ΒΑΛΤΕΡ ΜΠΕΝΓΙΑΜΙΝ

Dokimia_gia_ton_MprextΜΠΕΝΓΙΑΜΙΝ, ΒΑΛΤΕΡ [WALTER BENJAMIN]: Δοκίμια για το[ν] Μπρεχτ, μτφ.-επίλογος Νίκος Κολοβός, δεύτερη έκδοση, <Πύλη>, Αθήνα 1977, σελ. 197 [Τιμή πώλησης: 21,00 ευρώ. Με έκπτωση: 16,00 ευρώ.] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

 

 

ΜΠΕΝΓΙΑΜΙΝ, ΒΑΛΤΕΡ [WALTER BENJAMIN]: Δοκίμια για την τέχνη, μτφ. Δημοσθένης Κούρτοβικ, <Κάλβος>, Αθήνα 1978, σελ. 112 [Το έργο τέχνης στην εποχή της τεχνικής αναπαραγωγιμότητάς του / Συνοπτική ιστορία της φωτογραφίας / Έντουαρντ Φουξ. Ο συλλέκτης και ο ιστορικός] [Τιμή πώλησης: 7,39 ευρώ. Με έκπτωση: 5,50 ευρώ.]

ΜΠΕΝΓΙΑΜΙΝ, ΒΑΛΤΕΡ [WALTER BENJAMIN]: Φραντς Κάφκα. (Για την δεκάτη επέτειο του θανάτου του), εισαγωγικό σημείωμα Χ. Α., μτφ. Στέφανος Ροζάνης, <Έρασμος>, Αθήνα 1980, σελ. 54 [Ποτέμκιν / Μια παιδική φωτογραφία / Ο μικρός καμπούρης / Ο Σάντσο Πάντσα] [Τιμή πώλησης: 7,46 ευρώ. Με έκπτωση: 5,50 ευρώ.] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

charles_baudelaireΜΠΕΝΓΙΑΜΙΝ, ΒΑΛΤΕΡ [WALTER BENJAMIN]: Σαρλ Μπωντλαίρ. Ένας λυρικός στην ακμή του καπιταλισμού, σημείωμα για την ελληνική έκδοση Κ[ώστας] Λ[ιβιεράτος], επιλογικό σημείωμα Rolf Tiedemann, δεύτερο επιλογικό σημείωμα Suzan Buck-Morss, μτφ. από τα γερμανικά Γιώργος Γκουζούλης, ανυπόγραφες σημειώσεις της ελληνικής έκδοσης, ανυπόγραφη εργοβιογραφία, ανυπόγραφο σημείωμα της γερμανικής έκδοσης, επιμέλεια Κώστας Λιβιεράτος – Λευτέρης Αναγνώστου, <Αλεξάνδρεια>, Αθήνα 1994, σελ. 337 [Το Παρίσι της Δεύτερης Αυτοκρατορίας στον Μπωντλαίρ {Οι μποέμ – Ο πλάνης – Η νεωτερικότητα} / Ορισμένα μοτίβα στον Μπωντλαίρ / Κεντρικό Πάρκο / Γλωσσάρι / Ευρετήριο] [Συμπεριλαμβάνονται επιστολές του Αντόρνο και του Μπένγιαμιν.] [Τιμή πώλησης: 26,50 ευρώ. Με έκπτωση: 17,50 ευρώ.] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

ΜΠΕΝΓΙΑΜΙΝ, ΒΑΛΤΕΡ [WALTER BENJAMIN]: Συνομιλίες με τον Μπρέχτ, μτφ.-σημειώσεις-επιμέλεια Βιβή Ζωγράφου, <Καθρέφτης>, Αθήνα [2000], σελ. 38 [‘‘12 Ιουλίου: Χθες, αφού παίξαμε σκάκι, ο Μπρέχτ είπε: ‘Ξέρεις, όταν έρθει ο Κορς πρέπει να βρούμε ένα νέο παιχνίδι να παίζουμε μαζί του. Ένα παιχνίδι στο οποίο οι κινήσεις να μην είναι πάντα ίδιες, όπου η λειτουργία ενός κομματιού θα αλλάξει αφού θα έχει μείνει στο ίδιο τετράγωνο για κάποιο διάστημα: θα γίνει ισχυρότερο ή ασθενέστερο. Έτσι όπως είναι, το παιχνίδι δεν εξελίσσεται, παραμένει ίδιο για πολύ καιρό.’’’] [Τιμή πώλησης: 10,00 ευρώ. Με έκπτωση: 7,50 ευρώ.] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

ΜΠΕΝΓΙΑΜΙΝ, ΒΑΛΤΕΡ [WALTER BENJAMIN]: Μονόδρομος, εισαγωγή-μτφ.-σημειώσεις Νέλλη Ανδρικοπούλου, επιμέλεια Γιώργος Σαγκριώτης, <Άγρα>, Αθήνα 2004, σελ. 142 [Ο Μονόδρομος είναι από κάθε άποψη ένας σταθμός – μια στροφή – στη ζωή και τη σκέψη του Μπένγιαμιν. Οι πνευματικές του διεργασίες δεν είναι άσχετες με την προσωπικότητα των στενότερων φίλων του, της κομμουνίστριας Λεττονής ηθοποιού Άσια Λάτσις (στην οποία και αφιερώνεται το έργο), του σιωνιστή Γκέρσομ Σόλεμ, αλλά και του Μπωντλαίρ τον οποίο μελετά και μεταφράζει· δεν είναι επίσης άσχετες με το Παρίσι που το λατρεύει και το Βερολίνο των παιδικών του χρόνων. Επηρεασμένος από τα κολλάζ των υπερρεαλιστών, αλλά κι από τις τυπογραφικές υπερβολές της αφίσας που είναι σαφώς πιο τελέσφορες από την κλασική, γραμμική ανάπτυξη ενός θέματος σε βιβλίο, ο Μπένγιαμιν επιλέγει το 1928 για τον Μονόδρομο έναν τρόπο έκφρασης πιο μοντέρνο, που ταιριάζει ιδιαίτερα στη διεισδυτική του ματιά, η οποία ανασύρει νόημα από την αποκαλυπτική λεπτομέρεια και του προσφέρει ταυτόχρονα ένα ευρύ πεδίο δράσεως. Προσαρμόζει το φακό του στο σχήμα σύντομων αφορισμών για να συντομογραφήσει τις νεότευκτες μαρξιστικές του αντιλήψεις, αναμνήσεις από το αστικό του παρελθόν, αριστοτεχνικά αποδοσμένες παιδικές εμπειρίες, ταξιδιωτικές εντυπώσεις αλλά και τον βαθύ μυστικισμό μιας πεσιμιστικής αποτίμησης της ιστορίας που καθώς προχωρά, θρυμματίζεται σε ερείπια. Τα μυστικά του ανατέλλοντος καπιταλισμού τού αποκαλύπτονται κυρίως μέσα στο πλαίσιο της μοντέρνας πόλης, στους αγχωμένους δρόμους της που οδηγούν στο πουθενά, στο χρόνο του ανθρώπου που συρρικνώνεται, στην επικοινωνία που νοσεί – πουθενά δεν διαγράφεται μια εικόνα υγιούς συνόλου. Αποστέλλοντας μετά την έκδοση τον Μονόδρομο στον Hugo von Hofmannsthal ο Μπένγιαμιν τον παρουσιάζει εμπιστευτικά σαν ‘μαρτυρία μιας εσωτερικής διαμάχης’. Αναζητώντας μέσα από ετερόκλιτα πολιτισμικά θραύσματα την ενότητα και το νόημα του κόσμου, προσέκρουε συνεχώς στις συρρικνώσεις του προϊόντως ανενεργού πολιτισμού που γέννησε ο καπιταλισμός, έτσι που καταστροφικά επιδεινώνεται με την πρόοδο της τεχνολογίας και το προβάδισμα του εμπορεύματος έναντι του ανθρώπου.] [Τιμή πώλησης: 11,81 ευρώ. Με έκπτωση: 7,50 ευρώ.] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

ΜΠΕΝΓΙΑΜΙΝ, ΒΑΛΤΕΡ [WALTER BENJAMIN]: Τα παιδικά χρόνια στο Βερολίνο το χίλια εννιακόσια, μτφ.-σημειώσεις Ιωάννα Αβραμίδου, επίμετρο Ρολφ Τήντεμαν, επίλογος Τέοντορ Αντόρνο, <Άγρα>, Αθήνα 2005, σελ. 158 [Η Μουμμερέλεν / Τίαργκαρντεν / Το αυτοκρατορικό πανόραμα / Η Θριαμβική Στήλη / Το τηλέφωνο / Το κυνήγι της πεταλούδας / Αναχώρηση και επιστροφή / Η αφύπνιση της σεξουαλικότητας / Χειμωνιάτικο πρωϊνό / Στη γωνία των οδών Στέγκλιτζερ και Γκέντχινερ / Ο κύριος Κνόχε και η δεσποινίς Πούφαλ / Η σκεπαστή αγορά της Πλατείας Μάγκντεμπουργκ / Ο πυρετός / Το καρουσέλ / Η ενυδρίδα / Μια αναγγελία θανάτου / Η νήσος Πφάουεν και Γκλίνικε / Μπλούμεσχοφ 12 / Το κουτί με τα γράμματα της αλφαβήτου / Ντουλάπια / Σχολική βιβλιοθήκη / Κρυψώνες / Ένα φάντασμα / Οι προσκεκλημένοι / Επαίτες και πόρνες / Εγκλήματα και ατυχήματα / Το κουτί της ραπτικής / Ένας χριστουγεννιάτικος άγγελος / Δυο ορχήστρες χάλκινων οργάνων / Ο μικρός καμπούρης] [Τιμή πώλησης: 13,43 ευρώ. Με έκπτωση: 9,00 ευρώ.] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

ΜΠΕΝΓΙΑΜΙΝ, ΒΑΛΤΕΡ [WALTER BENJAMIN]: Το έργο τέχνης στην εποχή της τεχνολογικής του αναπαραγωγιμότητας, μτφ.-σχόλια Φώτης Τερζάκης, <Επέκεινα>, Τρίκαλα 2013(;), σελ. 75 [Τιμή πώλησης: 9,58 ευρώ. Με έκπτωση: 7,00 ευρώ.] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

ΜΠΕΝΓΙΑΜΙΝ, ΒΑΛΤΕΡ [WALTER BENJAMIN]: Για το έργο τέχνης. Τρία δοκίμια, πρόλογος-μτφ.-σχόλια Αντώνης Οικονόμου, επίμετρο Γύργκεν Χάμπερμας, <Πλέθρον>, Αθήνα 2013, σελ. 182 [Το έργο τέχνης την εποχή της δυνατότητας τεχνικής αναπαραγωγής του / Ο σουρρεαλισμός, το τελευταίο στιγμιότυπο της ευρωπαϊκής διανόησης / Έντουαρντ Φουκς, συλλέκτης και ιστορικός / Παράρτημα {Επιστολές (Επιστολή Αντόρνο προς Μπένγιαμιν – Επιστολή Μπένγιαμιν προς Αντόρνο) – Βάλτερ Μπένγιαμιν: «Δύο δοκίμια» («Ορκωτός ελεγκτής βιβλίων» – «Θεωρία της δια-σκέδασης»)}] [Τιμή πώλησης: 16,00 ευρώ. Με έκπτωση: 12,00 ευρώ.] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

ΜΠΕΝΓΙΑΜΙΝ, ΒΑΛΤΕΡ [WALTER BENJAMIN]: Για μια κριτική της βίας, δεν αναφέρεται μεταφραστής, επιμέλεια Παναγιώτης Καλαμαράς, <Ελευθεριακή Κουλτούρα>, Αθήνα 2014, σελ. 76 [Το 1921 και σε μια Γερμανία που μόλις έχει λήξει η επανάσταση των συμβουλίων, ο Βάλτερ Μπένγιαμιν ασχολείται με το πάντοτε φλέγον ζήτημα της βίας και διερωτάται κατά πόσο είναι δυνατή μια διάκρισή της σε βία που υποτάσσει και σε βία που απελευθερώνει. Πρόκειται για ένα ‘αγαπημένο’ και τότε (όπως και σήμερα) άκρως επίκαιρο θέμα συζήτησης των αναρχικών ιδεών και πρακτικών και θα πρέπει να επισημανθεί ότι εκείνη την περίοδο της ζωής του ο Μπένγιαμιν δήλωνε αναρχικός (κάτι τέτοιο φαίνεται άλλωστε και από τα γραπτά του, από τις επαφές και τις γενικότερες ενασχολήσεις του). Προλεταριακή γενική απεργία, λοιπόν, εναντίον πολιτικής γενικής απεργίας, μυθική βία εναντίον θεϊκής βίας, δυνατότητα μη βίαιης επίλυσης των διαφορών, κατάσταση εξαίρεσης και να που σήμερα οι σκέψεις του Μπένγιαμιν συνεχίζουν να είναι επίκαιρες. Αυτό άλλωστε φαίνεται και από την παράθεση των εισηγήσεων σχετικά με το κείμενο του Μπένγιαμιν σε μια ημερίδα που έγινε το 2011 στο ιστορικό κατειλημμένο κοινωνικό κέντρο του Μιλάνου Cox 18, αλλά και από ένα μικρό σχόλιο του ίδιου του Μπένγιαμιν σχετικά με το ζήτημα της χρήσης βίας (ανέκδοτο στην εποχή του). Έτσι προχωράμε σε μια ακόμη έκδοση του κειμένου του Μπένγιαμιν, ελπίζοντας ότι ο παρών τόμος θα συνεισφέρει γόνιμα σε προσωπικές και συλλογικές διερωτήσεις.] [Τιμή πώλησης: 8,00 ευρώ. Με έκπτωση: 5,50 ευρώ.] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

ΜΠΕΝΓΙΑΜΙΝ, ΒΑΛΤΕΡ [WALTER BENJAMIN]: Η αποστολή του μεταφραστή και άλλα κείμενα για την γλώσσα, εισαγωγή-μτφ. από τα γερμανικά-σημειώσεις Γιώργος Σαγκριώτης, <Εκδόσεις Πατάκη>, Αθήνα 2014, σελ. 207 [Η αποστολή του μεταφραστή / Η καταγωγή του γερμανικού μπαρόκ δράματος. Γνωσιοκριτικός πρόλογος {Η έννοια της πραγματείας – Γνώση και αλήθεια – Φιλοσοφικό κάλλος – Διαμελισμός και περίσταση εντός της έννοιας – Η ιδέα ως αστερισμός – Η λέξη ως ιδέα – Η ιδέα δεν είναι ταξινομική – Ο νομιναλισμός του Μπούρνταχ – Βερισμός, συγκρητισμός, επαγωγή – Τα είδη της τέχνης στον Κρότσε – Καταγωγή – Μοναδολογία – Παραγνώριση και παρερμηνεία της μπαρόκ τραγωδίας – ‘Εκτίμηση’ – Μπαρόκ και εξπρεσσιονισμός – Pro domo} / Νοητικές εικόνες {Για τον θάνατο ενός ηλικιωμένου – Ο καλός συγγραφέας – Όνειρο – Αφήγηση και θεραπεία – Όνειρο – Η ‘νέα κοινότητα’ – Κουλούρι, φτερό, παύση, παράπονο, σαχλαμάρα} / Μικρά καλλιτεχνήματα {Διαβάζοντας μυθιστορήματα – Η τέχνη της αφήγησης – Μετά την ολοκλήρωση} / Παράρτημα συμπληρωματικών κειμένων {Για το αίνιγμα και το μυστικό – Γλώσσα και λογική – Αναλογία και συγγένεια – Στοχασμοί για τον Χούμπολτ – Κρατικό μονοπώλιο πορνογραφίας}] [Τιμή πώλησης: 7,66 ευρώ. Με έκπτωση: 5,50 ευρώ.]

dokimia_filosofias_ths_glwssasΜΠΕΝΓΙΑΜΙΝ, ΒΑΛΤΕΡ [WALTER BENJAMIN]: Δοκίμια φιλοσοφίας της γλώσσας, προλεγόμενα-εισαγωγή-βιβλιογραφικό σημείωμα-μτφ.-σημειώσεις-ερμηνευτικά σχόλια-επίμετρο Φώτης Τερζάκης, <Ηριδανός>, Αθήνα 2016, σελ. 239 [Για τη γλώσσα εν γένει και για τη γλώσσα του ανθρώπου / Το έργο του μεταφραστή / Για τη μιμητική ικανότητα / Η γένεση της αλληγορίας {Τα σώματα των θεών και ο χριστιανισμός – Ο θρήνος στη γένεση της αλληγορίας} / Ο αφηγητής. Σκέψεις πάνω στο έργο του Νικολάι Λεσκόφ] [Τιμή πώλησης: 15,90 ευρώ. Με έκπτωση: 11,00 ευρώ.]

ΜΠΕΝΓΙΑΜΙΝ, ΒΑΛΤΕΡ [WALTER BENJAMIN]: Αποσυσκευάζω τη βιβλιοθήκη μου. Λόγος για τη συλλεκτική δραστηριότητα, μτφ.-σημειώσεις Βαγγέλης Μπιτσώρης, <Άγρα>, Αθήνα 2016, σελ. 23 [‘‘Αποσυσκευάζω τη βιβλιοθήκη μου. Μάλιστα. Άρα δεν είναι ακόμη στα ράφια, δεν την περιβάλλει η αθόρυβη ανία της ταξιθέτησης. Ούτε μπορώ να βηματίσω κατά μήκος των ζυγών της, για να τους επιθεωρήσω ενώπιον αγαπητών και φιλήκοων προσώπων. Τίποτε από όλα αυτά δεν έχετε να φοβηθείτε. Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να σας ζητήσω να μεταφερθείτε μαζί μου στην αταξία των διαρρηγμένων κιβωτίων, σε μιαν ατμόσφαιρα κορεσμένη από τη σκόνη του ξύλου, σ’ ένα πάτωμα στρωμένο με σκισμένα χαρτιά, ανάμεσα σε σωρούς βιβλία που αποστέλλονται πάλι στο φως της ημέρας ακριβώς μετά δύο έτη σκότους, ώστε να συμμεριστείτε εκ των προτέρων κάτι από τη διάθεση – διόλου ελεγειακή, αλλά μάλλον τεταμένη – που αφυπνίζουν σε έναν γνήσιο συλλέκτη αυτοί ακριβώς οι τόμοι… Κάθε πάθος συνορεύει με το χάος, όμως το συλλεκτικό πάθος εγγίζει τα όρια του χάους των αναμνήσεων. Αυτό που ωστόσο θέλω να πω είναι κάτι περισσότερο: το τυχαίο, το πεπρωμένο – που εμποτίζουν με το χρώμα τους τα περασμένα μπροστά στα μάτια μου – είναι συγχρόνως και εμφανώς παρόντα στον συνηθισμένο κυκεώνα των βιβλίων. Γιατί τι άλλο είναι αυτή η κατοχή παρά αταξία, όπου η συνήθεια έχει γίνει τόσο οικεία ώστε μπορεί να φαίνεται σαν τάξη;… Η ύπαρξη του συλλέκτη διέπεται από μια διαλεκτική ένταση μεταξύ των πόλων της αταξίας και της τάξης…’’] [Σειρά: ‘Ο άτακτος λαγός, αρ. 19’. Σειρά Β´] [Τιμή πώλησης: 8,00 ευρώ. Με έκπτωση: 5,50 ευρώ.]

ΜΠΕΝΓΙΑΜΙΝ, ΒΑΛΤΕΡ [WALTER BENJAMIN]: Ο συγγραφέας ως παραγωγός, μτφ. Αλφρέδος Σταϊνχάουερ, <Πλέθρον>, Αθήνα 2017, σελ. 48 [Εκλεπτύνοντας, στο τεταμένο κλίμα του μεσοπολέμου, το εργαλείο της μαρξιστικής κριτικής για την τέχνη, ο Benjamin θα παραμερίσει τις έννοιες της ‘στρατευμένης’ τέχνης, τις άγονες αντιθέσεις μορφής-περιεχομένου, και θα αποτιμήσει το καλλιτεχνικό έργο όχι ως αντανάκλαση των παραγωγικών σχέσεων, αλλά βάσει της θέσης του μέσα στις παραγωγικές σχέσεις. Για τον σκοπό αυτόν χρησιμοποιεί την έννοια της ‘τεχνικής’: η πρόοδος ή η οπισθοχώρησή της θα γίνει το κριτήριο μιας υλιστικής και διαλεκτικής αποτίμησης. Έτσι, θα ασκήσει κριτική στους διανοούμενους που η επαναστατικότητα των φρονημάτων τους δεν συνοδεύεται από αναστοχασμό της θέσης τους ως παραγωγών και ως προμηθευτών των ήδη υπαρχόντων μέσων παραγωγής, ενώ, μέσα από την κοσμογονία της εμφάνισης των μέσων μαζικής επικοινωνίας, θα διακρίνει την ‘ανάτηξη’ των λογοτεχνικών μορφών, πέρα από την πνευματοκρατική αντίληψη για τα ‘λογοτεχνικά έργα’.] [Συμπεριλαμβάνεται το κείμενο ‘Στοχασμοί πάνω στη ραδιοφωνία’.] [Τιμή πώλησης: 6,00 ευρώ. Με έκπτωση: 4,00 ευρώ.] [ΕΠΩΛΗΘΗ]

ΜΠΕΝΓΙΑΜΙΝ, ΒΑΛΤΕΡ [WALTER BENJAMIN]: Για τον Μπρεχτ. (Σκέψεις, δοκίμια, σχόλια), εισαγωγή-επιμέλεια Βασίλης Αλεξίου, μτφ.-σημειώσεις Γεράσιμος Λυκιαρδόπουλος, <Έρμα>, Αθήνα 2018, σελ. 190 [Τι είναι το επικό θέατρο; Μια σπουδή στον Μπρεχτ. (Πρώτη μορφή) / Τι είναι το επικό θέατρο; (Δεύτερη μορφή) {Το χαλαρωμένο κοινό – Ο μύθος. Η πλοκή – Ο μη τραγικός ήρωας – Η διακοπή – Η παραθέσιμη χειρονομία – Το διδακτικό έργο – Ο ηθοποιός – Το θέατρο πάνω στην εξέδρα} / Σκέψεις για μια θεωρία του επικού θεάτρου / Από ένα σχόλιο για τον Μπρεχτ / Ένα οικογενειακό δράμα στο επικό θέατρο. (Για την πρεμιέρα της Μάνας του Μπρεχτ) / Η χώρα όπου απαγορεύεται να αναφέρεις τη λέξη προλεταριάτο / Σχόλια σε ποιήματα του Μπρεχτ {Περί του είδους του σχολίου – Σχετικά με το Hauspostille – Σχετικά με τα Τραγούδια του Μαχάγκονυ – Σχετικά με το ποίημα ‘Εναντίον της απάτης’ – Σχετικά με το ποίημα ‘Για τους αμαρτωλούς στην κόλαση’ – Σχετικά με το ποίημα ‘Για τον φτωχό Μπ. Μπ.’ – Σχετικά με τις Σπουδές – Σχετικά με το Αναγνωστικό για τους κατοίκους των πόλεων – Σχετικά με το τρίτο ποίημα από το Αναγνωστικό – Σχετικά με το ένατο ποίημα από το Αναγνωστικό – Σχετικά με τα Ποιήματα του Σβέντεμποργκ και το Γερμανικό εγχειρίδιο πολέμου – Σχετικά με το ποίημα ‘Το παιδί που δεν ήθελε να πλυθεί’ – Σχετικά με το ποίημα ‘Η δαμασκηνιά’ – Σχετικά με τον ‘Μύθο για το πώς έγραψε το Τάο Τε Τσινγκ ο Λάο Τσε στον δρόμο για την εξορία’} / Το μυθιστόρημα της πεντάρας του Μπρεχτ {Οκτώ χρόνια – Παλιές γνωριμίες – Ένα καινούργιο πρόσωπο – Το κόμμα του Μακχήθ – Η χονδροειδής σκέψη – Η κοινωνία των εγκληματιών – Η σάτιρα και ο Μαρξ} / Ο συγγραφέας ως παραγωγός / Συνομιλίες με τον Μπρεχτ. (Σημειώσεις από το Σβέντμποργκ)] [Τιμή πώλησης: 13,00 ευρώ. Με έκπτωση: 11,70 ευρώ.]