη φοβηθείς] [Τιμή πώλησης: 12,72 ευρώ. Με έκπτωση: 11,40 ευρώ.]

ΛΑΖΑΝΑΣ, ΒΑΣ. Ι.: Χάινριχ Χάινε: Ο ερωτικός, ο φιλελεύθερος, ο κοινωνικός πρωτοπόρος. Κριτική ανάλυση του έργου του μεγάλου ποιητή, Αθήναι 1975, σελ. 271 (και 4 σελ. με εικόνες εκτός κειμένου) [Η ζωή του Χάινε / Η ανάλυση του έργου του {Προοίμιο – Οι τραγωδίες Almansor και William Ratcliff – Το Βιβλίο των τραγουδιώνΤαξιδιωτικές εικόνεςΝέα ποιήματαΆττα Τρολ – Γερμανία. Χειμωνιάτικο παραμύθι – Περί Γερμανίας. (Θρησκεία, φιλοσοφία, φιλολογία) – Φλωρεντινές νύχτες και Εξόριστοι θεοί – Ρομανσερό και Τελευταία ποιήματα} / Γενικές απόψεις για το έργο του / Οι ξένοι σχολιαστές για τον Χάινε / Ο Χάινε στην ελληνική γραμματολογία / Πίνακας ονομάτων / Άλλες εργασίες του συγγραφέα] [Τιμή πώλησης: 29,00 ευρώ. Με έκπτωση: 22,00 ευρώ.]

ΛΑΖΑΝΑΣ, ΒΑΣ. Ι.: Φρήντριχ Χαίλντερλιν. Ο αδελφός των αρχαίων Ελλήνων, ο ποιητής της ερωτικής οδύνης, ο οραματιστής της ‘Ελεύθερης Πολιτείας’. Το λυρικό έργο του ποιητή, Αθήναι 1984, σελ. 333 (και 8 μονόφυλλα με εικόνες εκτός κειμένου) [Η ζωή του Φρήντριχ Χαίλντερλιν / Τα πρώτα ποιήματα / Οι ύμνοι προς τα ιδεώδη της ανθρωπότητας / Η περίοδος στο Waltershausen, στην Ιένα και στο Nürtingen (1793-1795) / Η περίοδος της ωριμότητας (1796-1803) {Ο κύκλος της Διοτίμας – Άλλα ποιήματα της περιόδου – Τα μεγάλα Ελεγεία – Οι μεγάλοι ύμνοι} / Το πνευματικό σκότος (1804-1843) / Επίλογος / Βιβλιογραφία] [Τιμή πώλησης: 32,00 ευρώ. Με έκπτωση: 24,00 ευρώ]

ΛΕΒΙ-ΣΤΡΩΣ, ΚΛΩΝΤ [CLAUDE LÉVI-STRAUSS]: Ο τοτεμισμός σήμερα, εισαγωγικό σημείωμα Λάμπης Ράππας, μτφ.-σημειώσεις Νικόλας Βουλέλης, επιστημονική θεώρηση Ανδρέας Λεντάκης, <Εκδόσεις Ράππα>, Αθήνα 1974(;), σελ. 156 [Εισαγωγή / Η τοτεμική αυταπάτη / Ο αυστραλιανός νομιναλισμός / Λειτουργικές θεωρίες για τον τοτεμισμό / Προς τη νόηση / Ο τοτεμισμός από τα μέσα / Βιβλιογραφία / Πίνακας ονομάτων] [Τιμή πώλησης: 32,00 ευρώ. Με έκπτωση: 24,00 ευρώ.] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

ΜΑΛΒΕΫ, ΛΩΡΑ [LAURA MULVEY]: Οπτικές και άλλες απολαύσεις, εισαγωγή Μαρία Κομνηνού, μτφ.-σημειώσεις Μαργαρίτα Κουλεντιανού, <Εκδόσεις Παπαζήση>, Αθήνα χ.χ., σελ. 343 [Εισαγωγή / Εικονοκλασία {Το θέαμα είναι τρωτό: Μις Κόσμος 1970 – Φόβοι, φαντασιώσεις και το αντρικό ασυνείδητο ή ‘Δεν ξέρετε τι συμβαίνει, έτσι δεν είναι, κύριε Τζόουνς;’ (Προοίμιο – Η γλώσσα του άγχους του ευνουχισμού – Η συλλογή σημάτων του φετιχιστή) – Οπτική απόλαυση και αφηγηματικός κινηματογράφος (Εισαγωγή: Πολιτική χρήση της ψυχανάλυσης. Η καταστροφή της απόλαυσης ως ριζοσπαστικό όπλο – Απόλαυση του κοιτάγματος, σαγήνευση από την ανθρώπινη μορφή – Η γυναίκα ως εικόνα, ο άντρας ως φορέας του κοιτάγματος – Σύνοψη)} / Μελόδραμα {Μεταγενέστερες σκέψεις για το ‘Οπτική απόλαυση και αφηγηματικός κινηματογράφος’, εμπνευσμένες από το Duel in the Sun, 1946 του King Vidor (Προοίμιο – Ο Φρόυντ και η θηλυκότητα – Αφηγηματική γραμματική και ταύτιση με το άλλο φύλο – Το γουέστερν και οι προσωποποιήσεις του οιδιπόδειου – Η γυναίκα ως σημαίνον της σεξουαλικότητας) – Σημειώσεις για τον Sirk και το μελόδραμα – Ο Φασσμπίντερ και ο Sirk – Εικόνες γυναικών, εικόνες σεξουαλικότητας: Μερικές ταινίες του Ζ.-Λ. Γκοντάρ – Το μελόδραμα: Μέσα κι έξω από το σπίτι (Προοίμιο – Οικονομικά – Μυθολογίες – Αισθητική)} / Στα περιθώρια {Φρίντα Κάλο και Τίνα Μοντόττι (Προοίμιο – Η μεξικανική αναγέννηση – Γυναίκες, τέχνη και πολιτική – Επανάσταση και αναγέννηση – Το εσωτερικό και το εξωτερικό – Ρίζες και κινήματα Ι: Φρίντα Κάλο – Ρίζες και κινήματα ΙΙ: Τίνα Μοντότι – Ο λόγος του σώματος} / Πρωτοπορία {Κινηματογράφος, φεμινισμός και πρωτοπορία (Προοίμιο – Ερευνώντας το παρελθόν – Η επίθεση στο σεξισμό – Πρώτες φεμινιστικές ταινίες – Σύνοψη – Η αναζήτηση μιας θεωρίας – Η αναζήτηση μιας πρακτικής) – Διάλογος με τους θεατές: Μπάρμπαρα Κρούγκερ και Βίκτορ Μπέργκιν – ‘Εξαίσια εμμονή’: Μια εισαγωγή στο έργο πέντε φωτογράφων – Ο επικείμενος χρόνος: Το Corpus της Μαίρυ Κέλλυ} / Όρια {Αλλαγές: Σκέψεις για το μύθο, την αφήγηση και την ιστορική εμπειρία (Καταλήξεις – Από τις παραβολές στην αφήγηση – Πολώσεις Ι: Δυαδικά μοτίβα και αποδόμηση – Πολώσεις ΙΙ: Εννοιολογική τοπολογία – Πολώσεις ΙΙΙ: Αρνητική αισθητική – Άρνηση και διαφορά των φύλων: Η γυναίκα είναι ‘μη άντρας’ – Κοινωνική καταπίεση και ο μύθος της ‘διαφορετικότητας’ – Υπέρβαση και νόμος – Αφήγηση και αλλαγή Ι: Τάξη και αταξία – Αφήγηση και αλλαγή ΙΙ: Το πρόθυρο του συνειδητού – Αφήγηση και αλλαγή ΙΙΙ: Φεστιβάλ των καταπιεσμένων – Συλλογική φαντασία: Η πολιτική του ασυνείδητου – Αναχωρήσεις) – Ο μύθος του Οιδίποδα: Πέρα από τα Αινίγματα της Σφίγγας – Οιδίπους: Ο πυρήνας της ιστορίας: Προοίμιο. Ο προαιρετικός κώδικας. Ο ερμηνευτικός κώδικας – Κάτω από την επιφάνεια: Χρόνος και χώρος – Πέρα από τον πυρήνα της ιστορίας: Η κατάληξη: Η κληρονομιά του πατέρα. Η αρχή: Η κληρονομιά του γιου} / Ευχαριστίες / Πίνακας εικόνων] [Το κείμενο ‘Το θέαμα είναι τρωτό: Μις Κόσμος 1970’ είναι γραμμένο μαζί με την Margarita Jimenez, το ‘Εικόνες γυναικών, εικόνες σεξουαλικότητας: Μερικές ταινίες του Ζ.-Λ. Γκοντάρ’ είναι γραμμένο μαζί με τον Colin MacCabe και το ‘Φρίντα Κάλο και Τίνα Μοντόττι’ είναι γραμμένο μαζί με τον Peter Wollen.] [Τιμή πώλησης: 21,94 ευρώ. Με έκπτωση: 16,50 ευρώ]

ΜΑΛΟΥΤΑΣ, ΚΩΣΤΗΣ: Το τελευταίο σήμερα, <Εκάτη>, Αθήνα 2017, σελ. 105 [Ο Πρώτος Βασιλιάς δεν μπορούσε να δεχτεί ότι ο ήλιος ήταν αυτός που έκανε τις σελίδες του ημερολογίου να γυρίζουν, γι’ αυτό και αποφάσισε να τον αντικαταστήσει. Τώρα ο ήλιος είναι ξανά ψηλά, κι εμείς στεκόμαστε εδώ κάτω και ιδρώνουμε. Είναι μια μέρα σαν όλες τις άλλες. Διανύουμε το αόριστο σήμερα. Βρισκόμαστε στις 14 Ιουλίου 2014, στο πέμπτο έτος ημεροποιΐας του Έκτου Ημεροποιού. Σήμερα θα μπορούσε να είναι μία άλλη μέρα.] [Τιμή πώλησης: 10,60 ευρώ. Με έκπτωση: 9,50 ευρώ.]

ΜΑΝΙΑΤΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ: Δραπέτευσα από τη Λεγεώνα των Ξένων. Ημερολόγιο: Αλγερία 1957-1961, Αθήνα [19]62, σελ. 359 (και 16 μονόφυλλα με φωτογραφίες εκτός κειμένου) [Η ιστορία των χειρογράφων / Στα ανθρακωρυχεία του Βελγίου / Κατάταξη στη Λεγεώνα των Ξένων / Στην Αλγερία / Αρχίζει η εκπαίδευση / Εκπαιδευτικές επιχειρήσεις / Η απόδραση / Οδύσσεια στην έρημο / Προς τη σωτηρία / Μας υποψιάζονται για κατάσκοπους / Γυρισμός στην πατρίδα / Οι τελευταίες αλήθειες] [Τιμή πώλησης: 34,00 ευρώ. Με έκπτωση: 25,50 ευρώ]

ΜΠΑΡΚΕΡ, ΚΛΑΪΒ [CLIVE BARKER]: Τα βιβλία του αίματος ΙΙ, μτφ. Ροζίνα Μπέργκνερ, εξώφυλλο Ευθύμιος Μυσαηλίδης, <Τρίτων>, Αθήνα 1994(;), σελ. 203 [Τρόμος / Αγώνας δρόμου για την κόλαση / Ζακλίν Ες: Η διαθήκη της / Τα δέρματα των πατέρων / Νέα εγκλήματα στην οδό Μοργκ] [Τιμή πώλησης: 22,00 ευρώ. Με έκπτωση: 16,50 ευρώ]

ΜΠΑΡΚΕΡ, ΚΛΑΪΒ [CLIVE BARKER]: Τα βιβλία του αίματος ΙΙΙ, μτφ. Ροζίνα Μπέργκνερ, επιμέλεια Δημήτρης Αρβανίτης, εξώφυλλο Ευθύμιος Μυσαηλίδης, <Τρίτων>, Αθήνα 1994(;), σελ. 237 [Ο γιος του σελλυλόϊντ / Ρώουχεντ Ρεξ / Εξομολογήσεις του σάβανου (ενός πορνογράφου) / Αποδιοπομπαίοι τράγοι / Ανθρώπινο λείψανο] [Τιμή πώλησης: 22,00 ευρώ. Με έκπτωση: 16,50 ευρώ]

ΜΠΑΡΚΕΡ, ΚΛΑΪΒ [CLIVE BARKER]: Τα βιβλία του αίματος IV, μτφ. Ροζίνα Μπέργκνερ, επιμέλεια Δημήτρης Αρβανίτης, εξώφυλλο Ευθύμιος Μυσαηλίδης, <Τρίτων>, Αθήνα 1996(;), σελ. 210 [Το κράτος του σώματος / Πέρα από την ανθρώπινη μοίρα / Αποκάλυψη / Κάτω, Σατανά! / Η εποχή της επιθυμίας] [Τιμή πώλησης: 22,00 ευρώ. Με έκπτωση: 16,50 ευρώ]

ΝΙΚΟΛΑΪΔΟΥ, ΣΟΦΙΑ: Στο τέλος νικάω εγώ, <Μεταίχμιο>, Αθήνα 2017, σελ. 301 [Ιστορία δεν είναι οι απόψεις των ιστορικών, είναι οι ζωές των ανθρώπων. Ένας ζαχαροπλάστης που φτιάχνει την καλύτερη κρέμα στην πόλη. Ένας Κρητικός χωροφύλακας που κάνει σαματά. Μία παρέα από φοιτητές και ο παλιός τους δάσκαλος. Ένα Γάλλος γιατρός που έζησε πολλά. Μία αρτίστα που κεντάει γιασεμιά στον ποδόγυρο. Ένας απότακτος Πελοποννήσιος με σχέδια κρυφά. Γονείς και παιδιά, φίλοι και συνεργάτες, αδέλφια, μοναχικοί λύκοι, ερωτευμένα ζευγάρια. Ένας φόνος, μία παρ’ ολίγον κατάχρηση και μερικά μυστικά. Από τη Θεσσαλονίκη του Μεγάλου Πολέμου ως τα capital control, οι ήρωές μας παίρνουν φόρα και προχωρούν μπροστά.] [Τιμή πώλησης: 15,50 ευρώ. Με έκπτωση: 13,95 ευρώ.]

ΟΥΑΪΛΝΤΕΡ, ΘΟΡΝΤΟΝ [THORNTON WILDER]: Η όγδοη μέρα, μτφ. Κατερίνα Κροντηρά, <Κέδρος>, Αθήνα 2000, σελ. 542 [Το καλοκαίρι του 1902, ο Τζων Άσλεϋ, κάτοικος μιας μικρής πόλης ανθρακωρύχων στο νότιο Ιλλινόις, δικάστηκε για τον φόνο του καλύτερου φίλου του, του Μπρέκενριτζ Λάνσινγκ. Κρίθηκε ένοχος και καταδικάστηκε σε θάνατο. Ο ίδιος υποστηρίζει πως είναι αθώος. Πέντε μέρες αργότερα, ενώ μεταφέρεται στον τόπο εκτέλεσής του, θα αποδράσει. Ο Τζων Άσλεϋ ως ένας σύγχρονος Οδυσσέας θα περιπλανηθεί σε ολόκληρο τον κόσμο χωρίς να μπορεί να επιστρέψει στην οικογένειά του. Μπροστά σ’ αυτό το τραγικό γεγονός, οι οικογένειες Λάνσινγκ και Άσλεϋ θα αναζητήσουν την γαλήνη και την ηρεμία, προτάσσοντας το πάθος για ζωή και δημιουργικότητα. Η εξιχνίαση της δολοφονίας θα γίνει πολλά χρόνια αργότερα. Όταν πια όλοι θα έχουν μάθει να επιβιώνουν με σοφία και καρτερικότητα σ’ έναν κόσμο παράλογο.] [Τιμή πώλησης: 32,00 ευρώ. Με έκπτωση: 24,00 ευρώ.]

ΠΑΛΛΗΣ, ΜΑΡΚΟΣ: Το πρόβλημα του κακού και άλλες μελέτες, πρόλογος Peter Talbot Willcox, μτφ. Τάκης Αθανασόπουλος – Νάσια Ποταμιάνου, <Πεμπτουσία>, Αθήνα 1993, σελ. 86 [Υπάρχει το πρόβλημα του κακού; / Το καταπέτασμα του ναού. Μια μελέτη της χριστιανικής μύησης / Η δραστήρια ζωή. Τι είναι και τι δεν είναι] [Τιμή πώλησης: 16,00 ευρώ. Με έκπτωση: 12,00 ευρώ.]

ΠΑΠΑΝΟΥΤΣΟΣ, Ε. Π.: Η ηθική συνείδηση και τα προβλήματά της, <Εκδόσεις Γαλαξία>, Αθήναι 1962, σελ. 181 [Πρόλογος / Οι διαστάσεις του πνευματικού βίου / Το ποιείν και το πράττειν / Γεγονότα και σημασίες, ιδιότητες και αξίες / Πηγή και έρεισμα των ηθικών αξιών / Ετερονομία και αυτονομία / Αξιώσεις της αρετής / Γνησιότητα και σπουδαιότητα των ηθικών έργων / Ηθική και θρησκεία / Ηθική και δίκαιο / Ήθος και πολιτική] [Τιμή πώλησης: 18,00 ευρώ. Με έκπτωση: 13,50 ευρώ.]

ΣΑΪΝΤ, ΚΟΥΡΜΠΑΝ [KURBAN SAID]: Άλι και Νινώ. Μια ιστορία αγάπης, πρόλογος στην αγγλική έκδοση Τζων Γουαίυν, εισαγωγή Tom Reiss, μτφ. από τα γερμανικά-επίμετρο Μαρία Παξινού – Ελένη Παξινού, πρώτη ανατύπωση, <Εκδόσεις Ψυχογιός>, Αθήνα 2002, σελ. 324 [Ο Άλι και η Νινώ ζουν στο Αζερμπαϊτζάν, στο σταυροδρόμι όπου συναντιούνται η εξωτική Ανατολή με την ταραγμένη Δύση. Γνωρίζονται από παιδιά και αγαπιούνται παράφορα παρά τις διαφορές τους. Εκείνος είναι μωαμεθανός κι εκείνη χριστιανή. Αυτό το βιβλίο είναι η ιστορία τους. Μια μεγάλη ιστορία αγάπης. Μέσα από τις περιπέτειες, τους χωρισμούς, τον κατατρεγμό και την αγωνία, κυνηγημένοι από εχθρούς, πάνω στα ψηλά βουνά και μέσα σε χαρέμια, ο Άλι και η Νινώ είναι το πρότυπο της συνδιαλλαγής και του αλληλοσεβασμού. Στην πολυτάραχη κοινή ζωή τους τίποτε δεν είναι αναμενόμενο. Οι εναλλαγές είναι συνεχείς και εκρηκτικές, και μόνο στην τελευταία σελίδα, ο αναγνώστης κλείνει το βιβλίο και τα μάτια του και συλλογίζεται συγκινημένος το απροσδόκητο φινάλε.] [Τιμή πώλησης: 27,00 ευρώ. Με έκπτωση: 20,00 ευρώ.]

ΣΙΟΡΑΝ, Ε. Μ. [E. M. CIORAN]: Ο πειρασμός του υπάρχειν, μτφ.-σημειώσεις-επίμετρο Δημήτρης Δημητριάδης, <Scripta>, Αθήνα 2007, σελ. 236 [Το να σκέφτεσαι εναντίον του εαυτού σου / Περί ενός ασθμαίνοντος πολιτισμού / Μικρή θεωρία της μοίρας / Πλεονεκτήματα της εξορίας / Ένας λαός μοναχικών / Επιστολή για κάποια αδιέξοδα / Το ύφος ως περιπέτεια / Πέραν του μυθιστορήματος / Το εμπόριο των μυστικών / Λύσσα και εγκαρτέρηση {Η σταδιοδρομία των λέξεων – Η ευστροφία του Σωκράτη – Η ανάποδη όψη ενός κήπου – Απόστολος Παύλος – Λούθηρος – Καταγωγές – Πέραν της αυτολύπησης – Η γλυκύτητα του βαράθρου – Πρώτο βήμα προς την απολύτρωση – Η γλώσσα της ειρωνείας – Η ωμότητα: Μια πολυτέλεια – Ανάλυση του χαμόγελου – Γκόγκολ – Γλωσσική δημιουργία – Αναζητώντας έναν μη άνθρωπο – Το να μισείς τον εαυτό σου – Σημασία της μάσκας – Μόλυνση από την τραγωδία – Εκτός λέξης – Αναγκαιότητα του ψεύδους – Το μέλλον του σκεπτικισμού – Μεταπτώσεις του φόβου – Ένας φτασμένος άνθρωπος – Ελλείμματα θλίψης – Όργιο της κενότητας} / Ο πειρασμός του υπάρχειν] [Τιμή πώλησης: 18,00 ευρώ. Με έκπτωση: 13,50 ευρώ.]

ΣΝΙΤΣΛΕΡ, ΑΡΤΟΥΡ [ARTHUR SNITZLER]: Παιχνίδι τα χαράματα, εισαγωγικό σημείωμα-μτφ. Γιώργος Δεπάστας, <Ολκός>, Αθήνα 1993, σελ. 150 [Ένα ολονύκτιο χαρτοπαίγνιο έχει απροσδόκητη εξέλιξη καθώς μετατρέπεται σε παιχνίδι συναισθημάτων, για να καταλήξει στο ριψοκίνδυνο παιχνίδι του έρωτα με μια γυναίκα. Τώρα μοναδικός παίκτης είναι πλέον το πεπρωμένο. Ο Σνίτσλερ, με ακρίβεια ιατρικής διάγνωσης και παρατηρητικότητα έμπειρου ψυχαναλυτή, περιγράφει αυτή τη συναλλαγή του κεντρικού ήρωα με τη μοίρα του.] [Τιμή πώλησης: 10,65 ευρώ. Με έκπτωση: 8,00 ευρώ]

ΣΟΠΕΝΧΑΟΥΕΡ, ΑΡΤΟΥΡ [ARTHUR SCHOPENHAUER]: Ο κόσμος σαν βούληση και σαν παράσταση, μτφ-σημειώσεις Αχιλλέας Α. Βαγενάς, επιμέλεια Κ. Μετρινού, <Εκδόσεις Αναγνωστίδη>, Αθήνα χ.χ., σελ. 536 [Πρόλογος / Η στην αρχή του επαρκούς λόγου υπαγόμενη παράσταση: Το αντικείμενο της εμπειρίας και της επιστήμης {Ο κόσμος είναι η παράστασή μου. Ύλη του πρώτου μέρους – Αντικείμενο και υποκείμενο· προσδιορίζονται αμοιβαία· η αρχή του λόγου – Η εναισθητική παράσταση. Οι μορφές της παράγωγες της αρχής του λόγου: Ο χώρος και ο χρόνος – Η ύλη, αντικείμενο της νόησης. Είναι στην ουσία ενεργός και υπόκειται a priori στην αιτιότητα – Το πρόβλημα της πραγματικότητας του εξωτερικού κόσμου. Το όνειρο και η πραγματικότητα – Το σώμα, άμεσο αντικείμενο· πέρασμα στα έμμεσα αντικείμενα. Η αυταπάτη – Είναι λάθος να θέλουμε να βγάλουμε το υποκείμενο απ’ το αντικείμενο (υλισμός). Ή το αντικείμενο απ’ το υποκείμενο (ιδεαλισμός του Φίχτε). Σχετικότητα του κόσμου σαν παράσταση – Η εσκεμμένη γνώση ή γνώση από αντιλήψεις, είναι το έργο του λόγου – Σχέσεις των αντιλήψεων με τις εναισθήσεις και μεταξύ τους: Η λογική, τέχνη του συλλογίζεσθαι και επιστήμη του λόγου – Κάθε επιστήμη, εκτός απ’ τη λογική, που έχει για αντικείμενο τις λογικές αρχες και τους κανόνες των σχέσεων των αντιλήψεων, είναι μια γνώση από αφηρημένες αντιλήψεις – Το αίσθημα· η περιοχή του, αντίθετη από κείνη της γνώσης – Ρόλος της γνώσης και ρόλος του αισθήματος στην πρακτική: Το προνόμιο της γνώσης να είναι μεταδοτική· το αίσθημα δεν είναι καθόλου – Ψυχολογική θεωρία του γέλιου, που συνίσταται πάνω στη διάκριση που προηγείται – Αλήθεια εναισθητική και αλήθεια αποδεικτική. Η εναισθητική αλήθεια είναι η βάση της άλλης – Κατάχρηση της απόδειξης στην ευκλείδειο γεωμετρία. Για την αιτία του λάθους. Οι επιστήμες και η φιλοσοφία, υπέρτατον έργον του λόγου – Για τον πρακτικό λόγο. Σφάλμα να θέλουμε να στηρίξουμε πάνω σ’ αυτόν μια ηθική: Η αποτυχία του στωϊκισμού} / Ο κόσμος θεωρούμενος σαν βούληση. Η αντικειμενικοποίηση της βούλησης {Πρόβλημα: Η επιστήμη δεν εξηγεί τη φύση των φαινομένων. Πώς φτάνουμε αυτή τη φύση; – Η φύση του σώματός μου φωτίζει εκείνη των άλλων αντικειμένων· ανακάλυψη της ταυτότητας του σώματός μου με τη βούληση – Πέρασμα απ’ το σώμα μου στα άλλα αντικείμενα· ανοησία του θεωρητικού εγωϊσμού· η βούληση μόνη δυνατή φύση όλων των σωμάτων – Κάθε κίνηση του σώματος ανταποκρίνεται σε μια πράξη της βούλησης· το σώμα στο σύνολό του εκδηλώνει τη βούληση στη χαρακτηριστική της φύση. Η κλίμακα των φυσικών μορφών και οι βαθμοί της βούλησης – Η βούληση είναι η φύση των φαινομένων της ανόργανης όπως και της οργανικής ύλης – Για τη λέξη βούληση: Η βούληση δεν είναι παρά μια αντίληψη της απρόσιτης φύσης των πραγμάτων· αλλά είναι η αμεσότερη ιδέα – Διαφορά ανάμεσα στις αιτίες των φαινομένων της βούλησης που συνοδεύονται απ’ τη συνείδηση, στον άνθρωπο και στα ζώα: Οι ασύνειδες παρορμήσεις των φαινομένων της βούλησης, στα φυσικά όντα και οι αιτίες των φαινομένων της βούλησης στην ακατέργαστη ύλη. Η διαφορά δεν εμποδίζει τη βούληση να είναι η ίδια σε όλα, εξίσου ελεύθερη καθεαυτήν και προσδιορισμένη στις εκδηλώσεις της παντού – Ό,τι υπάρχει το πιο καθαρό στη γνώση, είναι η μορφή· ό,τι μένει πιο σκοτεινό, είναι η πραγματικότητα. Ματαιότητα των υλιστικών εξηγήσεων, που ανάγουν τα πράγματα στα μαθηματικά τους στοιχεία. Ανωτερότης μιας φιλοσοφίας, που τα εξηγεί όλα με το πράγμα καθεαυτό, άμεσα συνοψισμένο μέσα στη βούληση – Ενότητα της βούλησης, παρά την πολλαπλότητα των βαθμών της κι εκείνης των ατόμων που την εκδηλώνουν στον καθένα απ’ τους βαθμούς της. Οι Ιδέες του Πλάτωνος – Η αιτιολογία ή επιστήμη των αιτιών, δεν εξηγεί παρά τον ειρμό, μέσα στο χρόνο και στο χώρο, των φαινομένων της βούλησης· η φιλοσοφία μόνο μπορεί να φτάσει στην αρχή αυτών των φαινομένων, συνδέοντάς τα με ιδέες ή φυσικές δυνάμεις, και από κει με τη βούληση – Η αιτιολογική επιστήμη δε μπορεί ν’ αναχθεί νόμιμα στην ενότητα των δυνάμεων της φύσης. Διαβάθμιση αυτών των δυνάμεων: Πώς η κάθε μια απ’ αυτές βγαίνει από μια πιο χαμηλή, που υποτάσσει. Εμφάνιση της γνώσης μέσα στον κόσμο – Η εσωτερική και εξωτερική σκοπιμότητα στα φαινόμενα εξηγείται απ’ την ενότητα της ιδέας στο άτομο, και απ’ την ενότητα της βούλησης στον κόσμο. Δεν τείνει παρά στη διατήρηση των ειδών – Περίληψη. Η βούληση καθεαυτήν δεν έχει σκοπό, γιατί δεν έχει αιτία: Η αρχή της αιτιότητας δεν ισχύει παρά για τα φαινόμενα} / Η παράσταση εξεταζόμενη ανεξάρτητα απ’ την αρχή του λόγου. Η πλατωνική ιδέα: Το αντικείμενο της τέχνης {Αντικείμενον του μέρους τούτου: Οι Ιδέες – Η θεωρία των Ιδεών στον Πλάτωνα και η θεωρία του πράγματος καθεαυτό στον Καντ: Η βαθιά τους συμφωνία – Διαφορά ανάμεσα στην Ιδέα και στο πράγμα καθεαυτό: Αυτή δεν είναι παρά η άμεση εκδήλωση εκείνου, έξω απ’ την αρχή του λόγου – Η γνώση, όσο είναι στην υπηρεσία της βούλησης, δε φτάνει παρά στις σχέσεις των πραγμάτων, που προκύπτουν απ’ την υποταγή τους στην αρχή του λόγου – Το άτομο υψώνεται με την ανιδιοτελή θέαση των πραγμάτων, στην κατάσταση καθαρού υποκειμένου του οποίου όλο το περιεχόμενο είναι το καθαρό αντικείμενο. Η ταυτότητα αυτή του υποκειμένου και του αντικειμένου συνιστά την Ιδέα – Τα γεγονότα δεν έχουν σπουδαιότητα, στα μάτια της φιλοσοφικής γνώσης, παρά σαν εκδήλωση των ιδεών – Η θεωρία των Ιδεών, η τέχνη, η μεγαλοφυΐα. Αντίθεση ανάμεσα στη μεγαλοφυΐα και στη συλλογιστική γνώση. Μεγαλοφυΐα και τρέλα – Ο άνθρωπος είναι ικανός να υψωθεί στη θέαση, ακόμα και χωρίς μεγαλοφυΐα: Η τέχνη μάς οδηγεί σ’ αυτή – Η αισθητική ηδονή: Γεννιέται από μιαν άσκηση της δύναμης του γνωρίζειν, ανεξάρτητη απ’ τη βούληση – Για το εξαίσιο: Προκύπτει απ’ την προσπάθεια με την οποία το άτομο, απέναντι σε εχθρικά αντικείμενα, απαλλάσσεται απ’ τη βούληση, γίνεται καθαρό υποκείμενο, και τα θεάται. Δυναμική εξαισιότηςκαι μαθηματική εξαισιότης. Παραδείγματα – Για το κομψό: Κολακεύει τη βούληση και καταστρέφει τη θέαση. Πρέπει ν’ αποκλεισθεί από την τέχνη – Για το κάλλος: Υπάρχει κάλλος παντού, ακόμα και στα πιο ατελή έργα της τέχνης – Δυο μορφές της αισθητικής ηδονής: Ιδέες κατώτερες, Ιδέες ανώτερες – Το κάλλος στην αρχιτεκτονική. Προκύπτει απ’ τη θέαση των δύο στοιχειωδών δυνάμεων: Την αντίσταση και το φως. Η καλλιτεχνική υδραυλική – Το κάλλος στην τέχνη των κήπων, στη ζωγραφική του τοπίου, στους ζωγράφους ζώων – Το ανθρώπινο κάλλος στη γλυπτική. Ο καλλιτέχνης δεν αντιγράφει την πραγματικότητα· βγάζει απ’ αυτή την Ιδέα – Παρέκβαση: Γιατί ο Λαοκόων, στην ομάδα που φέρει το όνομά του, δεν παρασταίνεται στην πράξη του κραυγάζειν; – Για το γυμνό και για το φόρεμα στη γλυπτική – Για τη ζωγραφική: Ζωγραφική είδους· ιστορική ζωγραφική· αφορία της ιουδαιοχριστιανικής ιστορίας σε θέματα ζωγραφικής· η χριστιανική ηθική, ασύγκριτη καλλιτεχνική έμπνευση – Διαφορά ανάμεσα στην Ιδέα και στην αντίληψη, ανάμεσα στο πνεύμα και στη μίμηση. Γιατί συχνά το πνεύμα παραγνωρίζεται; – Για την αλληγορία: Μη αποδεκτή στη ζωγραφική, όπου μας κάνει να ξανακατεβαίνουμε απ’ την εναίσθηση στην αντίληψη, είναι έξοχη στην ποίηση, όπου προσθέτει στην αντίληψη μια εναισθητική εικόνα – Η ποίηση: Το αντικείμενό της είναι η ιδέα του ανθρώπου. Η ανωτερότητά της απέναντι στην ιστορία και μάλιστα στη βιογραφία. Υποκειμενική ή λυρική ποίηση· ειδύλλιο, μυθιστόρημα, εποποιΐα, δράμα κ.λπ. – Η μουσική. Ορισμός του Λάιμπνιτς: Είναι αληθής αλλά ανεπαρκής. Η μουσική είναι έξω απ’ την ιεραρχία των άλλων τεχνών: Δεν εκφράζει Ιδέες· είναι παράλληλα προς τις Ιδέες, μια έκφραση της βούλησης καθεαυτής. Αναλογίες ανάμεσα στη μουσική και στον κόσμο: Η βασική νότα και η ακατέργαστη ύλη· η γκάμα και η κλίμακα των ειδών· η μελωδία και η συνειδητή βούληση κ.λπ. Η μουσική δεν είναι μόνον μια αριθμητική, είναι μια μεταφυσική. Συμπέρασμα του μέρους: Υπό ποίαν έννοιαν η τέχνη είναι το άνθος της ζωής} / Δεύτερη άποψη: Φτάνοντας στην παντογνωσία της η βούληση της ζωής καταφάσκει, ύστερα αρνείται {Αντικείμενο του μέρους: Φιλοσοφία της πρακτικής ζωής. Δε θα είναι ούτε μια επιτακτική ηθική, ούτε μια υπερβατική μεταφυσική, ούτε μια κοσμογονία. Αληθινό πνεύμα της φιλοσοφίας – Για τη βούληση του ζειν. Η ζωή είναι έμφυτη στη βούληση· ούτε ο θάνατος ούτε ο χρόνος μπορούν να την αφαρπάξουν. Ο τρόμος του θανάτου είναι η ατομική μορφή της ζωής. Εξαφανίζεται στο σοφό που ξέρει ότι είναι ταυτόσημος με την αιώνια βούληση του ζειν: Προεισαγωγικός ορισμός – Για το χαρακτήρα. Πώς χρησιμεύει να συμβιβάζει την ελευθερία της βούλησης με το ντετερμινισμό του φαινομένου. Ο νοητός χαρακτήρας: Είναι προγενέστερος απ’ το νου και είναι ελεύθερος. Ο εμπειρικός χαρακτήρας: Πώς ο νους, με τις αιτίες, ενεργεί σ’ αυτόν. Για τη συζήτηση. Ο εμπειρικός χαρακτήρας είναι αμετάβλητος. Το αξίωμα αυτό δεν δικαιολογεί την τυφλή πίστη στο πεπρωμένο. Ο αποκτημένος χαρακτήρας. Σοφία και πλεονεκτήματα που προκύπτουν απ’ αυτή τη γνώση – Σκοπός της συνέχειας αυτού του μέρους. Ο πόνος είναι το κύριο συστατικό κάθε ζωής – Η ανθρώπινη ζωή είναι η πιο οδυνηρή μορφή της ζωής. Πηγαίνει απ’ τον πόνο στην αδημονία. Μία και μόνη παρηγοριά: Ο πόνος δεν είναι τυχαίος, αλλά αναπόφευκτος. Απ’ τη σκέψη αυτή μπορεί να γεννηθεί η στωϊκή γαλήνη – Ο πόνος είναι θετικός· η ευτυχία δεν είναι παρά η άρνησή του. Οι παρηγορίες της τέχνης· εκείνες της δεισιδαιμονίας – Εμπειρική απόδειξη της ταυτότητας της ζωής με τον πόνο. Καμιά λοιπόν δύναμη εξωτερική δε μπορεί να μας λυτρώσει απ’ αυτόν. Ασέβεια της αισιοδοξίας – Η εκδήλωση της βούλησης. Διατήρηση της ζωής ή εκδήλωση της βούλησης στο άτομο: Ευτυχία που ο κοινός βρίσκει εκεί. Διάδοση της ζωής ή εκδήλωση της βούλησης πέρα απ’ το άτομο: Για το προπατορικό αμάρτημα. Πρώτη σκέψη για τη δικαιοσύνη που προΐσταται στο σύμπαν – Για τον εγωϊσμό. Το άτομο θεωρεί τον εαυτό του, ολόκληρο το σύμπαν· όλοι οι άλλοι είναι γι’ αυτό μηδέν – Για την αδικία. Συνίσταται στο ν’ αρνούμαστε τη βούληση στους άλλους. Αδικία ενάντια στα πρόσωπα· περιλαμβάνει τις απόπειρες ενάντια στις ιδιοκτησίες: Βάση της ιδιοκτησίας. Μορφές της αδικίας: Βία και πανουργία. Για το δίκαιο ή για τη νόμιμη άμυνα κατά της αδικίας. Για ένα δικαίωμα του ψεύδεσθαι: Παραδείγματα. Το δίκαιο είναι φυσικό και όχι συμβατικό. Τι προσθέτει η σύμβαση ή το κοινωνικό συμβόλαιο. Γένεση και προορισμός του κράτους. Η ηθική θεωρία του δικαίου είναι η βάση της πολιτικής: Αυτή δεν έχει για αντικείμενο παρά να προλαμβάνει με την τρομοκρατία τις παραβιάσεις του δικαίου. Αφαίρεση του δικαιώματος της τιμωρίας: Η τιμωρία έχει μοναδικό σκοπό την κοινωνική ασφάλεια. Ιδανικό του κράτους: Δε μπορεί να δώσει στον άνθρωπο την ευτυχία – Για την παγκόσμια δικαιοσύνη. Προκύπτει απ’ την ενότητα της βούλησης που εκδηλώνεται σε όλα τα άτομα, που αγωνίζονται ενάντια σ’ αυτή την ίδια, που είναι ταυτόχρονα δήμιος στο ένα και δήμιος στο άλλο. Για να το καταλάβουμε, πρέπει να ξεπεράσουμε την άποψη της αρχής του λόγου και της εξατομίκευσης. Η βεδική φόρμουλα και ο μύθος της μετεμψύχωσης – Ακόμα και το κοινό πνεύμα έχει μια ιδέα για την παγκόσμια δικαιοσύνη: Για την ιδέα της τιμωρίας· για τη δίκαια εκδίκηση για την οποία θυσιάζουμε και τη ζωή μας ακόμα – Καλοσύνη και κακία. Το παράλογο της έκφρασης: Απόλυτο καλό. Η κακία: Συνεπάγεται μία υπερβολική ανάπτυξη της βούλησης και κατά συνέπεια οδύνες υπερβολικές. Μία απ’ αυτές τις οδύνες είναι η τύψη ή αίσθημα της ταυτότητας ανάμεσα στο δήμιο και στο θύμα και της μοιραίας σύνδεσης ανάμεσα στη βούληση και στην οδύνη – Κάθε αφηρημένη ηθική είναι στείρα. Η αρετή γεννιέται απ’ την εναίσθηση της ταυτότητας, της βούλησης μέσα μου και στους άλλους. Όσο αυτή η εναίσθηση γίνεται πιο καθαρή, δημιουργεί τη δικαιοσύνη, το πνεύμα της θυσίας, που συνοδεύει την καλή συνείδηση – Κάθε αγάπη είναι, κατά βάθος, οίκτος. Τα δάκρυα, ακόμα και κείνα που χύνουμε για μάς, προέρχονται από οίκτο – Για την άρνηση της βούλησης του ζειν. Πρώτος τρόπος να φτάσουμε σ’ αυτή: Η εναίσθηση της εκτεθείσης αλήθειας σ’ αυτό το βιβλίο. Εκείνος που είναι διαποτισμένος απ’ αυτή, υποφέρει όλες τις σκορπισμένες οδύνες στον κόσμο και αποσπάται απ’ τη ζωή. Η αγνότητα: Πώς θα μπορούσε να λυτρώσει τον κόσμο. Ο ασκητισμός ή εκμηδένιση εκούσια της βούλησης. Παραδείγματα παρμένα από διάφορες θρησκείες· η αγιότητα είναι παντού η ίδια, παρά τη διαφορά των δογμάτων με τα οποία την εξηγούμε. Γαλήνη του αγίου, συγκρινόμενη με την αισθητική ηδονή. Κίνδυνοι επανάπτωσης στη βούληση του ζειν: Ανάγκη της μετανοίας. Δεύτερος τρόπος να φτάσουμε στην άρνηση της βούλησης του ζειν: Η απελπισία που έρχεται από μια συνέχεια φριχτών δεινών· μια μόνη διάψευση ελπίδων, αλλά τεράστια καθαγιαστική δύναμη της οδύνης. Η μακαριότητα στο θάνατο – Για την αυτοκτονία. Αντί να είναι η άρνηση της βούλησης του ζειν, είναι μια εμφανής επιβεβαίωσή της. Αλλά φέρνει στο φως την αντίφαση της βούλησης με τον εαυτό της. Περίπτωση του πατέρα που σκοτώνει τα παιδιά του. Για το θάνατο με εκουσία ασιτία – Πώς η βούληση μπορεί τη στιγμή που αυτοαρνείται, να ενεργήσει πάνω στο φαινόμενο και να δημιουργήσει τον ασκητισμό. Σ’ αυτό η αρχή της αιτιοκρατίας δεν παραβιάζεται: Ο χαρακτήρας δεν αλλάζει, αλλά εξαφανίζεται. Σύγκριση αυτής της θεωρίας με το χριστιανισμό· προπατορικό αμάρτημα και λύτρωση· φυσική κακότητα του ανθρώπου· η δυνατή σωτηρία, όχι με έργα, αλλά με την πίστη – Η κατάληξη της άρνησης της βούλησης είναι το μηδέν. Αλλά η λέξη αυτή έχει μια σχετική έννοια. Στα μάτια του αγίου, που έφτασε στην υπέρτατη γαλήνη, το μηδέν αυτό είναι η μόνη αληθινή πραγματικότητα· και το πραγματικό μηδέν είναι ο παρών κόσμος}] [Τιμή πώλησης: 80,00 ευρώ. Με έκπτωση: 60,00 ευρώ]

ΣΤΡΟΥΓΚΑΤΣΚΙ, ΑΡΚΑΝΤΙ – ΜΠΟΡΙΣ ΣΤΡΟΥΓΚΑΤΣΚΙ [АРКАДИЙ СТРУГАЦКИЙ – БОРИС СТРУГАЦКИЙ]: Πικνίκ δίπλα στο δρόμο (Στάλκερ), εισαγωγικό σημείωμα-μτφ.-επίλογος Μανώλης Ασημιάδης, <ΑΩ>, Αθήνα 2008, σελ. 233 […Το έργο αφορά τα υπολείμματα μιας επίσκεψης από άλλο κόσμο, τα οποία και αποτελούν θήραμα για διάφορους τυχοδιώκτες, τους επονομαζόμενους κυνηγούς (ένας από αυτούς και το κεντρικό πρόσωπο του βιβλίου, ο Ρέντρικ Σούχαρτ). Τα αντικείμενα αυτά βρίσκονται εντός μιας αποκλεισμένης από τον Ο.Η.Ε. περιοχής, η οποία ονομάζεται Ζώνη Επίσκεψης. Η Ζώνη αποτελεί επίσης πεδίο εκδήλωσης ποικίλων αλλόκοτων περιστατικών, πολύ συχνά ανατριχιαστικών. Οι Στάλκερ (όπως ονομάζονται οι κυνηγοί στο πρωτότυπο), είναι υποχρεωμένοι να ζουν τη ζωή τους κορώνα-γράμματα για κάθε πολύτιμο λάφυρο. Το Πικνίκ δίπλα στο δρόμο είναι το σημαντικότερο έργο των αδελφών Στρουγκάτσκι για τον απλούστατο λόγο ότι η ταινία του Αντρέι Ταρκόφσκι Στάλκερ, που γυρίστηκε βάση αυτού το 1979, έγινε παγκόσμια γνωστή (λόγω και της φήμης του σκηνοθέτη και της βράβευσής της σε διεθνείς κινηματογραφικές εκδηλώσεις), ενώ το βιβλίο μεταφράστηκε ακολούθως σε όλες τις δυτικές γλώσσες και η λογοτεχνική του αξία είναι πράγματι υψηλή. Βέβαια, η αξία του είχε αναγνωρισθεί αρκετά νωρίτερα, καθώς είχε εκδοθεί στην Αμερική από το 1976 και είχε αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές. … Είναι δύσκολο να θυμηθεί κανείς κάτι ανάλογο με το Πικνίκ δίπλα στο δρόμο. Μπορούμε με επιφύλαξη να αναφέρουμε ότι φέρνει στο μυαλό την παράθεση της οδυνηρής ανθρώπινης αδυναμίας όπως αυτή καταγράφεται στο έργο του άλλου μεγάλου αυτής της λογοτεχνικής νοοτροπίας, στο Σολάρις του Στανίσουαβ Λεμ, απέναντι σε πρωτοφανή και ανεξήγητα φαινόμενα που επιδρούν πρωτίστως στην ψυχή. Το έργο, του οποίου η λάμψη παραμένει αναλλοίωτη στο πέρασμα – περισσότερο από τριών – δεκαετιών από την έκδοσή του, συνεχίζει να αποτελεί πηγή έμπνευσης και να μεταγράφεται σε διάφορες μορφές τέχνης και ψυχαγωγίας: Θεατρική παράσταση στη Φινλανδία 2003-2004, Τζαζ μουσική σκηνή στην Ολλανδία από το 1983, κ.α. Εντός του 2008 μάλιστα, είναι προγραμματισμένη και η προβολή της νέας κινηματογραφικής απόδοσής του, από το Χόλλυγουντ αυτή τη φορά…] [Τιμή πώλησης: 14,84 ευρώ. Με έκπτωση: 10,50 ευρώ.]

ΤΑΒΑΡΕΣ, ΓΚΟΝΣΑΛΟ Μ. [GONÇALO M. TAVARES]: Η γειτονιά. Δέκα φανταστικοί κύριοι, μτφ. από τα πορτογαλικά Αθηνά Ψυλλιά – Παναγιώτα Μαυρίδου, εικονογράφηση Ρασσέλ Καϊάνο, <Εκδόσεις Καστανιώτη>, Αθήνα 2016, σελ. 606 [Η γειτονιά με τους δέκα φανταστικούς κυρίους είναι το έργο που επιλέγει ο ίδιος ο Γκονσάλο Μ. Ταβάρες για να συνεχίσει τον διάλογό του με τους Έλληνες αναγνώστες. Πρόκειται για ‘ένα είδος ιστορίας της λογοτεχνίας σε μυθοπλασία’, μια ουτοπία η οποία εκτείνεται πέρα από τους δέκα μικρούς τόμους που συσσωματώνει τούτη η έκδοση, μια ουτοπία που, κατά τα φαινόμενα, δεν θα ολοκληρωθεί ποτέ. Ο πρώτος ένοικος της Γειτονιάς υπήρξε ο κύριος Βαλερύ και ακολούθησαν οι κύριοι Ανρί, Χουαρός, Μπρεχτ, Κράους, Καλβίνο, Βάλζερ, Μπρετόν, Σβέντενμποργκ και Έλιοτ. Μέσα από τις δικές τους φανταστικές ιστορίες ο Πορτογάλος συγγραφέας δημιουργεί μια λογοτεχνική συνθήκη πολλαπλών διαστάσεων και μας προσκαλεί σε μια παιγνιώδη ανάγνωση. Πίσω από τις ιστορίες αντηχούν ερωτήματα, ανοιχτά και αναπάντητα. Πώς δομείται η σχέση με τον Άλλο; Ποια είναι η φύση της εξουσίας και των ονείρων; Ποια είναι τα όρια της γλώσσας, της ερμηνείας, της γνώσης; Πώς αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο; Τι σχέση έχει η επιστήμη με την τέχνη και την πίστη; Ποια είναι η σχέση μας με το σώμα μας, την κίνηση, τον χώρο; Τι (καταφύγιο) αναζητούμε στη λογοτεχνία;] [Τιμή πώλησης: 23,32 ευρώ. Με έκπτωση: 20,99 ευρώ.]

ΦΕΡΕΝΤΣΙ, ΣΑΝΤΟΡ – ΟΤΤΟ ΡΑΝΚ [SANDOR FERENCZI – OTTO RANK]: Η ανάπτυξη της ψυχανάλυσης, πρόλογος στην ελληνική έκδοση Βασίλειος Μαούτσος, μτφ. Γιώργος Σαγκριώτης, <Επέκεινα>, [Τρίκαλα] 2012, σελ. 85 [Πρόλογος / Εισαγωγή / Η αναλυτική κατάσταση {Η διαδικασία της ροής της λίμπιντο και οι φάσεις της – Η λύση της καθήλωσης της λίμπιντο στο πλαίσιο της βιωματικής διάστασης} / Ιστορικο-κριτική ανασκόπηση / Για την αλληλεπίδραση θεωρίας και πράξης / Πορίσματα / Προοπτικές] [Τιμή πώλησης: 11,72 ευρώ. Με έκπτωση: 9,50 ευρώ.] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

***: Δεκεμβριανά 1944. Τα αδιάψευστα ντοκουμέντα και οι εκατέρωθεν μαρτυρίες, εισαγωγή-επιμέλεια Δημοσθένης Κούκουνας, δεύτερη έκδοση, <Ariston Books>, Lausanne 2017, σελ. 454 [Τα ντοκουμέντα της Αριστεράς / Τα ντοκουμέντα των κυβερνητικών / Η σύσκεψη των Χριστουγέννων 1944 / Η συμφωνία της Βάρκιζας / Μαρτυρίες {Άγγελος Αγγελόπουλος: «Οι ζώνες επιρροής και η Ελλάδα» – Δημήτρης Βλαντάς: «Δεν υπήρξε αυθόρμητη εξέγερση του λαού» – Στυλιανός Γονατάς: «Σκηνοθετημένα γεγονότα» – Πριγκίπισσα Ελένη: «Συνεχώς πυροβολούν…» – Γιάννης Ιωαννίδης: «Είχαμε πολιτική ανωριμότητα τότε…» – Κώστας Καλαντζής: «Επανάσταση, έγκλημα και ομηρία» – Παναγιώτης Κανελλόπουλος: «Ημερολογιακές καταγραφές» – Σπύρος Κωτσάκης (Νέστορας): «Τα συμπεράσματα για τη σύγκρουση» – Ρέτζιναλντ Λήπερ: «Αναμνήσεις από τα Δεκεμβριανά» – Βασίλης Μπαρτζώτας: «Γιατί νικηθήκαμε τον Δεκέμβρη του 1944» – Ασπασία Παπαθανασίου: «Όταν τα θυμάμαι, σπαράζω…» – Γεώργιος Παπανδρέου: «Θέλαμε να τα πάρουμε όλα…» – Ηρακλής Πετιμεζάς: «Μεσολαβητής στα Δεκεμβριανά» – Στέφανος Σαράφης: «Είχαμε ακόμα αρκετή δύναμη» – Αλέξανδρος Σβώλος: «Δεκεμβριανά και μεταδεκεμβριανά» – Γιώργος Σεφέρης: «Καταστροφή και σκοτωμός» – Γιώργης Σιάντος: «Συνοπτική έκθεση των Δεκεμβριανών» – Ρ. Σκόμπι: «Εγγραφές από το ημερολόγιό του» – Αλέξης Σολομός: «Συγχώρεσέ μας» – Θρασύβουλος Τσακαλώτος: «Δεν είχαν καταλάβει οι κομμουνιστές την αξία μας» – Θεμιστοκλής Τσάτσος: «Δικαιολογίες και ευθύνες»}] [Τιμή πώλησης: 24,00 ευρώ. Με έκπτωση: 17,00 ευρώ]

***: Πρακτικά επιστημονικής ημερίδας (8 Οκτωβρίου 2016), Δημαρχιακό Μέγαρο Κορωπίου: Κατοχή και αντίσταση στα Μεσόγεια και την Λαυρεωτική, πρόλογος Θωμάς Σ. Πρόφης, εισαγωγή Τάσος Κωστόπουλος, ανυπόγραφο σημείωμα, <ΑΩ>, Καλύβια Αττικής 2017, σελ. 157 [Δημήτρης Αρβανιτάκης: «Μαρκόπουλο: Συλλήψεις και εκτελέσεις πατριωτών» / Γιώργος Δερμάτης: «Το Μπλόκο Λαυρίου και Κερατέας» / Γιώργος Ιατρού: «Οι διαφυγές στη διάρκεια της Κατοχής από τις ακτές της Αττικής. Οι αντιστασιακές οργανώσεις και τα γεγονότα» / Τάσος Κωστόπουλος: «Μια ακόμη αυτολογοκριμένη Μνήμη» / Μιχάλης Λυμπεράτος: «Μυστικές αποστολές και παραλαβές όπλων στις ανατολικές ακτές των Μεσογείων: Προετοιμασίες ακροδεξιού πραξικοπήματος κατά την διάρκεια της απελευθέρωσης» / Δημήτρης Μακρής: «Η γερμανική κατοχή και η αντίσταση στη Ραφήνα. Το Μπλόκο της Ραφήνας» / Γιώργος Μαργαρίτης: «Οι τελευταίες ημέρες της ναζιστικής κατοχής στα Μεσόγεια» / Θωμάς Πρόφης: «Τα ερωτήματα και οι απορίες για την τραγωδία του Κορωπίου» / Ελένη Σοφρώνη: «Το Κορωπί στην κατοχή και την αντίσταση (1942-1945)» / Πέτρος Φιλίππου-Αγγέλου: «Το ναυάγιο του ORIA στο Σαρωνικό στις 12.2.1944. Η μεγαλύτερη ναυτική τραγωδία στη Μεσόγειο στη διάρκεια του Β´ Παγκοσμίου Πολέμου» / Βιογραφικά συμμετασχόντων] [Τιμή πώλησης: 14,84 ευρώ. Με έκπτωση: 10,50 ευρώ.]

***: Ψυχανάλυση και Αριστερά, εισαγωγή Αριστείδης Μπαλτάς, <Ινστιτούτο Νίκος Πουλαντζάς>, Αθήνα 2010, σελ. 66 [Θανάσης Τζαβάρας: «Ψυχανάλυση και Αριστερά: Ένας μοργανατικός γάμος» / Δημήτρης Ν. Πλουμπίδης: «Ψυχανάλυση και Αριστερά: Συγκλίσεις και αποκλίσεις» / Γιάννης Σταυρακάκης: «Από τη φροϋδική στη λακανική Αριστερά»] [Τιμή πώλησης: 7,00 ευρώ. Με έκπτωση: 5,50 ευρώ.] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

Περιοδικά

Διαβάζω, τχ. 74, 27 Ιουλίου 1983: Μικρασιατικός ελληνισμός, επιμέλεια Θεοδώρα Ζερβού [Ανυπόγραφο: «Μικρασιατικός ελληνισμός» / Πασχάλης Μ. Κιτρομηλίδης: «Μικρασιατική καταστροφή. Το πολιτικό περιεχόμενο της τραγωδίας» / Άλκης Ι. Παναγιωτόπουλος: «Για τη μελέτη του μικρασιατικού ελληνισμού» / Ι. Τ. Παμπούκης: «Το ποντιακό θέατρο» / Γ. Δ. Μπώκος: «Η ελληνική τυπογραφία στη Μικρά Ασία: Ένας αιώνας συμβολής στην παραγωγή του ελληνικού βιβλίου» / Μ. Φ. Δραγούμης: «Μια ανέκδοτη συλλογή τραγουδιών του Μικρασιάτη Πέτρου Φιλανθίδη» / Θάνος Βερέμης: «Η Εθνική Τράπεζα στη Σμύρνη» / Παύλος Χατζημωϋσής: «Βιβλιογραφικά Μικράς Ασίας»] [Τιμή πώλησης: 10,00 ευρώ. Με έκπτωση: 7,50 ευρώ]

Advertisements

Σχολιάστε

Filed under ΝΕΩΤΑΤΕΣ ΠΑΡΑΛΑΒΕΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2018

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.