ΡΕΝΕ ΖΙΡΑΡ

Το_εξιλαστήριο_θύμαΖΙΡΑΡ, ΡΕΝΕ [RENÉ GIRARD]: Το εξιλαστήριο θύμα. Η βία και το ιερό, μτφ. Κωστής Παπαγιώργης, <Εξάντας>, Αθήνα 1991, σελ. 541 [Η θυσία / Η θυσιαστική κρίση / Ο Οιδίπους και το εξιλαστήριο θύμα / Η γένεση των μύθων και των τελετουργιών / Διόνυσος / Από τη μιμητική επιθυμία στο τερατώδες είδωλο / Ο Φρόυντ και το οιδιπόδειο σύμπλεγμα / Το Τοτέμ και ταμπού και οι απαγορεύσεις της αιμομιξίας / Ο Λεβί-Στρως, ο στρουκτουραλισμός και οι κανόνες του γάμου / Οι θεοί, οι νεκροί, το ιερό, η θυσιαστική υποκατάσταση / Η ενότητα όλων των τελετουργιών / Συμπέρασμα] [Σειρά: Σύγχρονη κλασική βιβλιοθήκη, αρ. 39] [Τιμή πώλησης: 34,00 ευρώ. Με έκπτωση: 25,50 ευρώ.] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

Η_αρχαία_οδός_των_ασεβώνΖΙΡΑΡ, ΡΕΝΕ [RENÉ GIRARD]: Η αρχαία οδός των ασεβών, μτφ. Λουκάς Θεοδωρακόπουλος, <Εξάντας>, Αθήνα 1992, σελ. 226 [Η περίπτωση του Ιώβ {Ο Ιώβ θύμα του λαού του – Ο Ιώβ είδωλο του λαού του – Η αρχαία οδός τω ασεβών} / Μυθολογία και αλήθεια {Οι ουράνιες στρατιές – Ρεαλισμός και μεταμόρφωση – Οιδίπους και Ιωβ – ‘‘Κάτω απ’ τα πόδια των αλόγων κείτεται συντριμμένη η βασίλισσα’’} / Ο μιμητισμός {‘‘Κι απ’ το κακό που προξενούν οι αψίκοροι κερδίζεται μια ολόκληρη χώρα’’ – Ο ψαλμός 73 – Ο χείμαρρος των βουνών} / Απ’ το μηχανισμό στην τελετουργική διαδικασία {Το δημόσιο Tophet – Το ορφανό που κληρώνεται στην τύχη – Αφετηρία κι επανάληψη – Ο Ιώβ και ο ιερός βασιλιάς – Η εξέλιξη των τελετουργιών} / Η ομολογία του θύματος {Μια ολοκληρωτική δίκη – Η ανταπόδοση – Οι λιποψυχίες του Ιώβ – Ο υπερασπιστής μου είναι ζωντανός – Η αιματηρή εξιλέωση των παρεκτροπών της πόλης – Ο Θεός των θυμάτων}] [Σειρά: Σύγχρονη κλασική βιβλιοθήκη, αρ. 41] [Τιμή πώλησης: 14,06 ευρώ. Με έκπτωση: 10,50 ευρώ.]

Οι_φλόγες_της_ζηλοτυπίαςΖΙΡΑΡ, ΡΕΝΕ [RENÉ GIRARD]: Σαίξπηρ. Οι φλόγες της ζηλοτυπίας, μτφ. Κωστής Παπαγιώργης, <Εξάντας>, Αθήνα 1993, σελ. 541 [Εισαγωγή / ‘Ο έρωτας τρελαίνεται για παινέματα’. Οι δύο άρχοντες της Βερόνας / ‘Ζήλια για μια χάρη τόσο ουράνια’. Ο βιασμός της Λουκρητίας / ‘Η αστάθεια του αληθινού έρωτα’. Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας / ‘Ω, μάθε μου πως ζεις’. Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας / ‘Μεταμορφώθηκε το πνεύμα τους’. Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας / ‘Κάτι παραπάνω από χίμαιρες’. Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας / ‘Κάτι πολύ συνεκτικό’. Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας / ‘Έρωτας με τα μάτια ενός άλλου’. Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας / ‘Έρωτας εξ ακοής’. Πολύ κακό για τίποτα / ‘Αγάπα τον επειδή τον αγαπώ’. Όπως αγαπάτε / ‘Δεν την κολακεύει ο καθρέφτης της, εσύ την κολακεύεις’. Όπως αγαπάτε / ‘Πόσο ωραία μου φαίνεται αυτή η περιφρόνηση’. Δωδεκάτη νύχτα / ‘Τώρα δεν έχει πια τη γλύκα που είχε πριν’. Δωδεκάτη νύχτα / ‘Μια λυπημένη Χρυσίδα ανάμεσα στους χαρούμενους Έλληνες’. Τρωΐλος και Χρυσίδα / Η ειρωνική μεταστροφή στο Τρωΐλος και Χρυσίδα / ‘Το βλέμμα αυτών των ανθρώπων’. Τρωΐλος και Χρυσίδα / Πάνδαρος. Τρωΐλος και Χρυσίδα / ‘Χλωμός και αναιμικός ανταγωνιστής’. Τρωΐλος και Χρυσίδα / ‘Τον πατέρα σας θα πρέπει να τον έχετε σαν θεό’. Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας / ‘Το χάος των αντιθέσεων σας’. Τίμων ο Αθηναίος / ‘Συνωμοσία’. Ιούλιος Καίσαρας / ‘Οικογενειακοί παροξυσμοί, σφοδροί εμφύλιοι πόλεμοι’. Ιούλιος Καίσαρας / ‘Η Μεγάλη Ρώμη θα πιει το αναγεννητικό αίμα’. Ιούλιος Καίσαρας / ‘Να είμαστε θυσιαστές, Γάιε, όχι σφαγείς’. Ιούλιος Καίσαρας / ‘Ας τον τεμαχίσουμε σαν έδεσμα άξιο για θεού’. Ιούλιος Καίσαρας / ‘Παγκόσμιος λύκος, παγκόσμια Ταγή’. Τρωΐλος και Χρυσίδα / Ο ευγενικός Πουκ. Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας, Αγάπης αγώνας άγονος / ‘Για να παγιδεύσουμε τους πιο φρόνιμους’. Ο έμπορος της Βενετίας, Ριχάδος Γ´ / Εσείς πιστεύετε στη θεωρία σας; Τζαίημς Τζόυς Οδυσσέας / Η νοθευμένη εκδίκηση του Άμλετ / ‘Πρέπει τάχα να γκρεμίσουμε το θυσιαστήριο;’. Οθέλλος, Ρωμαίος και Ιουλιέτα, Με το ίδιο μέτρο / ‘Την αγαπάς επειδή ξέρεις πως την αγαπώ’. Σονέτα / ‘Ένα όργανο για να σας σπρώξει στην αμαρτία’. Χειμωνιάτικο παραμύθι / Οι οδύνες της επιθυμίας. Χειμωνιάτικο παραμύθι, Κυμβελίνος / Το προπατορικό αμάρτημα. Χειμωνιάτικο παραμύθι / ‘Ο αληθινός μου έρωτας θα ακολουθήσει τη σκιά σου’. Χειμωνιάτικο παραμύθι / Η ανάσταση του Λεόντιου. Χειμωνιάτικο παραμύθι / ‘Θα χάψουν την πρόσκληση όπως η γάτα πίνει το γάλα της’. Η τρικυμία] [Τιμή πώλησης: 23,44 ευρώ. Με έκπτωση: 17,50 ευρώ.] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

ΖΙΡΑΡ, ΡΕΝΕ [RENÉ GIRARD]: Κεκρυμμένα από καταβολής. Διάλογος με τους Ζαν-Μισέλ Ουγκουρλιάν και Γκυ Λεφόρ, πρόλογος-μτφ.-σημειώσεις Κωνσταντίνος Ι. Γκότσης, εξώφυλλο Λούτσιο Φοντάνα, Αθήνα 1994, σελ. 2+740 [Βασική ανθρωπολογία {Ο θυματικός μηχανισμός: Θεμέλιος λίθος της θρησκείας (Δομιακή ανθρωπολογία και η έρευνα της θρησκείας – Μίμηση ιδιοποιήσεως και μιμητική αντιπαλότητα – Ο ρόλος του νόμου: Απαγόρευση της μίμησης – Ο ρόλος της τελετουργίας: Καθ-ιέρωση της μίμησης – Θυσία και θυματικός μηχανισμός – Θεωρία περί θρησκείας) – Γένεση του πολιτισμού και των θεσμών (Τελετουργικός πολυμορφισμός – Ιερή βασιλεία και κεντρική εξουσία – Τελετουργική πολυσθένεια και θεσμική ειδοποίηση – Εξημέρωση των ζώων και τελετουργική θήρα – Σεξουαλικές απαγορεύσεις και η αρχή της ανταλλαγής – Θάνατος και επικήδειες τελετές) – Η διαδικασία ανθρωποποιήσεως (Τοποθέτηση του προβλήματος – Ηθολογία και εθνολογία – Θυματικός μηχανισμός και ανθρωποποίηση – Το υπερβατικό σημαίνον) – Μύθοι: Ο συγκεκαλυμμένος ιδρυτικός φόνος (‘Ριζική εξάλειψη’ – Ατομική ‘αρνητική παραδήλωση’, συλλογική ‘θετική παραδήλωση’ – Σωματικά σημεία του αποπομπαίου θύματος) – Τα κείμενα διωγμού (Μυθικό κείμενο και αναφερόμενο – Τα κείμενα διωγμού – Η αποφενάκιση του διωγμού, μονοπώλιο του δυτικού και νεωτερικού κόσμου – Το διττό σημασιολογικό φορτίο της έκφρασης ‘αποπομπαίος τράγος’ – Ιστορική ανάδυση του θυματικού μηχανισμού)} / Η ιουδαιοχριστιανική γραφή {Κεκρυμμένα από καταβολής (Ομοιότητες ανάμεσα στους βιβλικούς μύθους και την παγκόσμια μυθολογία – Διακριτότητα των βιβλικών μύθων: Κάιν. Ιωσήφ. Ο Νόμος και οι Προφήτες – Ευαγγελική αποκάλυψη του ιδρυτικού φόνου: Ταλανισμοί κατά των Φαρισαίων. Ο τάφος ως μεταφορά. Το Πάθος. Το μαρτύριο του Στεφάνου. Το αποπομπαίο κείμενο) – Μη θυσιαστική ανάγνωση του ευαγγελικού κειμένου (Ο Χριστός και η θυσία – Αδυνατότητα της θυσιαστικής αναγνώσεως – Αποκαλυπτικός λόγος και η διά παραβολών ομιλία – Αρχαί και εξουσίαι – Το κήρυγμα της Βασιλείας – Βασιλεία και αποκαλυπτικός λόγος – Μη θυσιαστικός θάνατος του Χριστού – Η θεότητα του Χριστού – Η άσπορος σύλληψις) – Θυσιαστική ανάγνωση και ιστορικός χριστιανισμός (Προεκτάσεις της θυσιαστικής αναγνώσεως – Η προς Εβραίους επιστολή – Ο θάνατος του Χριστού και το τέλος της ιερότητας – Θυσία του άλλου και θυσία του εαυτού – Η κρίσις του Σολομώντος – Ευαγγέλια και σημειωτική ανάλυση: Μια νέα θυσιαστική ανάγνωση – Θυσιαστική ανάγνωση και ιστορία – Επιστήμη και αποκαλυπτικός λόγος) – Ο Λόγος του Ηρακλείτου και ο Λόγος του Ιωάννου (Ο Λόγος στη φιλοσοφία – Οι δύο Λόγοι στον Χάιντεγκερ – Θυματικός ορισμός του ιωάννειου Λόγου – ‘Εν αρχή…’ – Αγάπη και γνώση)} / Διατομιακή ψυχολογία {Η μιμητική επιθυμία (Μίμηση ιδιοποιήσεως και μιμητική επιθυμία – Μιμητική επιθυμία και νεωτερικός κόσμος – Μιμητική κρίση και δυναμική της επιθυμίας – Μίμηση εκμαθήσεως και μίμηση αντιπαλότητας – Η double bind του Γκρέγκορυ Μπαίητσον – Από την αντιπαλότητα αντικειμένου στη μεταφυσική επιθυμία) – Η επιθυμία χωρίς αντικείμενο (Τα ομοιότυπα και η διατομιακότητα – Συμπτώματα μεταπτώσεως – Εξαφάνιση του αντικειμένου και ψυχωσική δομή – Ύπνωση και κατοχή) – Μίμηση και σεξουαλικότητα (Ο λεγόμενος μαζοχισμός – Θεατρικός ‘σαδομαζοχισμός’ – Η ομοφυλοφιλία – Λανθάνουσα ομοφυλοφιλία και μιμητική αντιπαλότητα – Το τέλος του πλατωνισμού στην ψυχολογία) – Ψυχαναλυτική μυθολογία (Ο πλατωνισμός του Φρόυντ και η προσφυγή στο οιδιπόδειο αρχέτυπο – Περί αναπαραγωγής τριγώνων – Μίμηση και αναπαράσταση – Η διπλή οιδιπόδεια γένεση – Το ‘διατί’ της αμφιφυλοφιλίας – Ο ναρκισσισμός: Η επιθυμία του Φρόυντ – Λεωφορείον ο πόθος και μεταφορά παιδιών, γελωτοποιών, εγκληματιών και αγρίων θηρίων) – Πέραν του σκανδάλου (Η προυστιακή μεταστροφή – Η εμπειρία της θρησκευτικής μεταστροφής – Jenseits des Lustprinzips και δομιακή ψυχανάλυση – Ένστικτο θανάτου και νεωτερικός πολιτισμός – Το σκάνδαλον)} / Σαν επίλογος / Βιβλιογραφία / Κείμενα και μεταφράσεις / Πίνακας χωρίων της Βίβλου / Ευρετήριο] [Τιμή πώλησης: 180,00 ευρώ. Με έκπτωση: 135,00 ευρώ.]

Romantiko_psevdosΖΙΡΑΡ, ΡΕΝΕ [RENÉ GIRARD]: Ρομαντικό ψεύδος και μυθιστορηματική αλήθεια, μτφ.-σημειώσεις Κατερίνα Κολλέτ, <Ίνδικτος>, Αθήναι 2001, σελ. 373 [Η ‘τριγωνική’ επιθυμία {Για τους Θερβάντες, Σταντάλ, Φλωμπέρ, Προυστ και Ντοστογιέφσκι} / Οι άνθρωποι θα είναι θεοί οι μεν για τους δε {Για τους Προυστ, Θερβάντες, Ντοστογιέφσκι και Φλωμπέρ} / Οι μεταμορφώσεις της επιθυμίας {Για τους Θερβάντες, Σταντάλ, Φλωμπέρ, Προυστ και Ντοστογιέφσκι} / Ο αφέντης και ο σκλάβος {Αναφορές στον Θερβάντες και, κυρίως, στον Σταντάλ} / Το κόκκινο και το μαύρο {Με αφορμή το ομώνυμο μυθιστόρημα του Σταντάλ} / Προβλήματα τεχνικής στον Σταντάλ, στον Θερβάντες και στον Φλωμπέρ / Η ασκητική του ήρωα {Αναφορές στους Σταντάλ και Ντοστογιέφσκι} / Μαζοχισμός και σαδισμός {Αναφορές στους Ντοστογιέφσκι και Προυστ} / Οι κόσμοι του Προυστ / Προβλήματα τεχνικής στον Προυστ και στον Ντοστογιέφσκι / Η ντοστογιεφσκική αποκάλυψη / Ο επίλογος] [Τιμή πώλησης: 34,00 ευρώ. Με έκπτωση: 25,50 ευρώ.] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

Εθεώρουν_τον_Σατανάν_ως_αστραπήνΖΙΡΑΡ, ΡΕΝΕ [RENÉ GIRARD]: Εθεώρουν τον Σατανάν ως αστραπήν…, μτφ. Ευγενία Γραμματικοπούλου, <Εξάντας>, Αθήνα 2002, σελ. 285 [Εισαγωγή / Η βιβλική γνώση της βίας {Ανάγκη γαρ εστίν ελθείν τα σκάνδαλα – Ο κύκλος της μιμητικής βίας – Ο Σατανάς} / Η λύση στο αίνιγμα των μύθων {Το αποτρόπαο θαύμα του Απολλώνιου του Τυανέα – Μυθολογία – Θυσία – Ο ιδρυτικός φόνος – Οι εξουσίες και οι αρχές} / Ο θρίαμβος του Σταυρού {Μοναδικότητα της Βίβλου – Μοναδικότητα των Ευαγγελίων – Ο θρίαμβος του Σταυρού – Αποδιοπομπαίος τράγος – Η σύγχρονη μέριμνα για τα θύματα – Η διπλή νιτσεϊκή κληρονομιά} / Συμπέρασμα] [Τιμή πώλησης: 29,00 ευρώ. Με έκπτωση: 22,00 ευρώ.] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

Kritikes_apo_to_ypogeioΖΙΡΑΡ, ΡΕΝΕ [RENÉ GIRARD]: Κριτικές από το υπόγειο, μτφ.-σημειώσεις Νίκος Ζαρταμόπουλος, <Βιβλιοπωλείον της Εστίας>, Αθήνα 2003, σελ. 371 [Εισαγωγή / Ντοστογιέφσκι: Από το ομοιότυπο στην ενότητα {Κάθοδος στην Κόλαση – Υπόγεια ψυχολογία – Υπόγεια μεταφυσική – Ανάσταση} / Για μια νέα δίκη του Ξένου {Για τον Καμύ} / Από τη Θεία Κωμωδία {του Δάντη} στην κοινωνιολογία του μυθιστορήματος / Τέρατα και ημίθεοι στο έργο του Βικτόρ Ουγκό / Το σύστημα του παραληρήματος {Για τους Ντελέζ και Γκουατταρί με αφορμή το βιβλίο τους Αντι-Οιδίπους] [Τιμή πώλησης: 20,38 ευρώ. Με έκπτωση: 15,00 ευρώ.] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

ΖΙΡΑΡ, ΡΕΝΕ [RENÉ GIRARD]: Βία και θρησκεία. Αιτία ή αποτέλεσμα;, εισαγωγή-μτφ.-επιμέλεια Αντώνιος Καλατζής, επίμετρο Βόλφγκανγκ Παλάβερ, <Νήσος>, Αθήνα 2017, σελ. 117 [Βία και θρησκεία: Αιτία ή αποτέλεσμα; {Προοίμιο – Η απόρριψη του ρεαλισμού στον εικοστό αιώνα – Τελετουργικές θυσίες – Η ‘διαφορά’ της Βίβλου – Η σύγχρονη εξέλιξη της απομάκρυνσης από τη βία – Μπορεί να υπάρξει οπισθοδρόμηση} / Συνέντευξη με τον Ρενέ Ζιράρ Ι / Συνέντευξη με τον Ρενέ Ζιράρ ΙΙ] [Τιμή πώλησης: 10,00 ευρώ. Με έκπτωση: 7,00 ευρώ.]

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.