ΡΕΝΕ ΖΙΡΑΡ

Το_εξιλαστήριο_θύμαΖΙΡΑΡ, ΡΕΝΕ [RENÉ GIRARD]: Το εξιλαστήριο θύμα. Η βία και το ιερό, μτφ. Κωστής Παπαγιώργης, <Εξάντας>, Αθήνα 1991, σελ. 541 [Η θυσία / Η θυσιαστική κρίση / Ο Οιδίπους και το εξιλαστήριο θύμα / Η γένεση των μύθων και των τελετουργιών / Διόνυσος / Από τη μιμητική επιθυμία στο τερατώδες είδωλο / Ο Φρόυντ και το οιδιπόδειο σύμπλεγμα / Το Τοτέμ και ταμπού και οι απαγορεύσεις της αιμομιξίας / Ο Λεβί-Στρως, ο στρουκτουραλισμός και οι κανόνες του γάμου / Οι θεοί, οι νεκροί, το ιερό, η θυσιαστική υποκατάσταση / Η ενότητα όλων των τελετουργιών / Συμπέρασμα] [Σειρά: Σύγχρονη κλασική βιβλιοθήκη, αρ. 39] [Τιμή πώλησης: 34,00 ευρώ. Με έκπτωση: 25,50 ευρώ] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

Η_αρχαία_οδός_των_ασεβώνΖΙΡΑΡ, ΡΕΝΕ [RENÉ GIRARD]: Η αρχαία οδός των ασεβών, μτφ. Λουκάς Θεοδωρακόπουλος, <Εξάντας>, Αθήνα 1992, σελ. 226 [Η περίπτωση του Ιώβ {Ο Ιώβ θύμα του λαού του – Ο Ιώβ είδωλο του λαού του – Η αρχαία οδός τω ασεβών} / Μυθολογία και αλήθεια {Οι ουράνιες στρατιές – Ρεαλισμός και μεταμόρφωση – Οιδίπους και Ιωβ – ‘‘Κάτω απ’ τα πόδια των αλόγων κείτεται συντριμμένη η βασίλισσα’’} / Ο μιμητισμός {‘‘Κι απ’ το κακό που προξενούν οι αψίκοροι κερδίζεται μια ολόκληρη χώρα’’ – Ο ψαλμός 73 – Ο χείμαρρος των βουνών} / Απ’ το μηχανισμό στην τελετουργική διαδικασία {Το δημόσιο Tophet – Το ορφανό που κληρώνεται στην τύχη – Αφετηρία κι επανάληψη – Ο Ιώβ και ο ιερός βασιλιάς – Η εξέλιξη των τελετουργιών} / Η ομολογία του θύματος {Μια ολοκληρωτική δίκη – Η ανταπόδοση – Οι λιποψυχίες του Ιώβ – Ο υπερασπιστής μου είναι ζωντανός – Η αιματηρή εξιλέωση των παρεκτροπών της πόλης – Ο Θεός των θυμάτων}] [Σειρά: Σύγχρονη κλασική βιβλιοθήκη, αρ. 41] [Τιμή πώλησης: 14,06 ευρώ. Με έκπτωση: 10,50 ευρώ]

Οι_φλόγες_της_ζηλοτυπίαςΖΙΡΑΡ, ΡΕΝΕ [RENÉ GIRARD]: Σαίξπηρ. Οι φλόγες της ζηλοτυπίας, μτφ. Κωστής Παπαγιώργης, <Εξάντας>, Αθήνα 1993, σελ. 541 [Εισαγωγή / ‘Ο έρωτας τρελαίνεται για παινέματα’. Οι δύο άρχοντες της Βερόνας / ‘Ζήλια για μια χάρη τόσο ουράνια’. Ο βιασμός της Λουκρητίας / ‘Η αστάθεια του αληθινού έρωτα’. Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας / ‘Ω, μάθε μου πως ζεις’. Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας / ‘Μεταμορφώθηκε το πνεύμα τους’. Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας / ‘Κάτι παραπάνω από χίμαιρες’. Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας / ‘Κάτι πολύ συνεκτικό’. Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας / ‘Έρωτας με τα μάτια ενός άλλου’. Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας / ‘Έρωτας εξ ακοής’. Πολύ κακό για τίποτα / ‘Αγάπα τον επειδή τον αγαπώ’. Όπως αγαπάτε / ‘Δεν την κολακεύει ο καθρέφτης της, εσύ την κολακεύεις’. Όπως αγαπάτε / ‘Πόσο ωραία μου φαίνεται αυτή η περιφρόνηση’. Δωδεκάτη νύχτα / ‘Τώρα δεν έχει πια τη γλύκα που είχε πριν’. Δωδεκάτη νύχτα / ‘Μια λυπημένη Χρυσίδα ανάμεσα στους χαρούμενους Έλληνες’. Τρωΐλος και Χρυσίδα / Η ειρωνική μεταστροφή στο Τρωΐλος και Χρυσίδα / ‘Το βλέμμα αυτών των ανθρώπων’. Τρωΐλος και Χρυσίδα / Πάνδαρος. Τρωΐλος και Χρυσίδα / ‘Χλωμός και αναιμικός ανταγωνιστής’. Τρωΐλος και Χρυσίδα / ‘Τον πατέρα σας θα πρέπει να τον έχετε σαν θεό’. Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας / ‘Το χάος των αντιθέσεων σας’. Τίμων ο Αθηναίος / ‘Συνωμοσία’. Ιούλιος Καίσαρας / ‘Οικογενειακοί παροξυσμοί, σφοδροί εμφύλιοι πόλεμοι’. Ιούλιος Καίσαρας / ‘Η Μεγάλη Ρώμη θα πιει το αναγεννητικό αίμα’. Ιούλιος Καίσαρας / ‘Να είμαστε θυσιαστές, Γάιε, όχι σφαγείς’. Ιούλιος Καίσαρας / ‘Ας τον τεμαχίσουμε σαν έδεσμα άξιο για θεού’. Ιούλιος Καίσαρας / ‘Παγκόσμιος λύκος, παγκόσμια Ταγή’. Τρωΐλος και Χρυσίδα / Ο ευγενικός Πουκ. Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας, Αγάπης αγώνας άγονος / ‘Για να παγιδεύσουμε τους πιο φρόνιμους’. Ο έμπορος της Βενετίας, Ριχάδος Γ´ / Εσείς πιστεύετε στη θεωρία σας; Τζαίημς Τζόυς Οδυσσέας / Η νοθευμένη εκδίκηση του Άμλετ / ‘Πρέπει τάχα να γκρεμίσουμε το θυσιαστήριο;’. Οθέλλος, Ρωμαίος και Ιουλιέτα, Με το ίδιο μέτρο / ‘Την αγαπάς επειδή ξέρεις πως την αγαπώ’. Σονέτα / ‘Ένα όργανο για να σας σπρώξει στην αμαρτία’. Χειμωνιάτικο παραμύθι / Οι οδύνες της επιθυμίας. Χειμωνιάτικο παραμύθι, Κυμβελίνος / Το προπατορικό αμάρτημα. Χειμωνιάτικο παραμύθι / ‘Ο αληθινός μου έρωτας θα ακολουθήσει τη σκιά σου’. Χειμωνιάτικο παραμύθι / Η ανάσταση του Λεόντιου. Χειμωνιάτικο παραμύθι / ‘Θα χάψουν την πρόσκληση όπως η γάτα πίνει το γάλα της’. Η τρικυμία] [Τιμή πώλησης: 23,44 ευρώ. Με έκπτωση: 17,50 ευρώ] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

kekrymmenaapo katavolhsΖΙΡΑΡ, ΡΕΝΕ [RENÉ GIRARD]: Κεκρυμμένα από καταβολής. Διάλογος με τους Ζαν-Μισέλ Ουγκουρλιάν και Γκυ Λεφόρ, πρόλογος-μτφ.-σημειώσεις Κωνσταντίνος Ι. Γκότσης, εξώφυλλο Λούτσιο Φοντάνα, Αθήνα 1994, σελ. 2+740 [Βασική ανθρωπολογία {Ο θυματικός μηχανισμός: Θεμέλιος λίθος της θρησκείας – Γένεση του πολιτισμού και των θεσμών – Η διαδικασία της ανθρωποποιήσεως – Μύθοι: Ο συγκεκαλυμμένος ιδρυτικός φόνος – Τα κείμενα διωγμού} / Η ιουδαιοχριστιανική γραφή {Κεκρυμμένα από καταβολής – Μη θυσιαστική ανάγνωση του ευαγγελικού κειμένου – Θυσιαστική ανάγνωση και ιστορικός χριστιανισμός – Ο λόγος του Ηρακλείτου και ο λόγος του Ιωάννου} / Διατομιακή ψυχολογία {Η μιμητική επιθυμία – Η επιθυμία χωρίς αντικείμενο – Μίμηση και σεξουαλικότητα – Ψυχαναλυτική μυθολογία – Πέραν του σκανδάλου} / Σαν επίλογος / Βιβλιογραφία / Κείμενα και μεταφράσεις / Πίνακας χωρίων της Βίβλου / Ευρετήριο] [Τιμή πώλησης: 180,00 ευρώ. Με έκπτωση: 135,00 ευρώ] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

Romantiko_psevdosΖΙΡΑΡ, ΡΕΝΕ [RENÉ GIRARD]: Ρομαντικό ψεύδος και μυθιστορηματική αλήθεια, μτφ.-σημειώσεις Κατερίνα Κολλέτ, <Ίνδικτος>, Αθήναι 2001, σελ. 373 [Η ‘τριγωνική’ επιθυμία {Για τους Θερβάντες, Σταντάλ, Φλωμπέρ, Προυστ και Ντοστογιέφσκι} / Οι άνθρωποι θα είναι θεοί οι μεν για τους δε {Για τους Προυστ, Θερβάντες, Ντοστογιέφσκι και Φλωμπέρ} / Οι μεταμορφώσεις της επιθυμίας {Για τους Θερβάντες, Σταντάλ, Φλωμπέρ, Προυστ και Ντοστογιέφσκι} / Ο αφέντης και ο σκλάβος {Αναφορές στον Θερβάντες και, κυρίως, στον Σταντάλ} / Το κόκκινο και το μαύρο {Με αφορμή το ομώνυμο μυθιστόρημα του Σταντάλ} / Προβλήματα τεχνικής στον Σταντάλ, στον Θερβάντες και στον Φλωμπέρ / Η ασκητική του ήρωα {Αναφορές στους Σταντάλ και Ντοστογιέφσκι} / Μαζοχισμός και σαδισμός {Αναφορές στους Ντοστογιέφσκι και Προυστ} / Οι κόσμοι του Προυστ / Προβλήματα τεχνικής στον Προυστ και στον Ντοστογιέφσκι / Η ντοστογιεφσκική αποκάλυψη / Ο επίλογος] [Τιμή πώλησης: 34,00 ευρώ. Με έκπτωση: 25,50 ευρώ] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

Εθεώρουν_τον_Σατανάν_ως_αστραπήνΖΙΡΑΡ, ΡΕΝΕ [RENÉ GIRARD]: Εθεώρουν τον Σατανάν ως αστραπήν…, μτφ. Ευγενία Γραμματικοπούλου, <Εξάντας>, Αθήνα 2002, σελ. 285 [Εισαγωγή / Η βιβλική γνώση της βίας {Ανάγκη γαρ εστίν ελθείν τα σκάνδαλα – Ο κύκλος της μιμητικής βίας – Ο Σατανάς} / Η λύση στο αίνιγμα των μύθων {Το αποτρόπαο θαύμα του Απολλώνιου του Τυανέα – Μυθολογία – Θυσία – Ο ιδρυτικός φόνος – Οι εξουσίες και οι αρχές} / Ο θρίαμβος του Σταυρού {Μοναδικότητα της Βίβλου – Μοναδικότητα των Ευαγγελίων – Ο θρίαμβος του Σταυρού – Αποδιοπομπαίος τράγος – Η σύγχρονη μέριμνα για τα θύματα – Η διπλή νιτσεϊκή κληρονομιά} / Συμπέρασμα] [Τιμή πώλησης: 29,00 ευρώ. Με έκπτωση: 22,00 ευρώ] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

Kritikes_apo_to_ypogeioΖΙΡΑΡ, ΡΕΝΕ [RENÉ GIRARD]: Κριτικές από το υπόγειο, μτφ.-σημειώσεις Νίκος Ζαρταμόπουλος, <Βιβλιοπωλείον της Εστίας>, Αθήνα 2003, σελ. 371 [Εισαγωγή / Ντοστογιέφσκι: Από το ομοιότυπο στην ενότητα {Κάθοδος στην Κόλαση – Υπόγεια ψυχολογία – Υπόγεια μεταφυσική – Ανάσταση} / Για μια νέα δίκη του Ξένου {Για τον Καμύ} / Από τη Θεία Κωμωδία {του Δάντη} στην κοινωνιολογία του μυθιστορήματος / Τέρατα και ημίθεοι στο έργο του Βικτόρ Ουγκό / Το σύστημα του παραληρήματος {Για τους Ντελέζ και Γκουατταρί με αφορμή το βιβλίο τους Αντι-Οιδίπους] [Τιμή πώλησης: 20,38 ευρώ. Με έκπτωση: 15,00 ευρώ] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s