ΝΕΕΣ ΠΑΡΑΛΑΒΕΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2017

Παραλαμβάνονται βιβλία καθημερινά και, παράλληλα, ενσωματώνονται στις αντίστοιχες κατηγορίες.

ΑΝΤΕΡΣ, ΓΚΥΝΤΕΡ [GÜNTHER ANDERS]: Εμείς οι γιοι του Άιχμαν. Ανοιχτή επιστολή στον Κλάους Άιχμαν, μτφ.-σημειώσεις Κώστας Σπαθαράκης, επίμετρο Σταύρος Ζουμπουλάκης, <Βιβλιοπωλείον της Εστίας>, Αθήνα 2005, σελ. 156 [Ανοιχτή επιστολή στον Κλάους Άιχμαν {Προοίμιο – Η διπλή απώλεια – Η μέγιστη απώλεια – Χωρίς σεβασμό δεν υπάρχει πένθος – Μόνον όποιος σέβεται είναι άξιος σεβασμού – Η θηριωδία – Ο σκοτεινιασμένος κόσμος – Οι κανόνες της κόλασης – Όμως εκείνος το είχε καταλάβει – Η ευκαιρία της αποτυχίας – Η αξιοποιημένη ‘απόκλιση’ – Η θηριωδία και τα θύματα – Έξι εκατομμύρια ένα – Το όνειρο των μηχανών – Είμαστε γιοί του Άιχμαν – Ο νέος πατέρας είναι ο παλιός – Η ευκαιρία – Υ.Γ.} / Δεύτερη επιστολή στον Κλάους Άιχμαν: Κατά της αδιαφορίας] [Τιμή πώλησης: 9,12 ευρώ. Με έκπτωση: 6,00 ευρώ]

ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ Μ.: Αριστοτέλης Βαλαωρίτης. Αισθητική μελέτη, Αθήνα 1936, σελ. 83 [Εισαγωγή / Η γλώσσα / Η γλώσσα στη θεωρία / Η γλώσσα στην πράξη / Το ψυχικό περιεχόμενο / Το τραγούδι του Βαλαωρίτη / Κέντρο δημιουργίας / Γενικός χαραχτηρισμός] [Τιμή πώλησης: 32,00 ευρώ. Με έκπτωση: 24,00 ευρώ] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ Μ.: Το κλέφτικο τραγούδι. Το πνεύμα κ’ η τέχνη του, ανυπόγραφο επιλογικό σημείωμα, εν Αθήναις 1950, σελ. 184 (και 1 μονόφυλλο με φωτογραφία του συγγραφέα) [Εισαγωγή / Κριτική κειμένων / Το πνεύμα του κλέφτικου τραγουδιού / Η τεχνική / Διορθώματα / Έργα του συγγραφέα] [Τιμή πώλησης: 53,50 ευρώ. Με έκπτωση: 40,00 ευρώ]

ΑΡΣΕΝΙΕΦ, ΝΙΚΟΛΑΪ [НИКОЛАЙ АРСЕНЬЕВ]: Ένας γιατρός στη Σιβηρία, ανυπόγραφο προλογικό σημείωμα, δεν αναφέρεται μεταφραστής, <‘Τήνος’>, Αθήναι χ.χ., σελ. 23 [Ο ‘άγιος γιατρός’ / Πεζοπορίες καταδίκων / ‘Πατέρας των κρατουμένων’ / Η υπέροχη αμοιβή / Ξεχνούσε τον εαυτό του] [Τιμή πώλησης: 10,00 ευρώ. Με έκπτωση: 7,50 ευρώ] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

ΑΡΣΕΝΙΕΦ, ΝΙΚΟΛΑΪ [НИКОЛАЙ АРСЕНЬЕВ]: Η ‘αγία’ Μόσχα. Η θρησκευτική και πνευματική ζωή της κατά τον 19ο αιώνα, πρόλογος Στυλ. Λαγουρός, μτφ. από τα γαλλικά Μαρία Δ. Σπυροπούλου, <‘Τήνος’>, Αθήναι 1967, σελ. 115 [Η Μόσχα, κέντρο της εθνικής συνειδήσεως στην Ρωσία του 19ου αιώνος / Εκκλησίες και ιερά / Η λειτουργική ζωή / Τα βάθη της θρησκευτικής ζωής / Η κοινωνία της Μόσχας / Ivan Kireevsky / Alexis Khomiakov / Τύποι δικαίων στην Μόσχα του 19ου αιώνος] [Τιμή πώλησης: 22,00 ευρώ. Με έκπτωση: 16,50 ευρώ] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

ΒΑΝ ΒΟΟΥΤ, Α. Ε. [A. E. VAN VOGT]: Ο κόσμος του Μηδέν-Α, μτφ. Μάγδα Χαλικιά, <Εξάντας>, Αθήνα χ.χ., σελ. 229 [Ποιος ήταν ο Γκοσσέυν; Ο ίδιος δεν γνώριζε την ταυτότητά του – μονάχα ότι κι αν σκοτωνόταν θα ξαναζούσε… Όμως κάποιος ήξερε – και χρησιμοποιούσε τον Γκοσσέυν σαν πιόνι σ’ ένα θανάσιμο παιχνίδι που απλωνόταν σ’ ολόκληρο το Γαλαξία!] [Τιμή πώλησης: 20,00 ευρώ. Με έκπτωση: 15,00 ευρώ]

ΖΙΓΚΛΕΡ, ΖΑΝ [JEAN ZIEGLER]: Οι ζωντανοί κι ο θάνατος. Δοκίμιο πάνω στο θάνατο στις καπιταλιστικές χώρες, προλογικό σημείωμα Α. Μαλλιάρης, μτφ. Βασίλης Παπαβασιλείου, επιμέλεια μετάφρασης Θόδωρος Ιωαννίδης, <Εκδόσεις Μαλλιάρης – Παιδεία>, Θεσσαλονίκη 1982(;), σελ. 414 [Εισαγωγή / Τρεις θέσεις για το θάνατο {Το προσωπείο του θανάτου – Ο εμπορευματικός κανιβαλισμός – Ο θάνατος ως παράγοντας ισότητας} / Οι αφέντες του θανάτου {Η στιγμή της εκπνοής (Ο ιπποκράτειος ορισμός – Η διακήρυξη του Χάρβαρντ) – Οι θανατοκράτες (Η νοσοκομειακή καταστολή – Τα αντιστασιακά κινήματα) – Η νοσοκομειακή διαμάχη (Το αντάρτικο των νοσοκόμων – Ο λόγος του ετοιμοθάνατου και των οικείων του – Διαλεκτική της νοσοκομειακής διαμάχης) – Οι θύτες (Η μεταμόσχευση – Επιλογή) – Κοινωνική και οικονομική ευθανασία (Η έννοια της ευθανασίας – Η άρνηση της εκκλησίας – Οι οπαδοί της κοινωνικής και οικονομικής ευθανασίας) – Η αθλιότητα των γιατρών} / Η επιθανάτια αγωνία {Ο αναποδογυρισμένος καθρέφτης – Ο θάνατος στο σπίτι και στο νοσοκομείο – Η αυτοκαταστροφή – Τα εφτά στάδια της επιθανάτιας αγωνίας} / Ο αφρικανικός θάνατος {Tampor de choro (Η Casa de Mina – Ο θάνατος στο Σάο Λούις) – Οι βρυκόλακες της Ιταπαρίκα (Η καταγωγή των Εγκούν – Ο οίκος των νεκρών – Η κοινωνική λειτουργία των νεκρών-βρυκολάκων) – Ο θάνατος στην Γκομέια (Ο βασιλιάς-ιερέας της Γκομέια: Η πολιτική και μυητική του ταυτότητα – Η διαδοχή: Η πράξη δημιουργίας της κοινωνίας. Τα παιδικά χρόνια μιας βασίλισσας. Ο πόλεμος της διαδοχής. Ο φόνος του φονιά) – Η αθανασία στο σύμπαν γιορούμπα (Οι θεμέλιοι μύθοι: Ουρανός και γη. Το πρόβλημα του κακού – Δομή του προσώπου – Η φωνή του Ίφα – Οι ζωντανοί και οι νεκροί)} / Η εσχατολογία {Το εσχατολογικό εγώ (Η ασυμμετρία – Το εσχατολογικό εγώ) – Η αρχή ‘προσδοκία’ – Η αποκάλυψη / Συμπέρασμα: Ο άνθρωπος είναι το γιατρικό του ανθρώπου} / Γλωσσάρι των πιο συνηθισμένων όρων ναγκό] [Τιμή πώλησης: 32,00 ευρώ. Με έκπτωση: 24,00 ευρώ] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

ΚΑΛΒΙΝΟ, ΙΤΑΛΟ [ITALO CALVINO]: Το κάστρο των διασταυρωμένων πεπρωμένων, πρόλογος-μτφ.-σημειώσεις Ανταίος Χρυσοστομίδης, <Άγρα>, Αθήνα 1995, σελ. 149 [Το κάστρο των διασταυρωμένων πεπρωμένων {Το κάστρο – Ιστορία του αχάριστου που τιμωρήθηκε – Ιστορία του αλχημιστή που πούλησε την ψυχή του – Ιστορία της καταραμένης νύφης – Ιστορία ενός τυμβωρύχου – Ιστορία του τρελού από έρωτα Ορλάνδου – Ιστορία του Αστόλφο στο φεγγάρι – Όλες οι άλλες ιστορίες} / Η ταβέρνα των διασταυρωμένων πεπρωμένων {Η ταβέρνα – Ιστορία του αναποφάσιστου – Ιστορία του δάσους που εκδικείται – Ιστορία ενός πολεμιστή που επέζησε – Ιστορία του βασίλειου των βρυκολάκων – Δύο ιστορίες στις οποίες κάποιοι ψάχνουν και κάποιοι χάνονται – Προσπαθώ να πω κι εγώ τη δική μου ιστορία – Τρεις ιστορίες τρέλας και καταστροφής} / Σημείωμα του συγγραφέα] [Τιμή πώλησης: 32,00 ευρώ. Με έκπτωση: 24,00 ευρώ]

ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ: Η ΟΠΛΑ χωρίς θρύλο, πρόλογος Χρήστος Πασαλάρης, <Δωδώνη>, Αθήνα – Γιάννινα 1997, σελ. 182 [Εισήγηση του συγγραφέα / Η ΟΠΛΑ χωρίς θρύλο {Τρομοκρατία! – Ο Στέργιος Αναστασιάδης – Καθοδήγησις – Διά να μη τους φύγει ο κόσμος – Ο Πολύδωρος Δανιηλίδης – Ο Σπύρος Κωτσάκης – Και με τραπεζομάχαιρα – Η εκδήλωσις της 14ης Ιουλίου 1942 – Το κατσαρολάκι – Η πρώτη δημόσια εμφάνισις – Ο Μήτσος της Νέας Σμύρνης – Το ΚΚΕ εις το Υπουργείον Εργασίας – Μόνο οι ‘μαχαιράδες’ – Σχέδιο δράσεως – Η συγκέντρωσις των κομμουνιστών εις την ‘Σωτηρίαν’ – Σχέδιον δραπετεύσεως – Έτσι εγεννήθη η ΟΠΛΑ – Ένας κομμουνιστικός ισχυρισμός – ‘Νησιώτες’ και ‘Ακροναυπλιώτες’ – Ανεκτικά και τα Σώματα Ασφαλείας – Αγγλική εύνοια προς το ΚΚ – Πανίσχυρος ο Ιωαννίδης – Η ‘φιλοσοφία’ του – Η υπόθεσις Μαραθέα – Μια δημοσίευσις – Η τραγωδία του μικρού Μαραθέα – Ο Άθως Ρουμελιώτης κατά του Βελουχιώτη – Συμβιβασμός – Για να μη θυσιάσει την γενειάδα του – Η ‘εκτέλεσις’ ενός καπετάνιου – Τι τους κατεμαρτύρησαν – Σφαγή – Δίχως αξιωματικούς – Ακολούθησαν ο παράδειγμα του Σαράφη – Ο φόνος του ταγματάρχου Αλεξοπούλου – ‘Εχθρός του λαού’ – Η ‘εκτέλεσις’ – Μια πρότασις, που απεκρούσθη – Η γραμμή του Σιάντου – Οι νέοι και οι παλιοί – Μετάταξις… – Η τύχη των ‘νέων’ – Η εμπροσθοφυλακή – Ο Ιωαννίδης – Η κατάρρευσις των Ιταλών ισχυροποιεί τον ΕΛΑΣ – Ο Σιάντος αντιδρά – Διά να μη ‘εξαφανισθεί’ μυστηριωδώς – Αποκαλύψεις – Εντολή να δολοφονηθεί ο Δαμασκηνός – Η δίκη των ‘των Γκεσταπιτών του Μώλου’ – Καμμιά δυσπιστία – Στα χέρια του Βελουχιώτη – Η διάσπασις του ΕΔΕΣ – Εκμετάλλευσις – Η εκτόπισις του Δανιηλίδη – Κόμμα και ηθική – Πως συνεκροτήθησαν – Ένα φυτώριον του ΕΛΑΣ που εξεμηδενίσθη – Ο Χατζής στο σύνταγμα του ‘Παππού’ – Το φοβερό δίλημμα – Εξόντωσις! – ‘Εχθροί του λαού’ – Οχλοκρατία – Ποιων έγιναν όργανα; – Η επιδρομή – Η συνεργασία Αστυνομίας και ‘Τσολιάδων’ – Ανοχή έναντι των κομμουνιστών – Ενώ πρόκειται να συνέλθει η Ολομέλεια – Ο μυστηριώδης άγνωστος – Ο Γραμματεύς της ‘Ελληνοβρετανικής Επιτροπής’ – Η σύσκεψις εις το Παγκράτι – Άμεσος εκμετάλλευσις – Επικράτησις των αδιαλλάκτων – Έρανος – Τα όπλα διοχετεύονται προς την Αθήνα – Διανομή κατ’ οίκον… – Ο αιφνιδιασμός – ‘Εξαφανισθείς’ – Αιματηρός απολογισμός} / Τεκμήρια για το αδιάβλητο των εξιστορηθέντων {Γέφυρα Ασωπού – Ειδική πληροφορία – Έγγραφο της ΚΥΠ του 1970 από πράκτορά της (απόρρητον) το οποίον επιβεβαιώνει την συνάντηση Βρετανού αξιωματικού με Γερμανούς στο διάστημα της κατοχής} / Προσωπική μαρτυρία του Φοίβου Γρηγοριάδη για την προσωπικότητα του Άρη Βελουχιώτη / Ιδιόχειρη διαταγή του Άρη Βελουχιώτη (άγνωστη έως σήμερα) για την τιμωρία του Βαλτετσίου / Η εκτέλεση του δημοσιογράφου Θωμά Μαλαβέτα από την ΟΠΛΑ Παγκρατίου / Μαρτυρίες χωρίς σχόλια 1941-1944 (φωτογραφίες)] [Τιμή πώλησης: 32,00 ευρώ. Με έκπτωση: 24,00 ευρώ]

ΚΑΦΚΑ, ΦΡΑΝΤΣ [FRANZ KAFKA]: Το κτίσμα, μτφ.-επιλογικό σημείωμα Αλεξάνδρα Ρασιδάκη, ανυπόγραφη εργοβιογραφία, έργο εξωφύλλου Γ. Χατζημιχάλης, <Εργαστήριο Σχεδίων και Εικόνων σε Κρίση / Άγρα>, Αθήνα 2001, σελ. 69 [‘‘Διαρρύθμισα το κτίσμα και δείχνει πετυχημένο. Από έξω δεν φαίνεται ουσιαστικά παρά μια μεγάλη τρύπα, η οποία όμως στην πραγματικότητα δεν οδηγεί πουθενά, ήδη μετά από λίγα βήματα, συναντά κανείς φυσικό αδιαπέραστο, πέτρωμα, δεν θέλω να παινευτώ πως σχεδίασα την παραπλάνηση αυτή επίτηδες, δεν ήταν παρά υπόλειμμα μιας από τις πολλές μάταιες απόπειρες οικοδόμησης, αλλά τελικά μου φάνηκε σκόπιμο να αφήσω τη μία αυτή τρύπα ανοιχτή. Φυσικά, κάποια τεχνάσματα είναι τόσο λεπτά, που γίνονται παγίδα από μόνα τους, το γνωρίζω καλύτερα από τον οποιονδήποτε και είναι αναντίρρητα προκλητικό να προσελκύει κανείς την προσοχή στην πιθανότητα να υπάρχει εδώ κάτι άξιο έρευνας. Όμως με υποτιμά όποιος θεωρεί πως είμαι δειλός και πως κατασκευάζω το κτίσμα από δειλία και μόνο. Γύρω στα χίλια βήματα από την τρύπα αυτή βρίσκεται, καλυμμένη από ένα πλέγμα βρυών, η πραγματική είσοδος του κτίσματος (…)’’ Το διήγημα ‘Το κτίσμα’ γράφεται κατά πάσα πιθανότητα τον χειμώνα του 1923-24, πρόκειται δηλαδή για ένα από τα τελευταία γραπτά του Φραντς Κάφκα. Η παρούσα έκδοση και μετάφραση διατηρεί τις μακριές προτάσεις του χειρογράφου και μαζί με αυτές τον λαβυρινθώδη χαρακτήρα της γραφής, στον οποίο οφείλεται σε μεγάλο βαθμό η γοητεία του κειμένου.] [Τιμή πώλησης: 20,00 ευρώ. Με έκπτωση: 15,00 ευρώ]

ΚΕΡ, ΦΙΛΙΠ [PHILIP KERR]: Η άλλη πλευρά της σιωπής, μτφ.-σημειώσεις Γιώργος Μαραγκός, <Κέδρος>, Αθήνα 2017, σελ. 366 [Γαλλική Ριβιέρα, 1956. Ο Μπέρνι Γκούντερ δουλεύει με ψευδώνυμο σε ξενοδοχείο και προσπαθεί να μείνει μακριά από φασαρίες. Παίζει μπριτζ και συνδέεται φιλικά με τον διάσημο συγγραφέα Σόμερσετ Μωμ, που επίσης ζει στην Κυανή Ακτή. Στην υπέροχη βίλα του, ο Μωμ αναφέρει στον Μπέρνι την ύπαρξη μιας ενοχοποιητικής φωτογραφίας: δείχνει τον Μωμ ανάμεσα σε ένα γκρουπ γυμνών αντρών δίπλα σε μια πισίνα – ένας από αυτούς είναι ο διαβόητος κατάσκοπος Γκάυ Μπέρτζες, ο οποίος αυτομόλησε πρόσφατα στη Μόσχα μαζί με τον Ντόναλντ Μακλήν. Το παρελθόν χτυπά την πόρτα του Μπέρνι. Τη φωτογραφία έχει στην κατοχή του ένας παλιός του γνώριμος, ο Χάρολντ Χέννιχ, πρώην λοχαγός στις υπηρεσίες ασφαλείας των ναζί και αδίστακτος εκβιαστής, ο οποίος ευθύνεται για το θάνατο χιλιάδων ανθρώπων το 1945, μεταξύ αυτών και της γυναίκας που αγαπούσε ο Μπέρνι. Ο Χέννιχ απαιτεί από τον Μωμ πενήντα χιλιάδες δολάρια για να του επιστρέψει την φωτογραφία. Όταν ο συγγραφέας προτείνει στον Μπέρνι να αναλάβει την υπόθεση, εκείνος στην αρχή διστάζει. Όμως νοσταλγεί τη δουλειά του ντετέκτιβ και θέλει επίσης να πάρει πίσω το αίμα του από τον Χέννιχ.] [Τιμή πώλησης: 14,90 ευρώ. Με έκπτωση: 13,40 ευρώ]

ΚΡΑΜΛΕΫ, ΤΖΑΙΗΜΣ [JAMES CRUMLEY]: Το τελευταίο φιλί ή ιστορία μ’ ένα μπουλντόγκ που έπινε μπύρα, μτφ.-επίμετρο Ανδρέας Αποστολίδης, <Πόλις>, Αθήνα 1995(;), σελ. 360 [‘‘Ο κόσμος του Κράμλεϋ είναι λίγο-πολύ ο κόσμος του Τσάντλερ που έχει μεταφερθεί στην κόλαση των μικρών πόλεων και δεν διαθέτει ούτε ίχνος του εκλεπτυσμένου αγγλικού ύφους. Ο Κράμλεϋ ανήκει στους σπάνιους συγγραφείς που έχουν την τέχνη να ενσωματώνουν στην γραφή τους το μεθύσι που κάνει τους ήρωές του να τρεκλίζουν… Αλκοόλ, κοκαΐνη, αμφεταμίνες, μαριχουάνα, πολύς κόσμος φτιάχνεται στις σελίδες αυτές, όπου όμως ατενίζει κανείς επίσης τα χιονισμένα Βραχώδη Όρη και οδηγεί το αυτοκίνητό του με τον παλιό σκοπό των Grateful Dead μπροστά στα ανοιχτά τοπία λες και τα ναρκωτικά, το ροκ, και η απεραντοσύνη του τοπίου να είναι ένας τρόπος να περάσει κάπως ο χρόνος, να ξαναγυρίσει η μνήμη μιας εποχής όπου κανείς δεν ζούσε πιστεύοντας πως κάποτε θα γεράσει… Οι ήρωες του Κράμλεϋ κινούνται μέσα σ’ ένα στενό περιθώριο, αναγνωρίζονται μεταξύ τους με τη μυρουδιά, σαν τα σκυλιά. Δεν βλέπει κανείς ομολογημένες πολιτικές τοποθετήσεις, όμως βλέπει συμπεριφορές που σημαδεύουν έναν ανυποχώρητο τρόπο ζωής. Η πλοκή των μυθιστορημάτων του Κράμλεϋ είναι πυκνή, δύσκολη σαν εκείνη του Τσάντλερ· λειτουργεί μόνον σαν πρόσχημα για να αναπτυχθεί μια υπερήφανη και αδιάλλακτη ηθική, μια ηθική αντίστροφη, όπου η τιμή και η αρετή βρίσκεται πάντοτε με την μεριά εκείνων που ποτέ δεν τις διεκδικούν γιατί είναι είναι πολύ περήφανοι για να σκεφτούν να διεκδικήσουν την αλήθεια.’’ (Patrick Raynal)] [Τιμή πώλησης: 27,00 ευρώ. Με έκπτωση: 20,00 ευρώ]

ΛΟΟΥΡΥ, ΜΑΛΚΟΛΜ [MALCOLM LOWRY]: Ουλτραμαρίν, μτφ. από τα αγγγλικά Θόδωρος Γιαννακόπουλος, <Ερατώ>, Αθήνα 1987, σελ. 271 [Το Ουλτραμαρίν είναι το πρώτο μυθιστόρημα του Μάλκολμ Λόουρυ, γραμμένο σε ηλικία είκοσι μόλις χρόνων και βασισμένο πάνω στο προσωπικό ημερολόγιό του, που κρατούσε κατά το ταξίδι του στην Άπω Ανατολή όταν ήταν δεκαεννιά χρόνων. Ο Μάλκολμ Λόουρυ υπήρξε για όλο το ρομαντισμό, για όλο τον εξωτισμό του πεζού λόγου, ο περισσότερο εγκεφαλικός από τους συγγραφείς, μια πραγματική απόλαυση. Αυτό που στηρίζει τα έργα του δεν είναι η πλοκή, ούτε η κίνηση, ούτε ο διάλογος, αλλά η αποκάλυψη ενός καταπληκτικού νου. Ο βηματισμός του νου αυτού είναι τέτοιος ώστε δημιουργεί μια μεγάλη ένταση και έξαψη κατά τρόπον τέτοιο ώστε ολόκληρη η πλοκή ενός μυθιστορήματος του Λόουρυ είναι η κίνηση του μυαλού του συγγραφέα – ή του μυαλού του πρωταγωνιστή. Ο Λόουρυ πάνω απ’ όλα είναι ένας συμβολιστής. Οτιδήποτε συνέβη, οτιδήποτε άκουσε ή είδε, έπρεπε να σημαίνει κάτι, έστω και με έμμεσο τρόπο. Στον καλύτερό του εαυτό – όπως αυτός φανερώνεται στο Ουλτραμαρίν και στο Κάτω απ’ το ηφαίστειο η διάνοιά του πηγαίνει βαθιά, αγκαλιάζοντας σχεδόν τα πάντα, και ζωγραφίζει τον κόσμο με τον εγκέφαλό του, και το υποσυνείδητό του και σχηματίζει νέα οράματα από παλιά σύμβολα.] [Τιμή πώλησης: 27,00 ευρώ. Με έκπτωση: 20,00 ευρώ]

ΛΟΡΕΝΤΖΑΤΟΣ, ΖΗΣΙΜΟΣ: Δυο κείμενα, <Ίκαρος>, [Αθήνα] 1972, σελ. 69 [Πρόλογος / Ο Πωλ Βαλερύ και τα επίχειρα της λογικής / Ο Tractatus του Βιττγκενστάιν και ‘Ο άναξ ού το μαντείον…’] [Τιμή πώλησης: 20,00 ευρώ. Με έκπτωση: 15,00 ευρώ]

ΜΑΡΚΑΡΗΣ, ΠΕΤΡΟΣ: Ληξιπρόθεσμα δάνεια, πέμπτη έκδοση, <Εκδόσεις Γαβριηλίδης>, Αθήνα 2010, σελ. 428 [Τα Ληξιπρόθεσμα δάνεια αρχίζουν με ένα χαρμόσυνο γεγονός. Ο αστυνόμος Χαρίτος παντρεύει την κόρη του. Η χαρά του όμως κρατάει λίγο. Γιατί στις επόμενες μέρες εμφανίζεται ένας δολοφόνος που σκοτώνει τραπεζικούς και ανθρώπους του χρήματος. Σαν να μην έφτανε αυτό, η Αθήνα γεμίζει με αφίσες που προτρέπουν όσους χρωστάνε στις τράπεζες να μην πληρώνουν τις δόσεις των δανείων τους και των πιστωτικών τους καρτών. Επειδή ο άγνωστος δολοφόνος σκοτώνει και ξένους, σε μια εποχή που το γόητρο της χώρας βρίσκεται στο ναδίρ, ο Χαρίτος και η ελληνική αστυνομία τρέχουν και δε φτάνουν. Τα Ληξιπρόθεσμα δάνεια είναι το πρώτο μέρος μιας τριλογίας, της Τριλογίας της Κρίσεως. Και τα τρία μυθιστορήματα έχουν ως θέμα την κρίση που ταλανίζει σήμερα τους Έλληνες.] [Τιμή πώλησης: 23,32 ευρώ. Με έκπτωση: 14,00 ευρώ]

ΝΑΜΠΟΚΟΦ, ΒΛΑΝΤΙΜΙΡ [VLADIMIR NABOKOV]: Η αληθινή ζωή του Σεμπάστιαν Νάιτ, μτφ.-σημειώσεις-επίμετρο Ανδρέας Αποστολίδης, ανυπόγραφο χρονολόγιο, <Άγρα>, Αθήνα 1989, σελ. 298 (και 8 σελ. με φωτογραφίες εκτός κειμένου) [‘‘Μα τι ξέρω πραγματικά για τον Σεμπάστιαν; Μπορώ να γεμίσω δύο κεφάλαια με αναμνήσεις των παιδικών και εφηβικών του χρόνων – μετά όμως; Καταστρώνοντας το σχέδιο του βιβλίου μου, κατάλαβα ότι έπρεπε να προβώ σε μεγάλης έκτασης έρευνες, να αναβιώσω τη ζωή του τμηματικά και να συνταιριάξω τα ξεχωριστά μέρη με την εσωτερική μου γνώση του χαρακτήρα του. Εσωτερική μου γνώση; Ναι, ήταν κάτι που ένοιωθα με όλες μου τις αισθήσεις ότι διέθετα. Και όσο περισσότερο συλλογιζόμουν το προτέρημά μου, ανακάλυπτα ότι είχα κι ένα δεύτερο όπλο στα χέρια μου: φέρνοντας στη φαντασία μου τις πράξεις του που μάθαινα εκ των υστέρων, ήξερα με βεβαιότητα ότι κάτω από εκείνες ή τις άλλες συνθήκες θα είχα δράσει κι εγώ με τον ίδιο τρόπο. (…) Τολμώ να πω ότι ο Σεμπάστιαν κι εγώ είχαμε ένα είδος κοινού ρυθμού· αυτό ίσως να εξηγεί το αλλόκοτο αίσθημα οικειότητας που με γεμίζει όταν ακολουθώ τα χνάρια του. (…) Η έρευνά μου ακολουθούσε τη δική της μαγική πορεία και λογική και, παρ’ ότι μερικές φορές έχω την εντύπωση ότι σταδιακά πήρε έναν ονειρικό χαρακτήρα, χρησιμοποιώντας τον καμβά της πραγματικότητας για να υφάνει τις δικές της φαντασιώσεις, είμαι υποχρεωμένος να αναγνωρίσω ότι οδηγήθηκα σωστά και ότι προσπαθώντας τώρα να αναπαραστήσω τη ζωή του Σεμπάστιαν, πρέπει να ακολουθήσω τις ίδιες ρυθμικές συνυφάνσεις. (…) Ήταν η ηχώ μιας πιθανής αλήθειας, μια επίκαιρη υπενθύμιση: μην είσαι σίγουρος ότι μπορείς να μάθεις το παρελθόν από το στόμα του σήμερα. Πρόσεχε και τον πλέον τίμιο διαμεσολαβητή. Θυμήσου πως ό,τι ακούς είναι τριπλά διαμορφωμένο: σχηματίζεται από τον αφηγητή, αναμορφώνεται από τον ακροατή, και αποκρύβεται και στους δύο από τον νεκρό της ιστορίας. ‘Ποιος μιλάει περί Σεμπάστιαν Νάιτ;’, ακούστηκε πάλι η ερώτηση στη συνείδησή μου. Πράγματι, ποιος;’’ Δύο μήνες μετά το θάνατο του μυθιστοριογράφου Σεμπάστιαν Νάιτ, ο νεαρός ετεροθαλής αδελφός του αναλαμβάνει να γράψει μια βιογραφία του κι ο αναγνώστης παρακολουθεί τις προσπάθειές του να συγκεντρώσει τα στοιχεία αυτής της βιογραφίας. Είναι λιγότερο η ζωή του Σεμπάστιαν Νάιτ που μας παρουσιάζεται εδώ και περισσότερο η ιστορία της απόπειρας να γραφεί η βιογραφία ενός ανθρώπου και η αδυναμία να φτάσει στη γνώση της πραγματικής ζωής του άλλου, έστω κι αν πρόκειται για τον χαμένο αδελφό. Η Αληθινή ζωή του Σεμπάστιαν Νάιτ είναι το πρώτο μυθιστόρημα που ο Vladimir Nabokov έγραψε κατευθείαν στα αγγλικά. Έχει ένα διαυγές ύφος που το διαπερνά μια ένταση ονείρου.] [Τιμή πώλησης: 32,00 ευρώ. Με έκπτωση: 24,00 ευρώ]

ΟΥΪΛΣΟΝ, ΡΟΜΠΕΡΤ ΑΝΤΟΝ [ROBERT ANTON WILSON]: Οι μάσκες των Ιλλουμινάτων, μτφ. Αλέκος Γ. Βασιλείου, <Εκδόσεις Αρέθα>, Αθήνα 1993, σελ. 437 [Ένα μοιραίο βράδυ σε ένα ταιριαστά σκοτεινό, μουσκεμένο από μπύρα ελβετικό καπηλειό, ένας αχαλίνωτος και δυσνόητος Ιρλανδός με το όνομα Τζόυς έπινε συντροφιά με έναν άγνωστο καθηγητή της φυσικής ονόματι Άλμπερτ Αϊνστάιν. Και την ίδια αυτή βαρυσήμαντη νύκτα, ο σερ Τζων Μπάμπκοκ, ένας πανικόβλητος νεαρός Άγγλος, θα εισέβαλλε μέσα από την πόρτα της ταβέρνας φέρνοντας μαζί του ένα μυστήριο που μόνον αυτά τα δύο λαμπρά μυαλά μπορούσαν να λύσουν… ή ίσως φέρνοντας μαζί του μόνο ένα αποκύημα της φαντασίας του που είχε δημιουργηθεί από την παράνοια της εποχής μας. Μία εξωφρενική, προκλητική περιήγηση μέσα από τις καμπές και γωνιές του χώρου και του μυαλού μας, οι Μάσκες των Ιλλουμινάτων προκαλούν αμόκ χρησιμοποιώντας όλες τις αγαπημένες μας θεωρίες περί συνωμοσιών για να μας φανερώσουν την αλήθεια που βρίσκεται πίσω από το γέλιο… και το γέλιο που ενυπάρχει στην αλήθεια.] [Τιμή πώλησης: 32,00 ευρώ. Με έκπτωση: 24,00 ευρώ]

ΟΥΪΛΣΟΝ, ΡΟΜΠΕΡΤ ΑΝΤΟΝ [ROBERT ANTON WILSON]: Οι μάσκες των Πεφωτισμένων, μτφ. από τα αγγλικά Χρήστος Καψάλης, <Εκδοτικός Οίκος Α. Α. Λιβάνη>, Αθήνα 2006, σελ. 494 [Ένα μοιραίο βράδυ, σε ένα ανάλογα σκοτεινό ελβετικό καπηλειό που έζεχνε μπίρα, ένας άγνωστος, τολμηρός Ιρλανδός, ονόματι Τζαίημς Τζόυς, θα κατέληγε να τα κουτσοπίνει παρέα με έναν εξίσου άγνωστο καθηγητή φυσικής, που άκουγε στο όνομα Άλμπερτ Αϊνστάιν. Εκείνη, λοιπόν, την μοιραία βραδιά, ο σερ Τζων Μπάμπκοκ, ένας πανικόβλητος νεαρός Άγγλος ευγενής, θα έμπαινε αλλόφρονας στο καπηλειό, φέρνοντας μαζί του ένα μυστήριο που μόνο οι δύο σπουδαιότεροι εγκέφαλοι του 20ού αιώνα θα μπορούσαν να λύσουν… ή ίσως φέρνοντας μαζί του μονάχα ένα κουβάρι αποκυημάτων της φαντασίας του, αποτέλεσμα της παράνοιας των καιρών μας.] [Τιμή πώλησης: 32,00 ευρώ. Με έκπτωση: 24,00 ευρώ]

ΠΗΡΣΟΝ, ΜΑΪΚΛ [MICHAEL PEARSON]: Το σφραγισμένο τραίνο. Από την εξορία στην εξουσία. Λένιν 1917, μτφ. Δ. Π. Κωστελένος, <Γλάρος>, Αθήναι 1975(;), σελ. 336 (και 8 σελ. με φωτογραφίες εκτός κειμένου) [Τον Μάρτη του 1917, ο Βλαντιμίρ Ίλιτς Ουλιάνοφ – γνωστός στην ιστορία ως Λένιν – ζούσε στη Ζυρίχη σε συνθήκες απελπιστικής φτώχειας. Κατόρθωνε, ωστόσο, να διατηρεί την επαφή του με το επαναστατικό κίνημα στη Ρωσία και να το καθοδηγεί. Οκτώ μήνες αργότερα, η εξορία στη Ζυρίχη ήταν μια μακρινή ανάμνηση. Ο Λένιν είχε κατακτήσει την εξουσία και κυβερνούσε τη Ρωσία με τα 160.000.000 κατοίκους της. Πώς συνέβηκε αυτό; Η ιστορία άρχισε με την εξέγερση στις 15 του Μάρτη του 1917, που γκρέμισε το τσαρικό απολυταρχικό καθεστώς. Πεπεισμένος ότι μόνο με την παρουσία του στη Ρωσία και με την καθοδήγησή του μπορούσε να εμποδιστεί μια σκληρή αντεπανάσταση, ο Λένιν αναζήτησε απελπισμένα τον τρόπο που θα τον οδηγούσε από την εξορία της Ζυρίχης στην Πετρούπολη. Συνθλιμμένος από τη δίνη των γεγονότων και τη ραγδαία εξέλιξή τους, ο Λένιν κατέληξε στη δραματική απόφαση ν’ αποδεχτεί την προσφορά των Γερμανών: το Σφραγισμένο Τραίνο, που θα τον πήγαινε, μαζί με τους συντρόφους του, μέσω Γερμανίας στη Ρωσία. Γιατί αποδέχτηκε την προσφορά του Σφραγισμένου Τραίνου ο Λένιν; Ήταν μόνο αυτή η προσφορά; Είχαν συμφέρον οι Γερμανοί να βοηθήσουν έναν αναγνωρισμένον επαναστάτη και ταξικό εχθρό τους; Ο Λένιν, πάλι, ήξερε καλά ότι στη Ρωσία θα τον κατηγορούσαν για ‘πράκτορα των Γερμανών’. Πώς θα ανέτρεπε την κατηγορία αυτή, για να γίνει τελικά ο ηγέτης της επανάστασης των μπολσεβίκων, λίγους μήνες αργότερα; Ο συγγραφέας Μάικλ Πήρσον, συγκέντρωσε όλο το εκρηκτικό υλικό γύρω από το θέμα αυτό και μας έδωσε την πιο συναρπαστική και ανάγλυφη μέχρι σήμερα εικόνα των οκτώ μηνών που άλλαξαν την ιστορία του κόσμου.] [Τιμή πώλησης: 34,00 ευρώ. Με έκπτωση: 25,50 ευρώ]

ΣΑΡΑΜΑΓΚΟΥ, ΖΟΖΕ [JOSÉ SARAMAGO]: Η χρονιά που πέθανε ο Ρικάρντο Ρέις, εισαγωγικό σημείωμα-μτφ. Άννυ Σπυράκου, δεύτερη έκδοση, <Αλεξάνδρεια>, Αθήνα 1993, σελ. 502 [Γνωρίζαμε μέχρι τώρα πως ο μεγάλος Πορτογάλος ποιητής Φερνάντο Πεσσόα πέθανε το 1935, παίρνοντας μαζί του τους ‘ετερώνυμούς’ του: έτσι αποκαλούσε τα φανταστικά πρόσωπα που ο ίδιος είχε πλάσει, με ξεχωριστή βιογραφία και ιδιαίτερο λογοτεχνικό ύφος, ώστε να υπογράψει με το όνομά τους διαφορετικά τμήματα του έργου του. Όμως ένα από αυτά τα πλάσματα της φαντασίας, ο γιατρός και ποιητής Ρικάρντο Ρέις, φαίνεται να επεβίωσε του δημιουργού του, όπως τουλάχιστον αφηγείται εδώ, με βλάσφημο χιούμορ και στοχαστική διάθεση, ο Ζοζέ Σαραμάγκου. Επιστρέφοντας από την Βραζιλία, ο Ρέις περιπλανιέται στην υποβλητική Λισαβόνα του 1936, που κατακλύζεται από τα μηνύματα του ισπανικού εμφύλιου, του φασιστικού θριάμβου και του επικείμενου πολέμου στην Ευρώπη. Ερωτεύεται γυναίκες με σάρκα και οστά, αλλά συναντά επίσης το φάντασμα του Πεσσόα και συνομιλεί μαζί του για την τέχνη της μυθοπλασίας και της ζωής. Σε τέτοιες συνθήκες, όπως λέει ο Σαραμάγκου, είναι φρόνιμο να διατηρεί κανείς τις αμφιβολίες του για τον πραγματικό κόσμο. Όλα αυτά μπορεί να μοιάζουν σαν ένα περίτεχνο φιλολογικό παιχνίδι, όμως Η χρονιά που πέθανε ο Ρικάρντο Ρέις είναι επίσης ένα μεγάλο, κλασικό μυθιστόρημα με λεπτομέρειες και διαλόγους, με δρόμους, πλατείες, αγάλματα, γείτονες και περαστικούς, με γεύματα, δωμάτια ξενοδοχείου και στρώματα ομίχλης – μια ολόκληρη ‘πραγματικότητα’ χτισμένη με τόση φροντίδα, που το 1936 φαντάζει πιο κοντινό, και σίγουρα πιο στέρεο, από την δεκαετία του ’90. Ο Πεσσόα και ο Ρέις, ο ένας νεκρός κι ο άλλος επινοημένος, ζουν ήδη πάνω από μισό αιώνα κι ακόμη και τα φαντάσματά τους φαίνεται να έχουν μεγαλύτερη πυκνότητα από τον κόσμο που μας περιβάλλει.] [Τιμή πώλησης: 42,60 ευρώ. Με έκπτωση: 32,00 ευρώ] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΥ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ: 13 Δεκεμβρίου 1967, <Φερενίκη>, Αθήνα 2010, σελ. 221 [Πρόλογος / Από την 21η Απριλίου στη 13η Δεκεμβρίου / Στάδιο προετοιμασίας / Αναχώρηση από το Τατόι / Απογειώνονται τα F-104G / Το βασιλικό διάγγελμα / Το στρατηγικό σχέδιο / Άφιξη στην Καβάλα / Διαδίδεται η είδηση / Οι πληροφορίες του Λαδά / Τανκς στην Αθήνα / Ο βασιλεύς στην Κομοτηνή / Η συμμετοχή του Ναυτικού / Ο Πατίλης στη Θεσσαλονίκη / Λάθη και φάλτσα / Η σύλληψη του Έρσελμαν / Σύγχυση και έλλειψη συντονισμού / Η σύνοδος του ΝΑΤΟ / Η σύλληψη του Περίδη / Η αντιβασιλεία / Κορύφωση της αγωνίας / Η αναχώρηση / Οι πρωταγωνιστές / Άφιξη στη Ρώμη / Επίλογος / Ευρετήριο ονομάτων / Βιογραφία της συγγραφέως] [Τιμή πώλησης: 18,00 ευρώ. Με έκπτωση: 13,50 ευρώ] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

ΣΤΡΩΜΠ, ΠΗΤΕΡ [PETER STRAUB]: Ιστορία φαντασμάτων, μτφ. Σοφία Ανδρεοπούλου, <Κέδρος>, Αθήνα 2001, σελ. 646 [Όλοι κάποτε έχουμε φοβηθεί. Οι κάτοικοι του Μίλμπερν βλέπουν το κακό να εξαπλώνεται και καταδικάζονται να ζήσουν στην καρδιά του σκότους. Δεν μπορούν να ξεφύγουν ούτε και στα όνειρά τους. Όταν ασφαλίζουν τα παράθυρα και κλειδώνουν τις πόρτες, συναντούν πάντα τον ίδιο εφιάλτη. Στην έντρομη ερώτηση ‘Ποιος είσαι;’ παίρνουν πάντα την ίδια απάντηση… ‘Εσύ’.] [Τιμή πώλησης: 53,50 ευρώ. Με έκπτωση: 40,00 ευρώ] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

ΤΑΣΟΥ, ΝΙΤΣΑ: Με τον ασύρματο της 123ης Ταξιαρχίας του Δημοκρατικού Στρατού στον Όλυμπο. Τα γεγονότα όπως τα έζησα, <Εκδόσεις Σοκόλη-Κουλεδάκη>, Αθήνα 2010, σελ. 94 [Προοίμιο / Μεταξική δικτατορία / Κατοχή / Αρχή της εθνικής αντίστασης / Εθνική αντίσταση / Απελευθέρωση. Αρχή της τρομοκρατίας / Εμφύλιος] [Τιμή πώλησης: 9,59 ευρώ. Με έκπτωση: 6,00 ευρώ]

ΤΣΑΝΤΛΕΡ, ΡΑΙΫΜΟΝΤ [RAYMOND CHANDLER]: Η κυρία της λίμνης, μτφ. από τα αγγλικά Κωνσταντίνος Αργυρός, δεύτερη έκδοση, <Οδυσσέας>, Αθήνα 1986, σελ. 283 [‘‘‘Έβγαλα το πρασινοκίτρινο φουλάρι απ’ την τσέπη μου και το τίναξα για να ξεδιπλωθεί και το κράτησα μπροστά της. ‘Αυτό βρέθηκε στο διαμέρισμα που έγινε ο φόνος. Νομίζω ότι το ’χετε ξαναδεί’. Κοίταξε το φουλάρι, κοίταξε και μένα, αλλά έκανε σα να μην κατάλαβε τίποτα. Είπε: ‘Πολλά μου ζητάτε, κ. Μάρλοου. Πώς να σας έχω εμπιστοσύνη αφού μου δώσατε να καταλάβω, μετά απ’ όλα αυτά, ότι δεν είστε και τόσο έξυπνος ντετέκτιβ’. ‘Ζητάω εμπιστοσύνη’, είπα, ‘και περιμένω να την έχω. Το πόσο έξυπνος είμαι, είναι κάτι που δεν είσαστε σε θέση να το γνωρίζετε εσείς καθόλου.’ ‘Τέλεια’, είπε ο Ντέγκαρμο. ‘Είστε απόλαυση οι δυο σας. Χρειάζεστε μόνο ακροβάτες να ακολουθούν τ’ ακροβατικά σας. Τώρα όμως…’ Τον έκοψε σα να μην υπήρχε κι αυτός στο δωμάτιο. ‘Πώς τη σκοτώσανε;’ ‘Τη στραγγάλισαν, την έγδυσαν και την έγδαραν.’’’] [Τιμή πώλησης: 16,00 ευρώ. Με έκπτωση: 12,00 ευρώ] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

ΧΑΤΖΗΑΡΓΥΡΗΣ, ΚΩΣΤΑΣ: Η υπόθεση Πολκ. Ο ρόλος των ξένων υπηρεσιών στην Ελλάδα, δεύτερη έκδοση, <Ǵutenberg>, Αθήνα χ.χ., σελ. 345 [Πρόλογος του συγγραφέα / Το γεγονός / Τα δεδομένα {Πριν βρεθεί το πτώμα – Μετά την ανεύρεση του πτώματος – Ανακριτική αποτυχία: Φάση Θεσσαλονίκης – Ανακριτική αποτυχία: Φάση Αθήνας – Ο ρόλος των Αμερικάνων – Η σύλληψη και οι ‘ομολογίες’ του Γρηγόρη Στακτόπουλου – Το παιχνίδι των εκβιασμών – Καινούργια σκευωρία: Μουζενίδης και Βασβανάς – Η δίκη της Θεσσαλονίκης – Πώς έκλεισε η ανάκριση – Όταν αφηνιάζει η αστυνομία – Η οδύσσεια του Στακτόπουλου} / Η ερμηνεία / Επίλογος στη δεύτερη έκδοση / Συμπλήρωμα στον επίλογο της δεύτερης έκδοσης – Ποιος σκότωσε τον Πολκ; Απάντηση στον καθηγητή Στ. Ξύδη] [Με ιδιόχειρη αφιέρωση του συγγραφέα] [Τιμή πώλησης: 34,00 ευρώ. Με έκπτωση: 25,50 ευρώ]

ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ: Ο εχθρός του ποιητή, δεύτερη έκδοση, <Κέδρος>, Αθήνα 1990, σελ. 70 [‘‘Με μιαν ανεξιχνίαστη κακία βασανίζει ταπεινώνει αναίτια τον ποιητή τού βγάζει τα μάτια. Τον κλείνει στην φυλακή κι ο ποιητής πεθαίνει όμως αυτό δεν έχει σημασία. Γιατί εχθρός του ποιητή δεν μπορεί να είναι ο θάνατος. Ο ποιητής δεν φοβάται τον θάνατο το λέει. Ο θάνατος είναι φυσικός η ποίηση είναι υπερφυσική. Ποιος μπορεί να είναι τι είναι αυτός ο άγνωστος εχθρός του ποιητή…’’] [Τιμή πώλησης: 18,00 ευρώ. Με έκπτωση: 13,50 ευρώ]

***: Ανατομία του αστυνομικού μυθιστορήματος, εισαγωγή-εισαγωγικά σημειώματα-σημειώσεις Uri Eisenzweig [μετάφραση της εισαγωγής και των εισαγωγικών σημειωμάτων από τα γαλλικά Βαγγέλης Μπιτσώρης], ανυπόγραφες σημειώσεις, <Άγρα>, Αθήνα 1986, σελ. 416 [Ο συνήγορος {G. K. Chesterton: «Υπεράσπιση των αστυνομικών ιστοριών», μτφ. Παναγιώτης Ευαγγελίδης – G. K. Chesterton: «Πώς να γράψετε μια αστυνομική ιστορία», μτφ. Παναγιώτης Ευαγγελίδης – G. K. Chesterton: «Για τα αστυνομικά μυθιστορήματα», μτφ. Λήδα Παλλαντίου – G. K. Chesterton: «Σχετικά με τα μυθιστορήματα αγωνίας και δράσης», μτφ. Λήδα Παλλαντίου} / Η λογοτεχνική διαμάχη {Ραίυμοντ Τσάντλερ: «Η απλή τέχνη του φόνου, Α´», μτφ. από τα αγγλικά Ανδρέας Αποστολίδης – Ραίυμοντ Τσάντλερ: «Η απλή τέχνη του φόνου, Β´», μτφ. από τα αγγλικά-σημειώσεις Ανδρέας Αποστολίδης – Μπέρτολτ Μπρεχτ: «Ας επιστρέψουμε στο αστυνομικό μυθιστόρημα», μτφ. από τα γερμανικά-σημειώσεις Βαγγέλης Μπιτσώρης – Μπέρτολτ Μπρεχτ: «Σχόλια για το αστυνομικό μυθιστόρημα», μτφ. από τα γερμανικά-σημειώσεις Βαγγέλης Μπιτσώρης – Έντμουντ Ουΐλσον: «Γιατί οι άνθρωποι διαβάζουν αστυνομικές ιστορίες;», μτφ. από τα αγγλικά Ανδρέας Αποστολίδης – Έντμουντ Ουΐλσον: «Ποιόν ενδιαφέρει ποιός σκότωσε τον Ρότζερ Ακρόυντ», μτφ. από τα αγγλικά Ανδρέας Αποστολίδης – Έντμουντ Ουΐλσον: «Κύριε Χόλμς, επρόκειτο για τα ίχνη ενός γιγαντιαίου κυνηγόσκυλου!», μτφ. από τα αγγλικά Ανδρέας Αποστολίδης – Ου. Χ. Ώντεν: «Το ένοχο πρεσβυτέριο», μτφ. από τα αγγλικά Ανδρέας Αποστολίδης – Ου. Σόμερσετ Μωμ: «Η παρακμή και η πτώση του αστυνομικού μυθιστορήματος», μτφ. από τα αγγλικά-σημειώσεις Ανδρέας Αποστολίδης – Tzvetan Todorov: «Τυπολογία του αστυνομικού μυθιστορήματος», μτφ. από τα γαλλικά Βαγγέλης Μπιτσώρης} / Αστυνομικό-πολιτικό {Μαξίμ Γκόρκι: «Aπόσπασμα εισήγησης», μτφ. από τα γαλλικά-σημειώσεις Βαγγέλης Μπιτσώρης – Μαίρυ Μακ Κάρθυ: «Η δολοφονία και ο Κάρλ Μάρξ», μτφ. Λήδα Παλλαντίου – Τζωρτζ Όργουελ: «Ο Ράλφ και η Μις Μπλάντις», μτφ. από τα αγγλικά-σημειώσεις Ανδρέας Αποστολίδης} / Oι φιλόσοφοι {Siegfried Kracauer: «Εισαγωγή από το έργο του Το αστυνομικό μυθιστόρημα. Φιλοσοφική πραγματεία», μτφ. από τα γερμανικά-σημειώσεις Βαγγέλης Μπιτσώρης – Βάλτερ Μπένγιαμιν: «Αστυνομικά μυθιστορήματα, ταξιδεύοντας», μτφ. από τα γερμανικά-σημειώσεις Βαγγέλης Μπιτσώρης – Βάλτερ Μπένγιαμιν: «Υπερπολυτελές επιπλωμένο διαμέρισμα δέκα δωματίων», μτφ. από τα γερμανικά-σημειώσεις Βαγγέλης Μπιτσώρης – Marshall McLuhan: «Ίχνη βημάτων στις όχθες του εγκλήματος», μτφ. Λήδα Παλλαντίου – Ερνστ Μπλοχ: «Φιλοσοφική θεώρηση του αστυνομικού μυθιστορήματος», μτφ. από τα γερμανικά-σημειώσεις Βαγγέλης Μπιτσώρης} / Μπόρχες {Χόρχε Λουΐς Μπόρχες: «Το αστυνομικό διήγημα», μτφ. από τα ισπανικά Αχιλλέας Κυριακίδης}] [Τιμή πώλησης: 16,45 ευρώ. Με έκπτωση: 10,50 ευρώ]

***: Επιστημονικό συμπόσιο: ‘Με τη σφραγίδα του καλλιτέχνη’. 100 χρόνια από τη γέννηση του Στρατή Τσίρκα (Λευκωσία – Λεμεσός 7 και 8 Οκτωβρίου 2011), <Εταιρεία Σπουδών Νεοελληνικού Πολιτισμού & Γενικής Παιδείας. Ιδρυτής: Σχολή Μωραΐτη>, [Αθήνα] 2013, σελ. 298 [Γιώργος Γεωργής: «Η συνάντηση Στρατή Τσίρκα και Γιώργου Σεφέρη. Μια φιλία που βράδυνε» / Αγγέλα Γιώτη: «Ο ποιητής Στρατής Τσίρκας» / Ελισάβετ Κοτζιά: «Ακυβέρνητες πολιτείες, μυθιστόρημα-ποταμός. Η θέση της τριλογίας του Στρατή Τσίρκα μέσα στο σώμα της ελληνικής μυθιστοριογραφίας 1930-2010» / Αλέξης Πολίτης: «Τα λογοτεχνικά βιβλία της βιβλιοθήκης του και οι λογοτεχνικές αναφορές στις Ακυβέρνητες πολιτείες» / Μαρία Ιατρού: «Μαίη: Το είδωλο του κειμένου» / Κώστας Νικολαΐδης: «Η παράλληλη πορεία των Στρατή Τσίρκα και Θοδόση Πιερίδη. Ιδεολογικές και αισθητικές συγκλίσεις και αποκλίσεις» / Μαρλένα Πολιτοπούλου: «Επιρροές της αστυνομικής λογοτεχνίας στη Λέσχη» / Λευτέρης Παπαλεοντίου: «Επαφές του Στρατή Τσίρκα με τον κύκλο του περιοδικού Νέα Εποχή (Λευκωσία, 1959 κ.ε.)» / Ελισάβετ Κοντογιώργη: «Στην Αριάγνη: Σοσιαλιστική ηθική και ιστορική αλήθεια» / Βαγγέλης Χατζηβασιλείου: «Ο Στρατής Τσίρκας ως διηγηματογράφος» / Αγγέλα Καστρινάκη: «Η Χαμένη άνοιξη και η αποθέωση της νεανικότητας» / Γιάννης Δημητρακάκης: «Εικαστικά διακείμενα στην Αριάγνη» / Λίζυ Τσιριμώκου: «Μυθολόγηση και απομύθευση της Ανατολής. Αλεξανδρινό κουαρτέτο και Ακυβέρνητες πολιτείες» / Σύντομα βιογραφικά συγγραφέων] [Τιμή πώλησης: 15,92 ευρώ. Με έκπτωση: 12,00 ευρώ]

***: Η γυναίκα της ηδονής και άλλα ερωτικά κείμενα του 18ου και 19ου αιώνα, πρόλογος-επιλογή-μτφ. Αλέκος Γιώργας, <Εκδόσεις Καστανιώτη>, Αθήνα 1994, σελ. 299 [Λέοπολντ φον Ζάζερ-Μαζόχ: «Ο σκλάβος» / Κόρα Περλ: «Μια βραδιά στην οδό ντε Σαγιό» / Εμίλ Ζολά: «Τερέζα Ρακέν» / Γκυ ντε Μωπασσάν: «Το παράθυρο» / Όσκαρ Ουάιλντ: «Η άλλη όψη του μεταλλίου» / Ουώλτερ: «Η κοπέλα στο λεωφορείο» / Ανώνυμος: «Οι μέθοδοι της δεσποινίδας Κουτ» / Τζαίην Ώστην: «Πάρκο Μάνσφηλντ (απόσπασμα)» / Γεωργία Σάνδη: «Λέλια (απόσπασμα)» / Καίητ Σοπέν: «Το ξύπνημα (απόσπασμα)» / Σαρλότ Μπροντέ: «Βιγιέτ (απόσπασμα)» / Ελίζαμπεθ Γκάσκελ: «Η ξαδέλφη Φίλις (απόσπασμα)» / Ανώνυμος: «Τα μυστήρια της Αυλής του Λονδίνου» / Ανώνυμος: «Το μαγικό δαχτυλίδι. (Από τηνΑνθολογία λαϊκών θρύλων του 19ου αιώνα)» / Ονορέ ντε Μπαλζάκ: «Οι γουστόζικες φάρσες του βασιλιά Λουδοβίκου ΧΙ (απόσπασμα)» / Εντμόν ντε Γκονκούρ: «Η κυρία επιθυμεί…» / Εμίλ Ζολά: «Νανά και Μουφάτ» / Έντουαρντ Σέλλον: «Όμορφη αλλά πολύ λεπτεπίλεπτη» / Charles Devereaux: «Πρόωρη ανάπτυξη» / Μαρκ Τουαίην: «Οι συζητήσεις των Τυδόρ» / Μαίρη Ουΐλσον: «Η κατήχηση της πόρνης» / Ονορέ ντε Μπαλζάκ: «Ο κίνδυνος του να είσαι αθώος» / Νάθανιελ Χώθορν: «Το άλικο γράμμα (απόσπασμα)» / Τόμας Χάρντυ: «Η Τες από την Ουρμπερβίλ (απόσπασμα)» / Ουώλτερ: «Η κρυφή ζωή μου (απόσπασμα)» / Αλφόνς Ντωντέ: «Σαπφώ (απόσπασμα)» / Mary Delarivier Manley: «Η Νέα Ατλαντίδα (απόσπασμα)» / Τζων Κλήλαντ: «Η γυναίκα της ηδονής» / Τζιάκομο Καζανόβα: «Τρίο… και κουαρτέτο» / Ρεστίφ ντε λα Μπρετόν: «Ο κύριος Νικολά» / μαρκήσιος ντε Σαντ: «Περιπέτεια σε ένα μοναστήρι» / Σοντερλό ντε Λακλό: «Ο γλυκός περισπασμός» / Σάμιουελ Ρίτσαρντσον: «Πάμελα ή η ανταμοιβή της αρετής» / Χένρυ Φήλντινγκ: «Μπέττυ και Τζόζεφ» / Ρεστίφ ντε λα Μπρετόν: «Η γυναίκα του γιατρού» / Φρανσουά-Μαρί Αρουέ (Βολταίρος): «Ο Καντίντ στην Παραγουάη» / Ζαν-Ζακ Ρουσσώ: «Εξομολογήσεις» / Μπέντζαμιν Φράνκλιν: «Συμβουλές για την εκλογή μιας ερωμένης» / Ζαν-Ζακ Ρουσσώ: «Εξομολογήσεις (απόσπασμα)» / Φρήντριχ Σλέγκελ: «Λουσίντ» / Τζιάκομο Καζανόβα: «Η ιστορία της ζωής μου (απόσπασμα)» / μαρκήσιος ντε Σαντ: «Εκατόν είκοσι μέρες στα Σόδομα (απόσπασμα)» / Ντάνιελ Ντηφόου: «Μολ Φλάντερς (απόσπασμα)» / Jeanne-Marie Leprince de Beaumont: «Η Ωραία και το Τέρας (απόσπασμα)» / Τζων Κλήλαντ: «Φάννυ Χιλ (απόσπασμα)» / Πιέρ Λουΰ: «Πόθος» / Ώμπρεϋ Μπήρντσλεϋ: «Η ιστορία της Αφροδίτης και του Ταννχόυζερ (απόσπασμα)» / Γκυ ντε Μωπασσάν: «Οι ανιψιές του συνταγματάρχη (απόσπασμα)» / Εμίλ Ζολά: «Νανά (απόσπασμα)»] [Σειρά: Βιβλιοθήκη του έρωτα] [Τιμή πώλησης: 32,00 ευρώ. Με έκπτωση: 24,00 ευρώ]

***: Ιστορίες με σκεπτόμενες μηχανές, πρόλογος-προλογικά σημειώματα-μτφ. Θωμάς Μαστακούρης, <Ωρόρα>, Αθήνα 1997(;), σελ. 238 [Τζων Βάρλεϋ: «Ανάληψη από την τράπεζα μνήμης» / Φρανκ Χέρμπερτ: «Το ον μηχανή» / Τομ Μάντοξ: «Φιδίσια μάτια» / Ισαάκ Ασίμοφ: «Ο διακοσάχρονος άνθρωπος»] [Σειρά: Ανθολογία επιστημονικής φαντασίας, αρ. 54] [Τιμή πώλησης: 13,50 ευρώ. Με έκπτωση: 10,00 ευρώ]

***: Μαρκήσιος ντε Σαντ, πρόλογος Γιάννης Σολδάτος, σύνταξη Γιώργος Κ. Καραβασίλης, <Αιγόκερως>, Αθήνα χ.χ., σελ. 205 [Μωρίς Εν: «Αφιέρωμα στο μαρκήσιο ντε Σαντ», μτφ. Γιώργος Κ. Καραβασίλης / Γιώργος Κ. Καραβασίλης: «Ο μαρκήσιος ντε Σαντ στους αιώνες» / Μωρίς Μπλανσό: «Σαντ», μτφ. Αντρέας Κανελλίδης / Ζαν-Πιέρ Αν – Ζαν-Πιέρ Βαλλά: «Για το φιλοσοφικό σύστημα του Σαντ», μτφ. Κώστας Σφήκας / Ζωρζ Μπατάιγ: «Αν θαυμάζουμε τον Σαντ αποδυναμώνουμε τη σκέψη του», μτφ. Φώντας Κονδύλης / Μαρσελέν Πλενέ: «Ο Σαντ αναγνώσιμος», μτφ. Δημήτρης Μαυρίκιος / Ζαν Πωλάν: «Η διάψευση του ντε Σαντ», μτφ. Φώντας Κονδύλης / Πωλ Ελυάρ: «Το πορτραίτο του Σαντ», μτφ. Μπήλιω-Διονυσία Τσουκαλά / Πιέρ Κλοσσοβσκί: «Η παρουσίαση του ανδρό-γυνου κατά τον Σαντ», μτφ. Μπήλιω-Διονυσία Τσουκαλά / Αντρέ Μπρετόν: «Ντ. Α. Φ. ντε Σαντ», μτφ. Νίκος Παναγιωτόπουλος / Αλαίν Ρομπ-Γκριγιέ: «Ο Σαντ και το ωραίο», μτφ. Φώντας Κονδύλης / Ζαν-Ζακ Μπροσιέρ: «Το Σαρεντόν και το θέατρο», μτφ. Μπήλιω-Διονυσία Τσουκαλά / Πέτερ Βάις: «Η καταδίωξη και η δολοφονία του Ζαν-Πωλ Μαρά όπως παίχτηκε απ’ το θεατρικό όμιλο του ασύλου του Σαρεντόν με τη διεύθυνση του κυρίου ντε Σαντ (απόσπασμα)», μτφ. Μάριος Πλωρίτης / Ρολάν Μπαρτ: «Σαντ και Παζολίνι», προλογικό σημείωμα Γιάννης Σολδάτος, μτφ. Νίκος Λυγγούρης / Ντ. Α. Φ. ντε Σαντ: «Διάλογος ιερέα και ετοιμοθάνατου», μτφ. Γιώργος Κ. Καραβασίλης / Ντ. Α. Φ. ντε Σαντ: «Ιουλιέτα (απόσπασμα)», μτφ. Γιάννης Βαρβέρης / Ντ. Α. Φ. ντε Σαντ: «120 μέρες των Σοδόμων (απόσπασμα)», μτφ. Πέτρος Παπαδόπουλος / Ντ. Α. Φ. ντε Σαντ: «Η φιλοσοφία στο μπουντουάρ (απόσπασμα)», μτφ. Γιώργος Κ. Καραβασίλης / Ντ. Α. Φ. ντε Σαντ: «Τρία διηγήματα του μαρκήσιου» {«Πρέπει να γίνεται ό,τι ζητείται» – «Ο διδάσκαλος φιλοσοφεί» – «Υπάρχει τόπος για δύο»}, μτφ. Άρης Σφακιανάκης / Ντ. Α. Φ. ντε Σαντ: «Ωγκυστίν ντε Βιλμπάνς ή το στρατήγημα του έρωτα», μτφ. Κώστας Σφήκας / Ντ. Α. Φ. ντε Σαντ: «Επιστολή Σαντ», μτφ. Φώντας Κονδύλης / Γιώργος Κ. Καραβασίλης (ανθολόγηση-μτφ.): «Απάνθισμα γνωμών» {Απόψεις των Ζαν-Πωλ Σαρτρ, Ζακ Λακάν, Μισέλ Φουκώ, Ρολάν Μπαρτ, Ζαν Ντυτούρ, Ζυλ Ζανίν, Οράτιου Βίελ-Καστέλ, Σιμόν ντε Μπωβουάρ, Μαρσέλ Αρλάν, Ιμπέρ Ζουΐν, Ζαν Πωλάν, Αλμπέρ Καμύ, Ζιλμπέρ Λελύ, Μπαρμπέ ντ’ Ωρεβιγύ, Ιππόλυτου Ταιν, Αντρέ Μαλρώ, Φιλίπ Σολλέρς, Μαρσέλ Αιμέ, Ματιέ Γκαλέ, Σαρλ Μπωντλαίρ, Γκιγιώμ Απολλιναίρ, Τζ.-Κ. Υσμάνς, Σουΐνμπερν, Πέτρους Μπορέλ, Σαιν Μπεβ, Γκυστάβ Φλωμπέρ, Εντμόν ντε Γκονκούρ, Πωλ Γκυτ και από το Λεξικόν Λαρούς} / Ανυπόγραφο χρονολόγιο] [Σειρά: Λογοτεχνικά κείμενα και θεωρία, αρ. 1] [Τιμή πώλησης: 34,00 ευρώ. Με έκπτωση: 25,50 ευρώ]

Advertisements

Σχολιάστε

Filed under ΝΕΕΣ ΠΑΡΑΛΑΒΕΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2017

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.